X

Halogen czujnikiem ruchu

12 Jun 2005 23:36 DSdszyszko
  • #1 12 Jun 2005 23:36
    dszyszko
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    mam male pytanko, gdyz juz sam nie wiem co robic. Kupilem ostatnio halogen 150W z czujnikiem ruchu, ale troche zakrecilem sie ze sposobem podlaczenia jego do sieci. A dokladnie po podlaczeniu wg chcematu dostarczonego z lampa lampa caly czas sie swieci (nie dziala czujnik). A tak wogole przewod sygnalowy od czujnika ruchu w kostce jest do niczego nie podlaczony. Natomiast jesli przewod fazowy podlaczylem na wyjscie czujnika to w ogole nie reaguje na zmiany. Czy moze mi ktos pomoc, bo teraz nie wiem czy czujnik jest uszkodzony, czy cos zle podlaczylem.
    Bardzo prosze o pomoc
    Z gory dziekuje
  • #2 13 Jun 2005 01:26
    adam_mk
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Tam z reguły dają schemat podłączeń. Obejrzyj go dokładnie.
    Pozdrawiam Adam M.
    Takie zabawki mają trzy regulacje.
    Czułość
    Zmierzchówkę (poziom "szarówki", od której zadziała)
    Timer (czas "trzymania")
  • #3 13 Jun 2005 11:15
    dszyszko
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    No wlasnie co do schematu, to chyba tu jest problem, bo tak jest napisane: brazowy - faza, niebieski - neutralny, zielono-zolty - uziemienie, czerwony - czujka ruchu. I tu mam problem, co mam podlaczyc do przewodu czerwonego, jesli mam tylko zasilanie. A poza tym jak podlacze tak jak jest napisane to lampa caly czas sie pali i nie reaguje na czujnik, bo jest do lampy podane bezposrednie zasilanie z sieci - i tego nie rozumiem gdzie ta czujke wpiac
  • #4 13 Jun 2005 12:07
    dasko
    Level 19  
    Helpful post? (+2)
    Do czujki podlacz pod niebieski i brazowy zasilanie a na lampe podlacz niebieski i czerwony. Niebieski jest wspolny a w momencie zadzialania czujki styki zwieraja brazowy z czerwonym w ten sposob ze na czerwonym powinno pojawic sie napiecie i jeszcze jedno po wlaczeniu zasilania lampa moze swiecic po chwili dopiero gasnie.
  • #5 13 Jun 2005 14:02
    dszyszko
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    OK dzieki za info, zaraz wyprobuje
  • #6 21 Oct 2006 16:12
    kerkus
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    dasko wrote:
    Do czujki podlacz pod niebieski i brazowy zasilanie a na lampe podlacz niebieski i czerwony. Niebieski jest wspolny a w momencie zadzialania czujki styki zwieraja brazowy z czerwonym w ten sposob ze na czerwonym powinno pojawic sie napiecie i jeszcze jedno po wlaczeniu zasilania lampa moze swiecic po chwili dopiero gasnie.


    - Mam podobny problem, żeby nie rozpoczynać nowego wątku proszę o pomoc ! Mianowicie po podłączeniu czujki w/g schematu jak powyżej , w chwili wyłączenia lampa "żarzy" czyli dostaje mniejsze napięcie - nie wyłącza się całkowicie - poza tym czujnik funkcjonuje prawidłowo. Co robie nie tak ?! Czyżby uszkodzenie czujnika ?
  • #7 26 Oct 2006 08:01
    dasko
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Prawdopodobnie wystepuje przebicie miedzy przewodem czerwonym i brazowym moze kostka jest nadpalona albo przekaznik w czujce proponuje rozebrac czujke i sie przyjrzec jej dokladniej kostce i przekaznikowi czy nie sa nadpalone byc moze wilgoc gdzies sie dostala.
  • #8 25 Jul 2008 12:41
    anzel1
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    witam. ja tak podlaczylem i caly czas mi sie lampa swieci a czujka ni reaguje. co mam zrobic??
  • #9 25 Jul 2008 15:34
    bhtom
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Być może masz potencjometr od ustawiania czasu świecenia lampy ustawiony w pozycji max, a w takim przypadku lampa może się świecić nawet 15 minut i potem dopiero się wyłączy. Te lampy z reguły "tak mają", że od razu po podaniu napięcia zasilającego lampa się zapala i gaśnie po zaprogramowanym czasie.

    Pozdrawiam.
  • #10 25 Jul 2008 17:11
    karolewiczm
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam moją lampe udało mi się podłaczyći mam takie pytanie czy jest możliwe podłaczenie tak jak na schemacie:
    Halogen czujnikiem ruchu
    gdyż bardzo czesto chcę aby lampa swieciła mi ciągle

    Przeniosłem z "Zabezpieczeń" do dyspozycji opiekunów działu. (sharp)
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products