Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Problem z obrotami w BMW E-36 1,8
Author
Message
kkracz1
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 03 Jan 2003
Posts: 137

Post#1 Post from the author of the topic 10 Jun 2005 15:13   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie jest problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym w tym silniku
Prosze o pomoc lub podpowiedź

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Jun 2005 15:13   





Back to top
   
cikol
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 11 Mar 2004
Posts: 998
Location: Poznań

Post#2 10 Jun 2005 17:27   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Mój ojciec tez ma ten problem. Samochód 316i (1,8) '86 kable WN nowe, wiec to chyba normalne. Podejrzewam ze to wina komputera wiec raczej nic z tym nie zrobisz.

Helpful message? + -

Back to top
   
Stanisław Chwalisz
Spec od samochodów
Spec od samochodów


Joined: 02 Oct 2004
Posts: 1502
Location: Szczecin

Post#3 10 Jun 2005 18:23   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Sonda lambda.Sprawdż.

Helpful message? + -

Back to top
   
johnny_west
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 30 May 2002
Posts: 55
Location: Tarnów

Post#4 18 Jun 2005 15:41   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Przeglądnij i wyczyść ( wrzucić do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną na parę godzin ) zawór wolnych obrotów a potem go przedmuchać sprężonym powietrzem, najczęściej on jest przyczyna niestabilnych wolnych obrotów.

Helpful message? + -

Back to top
   
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 18 Apr 2003
Posts: 1267
Location: Lublin

Post#5 15 Sep 2005 17:23   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?

Helpful message? + -

Back to top
   
flash21
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 17 Apr 2003
Posts: 53
Location: Piła

Post#6 15 Sep 2005 20:36   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


a ja proponuje najpierw przepływomierz.... druga opcja jest taka z mojego doświadczenia kupiłem 320i z przebiegiem 170 tys i tez miała takie obiawy, po sprawdzeniu okazało sie ze ma ponad 300 tys i silnik miał juz przedmuchy Smile - rada na zlikwidowanie podciągnąć odbroty na 900-1000 troche wieksze spalanie ale nerwy przestają grac... ta wskazówka wrrrr... - u kumpla w 325i coupe pomogło zmiana komputera (to była ostatia rzecz jaką wymienił - przed tem były wszystkie czujniki, silniczki krokowe i sterowniki - i nic.... nowy sterownik i w koncu spokuj ) - pozdrawiam flash19 - www.bmw-czesci.com

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Sep 2005 20:36   





Back to top
   
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 18 Apr 2003
Posts: 1267
Location: Lublin

Post#7 16 Sep 2005 12:29   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja mam nabite 220 tys i mam nadzieje ze tyle jest naprawde Wink oleju nie bierze, nic sie nie psuje, jedynie to falowanie obrotow jest wkurzajace.
raz jest dobrze, a raz jest zle. niewiem czym to jest spowodowane. a ze mnie elektronik a nie mechanik wiec jestem w kropce Wink

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Sep 2005 12:29   





Back to top
   
650ccm
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 07 Feb 2005
Posts: 124

Post#8 16 Sep 2005 20:51   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wiec tak Panowie. W e36 problem falowania obrotow jest dosyc popularny ale niestety przyczyny sa rozne. Moze to byc : przeplywomierz, silniczek krokowy, przewody zaplonowe ( u mnie to bylo ), sonda lambda, swiece i po czesci moze to byc zanieczyszczony uklad paliwowy. Z tym ze co do przewodow zaplonowych, przeplywomierza i siln. krokowego to jestem na 100% pewien ze moze to miec wplyw na falowanie obrotow. Co do reszty to pisze to w oparciu o opinie roznych urzytkownikow e36. Jezeli ktos jest zarejestrowany na forum bmw mozna tam wiecej przeczytac na ten temat. Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
johnny_west
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 30 May 2002
Posts: 55
Location: Tarnów

Post#9 17 Sep 2005 15:02   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


J_Bravo wrote:
gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?


Johnny, więc jeżeli masz silnik M40 ( zakładam że orientujesz się jak on wygląda ) to zawór wolnych obrotów jest widoczny na pierwszym planie po otwarciu maski Wink jest to taki cylinderek do którego pod kątem 90 stopni dochodzą rurki gumowe o średnicy ok. 20 mm i jeden idzie do rury dolotowej powietrza w okolicy przepływomierza ( to element za filtrem powietrza ) a druga rurka biegnie pod kolektor dolotowy w okolice przepustnicy. Do zaworka od strony czołowej dołączony jest jeszcze przewód elektryczny sterujący nim.

Rurki są zamocowane do niego na wcisk, przewód odpinasz wciskając pręt zabezpieczający na wtyku ( jak to zobaczysz to się zorientujesz o co biega Wink ), wkładasz go do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście godzin i wydmuchujesz cały syf z niego ( zaworek wewnątrz ma się poruszać delikatnie z małym oporem sprężynki ale nigdzie nie powinien się blokować ( oprócz położeń skrajnych )

Jeżeli masz silnik M42 lub M43 to zawór powinien wyglądać tak samo ale będzie znajdował sie pod kolektorem dolotowym, natomiast przy silniku M44 wyglada on inaczej i znajduje się obok czujnika przepustnicy, po prawej stronie.
A tak pozatym to zobacz sobie na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ tam znajdziesz odpowiedzi na tematy związane z BMW Wink

Pozdrawiam....też Johnny Very Happy

P.S.

Zapraszam na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12554

Helpful message? + -

Back to top
   
andrzej20001
Poziom 23
Poziom 23


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 2706
Location: za rogiem

Post#10 17 Sep 2005 17:19   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Taki problem z wolnymi obrotami powstaje też w bmw po wycieciu katalizatora.Nie wycinałeś?

Helpful message? + -

Back to top
   
ADI_Si
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 13 Nov 2004
Posts: 246
Location: Łomża

Post#11 17 Sep 2005 18:04   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


proponuje by zajrzec do korpusu przepustnicy czy aby nie jest brudna jej umycie to stary sprawdzony sposob na falowanie obrotow

Helpful message? + -

Back to top
   
borko_d
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 13 Oct 2005
Posts: 11
Location: Warszawa

Post#12 13 Oct 2005 21:42   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam mam ten sam problem z silnikiem BWM e36 318i. Przyczynami tzw falowania obrotów mogą być: sonda lambda, TPS-ja stawiam właśnie na TPS, silnik krokowy, przepustnica, wtryskiwacze, reduktor ciśnienia paliwa. To są główne przyczyny.

Helpful message? + -

Back to top
   
borko_d
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 13 Oct 2005
Posts: 11
Location: Warszawa

Post#13 21 Jan 2006 11:21   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów Idea no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami Very Happy.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu Sad

Pozdrawiam
Darek

Helpful message? + -

Back to top
   
flash21
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 17 Apr 2003
Posts: 53
Location: Piła

Post#14 21 Jan 2006 13:01   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


borko_d wrote:
Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów Idea no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami Very Happy.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu Sad

Pozdrawiam
Darek


A jak zrobic taki reset??? tylko przez złącze??

Helpful message? + -

Back to top
   
borko_d
Poziom 5
Poziom 5


Joined: 13 Oct 2005
Posts: 11
Location: Warszawa

Post#15 22 Jan 2006 14:03   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Dokładniej na ten temat możemy przeczytać na :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&highlight=ecu

Pozdrawiam
Darek

Helpful message? + -

Back to top
   
Tomek Leszczynski
Poziom 14
Poziom 14


Joined: 25 Sep 2005
Posts: 164
Location: sosnowiec

Post#16 27 Jan 2006 19:46   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym
Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go nam zrobia.
posiadam e30 323 od 6 lat i mam doswietczenie mechaniczne nie tylko z bmw
jak ktos poda model silnika to postaram sie pomuc
A prpo to czemu nikt nie sprawdzil kopulki i palca rozdzielacz
Kable latwo sprawdzic wejscie 0,5l wody i kilka lyzek soli zamieszac (rospuscic)wlac do rospryskiwacza .odpalic nasze wspaniale bmw i spryskac kabelki jak zgasnie to 1000% kable ale jak nie to bedzie widac iskierki na kablach wn.
A jeszce jedno czy wy macie LPG ??
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 18 Apr 2003
Posts: 1267
Location: Lublin

Post#17 10 Feb 2006 17:52   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


auto naprawione. okazalo sie ze uszkodzona byla sonda lambda.
kupilem sonde na allegro (za 80zl), wymienilem i auto dziala jak nowe.

Helpful message? + -

Back to top
   
poncki
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 23 Feb 2006
Posts: 2

Post#18 23 Feb 2006 22:21   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


cześć rok temu wymieniałem sonde w e36 pracowała niecały rok teraz nowa pracowała miesiąc od czego to może być ?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 23 Feb 2006 22:21   





Back to top
   
Adrian2000
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 27 Nov 2005
Posts: 46
Location: Jarocin

Post#19 27 Feb 2006 19:38   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja bym stawial na silniczek krkowy lub na sade lambda !!!

Helpful message? + -

Back to top
   
poncki
Poziom 2
Poziom 2


Joined: 23 Feb 2006
Posts: 2

Post#20 04 Mar 2006 10:56   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Bravo sprzwdź wtyczkę i przewody ja doszłem czemu mi padały sondy gość co mi zakładał gaz podpinał się do sondy i nie zabezpieczył przewodów i cały czas dostawała się tam woda i robiła zwarcia wymieniłem wtyczkę i teraz wymienię sonde myślę że będzie ok

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Problem z obrotami w BMW E-36 1,8
Page 1 of 1
Similar topics
Bmw 316 problem z obrotami silnika (5)
BMW e36 1.6 problem z obrotami ( elektryka?) (6)
Problem z obrotami w BMW E34 525 24V (11)
BMW E36 316i m43 problem z obrotami (2)
Bmw 730 e32 problem z obrotami silnika (5)
BMW E36 97r. M43 problem rano z obrotami (6)
BMW e34 2.0 24v bez vanosa! Problem ze spalaniem i obrotami! (1)
Problem z obrotami w maluchu (1)
Polonez problem z obrotami. (6)
Renault 19 - problem z obrotami (9)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.058 seconds

elektroda.pl topic RSS feed