Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II 1.9dCi - przekładka/montaż tempomatu

LiquidKaczor 26 Cze 2015 10:11 1305 8
  • #1 26 Cze 2015 10:11
    LiquidKaczor
    Poziom 2  

    Witam,

    Czy ktoś może się orientuje czy przełożenie tempomatu z jednej Lagun II 1.9dCi do drugiej wiąże się z jakimiś kombinacjami w wiązce elektrycznej czy innymi trudnościami?

    Chodzi o to, że mam wersję bez tempomatu a znajomy posiada na części taką samą wersję wyposażenia (moja 2001, "dawca" rocznik 2003 ten sam kod silnika, ta sama moc) Wiem, że do działania tempomatu potrzebne są przyciski sterujące (miałbym razem z kierownicą) włącznik ten z lewej strony deski (do tego włącznika u mnie też jest pod deską kostka z okablowaniem 5 pin) i dodatkowy czujnik na sprzęgle.

    w związku z tym mam kilka pytań
    Czy do poprawnego działania tempomatu potrzebne jest coś jeszcze co musiałbym przełożyć?

    Czy do kierownicy dochodzi jakiś dodatkowy kabel do tych przycisków sterujących i czy skoro u mnie jest już kostka pod deską to mogę się spodziewać, że ta do kierownicy też jest zainstalowana fabrycznie?

    Czy po montażu wszystkich elementów trzeba tempomat jeszcze jakoś włączać przez podpięcie pod komputer, czy powinno działać z marszu?

    pozdrawiam



    mam nadzieje, że to dobry dział. Gdybym się mylił proszę adminów o przeniesienie w odpowiednie miejsce

  • #3 26 Cze 2015 11:09
    wikia55
    Poziom 17  

    LiquidKaczor napisał:
    coś jeszcze co musiałbym przełożyć?
    Zwijacz
    LiquidKaczor napisał:
    trzeba tempomat jeszcze jakoś włączać przez podpięcie pod komputer
    tak, by wyświetlał

  • #4 26 Cze 2015 19:58
    dabu
    Poziom 31  

    Nic nie trzeba aktywować. Przycisk nad gadaczką, dodatkowy czujnik nad pedał, kierownica z tasmą od tempomatu i gotowe.

  • #5 26 Cze 2015 22:19
    genek1000
    Poziom 27  

    dabu napisał:
    Nic nie trzeba aktywować. Przycisk nad gadaczką, dodatkowy czujnik nad pedał, kierownica z tasmą od tempomatu i gotowe.


    Przydałby się jeszcze pedał gazu z funkcją kick-down tak dla bezpieczeństwa. :D

  • #6 26 Cze 2015 23:12
    dabu
    Poziom 31  

    genek1000 napisał:
    dabu napisał:
    Nic nie trzeba aktywować. Przycisk nad gadaczką, dodatkowy czujnik nad pedał, kierownica z tasmą od tempomatu i gotowe.


    Przydałby się jeszcze pedał gazu z funkcją kick-down tak dla bezpieczeństwa. :D


    Zgadzam się, zapomniało mi się.
    A tak swoją drogą, chcesz pomagać, a tu Cię minusują.
    Zapewne lamerzy którzy piszą głupoty, a potem co niektórzy ich temperują, dzieci od cyca odciągnięci :lol:

  • #7 07 Lip 2015 16:13
    LiquidKaczor
    Poziom 2  

    genek1000 napisał:


    Przydałby się jeszcze pedał gazu z funkcją kick-down tak dla bezpieczeństwa. :D


    a co to za funkcja i co powoduje?

  • #8 07 Lip 2015 16:15
    Piotr2608

    Poziom 35  

    Kickdown

    Moduł w automatycznej skrzyni biegów, umożliwiający w razie potrzeby błyskawiczną zmianę biegu na niższy (zapewniający największą przy danych obrotach dynamikę) w celu gwałtownego przyspieszenia. W starszych konstrukcyjnie skrzyniach biegów, sterowanych hydraulicznie, funkcja „kickdown” realizowana była przez specjalny przycisk ulokowany w podłodze pojazdu, pod pedałem przyspieszania, który w razie konieczności gwałtownego przyspieszania, wciskany był razem z pedałem gazu. W najnowszych konstrukcjach ów funkcja realizowana jest całkowicie przez elektronikę.

  • #9 07 Lip 2015 23:27
    dabu
    Poziom 31  

    Pomyłka Panie Piotrze2608.
    Tu chodzi o to że gdy ustawimy ogranicznik prędkości, to po wciśnięciu pedału gazu do końca auto zaczyna przyśpieszać powyżej ustalonej prędkości, bez tego pedału choćby chciał to nie przeskoczy z góry ustawionej prędkości.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme