Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Problem z obrotami w BMW E-36 1,8
Autor
Wiadomość
kkracz1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 03 Sty 2003
Posty: 137

Post#1 Post autora tematu 10 Cze 2005 15:13   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie jest problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym w tym silniku
Prosze o pomoc lub podpowiedź
Powrót do góry
   
cikol
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 11 Mar 2004
Posty: 1002
Miasto: Poznań

Post#2 10 Cze 2005 17:27   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Mój ojciec tez ma ten problem. Samochód 316i (1,8) '86 kable WN nowe, wiec to chyba normalne. Podejrzewam ze to wina komputera wiec raczej nic z tym nie zrobisz.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Cze 2005 17:27   





Powrót do góry
   
Stanisław Chwalisz
Spec od samochodów
Spec od samochodów


Dołączył: 02 Paź 2004
Posty: 1471
Miasto: Szczecin

Post#3 10 Cze 2005 18:23   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Sonda lambda.Sprawdż.
Powrót do góry
   
johnny_west
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 30 Maj 2002
Posty: 55
Miasto: Tarnów

Post#4 18 Cze 2005 15:41   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Przeglądnij i wyczyść ( wrzucić do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną na parę godzin ) zawór wolnych obrotów a potem go przedmuchać sprężonym powietrzem, najczęściej on jest przyczyna niestabilnych wolnych obrotów.
Powrót do góry
   
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1267
Miasto: Lublin

Post#5 15 Wrz 2005 17:23   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?
Powrót do góry
   
flash21
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 17 Kwi 2003
Posty: 53
Miasto: Piła

Post#6 15 Wrz 2005 20:36   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


a ja proponuje najpierw przepływomierz.... druga opcja jest taka z mojego doświadczenia kupiłem 320i z przebiegiem 170 tys i tez miała takie obiawy, po sprawdzeniu okazało sie ze ma ponad 300 tys i silnik miał juz przedmuchy :) - rada na zlikwidowanie podciągnąć odbroty na 900-1000 troche wieksze spalanie ale nerwy przestają grac... ta wskazówka wrrrr... - u kumpla w 325i coupe pomogło zmiana komputera (to była ostatia rzecz jaką wymienił - przed tem były wszystkie czujniki, silniczki krokowe i sterowniki - i nic.... nowy sterownik i w koncu spokuj ) - pozdrawiam flash19 - www.bmw-czesci.com
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Wrz 2005 20:36   





Powrót do góry
   
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1267
Miasto: Lublin

Post#7 16 Wrz 2005 12:29   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja mam nabite 220 tys i mam nadzieje ze tyle jest naprawde ;) oleju nie bierze, nic sie nie psuje, jedynie to falowanie obrotow jest wkurzajace.
raz jest dobrze, a raz jest zle. niewiem czym to jest spowodowane. a ze mnie elektronik a nie mechanik wiec jestem w kropce ;)
Powrót do góry
   
650ccm
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 127

Post#8 16 Wrz 2005 20:51   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wiec tak Panowie. W e36 problem falowania obrotow jest dosyc popularny ale niestety przyczyny sa rozne. Moze to byc : przeplywomierz, silniczek krokowy, przewody zaplonowe ( u mnie to bylo ), sonda lambda, swiece i po czesci moze to byc zanieczyszczony uklad paliwowy. Z tym ze co do przewodow zaplonowych, przeplywomierza i siln. krokowego to jestem na 100% pewien ze moze to miec wplyw na falowanie obrotow. Co do reszty to pisze to w oparciu o opinie roznych urzytkownikow e36. Jezeli ktos jest zarejestrowany na forum bmw mozna tam wiecej przeczytac na ten temat. Pozdrawiam
Powrót do góry
   
johnny_west
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 30 Maj 2002
Posty: 55
Miasto: Tarnów

Post#9 17 Wrz 2005 15:02   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


J_Bravo napisał:
gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?


Johnny, więc jeżeli masz silnik M40 ( zakładam że orientujesz się jak on wygląda ) to zawór wolnych obrotów jest widoczny na pierwszym planie po otwarciu maski ;) jest to taki cylinderek do którego pod kątem 90 stopni dochodzą rurki gumowe o średnicy ok. 20 mm i jeden idzie do rury dolotowej powietrza w okolicy przepływomierza ( to element za filtrem powietrza ) a druga rurka biegnie pod kolektor dolotowy w okolice przepustnicy. Do zaworka od strony czołowej dołączony jest jeszcze przewód elektryczny sterujący nim.

Rurki są zamocowane do niego na wcisk, przewód odpinasz wciskając pręt zabezpieczający na wtyku ( jak to zobaczysz to się zorientujesz o co biega ;) ), wkładasz go do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście godzin i wydmuchujesz cały syf z niego ( zaworek wewnątrz ma się poruszać delikatnie z małym oporem sprężynki ale nigdzie nie powinien się blokować ( oprócz położeń skrajnych )

Jeżeli masz silnik M42 lub M43 to zawór powinien wyglądać tak samo ale będzie znajdował sie pod kolektorem dolotowym, natomiast przy silniku M44 wyglada on inaczej i znajduje się obok czujnika przepustnicy, po prawej stronie.
A tak pozatym to zobacz sobie na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ tam znajdziesz odpowiedzi na tematy związane z BMW ;)

Pozdrawiam....też Johnny :D

P.S.

Zapraszam na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12554
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Wrz 2005 15:02   





Powrót do góry
   
andrzej20001
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 2271
Miasto: za rogiem

Post#10 17 Wrz 2005 17:19   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Taki problem z wolnymi obrotami powstaje też w bmw po wycieciu katalizatora.Nie wycinałeś?
Powrót do góry
   
ADI_Si
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 13 Lis 2004
Posty: 246
Miasto: Łomża

Post#11 17 Wrz 2005 18:04   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


proponuje by zajrzec do korpusu przepustnicy czy aby nie jest brudna jej umycie to stary sprawdzony sposob na falowanie obrotow
Powrót do góry
   
borko_d
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#12 13 Paź 2005 21:42   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam mam ten sam problem z silnikiem BWM e36 318i. Przyczynami tzw falowania obrotów mogą być: sonda lambda, TPS-ja stawiam właśnie na TPS, silnik krokowy, przepustnica, wtryskiwacze, reduktor ciśnienia paliwa. To są główne przyczyny.
Powrót do góry
   
borko_d
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#13 21 Sty 2006 12:21   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

Pozdrawiam
Darek
Powrót do góry
   
flash21
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 17 Kwi 2003
Posty: 53
Miasto: Piła

Post#14 21 Sty 2006 14:01   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


borko_d napisał:
Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

Pozdrawiam
Darek


A jak zrobic taki reset??? tylko przez złącze??
Powrót do góry
   
borko_d
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 11
Miasto: Warszawa

Post#15 22 Sty 2006 15:03   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Dokładniej na ten temat możemy przeczytać na :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&highlight=ecu

Pozdrawiam
Darek
Powrót do góry
   
Tomek Leszczynski
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 157
Miasto: sosnowiec

Post#16 27 Sty 2006 20:46   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym
Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go nam zrobia.
posiadam e30 323 od 6 lat i mam doswietczenie mechaniczne nie tylko z bmw
jak ktos poda model silnika to postaram sie pomuc
A prpo to czemu nikt nie sprawdzil kopulki i palca rozdzielacz
Kable latwo sprawdzic wejscie 0,5l wody i kilka lyzek soli zamieszac (rospuscic)wlac do rospryskiwacza .odpalic nasze wspaniale bmw i spryskac kabelki jak zgasnie to 1000% kable ale jak nie to bedzie widac iskierki na kablach wn.
A jeszce jedno czy wy macie LPG ??
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sty 2006 20:46   





Powrót do góry
   
J_Bravo
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 18 Kwi 2003
Posty: 1267
Miasto: Lublin

Post#17 10 Lut 2006 18:52   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


auto naprawione. okazalo sie ze uszkodzona byla sonda lambda.
kupilem sonde na allegro (za 80zl), wymienilem i auto dziala jak nowe.
Powrót do góry
   
poncki
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 2

Post#18 23 Lut 2006 23:21   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


cześć rok temu wymieniałem sonde w e36 pracowała niecały rok teraz nowa pracowała miesiąc od czego to może być ?
Powrót do góry
   
Adrian2000
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 46
Miasto: Jarocin

Post#19 27 Lut 2006 20:38   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja bym stawial na silniczek krkowy lub na sade lambda !!!
Powrót do góry
   
poncki
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 2

Post#20 04 Mar 2006 11:56   

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Bravo sprzwdź wtyczkę i przewody ja doszłem czemu mi padały sondy gość co mi zakładał gaz podpinał się do sondy i nie zabezpieczył przewodów i cały czas dostawała się tam woda i robiła zwarcia wymieniłem wtyczkę i teraz wymienię sonde myślę że będzie ok
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Problem z obrotami w BMW E-36 1,8
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Bmw 316 problem z obrotami silnika (5)
BMW e36 1.6 problem z obrotami ( elektryka?) (6)
Problem z obrotami w BMW E34 525 24V (11)
BMW E36 316i m43 problem z obrotami (2)
Bmw 730 e32 problem z obrotami silnika (5)
BMW E36 97r. M43 problem rano z obrotami (6)
BMW e34 2.0 24v bez vanosa! Problem ze spalaniem i obrotami! (1)
Problem z obrotami w maluchu (1)
Polonez problem z obrotami. (6)
Renault 19 - problem z obrotami (9)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.07 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony