X

Sprezarka od klimy wyje!

jaceksu25 18 Jun 2005 21:36
  • #1 18 Jun 2005 21:36
    jaceksu25
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Czy przyczyna wyjacej sprezarki od klimy moze byc za maly poziom oleju w ukladzie? Czynnik i olej mialem zmieniane w marcu tego roku, podejrzewam za maly stan srodka smarnego w ukladzie. Wycie jest slyszalne powyzej 1500obr/min
  • #2 18 Jun 2005 22:02
    JAFO
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jakie auto?
    Dasz głowę, że to sprężarka?
  • #3 18 Jun 2005 23:10
    jaceksu25
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mitsubishi Diamante. Instalacja na R12
    100% ze to sprezarka
  • #4 18 Jun 2005 23:27
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (-1)
    Jezeli sprężarka wyje to jest juz jej koniec!Sprezarek-wiekszosci sie nienaprawia!Bowiem łożyska od tłoczkow sa ze stopu aluminium i sa na stałe zatopione w korpusie!!Wiec jak to sie zatrze to czeka nas wymiana sprezarki!!ALE-trzeba pierw sprawdzic łożysko na kole pasowym sprezarki-one tez wyje jak sie zatrze a ten element akurat sie wymienia kosztem ok 150zl (lozysko 100 i robota za 50).Ja sie borykam z tym samym problemem!Pojechałem do serwisu ukł klimatyzacyjnych i mi dolali 120ml oleju do układu i kazali jezdzic "az sie rozpieprzy"
    Dalsza jazda jest przeciez mozliwa bo wystarczy odłączyc klime i juz ona niepracuje!!
  • #5 19 Jun 2005 00:42
    jaceksu25
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    To mozliwe, ze "jest juz jej koniec" po przebiegu 250tys. Bo slyszalem, ze sprezarki wytrzymuja bez problemu ponad 300tys.

    Dodano po 14 [minuty]:

    PS. Moze ktos sie orientuje jaki rodzaj sprezarki jest w Mitsubishi Diamante - chodzi mi o: tlokowa, wielotloczkowa, czy lopatkowa....
  • #6 19 Jun 2005 10:43
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Zajzyj po dmaske powinny byc na sprezarce jakies oznaczenia!I jeszcze jedno...najlepiej jedz do serwisu klimatyzacji i popros aby dolali ci oleju do ukłądy-tak za 120ml...Sprezarka bedzie nadal wyła ale 70% sprezarek w tym stanie z uzupełnionym stanem oleju jezdzi jeszcze ok 3-4lat.Wiec co ci szkodzi aby zaryzykowac?Jak padnie totalnie to ja poprostu wyłączysz i dalej pojedziesz.Uzupelnienie oleju to koszt ok 30-40zl.
    I sprawdz czy aby to niejest łożysko na kole pasowym tak jak pisałem wczesniej
  • #7 19 Jun 2005 11:19
    jaceksu25
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    lozysko by wylo przy wylaczonej klimie
    ..............................
    PS. wogole w jaki sposob uzupelnia sie olej w ukladzie posiadajacym czynnik roboczy? Bo przy zmianie czynnika roboczego to olej jest samoczynnie zasysany do ukladu po wczesniejszym jego oproznieniu.
    Czy istnieje mozliwosc, ze glosniejsza prace sprezarki powoduje srodek fluorolescencyjny dodawany do czynnika roboczego w celu znaleznienia ewentualnej nieszczelnosci?
    Widzialem w ogloszeniach motoryzacyjnych regeneracje sprezarek klimatyzacji, czy to mozliwe?
  • #8 19 Jun 2005 15:22
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    No fakt...łożysko by wyło przy wyłączonej klimie...

    Uzupełnienie polega na podłączeniu przewodow tak samo jak do napełnienia klimy tyle ze zamiast tego urządzenia recznie sie wlewa okreslona ilosc oleju do układu.Srodek fluorescencyjny niepowoduje chałasowania sprezarki.Sa zakłady ktore regeneruja sprezarki jednak niekazda sprezarka da sie zregenerowac.Dowiedz sie jaki masz typ sprezarki-jej nr i podzwon do tych warsztatow z zapytaniem czy ja zregeneruja i czy dadza na to gwarancje.Jezeli nie to dowidzenia
  • #9 19 Jun 2005 17:51
    Hugo333
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Do Fabi7:
    zawsze ci wyje ta sprężara, czy tak jak koledze jaceksu25 powyżej pewnej prędkości obrotowej silnika ??? Mnie wyje, a może nawet bardziej stuka w okolicy 900-1100 a potem jest cisza.
  • #10 19 Jun 2005 19:22
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mi wyje od ok 900 do 1200 obr/min.Potem cisza.Zanim niepojechałem na uzupelnienie oleju to trzymajac pedał gazu na rowne 2tys obr i gdy załączyłem klime obroty spadały do 1200!!!!!
    A teraz po uzupelnieniu oleju trzymaja nadal na 2 tys!!
  • #11 19 Jun 2005 20:31
    Hugo333
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    U mnie obroty nie spadają, olej wymieniłem już dwa razy w tym roku i bez rezulatu pozytywnego :-( Doprowadza mnie to do szału a na dodatek teraz chłodzi do -3stopni,mało mnie nie rozp.... .
  • #12 19 Jun 2005 21:47
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Oleju sie niewymienia tylko uzupełnia aby lepsze smarowanie było.Jednak uzupelniając olej w układzie sprezarka nadal bedzie wyła bo juz jest zatarta jednak niebedzie sie dalej zacierała w takim duzym stopniu! -3 stopnie posiada powietrze wypływające z kratek ma sie rozumiec??Zdecydowanie za duzo!Prawidłowo jest od 4 do 8 st.Masz zajechanie wydajna spreżarke hehe :D
    Mozesz sie zakonserwowac na stare lata i zamrozic ;) (zart ;) )
    Za ogrzewanie powietrza do żądanej temperatury ktore przepływa ze spręzarki do kabiny odpowiada nagrzewnica...sprawdz ja!
  • #13 19 Jun 2005 22:29
    jaceksu25
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na 90% mam lopatkowa sprezarke. Nawet przy minimalnej ilosci oleju w ukladzie nie moge sobie wyobrazic jak mozna ta sprezarke zatrzec.....
    Dwonilem do znajomego gosci co zajmowal sie w aso daewoo miedzy innymi klimami i podsunal mi mysl, ze moze tez byc zapchany filtr w ukladzie obiegu. Jakos go nazwal w kazdym razie sluzy on do oczyszczania czynnika roboczego (R12) i to moze powodowac glosna prace sprezarki bo jest mocno wysilona( daje olbrzymie cisnienie)

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS. oprocz tego wycia to jest podobno przyczyna takiego znacznego obciazenia przy wlaczaniu sie klimy i duzemu spadkowi obrotow...
  • #14 19 Jun 2005 22:46
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    No zwykły filtr inaczej go nazywaja ODWADNIACZ-ukł z zaworem rozprężnym
  • #15 19 Jun 2005 22:57
    Hugo333
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Owszem, podobno jest w układzie filtr, ale też jest czujnik wysokiego ciśnienia(przynajmniej u mnie na czynniku R134a), który powinien wyłaczyć sprężarkę. I pytanie jest jeszcze takie - czy miałeś rozszczelniony układ przez dłuższy czas, jeżeli nie to filtr odpada, patrz lodówka, potrafi chodzić tyle lat i jest OKI. U mnie podobno też miało być za wysokie ciśnienie, ale po pomiarach okazało się że jest OKI, a chłodzi poniżej normy i hałasuje.
    A swoją drogą, skoro z hałasującą można faktycznie jeździć, to spuść temat z wodą, dolej oleju jak pisze "fabi7", po co kombinowć z naprawami, jak i tak jest na wykończeniu a efekt naprawy może nie być adekwatny do wydanej kasy. Chociaż temat warto rozczaić.
    ps.
    Wymieniłem olej dwukronie, ponieważ zamieniłem dwa razy sprężarkę(ta inna mi się rozciekła i ponownie mam oryginał :-( ) A ogrzewanie nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ nagrzewnica jest za prownikiem. Po zejściu temperatury na parowniku poniżej 0stopni powoduje jego obladzanie, a to jest kicha, może coś rozsadzić a na dodatek zmiejsza przepływ powietrza, a jakie ilości wody generuje ...
  • #16 20 Jun 2005 00:52
    jaceksu25
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wlasnie jezeli chodzi o rozszczelnienie ukladu. Jak kupilem auto, to instalacja byla calkowicie pusta, zero czynnika roboczego. Podejrzewalismy nie szczelna instalacje. Ale po napelnieniu juz 4 miesiace i nic nie ucieklo... Wiec tym bardziej jestem przekonany, ze to moze byc filtr..

    AA... jeszcze dodam, ze ten gosc co mi nabijal podejrzewal, ze instalka poprzednio byla nabita R132a i dlatego calkowicie uciekl....

    Czy to mozliwe?????
  • #17 20 Jun 2005 10:04
    fabi7
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    A co ma piernik do wiatraka?!?!Jak jest nieszczelnosc to oba czynniki by sie ulotniły...
  • #18 20 Jun 2005 10:33
    jaceksu25
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ale przeciez mowie, ze nie bylo zadnej nieszczelnosci.Sprawdzone UV. Auto jest w 100% bezwypadkowe. Wszystkie elementy ukladu klimatyzacji byly sprawdzane i sa fabrycznienie nie ruszane. Dlatego nie wiem jaka byla przyczyna calkowitego braku czynnika... A przeciez wiadomo ze instalki na R12 nie mozna nabic R132a bo jest inna wielkosc molekul tych gazow. Dlatego zeby przerobic to na 1 miejscu trzeba wymieniac przewody. i dlatego mogl uciec....
    Tak przynajmniej mysle :-)
  • #19 23 Jun 2005 14:11
    Zawika1
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Sprężarki można regenerować. I jeszcze gwarancję dostać .1/3 do 1/2 ceny nowej.
    Pozdrawiam.
  • #20 27 Jun 2005 18:01
    QBANIN
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Miałem niedawno taką sama przypadłość w Toyocie Camry '92

    Najpierw w ktoryś upalny dzień na trasie wyłączyła się nagle klima i zaczęła migać dioda na przycisku A/C. A potem coraz gorzej chlodziła. Z czasem zauwazyłem że sprężarka strasznie hałasuje. Niestety nie opłacało mi się jej regenerować/naprawiać. Kupiłem identyczną, sprawną na allegro za 300 pln :)

    Po wymianie i uzupełnieniu czynnika chłodzi do 5,5 stopni.

    P.S. Możliwe że sie zatarła bo już prawie czynnika w układzie nie było (same opary jak powiedzieli w punkcie gdzie pojechałem gaz odciągać) ;)
  Search 4 million + Products
Browse Products