Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łożyskowanie piast kół - jaka dobra metoda?

neuteich 14 Lut 2016 16:49 1014 7
  • #1 14 Lut 2016 16:49
    neuteich
    Poziom 7  

    Pytanie do znawców. W jaki sposób ułożyskować piastę z poniższego zdjęcia. Θ [url=http://obrazki.elektroda.pl/5951253300_1455464672.jpg]Łożyskowanie piast kół - jaka dobra metoda?[/url Wałek w miejscu gwintu 20mm, zaś w "ślizgowym" 35mm. Znalazłem w internecie łożysko toczne-kólowe o wymiarach wew 20mm zew 37mm.

  • #2 15 Lut 2016 00:50
    jaszto
    Poziom 22  

    To są łożyska typu lekkiego o małej obciążalności statycznej i ruchowej. Lepiej zastosować tulejowanie. Może nawet wystarczy smo smarowanie w tym co masz.

  • #3 15 Lut 2016 13:07
    Jurandd54
    Poziom 10  

    Z rysunku wynika, ze jedno koło łańcuchowe związane na stałe z piastą a drugie z wałkiem , który obraca się w piaście. Domyślam się, że obydwa koła będą się obracać.
    Żeby pomóc, narysuj schemat mocowania tego zespołu i jak to działa - jak te koła przenoszą napęd i rząd wielkości obrotowych.
    Wał korbowy w silniku też jest łożyskowany na ślizgowych a obroty ma rzędu tysięcy.
    Co to za element za nakrętką i podkładką.

  • #4 17 Lut 2016 21:15
    neuteich
    Poziom 7  

    Zapodam drugie zdjęcie. Łożyskowanie piast kół - jaka dobra metoda?
    Myślałem jeszcze o łożyskach igiełkowych... a jeśli chodzi o mocowanie koła, to jak w rowerze. Koła 10' z tymi piastami kupiłem na złomowcu, nie wiem od jakiej są maszyny prawdopodobnie jakiejś deszczowni. Za podpowiedzi bardzo dziękuje.

  • #5 18 Lut 2016 01:46
    Jurandd54
    Poziom 10  

    Temat łożyskowania jest obszerny. Tak w skrócie - głównym czynnikiem doboru łożyska jest obciążenie. Łożyska igiełkowe i wałeczkowe przenoszą tylko siły promieniowe. Trudno doradzać nie znając warunków pracy.
    Ponieważ są to koła łańcuchowe, to siły wystąpią tylko promieniowe, więc można zastosować wymieniowe wyżej łożyska.
    Kwestia wymiaru łożysk to kwestia obciążeń jakie będą występować w tym zespole i sposobu mocowania.
    W zależności od sposobu mocowania może wystąpić obciążenie momentem wywrotnym. Wtedy trzeba zastosować łożyska dwurzędowe.
    Ponieważ nie znam warunków pracy tego zespołu ani jak będzie mocowany, nie mogę określić konkretnego łożyskowania.
    Jeśli nie będą występowały duże siły, to można zastosować zwykłe łożyska kulkowe lub wałeczkowe wymiarowo do wałka i obudowy.
    W katalogach łożysk podane są warunki ich pracy ( nośność, obroty itp.).
    Poniżej przykładowe schematy łożysk dwurzędowych i przenoszących tylko siły promieniowe.

    Łożyskowanie piast kół - jaka dobra metoda? Łożyskowanie piast kół - jaka dobra metoda?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Po dokładnym przyjrzeniu się drugiemu zdjęciu widać, że piasta jest ułożyskowana ślizgowo na wałku, więc nie wiem, co tu łożyskować.
    Chyba że łożyska oporowe.
    Bez konkretnej konstrukcji nic nie doradzę.

  • #6 18 Lut 2016 09:40
    1 PAWEL
    Poziom 40  

    Jurandd54 napisał:
    to można zastosować zwykłe łożyska kulkowe lub wałeczkowe wymiarowo do wałka i obudowy


    Raczej łożyska kryte w tych warunkach zwykłe długo nie popracują.

  • #7 18 Lut 2016 19:53
    Jurandd54
    Poziom 10  

    Też bym zastosował kryte, ale jak pisałem - nie znam konstrukcji urządzenia ani warunków, w jakich ta piasta będzie pracowała.
    A może obudowa łożysk zapewni szczelność lub jakiś simmering.

  • #8 20 Sty 2017 16:23
    neuteich
    Poziom 7  

    Dziękuję wszystkim za udzielone rady. Po przeanalizowaniu postanowiłem pozostać przy łożyskach ślizgowych. Zamykam temat.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme