Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podać zasilanie na skrzydło bramy przesuwnej?

przemokalinski 16 Paź 2015 19:22 819 17
  • #1 16 Paź 2015 19:22
    przemokalinski
    Poziom 7  

    Panowie! Mam kolejne pytanie . Inwestor Życzy sobie żeby na bramie przesuwnej były zmontowane światła ostrzegawcze czerwone mocne po jedej i drugiej stronie bramy 3 szt. Brama samonośna szerokość światła wiazdu 7m. Moje pytanie brzmi jak podać napięcie? Jedyne co przychodzi mi do głowy to szynoprzewody.

  • #4 16 Paź 2015 19:44
    przemokalinski
    Poziom 7  

    Zbigniew 400 napisał:
    Zastosuj akumulatory NIMH, ładowane w czasie zamknięcia bramy /stykowo lub bezstykowo/.
    Sterowane mikrowyłącznikiem zamknięcia..

    O tym nie pomyślałem. Ale jak rozwiązać ładowanie skoro brama zatrzymuje się w różnych położeniach (+-3 cm) w linii i (+- 0,5cm) osiowo

  • #6 16 Paź 2015 20:38
    przemokalinski
    Poziom 7  

    Jeszcze nie zamontowałem bramy, ale mogę założyć i magnetyczny i mechaniczny wyłącznik krańcowy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Listwa zębata 10 metalowa.

  • #8 17 Paź 2015 07:40
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Cytat:
    Zastosuj akumulatory NIMH, ładowane w czasie zamknięcia bramy /stykowo lub bezstykowo/.

    Po każdej zimie (nawet tak łagodnej jak ostatnia) będzie wymieniał akumulatory. NiMh są dobre do kieszeni a nie na trudne warunki atmosferczne - do konstrukcji bramowych (i tylko do zabezpieczeń) używa się specjalnych i odpowiednio drogich :) baterii litowych odpornych na zimno, a akumulatorowe zasilanie napędów (włoszczyzna ma kilka opcji) fakt - jest na NiMh ale to rzecz awaryjna - raz że elektronika napędu produkuje ciepło i nieco podgrzewa akumulatory a dwa że jeszcze nikt recenzji takowego jak wytrzymuje zimę u nas a nie we Włoszech (np Nice Soleymo) nie napisał.
    Stawiam na rozwiązanie Błażeja - w automatyce przemysłowej takie coś doskonale się sprawdza. Korytko z blachy na całej długości zamkniętej bramy - przy ogrodzeniu - jako łoże dla prowadnika i rzecz z głowy - no i oczywiście giętki kabel z elastycznymi linkami splecionymi z b. cienkich drucików - np przemysłowy spiralny (co prawda 80 zł za mb ale wieczny).
    Jest jeszcze jedna opcja kablowa do zrobienia samemu - rurka jedna przy bramie druga na stałę wzdłuż ogrodzenia wsuwające się teleskopowo jedna w drugą a w środku gruby przemysłowy spiralny kabel - take rozwiązanie stosuje Wiśniowski w napędach Optima (silnik nie stoi na prowadnicy ale jeżdzi jako wózek a zasilanie i sygnały sterujące dostaje właśnie z kabla spiralnego przesuwającego się wewnątrz rurowej prowadnicy) ale nieststy jest awaryjne - notorycznie pękają przewody w spiralnym kablu notorycznie rzycinanym i źle układającym się w rurze.

  • #10 17 Paź 2015 08:01
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Ja akurat mieszkam na podlasiu (to nie małopolska) i -20 stopni wykończy Ci NiMh w ciągu jednej nocy! - tak jak wykańcza teoretycznie odporne na zimno samochodowe akumulatory ołowiowe.
    PS. napisałeś drzwi - to sugeruje zamknięte pomieszczenie - warunki diametralnie różne od ażurowej bramy.
    PPS. Zasilanie gumy o prądzie pobieranym pewnie w okolicach 50 mA to nie zasilanie lamp - nawet ledówki - a mają być silne jak napisał autor - wezmą ok. ampera.
    I ponownie napiszę - do zastosowań przemysłowych i w bezpieczeństwie stosuje się adekwatne rozwiązania. Jest zimno i urządzenia bezpieczeństwa to długowieczne baterie litowe a nie awaryjne akumulatory (o atestach BHP nie wspomnę..) - czasami od tego zależy czyjeś przytrzaśnięte bramą życie. A skoro to w muzeum działa - daj boże zdrowie konstruktorowi....

  • #11 17 Paź 2015 08:14
    Zbigniew 400
    Poziom 33  

    Konstruktor spełnił wszystkie wymagania/bezpieczeństwo i przepisy budowlane/, bramy są używane w hangarach dla helikopterów i samolotów, nieogrzewanych, temperatura otoczenia. Akumulatory NIMH. Masz bliżej do Łodzi, ale Cię tam nie wpuszczą/policja/, hangar dla 2 MI2.

  • #12 17 Paź 2015 08:22
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    OK atesty itp - w takim razie podaj link do firmy która to robiła - i pewnie szefo autora postu bez mrugnięcia okiem zaakceptuje cenę... ( :) ) - prywaciarz to nie MON ani (pewnie) firma lotnicza wywalający kasę na maksa przy każdej okazji - a mówimy o działającym i sprawdzającym się rozwiązaniu amatorskim - a w takim przypadku kable są bezkonkurencyje. (pomijam śnieg, wilgoć i błoto dające do wiwatu rozwiązaniom szczotkowym a rozwiązania bezprzewodowe indukcyjne homologowane - cóż, pewnie intesywnie ciekawa cena...)

    PS. jest takie pojęcie jak brzytwa Ockhama - mnożenie bytów czyli niepotrzebne komplikowanie prostych spraw...

    Do postu poniżej - właściwie to nie ja chcę tylko autor tematu (a jak firma niemiecka to pewnie cena kosmiczna...). A co do baterii - żaden problem:
    http://www.newscenter.philips.com/pl_pl/standard/about/news/press/article_fr03lb2a.wpd
    albo:
    http://sklep.bramyautomatyczne.pl/FTA1

  • #13 17 Paź 2015 08:42
    Zbigniew 400
    Poziom 33  

    Przewód zawsze będzie lepszy, tak uważam. Co do kosztów to trzeba policzyć.
    Kiedyś zmieniałem fotki w bramie zasilane bateryjnie, problemy z bateriami.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A firma od napędu mi gdzieś zaginęła, jak bardzo chcesz to poszukam dokumentacji /firma niemiecka/.

  • #14 28 Paź 2015 12:48
    Elektrobim

    Poziom 14  

    Jeśli te LEDy mają się świecić tylko w czasie jazdy bramy, to pomyśleliście Panowie o indukowaniu napięcia z energii kinetycznej bramy? Np. na jakiejś rolce ukryta mała prądnica, albo lepsze, bezdotykowe sposoby pozyskiwania energii z ruchu?

  • #15 28 Paź 2015 22:22
    bartek_p
    Poziom 31  

    Można wykombinować dwa szczotkotrzymacze na słupku bramy i dwie ścieżki zasilania na listwie przymocowanej do bramy. Tylko pewnie trzeba będzie często czyścić.

  • #16 28 Paź 2015 22:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Elektrobim napisał:
    Jeśli te LEDy mają się świecić tylko w czasie jazdy bramy, to pomyśleliście Panowie o indukowaniu napięcia z energii kinetycznej bramy? Np. na jakiejś rolce ukryta mała prądnica, albo lepsze, bezdotykowe sposoby pozyskiwania energii z ruchu?

    Wiesz, jaka jest prędkość bramy? To policz, jaka musiałaby być przekładnia i jakiej wielkości prądnica, by wygenerować potrzebną ilość energii.

    Jeśli miałoby to działać statycznie, tak jak np w szczoteczkach do zębów, to indukcyjne przekazywanie energii ma sens. Ale tutaj bram się przesuwa przecież, więc jak umocujesz te cewki względem siebie?

    Dodano po 38 [sekundy]:

    @przemokalinski sprawa jeszcze aktualna, czy już ją rozwiązałeś?

  • #17 29 Paź 2015 08:10
    Mareczny
    specjalista -automatyka bramowa

    Wystarczy , że brama , a w zasadzie jej skrzydło z szyną , posiada w miarę stałe miejsce spoczynku po pracy - akumulator nie rozładuje się poprzez jednokrotne zadziałanie , zapas pojemności akumulatora powinien zostać tak dobrany , by pracował bez ładowania na poborze prądu do ledów minimum 1 dzień.
    Wystarczy poszukać - zasilanie indukcyjne na 12 V , nadajnik , odbiornik - działa przy odległości od 2-15 mm , więc problem z kablologią z głowy.
    http://elektronikab2b.pl/biznes/18223-baterie...przewodowe-przekazywanie-energii#.VjHE77cvddg
    http://www.wsn.agh.edu.pl/?q=pl/bateria_bezstykowa
    http://www.sterowaniaradiowe.pl/uniwersalna-bezstykowa-ladowarka-baterii-12v24v-dc-230v-ac,89

  • #18 30 Paź 2015 13:11
    Elektrobim

    Poziom 14  

    Całkowicie się zgadzam, powyższe rozwiązanie chyba będzie najlepsze. Akumulatory dobrze dobrane są też odporne na mróz.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme