Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Bora 1.9 TDI AJM - VW Bora jedzie jak bez turbo

osliczka 02 Lip 2015 21:05 1590 17
  • #1 02 Lip 2015 21:05
    osliczka
    Poziom 14  

    Witam. Mam kłopot z VW Borą z silnikiem 1.9 TDI symbol AJM.
    Samochód jedzie jakby zupełnie jakby bez turbiny.
    Gruszka sterowania turbiny nowa, wężyki szczelne. Turbo rozebrane i wyczyszczone, kierowniczki chodzą delikatnie bez zacięć.
    Test w nastawach podstawowych w grupie 011 powoduje wyraźne otwieranie zaworu N75 i ruch sztangi w pełnym zakresie.
    Podczas gazowania na postoju przewód dolotowy wyraźnie puchnie i twardnieje.
    Podczas jazdy na II-gim biegu z pedałem w podłodze, odczyt z grupy 011 podaje sporą różnicę między ciśnieniem oczekiwanym a mierzonym.
    Sprawdzony na szczelność cały dolot za turbiną łącznie z intercoolerem i wygląda OK. W pamięci żadnych błędów.
    Mam dwie teorie. Albo czujnik ciśnienia doładowania na intercoolerze oszukuje, albo zapchany katalizator. Co jeszcze może się stać? Auto totalnie nie jedzie, zupełnie jak SDI. Delikatny gwizd z turbo słychać od 1800 obr./min.
    W załączeniu obrazek z grupy 011 podczas jazdy na II-gim biegu z pedałem w podłodze.

    VW Bora 1.9 TDI AJM - VW Bora jedzie jak bez turbo

  • #2 02 Lip 2015 21:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Gdyby oszukiwał Ci czujnik ciśnienia - zaniżał - to auto by jeździło.
    Pokaż jakie wartości pokazuje przepływomierz.
    Zrób loga dynamicznego 3, 8 i 11
    Możesz odłączyć wtyczkę przepływomierza i zobacz czy będzie poprawa.

  • #3 02 Lip 2015 22:27
    osliczka
    Poziom 14  

    Przepływkę sprawdzę jutro i dam znać.
    Trochę dziwi mnie, że sterownik mimo niedoładowania nie próbuje wymusić większych wartości dla N75 (szara linia)

  • #4 02 Lip 2015 22:39
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Coś było robione przed wystąpieniem usterki ? Układ paliwowy sprawdzony ? POdgląd w 13 grupę robiłeś ?

  • #5 03 Lip 2015 08:58
    osliczka
    Poziom 14  

    falubaz1 napisał:
    Coś było robione przed wystąpieniem usterki ? Układ paliwowy sprawdzony ? POdgląd w 13 grupę robiłeś ?


    korekcje są wg minimalne wahają się między 0,14 a 0,26
    Co jeszcze mam sprawdzić w układzie paliwowym?
    Wymieniony tylko filtr ale bez zmian.

    Dodano po 6 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Gdyby oszukiwał Ci czujnik ciśnienia - zaniżał - to auto by jeździło.
    Pokaż jakie wartości pokazuje przepływomierz.
    Zrób loga dynamicznego 3, 8 i 11
    Możesz odłączyć wtyczkę przepływomierza i zobacz czy będzie poprawa.



    Na jałowych w grupie 003 wartość oczekiwana 250 a realny odczyt wskazuje ok 420. W zakresie średnich obrotów 2 i 3 wartość są mniej więcej zbliżone i pokazują ok 450-500 natomiast pedał w podłogę na postoju wartość oczekiwana to ok.850 a pokazuje max. 600.
    Poniżej obrazek z VGG-Scopa z grupy 003. Jechałem do ok. 3,5 tys. obr. z pedałem w podłodze poźniej musiałem odpuścić i drugi raz to samo.
    Odpięcie wtyczki przepływomierza nie powoduje żadnej zmiany w zachowaniu samochodu.

    VW Bora 1.9 TDI AJM - VW Bora jedzie jak bez turbo

    i jeszcze obrazkiz VAG-Scopa z grupy 008 warunki jazdy te same, II-gi bieg z pedałem w podłodze do ok. 3,5 tys. obr./min. i tak kilka razy.

    VW Bora 1.9 TDI AJM - VW Bora jedzie jak bez turbo

    Ostatnia rzecz to log dynamiczny niestety tylko z podobnej jazdy jak wyżej tzn. II-gi bieg, pedał w podłodze do ok 3,5 tys. obr./min.
    Kilka VAG'ów z powodzeniem diagnozowałem, ale przy tym przypadku powoli robię się krótki. Sprawdzałem szczelność całej trasy za turbo aż do kolektora i na postoju naprawdę nic nie wykryłem a podczas jazdy z otwartymi szybami mam wrażenie, że słyszę dmuchanie "bokiem". Obstawiam jednak zapchany katalizator i fakt, że turbina nie ma gazów spalinowych do konkretnego rozkręcenia się.

  • #6 04 Lip 2015 00:13
    gawlo235
    Poziom 19  

    Odkręć wydech za turbo, wystarczy szczelina bez zdejmowania całych wydechów i próba.

  • #7 04 Lip 2015 00:24
    osliczka
    Poziom 14  

    wykonam, ale podczas jazdy słyszę lekki świst i jakby upływ powietrza więc skupiami się na poszukiwaniu nieszczelności, niestety w tym modelu wszystko jest pochowane w zderzaku. Niestety nikt nie skomentował wynikówz VAG-Scopa i logów które podesłałem. Czy widać tam coś niepokojącego?

  • #8 04 Lip 2015 00:31
    gawlo235
    Poziom 19  

    Jak słyszysz jakby uciekające powietrze to może być rozszczelniony intercooler , a jak tak to tam gdzie nieszczelność powinno być spore zapocenie od oleju.

  • #9 24 Lip 2015 13:27
    osliczka
    Poziom 14  

    Nieszczelności brak, sprawdzone na całej trasie dolotu. Auto dalej nie jedzie. Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian.

  • #10 24 Lip 2015 17:20
    domex32
    Moderator Samochody

    Nagrzej auto i zrób log grupy 001 004 023 na wolnych obrotach. Bez klimy i świateł.

  • #11 28 Lip 2015 11:36
    osliczka
    Poziom 14  

    Ciekawostka.
    W Grupie 018 jest ok czyli 4x 0.0 ,a po puszczeniu gazu 4.0.
    Niestety nie mogę podejrzeć Grupy 023, zupełny brak wskazań.
    Jakie ciśnienie podaje pompa tandemowa, czy jest jakiś sposób na pomiar tego ciśnienia manometrem do 20 Bar?
    Czy brak odczytów z Grupy 023 to sprawa okrojonego sterownika czy jakiś błąd wynikający z niesprawności sterownika?

  • #12 28 Lip 2015 12:13
    domex32
    Moderator Samochody

    Dobrze, w takim razie zrób log 001 004, z zaleceniami jak wyżej.

    Ciśnienie pompy paliwa od 3 do 7,5 bar przy 4 tys obrotów.

  • #13 28 Lip 2015 12:57
    kriss0506
    Poziom 11  

    Objaw typowy dla padniętej przepływki ... przepławkę sprawdź dla pewności oscyloskopem,przebieg po dodaniu gazu rośnie do 12v jesli podaje za niskie przy max obrotach to na szrot....

    Moderowany przez domex32:

    Tak się tego nie robi.

    W myśl zasady " Nie znam się, nie wypowiadam się" nagradzam ostrzeżeniem.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #14 28 Lip 2015 13:13
    adamspeed01
    Poziom 8  

    odkręcałeś wydech za turbo w celu wyeliminowania zapchanego katalizatora? Wystarczy śruby poluzować tak by szczelina była ok 1cm i jazda próbna.

