Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Problem z obrotami w BMW E-36 1,8 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
kkracz1
Poziom 13
Poziom 13
Dołączył: 03 Sty 2003
Posty: 137
Ocena postów: 2
kkracz1
Poziom 13
Post#1 10 Cze 2005 15:13  Autor tematu   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie jest problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym w tym silniku
Prosze o pomoc lub podpowiedź

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
cikol
Poziom 20
Poziom 20
Miasto: Poznań
Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 1000
Pomógł: 61
cikol
Poziom 20
Post#2 10 Cze 2005 17:27    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Mój ojciec tez ma ten problem. Samochód 316i (1,8) '86 kable WN nowe, wiec to chyba normalne. Podejrzewam ze to wina komputera wiec raczej nic z tym nie zrobisz.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Stanisław Chwalisz
Spec od samochodów
Spec od samochodów
Miasto: Szczecin
Dołączył: 02 Paź 2004
Posty: 1762
Pomógł: 153
Stanisław Chwalisz
Spec od samochodów
Post#3 10 Cze 2005 18:23    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Sonda lambda.Sprawdż.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
johnny_west
Poziom 10
Poziom 10
Miasto: Tarnów
Dołączył: 30 Maj 2002
Posty: 55
Pomógł: 1
johnny_west
Poziom 10
Post#4 18 Cze 2005 15:41    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Przeglądnij i wyczyść ( wrzucić do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną na parę godzin ) zawór wolnych obrotów a potem go przedmuchać sprężonym powietrzem, najczęściej on jest przyczyna niestabilnych wolnych obrotów.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Lublin
Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1267
Pomógł: 28
Ocena postów: 33
J_Bravo
Poziom 21
Post#5 15 Wrz 2005 17:23    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
flash21
Poziom 10
Poziom 10
Miasto: Piła
Dołączył: 17 Kwi 2003
Posty: 53
Pomógł: 1
flash21
Poziom 10
Post#6 15 Wrz 2005 20:36    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


a ja proponuje najpierw przepływomierz.... druga opcja jest taka z mojego doświadczenia kupiłem 320i z przebiegiem 170 tys i tez miała takie obiawy, po sprawdzeniu okazało sie ze ma ponad 300 tys i silnik miał juz przedmuchy :) - rada na zlikwidowanie podciągnąć odbroty na 900-1000 troche wieksze spalanie ale nerwy przestają grac... ta wskazówka wrrrr... - u kumpla w 325i coupe pomogło zmiana komputera (to była ostatia rzecz jaką wymienił - przed tem były wszystkie czujniki, silniczki krokowe i sterowniki - i nic.... nowy sterownik i w koncu spokuj ) - pozdrawiam flash19 - www.bmw-czesci.com

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Lublin
Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1267
Pomógł: 28
Ocena postów: 33
J_Bravo
Poziom 21
Post#7 16 Wrz 2005 12:29    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja mam nabite 220 tys i mam nadzieje ze tyle jest naprawde ;) oleju nie bierze, nic sie nie psuje, jedynie to falowanie obrotow jest wkurzajace.
raz jest dobrze, a raz jest zle. niewiem czym to jest spowodowane. a ze mnie elektronik a nie mechanik wiec jestem w kropce ;)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
650ccm
Poziom 13
Poziom 13
Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 124
Pomógł: 4
Ocena postów: 1
650ccm
Poziom 13
Post#8 16 Wrz 2005 20:51    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wiec tak Panowie. W e36 problem falowania obrotow jest dosyc popularny ale niestety przyczyny sa rozne. Moze to byc : przeplywomierz, silniczek krokowy, przewody zaplonowe ( u mnie to bylo ), sonda lambda, swiece i po czesci moze to byc zanieczyszczony uklad paliwowy. Z tym ze co do przewodow zaplonowych, przeplywomierza i siln. krokowego to jestem na 100% pewien ze moze to miec wplyw na falowanie obrotow. Co do reszty to pisze to w oparciu o opinie roznych urzytkownikow e36. Jezeli ktos jest zarejestrowany na forum bmw mozna tam wiecej przeczytac na ten temat. Pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
johnny_west
Poziom 10
Poziom 10
Miasto: Tarnów
Dołączył: 30 Maj 2002
Posty: 55
Pomógł: 1
johnny_west
Poziom 10
Post#9 17 Wrz 2005 15:02    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


J_Bravo napisał:
gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?


Johnny, więc jeżeli masz silnik M40 ( zakładam że orientujesz się jak on wygląda ) to zawór wolnych obrotów jest widoczny na pierwszym planie po otwarciu maski ;) jest to taki cylinderek do którego pod kątem 90 stopni dochodzą rurki gumowe o średnicy ok. 20 mm i jeden idzie do rury dolotowej powietrza w okolicy przepływomierza ( to element za filtrem powietrza ) a druga rurka biegnie pod kolektor dolotowy w okolice przepustnicy. Do zaworka od strony czołowej dołączony jest jeszcze przewód elektryczny sterujący nim.

Rurki są zamocowane do niego na wcisk, przewód odpinasz wciskając pręt zabezpieczający na wtyku ( jak to zobaczysz to się zorientujesz o co biega ;) ), wkładasz go do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście godzin i wydmuchujesz cały syf z niego ( zaworek wewnątrz ma się poruszać delikatnie z małym oporem sprężynki ale nigdzie nie powinien się blokować ( oprócz położeń skrajnych )

Jeżeli masz silnik M42 lub M43 to zawór powinien wyglądać tak samo ale będzie znajdował sie pod kolektorem dolotowym, natomiast przy silniku M44 wyglada on inaczej i znajduje się obok czujnika przepustnicy, po prawej stronie.
A tak pozatym to zobacz sobie na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ tam znajdziesz odpowiedzi na tematy związane z BMW ;)

Pozdrawiam....też Johnny :D

P.S.

Zapraszam na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12554

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
andrzej20001
Poziom 23
Poziom 23
Miasto: za rogiem
Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 3477
Pomógł: 276
Ocena postów: 122
andrzej20001
Poziom 23
Post#10 17 Wrz 2005 17:19    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Taki problem z wolnymi obrotami powstaje też w bmw po wycieciu katalizatora.Nie wycinałeś?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
ADI_Si
Poziom 15
Poziom 15
Miasto: Łomża
Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 246
Pomógł: 19
Ocena postów: 3
ADI_Si
Poziom 15
Post#11 17 Wrz 2005 18:04    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


proponuje by zajrzec do korpusu przepustnicy czy aby nie jest brudna jej umycie to stary sprawdzony sposob na falowanie obrotow

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
borko_d
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Warszawa
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 11
borko_d
Poziom 5
Post#12 13 Paź 2005 21:42    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam mam ten sam problem z silnikiem BWM e36 318i. Przyczynami tzw falowania obrotów mogą być: sonda lambda, TPS-ja stawiam właśnie na TPS, silnik krokowy, przepustnica, wtryskiwacze, reduktor ciśnienia paliwa. To są główne przyczyny.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
borko_d
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Warszawa
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 11
borko_d
Poziom 5
Post#13 21 Sty 2006 11:21    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

Pozdrawiam
Darek

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
flash21
Poziom 10
Poziom 10
Miasto: Piła
Dołączył: 17 Kwi 2003
Posty: 53
Pomógł: 1
flash21
Poziom 10
Post#14 21 Sty 2006 13:01    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


borko_d napisał:
Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

Pozdrawiam
Darek


A jak zrobic taki reset??? tylko przez złącze??

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
borko_d
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Warszawa
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 11
borko_d
Poziom 5
Post#15 22 Sty 2006 14:03    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Dokładniej na ten temat możemy przeczytać na :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&highlight=ecu

Pozdrawiam
Darek

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Tomek Leszczynski
Poziom 14
Poziom 14
Miasto: sosnowiec
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 181
Pomógł: 9
Ocena postów: 2
Tomek Leszczynski
Poziom 14
Post#16 27 Sty 2006 19:46    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym
Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go nam zrobia.
posiadam e30 323 od 6 lat i mam doswietczenie mechaniczne nie tylko z bmw
jak ktos poda model silnika to postaram sie pomuc
A prpo to czemu nikt nie sprawdzil kopulki i palca rozdzielacz
Kable latwo sprawdzic wejscie 0,5l wody i kilka lyzek soli zamieszac (rospuscic)wlac do rospryskiwacza .odpalic nasze wspaniale bmw i spryskac kabelki jak zgasnie to 1000% kable ale jak nie to bedzie widac iskierki na kablach wn.
A jeszce jedno czy wy macie LPG ??
Pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21
Miasto: Lublin
Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1267
Pomógł: 28
Ocena postów: 33
J_Bravo
Poziom 21
Post#17 10 Lut 2006 17:52    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


auto naprawione. okazalo sie ze uszkodzona byla sonda lambda.
kupilem sonde na allegro (za 80zl), wymienilem i auto dziala jak nowe.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
poncki
Poziom 2
Poziom 2
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 2
poncki
Poziom 2
Post#18 23 Lut 2006 22:21    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


cześć rok temu wymieniałem sonde w e36 pracowała niecały rok teraz nowa pracowała miesiąc od czego to może być ?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Adrian2000
Poziom 10
Poziom 10
Miasto: Jarocin
Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 46
Adrian2000
Poziom 10
Post#19 27 Lut 2006 19:38    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja bym stawial na silniczek krkowy lub na sade lambda !!!

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
poncki
Poziom 2
Poziom 2
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 2
poncki
Poziom 2
Post#20 04 Mar 2006 10:56    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Bravo sprzwdź wtyczkę i przewody ja doszłem czemu mi padały sondy gość co mi zakładał gaz podpinał się do sondy i nie zabezpieczył przewodów i cały czas dostawała się tam woda i robiła zwarcia wymieniłem wtyczkę i teraz wymienię sonde myślę że będzie ok

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Problem z obrotami w BMW E-36 1,8
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Bmw 316 problem z obrotami silnika (5)
BMW e36 1.6 problem z obrotami ( elektryka?) (6)
Problem z obrotami w BMW E34 525 24V (11)
BMW E36 316i m43 problem z obrotami (2)
Bmw 730 e32 problem z obrotami silnika (5)
BMW E36 97r. M43 problem rano z obrotami (6)
BMW e34 2.0 24v bez vanosa! Problem ze spalaniem i obrotami! (1)
Problem z obrotami w maluchu (1)
Polonez problem z obrotami. (6)
Renault 19 - problem z obrotami (9)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.069 seconds

elektroda.pl temat RSS