X

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8

kkracz1 10 Jun 2005 15:13
  • #1 10 Jun 2005 15:13
    kkracz1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Panowie jest problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym w tym silniku
    Prosze o pomoc lub podpowiedź
  • #2 10 Jun 2005 17:27
    cikol
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Mój ojciec tez ma ten problem. Samochód 316i (1,8) '86 kable WN nowe, wiec to chyba normalne. Podejrzewam ze to wina komputera wiec raczej nic z tym nie zrobisz.
  • #3 10 Jun 2005 18:23
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Sonda lambda.Sprawdż.
  • #4 18 Jun 2005 15:41
    johnny_west
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Przeglądnij i wyczyść ( wrzucić do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną na parę godzin ) zawór wolnych obrotów a potem go przedmuchać sprężonym powietrzem, najczęściej on jest przyczyna niestabilnych wolnych obrotów.
  • #5 15 Sep 2005 17:23
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    gdzie jest ten zawor ??
    ciezko go wyjac ?
  • #6 15 Sep 2005 20:36
    flash21
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    a ja proponuje najpierw przepływomierz.... druga opcja jest taka z mojego doświadczenia kupiłem 320i z przebiegiem 170 tys i tez miała takie obiawy, po sprawdzeniu okazało sie ze ma ponad 300 tys i silnik miał juz przedmuchy :) - rada na zlikwidowanie podciągnąć odbroty na 900-1000 troche wieksze spalanie ale nerwy przestają grac... ta wskazówka wrrrr... - u kumpla w 325i coupe pomogło zmiana komputera (to była ostatia rzecz jaką wymienił - przed tem były wszystkie czujniki, silniczki krokowe i sterowniki - i nic.... nowy sterownik i w koncu spokuj ) - pozdrawiam flash19 - www.bmw-czesci.com
  • #7 16 Sep 2005 12:29
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    ja mam nabite 220 tys i mam nadzieje ze tyle jest naprawde ;) oleju nie bierze, nic sie nie psuje, jedynie to falowanie obrotow jest wkurzajace.
    raz jest dobrze, a raz jest zle. niewiem czym to jest spowodowane. a ze mnie elektronik a nie mechanik wiec jestem w kropce ;)
  • #8 16 Sep 2005 20:51
    650ccm
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Wiec tak Panowie. W e36 problem falowania obrotow jest dosyc popularny ale niestety przyczyny sa rozne. Moze to byc : przeplywomierz, silniczek krokowy, przewody zaplonowe ( u mnie to bylo ), sonda lambda, swiece i po czesci moze to byc zanieczyszczony uklad paliwowy. Z tym ze co do przewodow zaplonowych, przeplywomierza i siln. krokowego to jestem na 100% pewien ze moze to miec wplyw na falowanie obrotow. Co do reszty to pisze to w oparciu o opinie roznych urzytkownikow e36. Jezeli ktos jest zarejestrowany na forum bmw mozna tam wiecej przeczytac na ten temat. Pozdrawiam
  • #9 17 Sep 2005 15:02
    johnny_west
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    J_Bravo wrote:
    gdzie jest ten zawor ??
    ciezko go wyjac ?


    Johnny, więc jeżeli masz silnik M40 ( zakładam że orientujesz się jak on wygląda ) to zawór wolnych obrotów jest widoczny na pierwszym planie po otwarciu maski ;) jest to taki cylinderek do którego pod kątem 90 stopni dochodzą rurki gumowe o średnicy ok. 20 mm i jeden idzie do rury dolotowej powietrza w okolicy przepływomierza ( to element za filtrem powietrza ) a druga rurka biegnie pod kolektor dolotowy w okolice przepustnicy. Do zaworka od strony czołowej dołączony jest jeszcze przewód elektryczny sterujący nim.

    Rurki są zamocowane do niego na wcisk, przewód odpinasz wciskając pręt zabezpieczający na wtyku ( jak to zobaczysz to się zorientujesz o co biega ;) ), wkładasz go do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście godzin i wydmuchujesz cały syf z niego ( zaworek wewnątrz ma się poruszać delikatnie z małym oporem sprężynki ale nigdzie nie powinien się blokować ( oprócz położeń skrajnych )

    Jeżeli masz silnik M42 lub M43 to zawór powinien wyglądać tak samo ale będzie znajdował sie pod kolektorem dolotowym, natomiast przy silniku M44 wyglada on inaczej i znajduje się obok czujnika przepustnicy, po prawej stronie.
    A tak pozatym to zobacz sobie na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/ tam znajdziesz odpowiedzi na tematy związane z BMW ;)

    Pozdrawiam....też Johnny :D

    P.S.

    Zapraszam na : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12554
  • #10 17 Sep 2005 17:19
    andrzej20001
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Taki problem z wolnymi obrotami powstaje też w bmw po wycieciu katalizatora.Nie wycinałeś?
  • #11 17 Sep 2005 18:04
    ADI_Si
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    proponuje by zajrzec do korpusu przepustnicy czy aby nie jest brudna jej umycie to stary sprawdzony sposob na falowanie obrotow
  • #12 13 Oct 2005 21:42
    borko_d
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam mam ten sam problem z silnikiem BWM e36 318i. Przyczynami tzw falowania obrotów mogą być: sonda lambda, TPS-ja stawiam właśnie na TPS, silnik krokowy, przepustnica, wtryskiwacze, reduktor ciśnienia paliwa. To są główne przyczyny.
  • #13 21 Jan 2006 11:21
    borko_d
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
    Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
    Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
    Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

    Pozdrawiam
    Darek
  • #14 21 Jan 2006 13:01
    flash21
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    borko_d wrote:
    Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
    Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
    Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
    Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

    Pozdrawiam
    Darek


    A jak zrobic taki reset??? tylko przez złącze??
  • #15 22 Jan 2006 14:03
    borko_d
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
    1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
    2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
    3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
    4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
    5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
    6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
    7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
    8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
    ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
    9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

    Dokładniej na ten temat możemy przeczytać na :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&highlight=ecu

    Pozdrawiam
    Darek
  • #16 27 Jan 2006 19:46
    Tomek Leszczynski
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym
    Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go nam zrobia.
    posiadam e30 323 od 6 lat i mam doswietczenie mechaniczne nie tylko z bmw
    jak ktos poda model silnika to postaram sie pomuc
    A prpo to czemu nikt nie sprawdzil kopulki i palca rozdzielacz
    Kable latwo sprawdzic wejscie 0,5l wody i kilka lyzek soli zamieszac (rospuscic)wlac do rospryskiwacza .odpalic nasze wspaniale bmw i spryskac kabelki jak zgasnie to 1000% kable ale jak nie to bedzie widac iskierki na kablach wn.
    A jeszce jedno czy wy macie LPG ??
    Pozdrawiam
  • #17 10 Feb 2006 17:52
    J_Bravo
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    auto naprawione. okazalo sie ze uszkodzona byla sonda lambda.
    kupilem sonde na allegro (za 80zl), wymienilem i auto dziala jak nowe.
  • #18 23 Feb 2006 22:21
    poncki
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    cześć rok temu wymieniałem sonde w e36 pracowała niecały rok teraz nowa pracowała miesiąc od czego to może być ?
  • #19 27 Feb 2006 19:38
    Adrian2000
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    ja bym stawial na silniczek krkowy lub na sade lambda !!!
  • #20 04 Mar 2006 10:56
    poncki
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Bravo sprzwdź wtyczkę i przewody ja doszłem czemu mi padały sondy gość co mi zakładał gaz podpinał się do sondy i nie zabezpieczył przewodów i cały czas dostawała się tam woda i robiła zwarcia wymieniłem wtyczkę i teraz wymienię sonde myślę że będzie ok
  Search 4 million + Products
Browse Products