Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus - Wypadanie zapłonu i słaba kompresja na jednym cylindrze

user_111 29 Lut 2016 19:16 1506 3
  • #1 29 Lut 2016 19:16
    user_111
    Poziom 2  

    Witam i proszę o pomoc w poniższej sprawie.

    Ford Focus z rocznika 2009 z silnikiem 1.6L DURATEC 16V TI-VCT(115PS) SIGMA ma przejechane obecnie około 180.000 km. Jak wynika z papierów, po przejechaniu pierwszych kilku tysięcy km zamontowano mu sekwencyjną instalację gazową, która póki co działa perfekcyjnie.

    15.000 km temu wymieniono pasek rozrządu, wszystkie płyny i filtry razem z filtrami od gazu. Po przejechaniu tego dystansu pojazd zaczął nieznacznie i nie regularnie ale jednak od czasu do czasu drgać na wolnym biegu. Wymieniając zatem olej i filtry mechanik podpiął kompa i odczytał błąd P0302 - nieregularne wypadanie zapłonu na cylindrze numer 2. Wymieniłem zatem świece, bo i tak wymagały tego ale problem nie zniknął. Wymieniłem cewkę i też bez efektu. Podmieniałem dwukrotnie przewody wysokiego napięcia i też nic. Sporadycznie zaświeci się żółta kontrolka engine check, chociaż przy ostrożnej jeździe przez tydzień zaświeciła się tylko 2 razy. Niemniej jednak po podpięciu komputera cały czas pojawia się wymieniony błąd dotyczący niezmiennie cylindra 2.

    Mechanik zmierzył ciśnienie na cylindrach w piątek i wynosiło ono: 1-11; 2-4,5, 3-8; 4-11. Postanowiliśmy przetrawić temat przez weekend, przejechałem autkiem jakieś 30 km bez katowania go i znowu w taki sam sposób zmierzliśmy ciśnienie na cylindrach uzyskując tym razem: 1-11; 2-2; 3-8, 4-11. Mechanik przeprowadził próbę olejową ale nie wykazała ona żadnych nieszczelności itp.

    Autko przez ostatnie 15.000 km nie zżarło ani kropli oleju, poza tym wypadaniem zapłonu i wynikającym z niego czasami delikatnym trzęsieniem pojazdu pali i chodzi perfekcyjnie zarówno na gazie jak i na benzynie. Jeździ na dobrym oleju, dobrej benzynie PB98 i dobrym gazie. Problem występuje zarówno na gazie jak i na PB - bez różnicy. Przy delikatnym wciskaniu pedału gazu do około 1.500 obrotów daje się odczuć delikatne drgania pojazdu, powyżej tej granicy przestaje trząść.

    Nie słychać żadnych świstów przy silniku, nie słychać zasysanego powietrza, nie dymi, nie zauważyłem też utraty mocy, chociaż nie wprowadzałem od czas zauważenia problemu silnika na wyższe obroty. Nie chodzi właściwie inaczej niż zwykle i wydaje się że wszystko jest w normie gdyby nie ten drugi cylinder i od czasu do czasu trzęsienie pojazdem na jałowym biegu.

    Jako że jest sporo rozbieżnych wypowiedzi w sieci na temat regulacji zaworów w tym silniku mój mechanik sprawdził to i podobno można to zrobić jedynie za pomocą szklanek.

    Zaskakujący jest w sumie ten spadek ciśnienia na drugim cylindrze o 2,5 atmosfery w ciągu dwóch dni i 30 przejechanych km.

    Zanim zdecyduję się na dość kosztowne głębsze rozbieranie i grzebanie w silniku proszę o podsunięcie możliwych rozwiązań, bo może ktoś spotkał się już z takim problemem i da się on jakoś łatwo i stosunkowo tanio usunąć.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

  • #3 01 Mar 2016 11:11
    user_111
    Poziom 2  

    Na forum Forda też padło to rozwiązanie.
    Nie widzę alternatywy, więc pewnie tak trzeba będzie zrobić.

    Gdy definitywnie rozwiążę temat przedstawię rozwiązanie na forum dla potomnych.
    Póki co dzięki za pomoc, chyba że ktoś ma jeszcze jakiś inny pomysł?

  • #4 01 Mar 2016 12:04
    cyborg39
    Poziom 23  

    Żadna wielka sprawa, albo zawór albo wypalona uszczelka pod głowicą, czapka w górę i wiadomo co dalej

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme