Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Problem z obrotami w BMW E-36 1,8

kkracz1 10 Cze 2005 15:13
  • #1 10 Cze 2005 15:13
    kkracz1
    Poziom 13  

    Panowie jest problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym w tym silniku
    Prosze o pomoc lub podpowiedź

  • #2 10 Cze 2005 17:27
    cikol
    Poziom 27  

    Mój ojciec tez ma ten problem. Samochód 316i (1,8) '86 kable WN nowe, wiec to chyba normalne. Podejrzewam ze to wina komputera wiec raczej nic z tym nie zrobisz.

  • #3 10 Cze 2005 18:23
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Sonda lambda.Sprawdż.

  • #4 18 Cze 2005 15:41
    johnny_west
    Poziom 12  

    Przeglądnij i wyczyść ( wrzucić do pojemnika z benzyną ekstrakcyjną na parę godzin ) zawór wolnych obrotów a potem go przedmuchać sprężonym powietrzem, najczęściej on jest przyczyna niestabilnych wolnych obrotów.

  • #5 15 Wrz 2005 17:23
    J_Bravo
    Poziom 27  

    gdzie jest ten zawor ??
    ciezko go wyjac ?

  • #6 15 Wrz 2005 20:36
    flash21
    Poziom 12  

    a ja proponuje najpierw przepływomierz.... druga opcja jest taka z mojego doświadczenia kupiłem 320i z przebiegiem 170 tys i tez miała takie obiawy, po sprawdzeniu okazało sie ze ma ponad 300 tys i silnik miał juz przedmuchy :) - rada na zlikwidowanie podciągnąć odbroty na 900-1000 troche wieksze spalanie ale nerwy przestają grac... ta wskazówka wrrrr... - u kumpla w 325i coupe pomogło zmiana komputera (to była ostatia rzecz jaką wymienił - przed tem były wszystkie czujniki, silniczki krokowe i sterowniki - i nic.... nowy sterownik i w koncu spokuj ) - pozdrawiam flash19 - www.bmw-czesci.com

  • #7 16 Wrz 2005 12:29
    J_Bravo
    Poziom 27  

    ja mam nabite 220 tys i mam nadzieje ze tyle jest naprawde ;) oleju nie bierze, nic sie nie psuje, jedynie to falowanie obrotow jest wkurzajace.
    raz jest dobrze, a raz jest zle. niewiem czym to jest spowodowane. a ze mnie elektronik a nie mechanik wiec jestem w kropce ;)

  • #8 16 Wrz 2005 20:51
    650ccm
    Poziom 13  

    Wiec tak Panowie. W e36 problem falowania obrotow jest dosyc popularny ale niestety przyczyny sa rozne. Moze to byc : przeplywomierz, silniczek krokowy, przewody zaplonowe ( u mnie to bylo ), sonda lambda, swiece i po czesci moze to byc zanieczyszczony uklad paliwowy. Z tym ze co do przewodow zaplonowych, przeplywomierza i siln. krokowego to jestem na 100% pewien ze moze to miec wplyw na falowanie obrotow. Co do reszty to pisze to w oparciu o opinie roznych urzytkownikow e36. Jezeli ktos jest zarejestrowany na forum bmw mozna tam wiecej przeczytac na ten temat. Pozdrawiam

  • #9 17 Wrz 2005 15:02
    johnny_west
    Poziom 12  

    J_Bravo napisał:
    gdzie jest ten zawor ??
    ciezko go wyjac ?


    Johnny, więc jeżeli masz silnik M40 ( zakładam że orientujesz się jak on wygląda ) to zawór wolnych obrotów jest widoczny na pierwszym planie po otwarciu maski ;) jest to taki cylinderek do którego pod kątem 90 stopni dochodzą rurki gumowe o średnicy ok. 20 mm i jeden idzie do rury dolotowej powietrza w okolicy przepływomierza ( to element za filtrem powietrza ) a druga rurka biegnie pod kolektor dolotowy w okolice przepustnicy. Do zaworka od strony czołowej dołączony jest jeszcze przewód elektryczny sterujący nim.

    Rurki są zamocowane do niego na wcisk, przewód odpinasz wciskając pręt zabezpieczający na wtyku ( jak to zobaczysz to się zorientujesz o co biega ;) ), wkładasz go do benzyny ekstrakcyjnej na kilkanaście godzin i wydmuchujesz cały syf z niego ( zaworek wewnątrz ma się poruszać delikatnie z małym oporem sprężynki ale nigdzie nie powinien się blokować ( oprócz położeń skrajnych )

    Jeżeli masz silnik M42 lub M43 to zawór powinien wyglądać tak samo ale będzie znajdował sie pod kolektorem dolotowym, natomiast przy silniku M44 wyglada on inaczej i znajduje się obok czujnika przepustnicy, po prawej stronie.
    A tak pozatym to zobacz sobie na :

    http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/

    tam znajdziesz odpowiedzi na tematy związane z BMW ;)

    Pozdrawiam....też Johnny :D

    P.S.

    Zapraszam na :

    http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12554

  • #10 17 Wrz 2005 17:19
    andrzej20001
    Poziom 40  

    Taki problem z wolnymi obrotami powstaje też w bmw po wycieciu katalizatora.Nie wycinałeś?

  • #11 17 Wrz 2005 18:04
    ADI_Si
    Poziom 18  

    proponuje by zajrzec do korpusu przepustnicy czy aby nie jest brudna jej umycie to stary sprawdzony sposob na falowanie obrotow

  • #12 13 Paź 2005 21:42
    borko_d
    Poziom 9  

    Witam mam ten sam problem z silnikiem BWM e36 318i. Przyczynami tzw falowania obrotów mogą być: sonda lambda, TPS-ja stawiam właśnie na TPS, silnik krokowy, przepustnica, wtryskiwacze, reduktor ciśnienia paliwa. To są główne przyczyny.

  • #13 21 Sty 2006 11:21
    borko_d
    Poziom 9  

    Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
    Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
    Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
    Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

    Pozdrawiam
    Darek

  • #14 21 Sty 2006 13:01
    flash21
    Poziom 12  

    borko_d napisał:
    Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami.
    Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D.
    Rozwiązanie w moim przypadku było następujące : "reset komputera ecu/dma" komputerek przez tyle lat zgromadził tyle błędów że sobie nie radził. A teraz jak ręką odioł.
    Tylko niestety posiadam instalację gazową i podejżewam że juz niedługo komputerek od lpg zrobi swoje i znowu będą błędy w kompie samochodu :(

    Pozdrawiam
    Darek


    A jak zrobic taki reset??? tylko przez złącze??

  • #15 22 Sty 2006 14:03
    borko_d
    Poziom 9  

    Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -
    1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
    2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
    3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
    4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
    5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
    6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
    7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
    8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
    ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
    9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

    Dokładniej na ten temat możemy przeczytać na :http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&highlight=ecu

    Pozdrawiam
    Darek

  • #16 27 Sty 2006 19:46
    Tomek Leszczynski
    Poziom 15  

    Panowie a ja bym sprawdzil podcisnienia zaworki zwrotne,reguratorki i czujnik bezwzglednego cisnienia albo nieszczelnosc miedz przeplwomiezem a kolektorem soncym
    Cisnienie na sprezaniu min to 7.5 BAR (TRUP ZLOM KAPUT)dopuszczalna ruznica miedz cylindrami 2.5 bar jesli kts ma takie cisnieni to szukal bym silnika bo remont jest drogi i nie wiemy jak go nam zrobia.
    posiadam e30 323 od 6 lat i mam doswietczenie mechaniczne nie tylko z bmw
    jak ktos poda model silnika to postaram sie pomuc
    A prpo to czemu nikt nie sprawdzil kopulki i palca rozdzielacz
    Kable latwo sprawdzic wejscie 0,5l wody i kilka lyzek soli zamieszac (rospuscic)wlac do rospryskiwacza .odpalic nasze wspaniale bmw i spryskac kabelki jak zgasnie to 1000% kable ale jak nie to bedzie widac iskierki na kablach wn.
    A jeszce jedno czy wy macie LPG ??
    Pozdrawiam

  • #17 10 Lut 2006 17:52
    J_Bravo
    Poziom 27  

    auto naprawione. okazalo sie ze uszkodzona byla sonda lambda.
    kupilem sonde na allegro (za 80zl), wymienilem i auto dziala jak nowe.

  • #18 23 Lut 2006 22:21
    poncki
    Poziom 2  

    cześć rok temu wymieniałem sonde w e36 pracowała niecały rok teraz nowa pracowała miesiąc od czego to może być ?

  • #19 27 Lut 2006 19:38
    Adrian2000
    Poziom 11  

    ja bym stawial na silniczek krkowy lub na sade lambda !!!

  • #20 04 Mar 2006 10:56
    poncki
    Poziom 2  

    Bravo sprzwdź wtyczkę i przewody ja doszłem czemu mi padały sondy gość co mi zakładał gaz podpinał się do sondy i nie zabezpieczył przewodów i cały czas dostawała się tam woda i robiła zwarcia wymieniłem wtyczkę i teraz wymienię sonde myślę że będzie ok

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty