Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical ->Problem z obrotami w BMW E-36 1,8 Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
kkracz1
Level 13
Joined: 03 Jan 2003
Posts: 137
Post rating: 3
kkracz1
Level 13
Post#1 10 Jun 2005 15:13  Topic author   

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie jest problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym w tym silniku
Prosze o pomoc lub podpowiedź

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
cikol
Level 27
Location: Poznań
Joined: 11 Mar 2004
Posts: 1001
Helped: 61
cikol
Level 27
Post#2 10 Jun 2005 17:27    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Mój ojciec tez ma ten problem. Samochód 316i (1,8) '86 kable WN nowe, wiec to chyba normalne. Podejrzewam ze to wina komputera wiec raczej nic z tym nie zrobisz.

Helpful post? + 0
Back to top
Stanisław Chwalisz
Spec od samochodów
Location: Szczecin
Joined: 02 Oct 2004
Posts: 1884
Helped: 170
Post rating: 3
Stanisław Chwalisz
Spec od samochodów
Post#3 10 Jun 2005 18:23    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Sonda lambda.Sprawdż.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
johnny_west
Level 12
Location: Tarnów
Joined: 30 May 2002
Posts: 55
Helped: 1
johnny_west
Level 12
Post#4 18 Jun 2005 15:41    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Przeglądnij i wyczyść ( wrzucić do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną na parę godzin ) zawór wolnych obrotów a potem go przedmuchać sprężonym powietrzem, najczęściej on jest przyczyna niestabilnych wolnych obrotów.

Helpful post? + 0
Back to top
J_Bravo
Level 27
Location: Lublin
Joined: 18 Apr 2003
Posts: 1266
Helped: 28
Post rating: 34
J_Bravo
Level 27
Post#5 15 Sep 2005 17:23    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?

Helpful post? + 0
Back to top
flash21
Level 11
Location: Piła
Joined: 17 Apr 2003
Posts: 53
Helped: 1
flash21
Level 11
Post#6 15 Sep 2005 20:36    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


a ja proponuje najpierw przepływomierz.... druga opcja jest taka z mojego doświadczenia kupiłem 320i z przebiegiem 170 tys i tez miała takie obiawy, po sprawdzeniu okazało sie ze ma ponad 300 tys i silnik miał juz przedmuchy :) - rada na zlikwidowanie podciągnąć odbroty na 900-1000 troche wieksze spalanie ale nerwy przestają grac... ta wskazówka wrrrr... - u kumpla w 325i coupe pomogło zmiana komputera (to była ostatia rzecz jaką wymienił - przed tem były wszystkie czujniki, silniczki krokowe i sterowniki - i nic.... nowy sterownik i w koncu spokuj ) - pozdrawiam flash19 - www.bmw-czesci.com

Helpful post? + 0
Back to top
J_Bravo
Level 27
Location: Lublin
Joined: 18 Apr 2003
Posts: 1266
Helped: 28
Post rating: 34
J_Bravo
Level 27
Post#7 16 Sep 2005 12:29    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja mam nabite 220 tys i mam nadzieje ze tyle jest naprawde ;) oleju nie bierze, nic sie nie psuje, jedynie to falowanie obrotow jest wkurzajace.
raz jest dobrze, a raz jest zle. niewiem czym to jest spowodowane. a ze mnie elektronik a nie mechanik wiec jestem w kropce ;)

Helpful post? + 0
Back to top
650ccm
Level 13
Joined: 07 Feb 2005
Posts: 134
Helped: 4
Post rating: 1
650ccm
Level 13
Post#8 16 Sep 2005 20:51    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wiec tak Panowie. W e36 problem falowania obrotow jest dosyc popularny ale niestety przyczyny sa rozne. Moze to byc : przeplywomierz, silniczek krokowy, przewody zaplonowe ( u mnie to bylo ), sonda lambda, swiece i po czesci moze to byc zanieczyszczony uklad paliwowy. Z tym ze co do przewodow zaplonowych, przeplywomierza i siln. krokowego to jestem na 100% pewien ze moze to miec wplyw na falowanie obrotow. Co do reszty to pisze to w oparciu o opinie roznych urzytkownikow e36. Jezeli ktos jest zarejestrowany na forum bmw mozna tam wiecej przeczytac na ten temat. Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
johnny_west
Level 12
Location: Tarnów
Joined: 30 May 2002
Posts: 55
Helped: 1
johnny_west
Level 12
Post#9 17 Sep 2005 15:02    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


J_Bravo wrote:
gdzie jest ten zawor ??
ciezko go wyjac ?


Johnny, więc jeżeli masz silnik M40 ( zakładam że orientujesz się jak on wygląda ) to zawór wolnych obrotów jest widoczny na pierwszym planie po otwarciu maski ;) jest to taki cylinderek do którego pod kątem 90 stopni dochodzą rurki gumowe o średnicy ok. 20 mm i jeden idzie do rury dolotowej powietrza w okolicy przepływomierza ( to element za filtrem powietrza ) a druga rurka biegnie pod kolektor dolotowy w okolice przepustnicy. Do zaworka od strony czołowej dołączony jest jeszcze przewód elektryczny sterujący nim.

Rurki są zamocowane do niego na wcisk, przewód odpinasz wciskając pręt zabezpieczający na wtyku ( jak to zobaczysz to się zorientujesz o co biega ;) ), wkładasz go do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście godzin i wydmuchujesz cały syf z niego ( zaworek wewnątrz ma się poruszać delikatnie z małym oporem sprężynki ale nigdzie nie powinien się blokować ( oprócz położeń skrajnych )

Jeżeli masz silnik M42 lub M43 to zawór powinien wyglądać tak samo ale będzie znajdował sie pod kolektorem dolotowym, natomiast przy silniku M44 wyglada on inaczej i znajduje się obok czujnika przepustnicy, po prawej stronie.
A tak pozatym to zobacz sobie na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ tam znajdziesz odpowiedzi na tematy związane z BMW ;)

Pozdrawiam....też Johnny :D

P.S.

Zapraszam na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12554

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
andrzej20001
Level 39
Location: za rogiem
Joined: 05 Jul 2005
Posts: 4777
Helped: 381
Post rating: 221
andrzej20001
Level 39
Post#10 17 Sep 2005 17:19    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Taki problem z wolnymi obrotami powstaje też w bmw po wycieciu katalizatora.Nie wycinałeś?

Helpful post? + 0
Back to top
ADI_Si
Level 18
Location: Łomża
Joined: 13 Nov 2004
Posts: 246
Helped: 19
Post rating: 8
ADI_Si
Level 18
Post#11 17 Sep 2005 18:04    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


proponuje by zajrzec do korpusu przepustnicy czy aby nie jest brudna jej umycie to stary sprawdzony sposob na falowanie obrotow

Helpful post? + 0
Back to top
borko_d
Level 9
Location: Warszawa
Joined: 13 Oct 2005
Posts: 11
borko_d
Level 9
Post#12 13 Oct 2005 21:42    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam mam ten sam problem z silnikiem BWM e36 318i. Przyczynami tzw falowania obrotów mogą być: sonda lambda, TPS-ja stawiam właśnie na TPS, silnik krokowy, przepustnica, wtryskiwacze, reduktor ciśnienia paliwa. To są główne przyczyny.

Helpful post? + 0
Back to top
borko_d
Level 9
Location: Warszawa
Joined: 13 Oct 2005
Posts: 11
borko_d
Level 9
Post#13 21 Jan 2006 11:21    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

Pozdrawiam
Darek

Helpful post? + 0
Back to top
flash21
Level 11
Location: Piła
Joined: 17 Apr 2003
Posts: 53
Helped: 1
flash21
Level 11
Post#14 21 Jan 2006 13:01    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


borko_d wrote:
Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

Pozdrawiam
Darek


A jak zrobic taki reset??? tylko przez złącze??

Helpful post? + 0
Back to top
borko_d
Level 9
Location: Warszawa
Joined: 13 Oct 2005
Posts: 11
borko_d
Level 9
Post#15 22 Jan 2006 14:03    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

Dokładniej na ten temat możemy przeczytać na :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&highlight=ecu

Pozdrawiam
Darek

Helpful post? + 0
Back to top
Tomek Leszczynski
Level 15
Location: sosnowiec
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 186
Helped: 9
Post rating: 3
Tomek Leszczynski
Level 15
Post#16 27 Jan 2006 19:46    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym
Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go nam zrobia.
posiadam e30 323 od 6 lat i mam doswietczenie mechaniczne nie tylko z bmw
jak ktos poda model silnika to postaram sie pomuc
A prpo to czemu nikt nie sprawdzil kopulki i palca rozdzielacz
Kable latwo sprawdzic wejscie 0,5l wody i kilka lyzek soli zamieszac (rospuscic)wlac do rospryskiwacza .odpalic nasze wspaniale bmw i spryskac kabelki jak zgasnie to 1000% kable ale jak nie to bedzie widac iskierki na kablach wn.
A jeszce jedno czy wy macie LPG ??
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
J_Bravo
Level 27
Location: Lublin
Joined: 18 Apr 2003
Posts: 1266
Helped: 28
Post rating: 34
J_Bravo
Level 27
Post#17 10 Feb 2006 17:52    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


auto naprawione. okazalo sie ze uszkodzona byla sonda lambda.
kupilem sonde na allegro (za 80zl), wymienilem i auto dziala jak nowe.

Helpful post? + 0
Back to top
poncki
Level 2
Joined: 23 Feb 2006
Posts: 2
poncki
Level 2
Post#18 23 Feb 2006 22:21    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


cześć rok temu wymieniałem sonde w e36 pracowała niecały rok teraz nowa pracowała miesiąc od czego to może być ?

Helpful post? + 0
Back to top
Adrian2000
Level 11
Location: Jarocin
Joined: 27 Nov 2005
Posts: 46
Post rating: 1
Adrian2000
Level 11
Post#19 27 Feb 2006 19:38    

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


ja bym stawial na silniczek krkowy lub na sade lambda !!!

Helpful post? + 0
Back to top
poncki
Level 2
Joined: 23 Feb 2006
Posts: 2
poncki
Level 2
Post#20 04 Mar 2006 10:56    

Re: Problem z obrotami w BMW E-36 1,8


Bravo sprzwdź wtyczkę i przewody ja doszłem czemu mi padały sondy gość co mi zakładał gaz podpinał się do sondy i nie zabezpieczył przewodów i cały czas dostawała się tam woda i robiła zwarcia wymieniłem wtyczkę i teraz wymienię sonde myślę że będzie ok

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Electronics and Electrical -> Problem z obrotami w BMW E-36 1,8
Page 1 of 1

Similar topics to problem z obrotami w BMW E-36 1,8

Bmw 316 problem z obrotami silnika (5)
BMW e36 1.6 problem z obrotami ( elektryka?) (6)
Problem z obrotami w BMW E34 525 24V (11)
BMW E36 316i m43 problem z obrotami (2)
Bmw 730 e32 problem z obrotami silnika (5)
BMW E36 97r. M43 problem rano z obrotami (6)
BMW e34 2.0 24v bez vanosa! Problem ze spalaniem i obrotami! (1)
Problem z obrotami w maluchu (1)
Polonez problem z obrotami. (6)
Renault 19 - problem z obrotami (9)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.167 seconds