  • #15 07 Lip 2016 15:54
    osliczka
    Poziom 14  

    wznawiam temat gdyż problemu dalej nie rozwiązano, samochód porusza się jakby turbo zupełnie zanikło. Ledwie wyczuwalny jest wzrost mocy powyżej 2 tys. obr./min. Zrobiłem kilka logów po nagrzaniu na 1,2 i kawałek na 3 biegu z pedałem w podłodze do ok 3 tys. obr./min.

  • #16 07 Lip 2016 19:37
    KotBury2
    Poziom 17  

    osliczka napisał:
    Jazda z odłączonym przepływomierzem nie przynosi praktycznie żadnych zmian.
    I tutaj prawdopodobnie tkwi usterka, ponieważ nie została sprawdzona w 100% zależność przepływomierza od EGR i odwrotnie. Jeżeli bowiem po odłączeniu wtyku elektrycznego przepływomierza nic się nie zmienia, tzn. w dalszym ciągu "muł", oznacza uszkodzenie recyrkulacji spalin (EGR), a nie przepływki. Po prostu nadal spaliny EGR walą do świeżego powietrza, mimo akcji zamykającej komputera pod wpływem przepływomierza. Jeżeli bowiem odłączysz wtyk czujnika, komputer momentalnie zamyka zawór dozujący EGR, ponieważ nie wie, jaka jest masa powietrza (zero sygnału). Jeżeli nie wie, jaka masa, to nie wie, ile wpuszczać spalin. Nie będzie przecież wpuszczał byle jak i byle gdzie. Dlatego na wszelki wypadek zamyka dojście spalin do świeżego powietrza. Kierowca odczuwa to wyraźnie jako "ożywienie" silnika, ponieważ jest samo powietrze w cylindrze, a nie mieszanina spalin z powietrzem.

    Proponuję dokładnie sprawdzić zawór dozujący EGR, czy przypadkiem nie zacina się w pozycji "otwartej" zamiast "zamkniętej". To samo dotyczy sterowania zaworu za pośrednictwem podciśnienia i nastawnika elektropneumatycznego, którym steruje bezpośrednio komputer. Krótko mówiąc, cały obwód EGR musi być w 100% sprawny, a nie w 50 lub 90%.

    Najbardziej widoczną oznaką usterki EGR i/lub przepływomierza jest obfite dymienie silnika na czarno. Opcję tę trzeba sprawdzić jadąc konkretnie po ulicy, a nie na postoju. Jedna osoba siada na tylnej kanapie i obserwuje cały czas przez szybę wylot spalin. Można też przejechać demonstracyjnie przed drugą osobą, która obserwuje salę z ulicy. Jest to trochę kłopotliwe, gdyż w ten sposób sprawdza się dymienie na krótkim odcinku.

    Jeżeli okaże się, iż po tej stronie jest OK, cały układ dolotowy powietrza jest szczelny, drożny, tak samo wydech, w tym uwaga! pełna sprawność klapy gaszącej, to usterka musi tkwić w sterowaniu turbo. Istnieje możliwość, iż sztanga sterująca "kierownicą" jest za długa lub za krótka i dlatego łopatki turbiny nie ustawiają się na 100% ciśnienia spalin, tylko na 50-80% itp. Należy po prostu wyregulować sterowanie turbo.

    Pzdr KotBury2

  • #17 08 Lip 2016 22:10
    osliczka
    Poziom 14  

    Klapa gasząca jest sprawna. EGR jest sprawny, nawet gdyby byl niesprawny to rura ze spalinami jest zimna więc do dolotu nir trafiaja spaliny. Najciekawsze jest to, że samochód w żadnych warunkach nie dymi. Czy z przeslanych logów wynika coś jednoznacznego?

  • #18 08 Lip 2016 23:10
    domex32
    Moderator Samochody

    Zrób pomiar ciśnienia paliwa tandem pompy o czym pisałem oraz log grupy 001 004 tak jak pisałem.

    Logi wrzuć tutaj a linki wstaw na forum.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme