X

seicento-awaria silniczka tylnej wycieraczki

arteko 23 Jun 2005 12:03
  • #1 23 Jun 2005 12:03
    arteko
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Napięcia 2x12V i masa dochodzą do silnika TGE430R 12V Magneti Marelli, ale nie chce ruszyć. Wymontowałem silnik i podaję napięcie bezpośrednio na silniczek i słychać tylko stuknięcie na początku a silnik nie chodzi.
    Silniczek ma 3 wejścia na środkowe podaję minus (masa) a na skrajne +12V. Czy to można naprawić, czy trzeba kupic drugi silnik?
  • #2 23 Jun 2005 12:46
    sbartos
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    KUP I WYMIEŃ SZCZOTKI.
  • #3 23 Jun 2005 13:03
    jaconen
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Tam jest pewnie jeszcvze przekażnik i pewnie on stuka zobacz czy nie ma po nadpalanych nóżek.
  • Helpful post
    #4 23 Jun 2005 14:05
    Removed
    Helpful post? (0)
    Zapieczona ośka .Trzeba ją wybic i przeszlifowac papierem sciernym.
  • #5 23 Jun 2005 14:53
    arteko
    Level 24  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wyglada na to że racje ma kolega elektrit, bo silnik odłączyłem od mechanizmu i chodzi, a mechanizm nie da się ruszyć. Zauważyłem że ślimak od silnika ma znacznie wieksze wypusty niż kolo ktore on napędza.Kolo ma zaledwie 1do 1,5 mm rowki ( nie wiem może tak ma być).
    Jak wybić ośkę czy w kierunku do silnika czy na zewnątz w kierunku do wycieraczki, na razie nie mogę jej ruszyc i bróbuję odmoczyć płynem hamulcowym.
  • Helpful post
    #6 23 Jun 2005 15:48
    Removed
    Helpful post? (0)
    ściągasz taki druciany pierścione zabezpiecający,podkładkę dystansową,nastepnie nakręcasz na gwint nakretkę M6 i nastepnie "jebudu" o podłogę (uderzaj w tą nakrętkę,nakręcasz ja po to aby nie splaszczyć gwintu).
    Jeżeli nie ruszy to od dołu chwytasz w szczeki imadła za tą przekłądne zebatą
    i wahadliwywmi ruchami starasz się rozruszać.
  • #7 23 Jun 2005 16:09
    JAFO
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Fiatowskie przekładnie tylnej wycieraczki maja to do siebie, że się zapiekają, Najlepiej, jak pisał Elektrit. Rozebrać, przeczyścić, przesmarować, a będzie jak nowa.
  • #8 23 Jun 2005 19:40
    yszek
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Dzień dobry wszystkim na forum
    Miałem przypadek podobny jak ten z silniczkiem do wycieraczek i w takim
    samym pojeździe, była zapieczona oś ramienia wycieraczki, trzeba bardzo
    uważać przy jej rozruszaniu gdyż obraca się w długiej plastikowej tulei i
    może pęknąć a ta zębatka na końcu jest krucha i można ja przez nieuwagę obłamać
  • #9 24 Jun 2005 22:08
    arteko
    Level 24  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silniczek śmiga jak nowy. 220 PLN zaoszczędzone. Oczywiście zapieczona i to mocno ośka. Ciężko było wybić, wyszła razem z tulejką. Nie mam odpowiednich narzędzi dlatego trochę się namęczyłem.
  • #10 28 Nov 2008 23:59
    emk.jaro
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli wycieraczka tylnej szyby "stoi w pionie" na tylnej szybie nie jedź w pośpiechu do serwisu FIATA. Zanim tam pojedziesz zrób to podobnie jak opisał "GOŚĆ" :"ściągasz taki druciany pierścień zabezpiecający, podkładkę dystansową, a nastepnie nakręcasz na gwint nakretkę M6 i z czuciem młotkiem uderzasz w tą nakrętkę (nakręcasz ja po to aby nie uszkodzić gwintu), po uderzeniu próbuj ruszać przekładnią zebatą. Jak wyciągniesz ośkę proponuję aby przy użyciu pilnika lub papieru ściernego usunąć korozję z ośki, do czasu aż zacznie się bez oporu obracać w tulejce. Następnie wymień pieścień gumowy znajdujący się na ośce. Przed montażem należy ośkę nasmarować smarem grafitowym lub wazeliną techniczną. Następnie zamontuj wycieraczkę. Przed montażem należy sprawdzić bezpiecznik wycieraczki, który znajduje się pod pokrywą silnika na przednim pasie. Wszystko powinno zacząć działać. Tą metodą naprawiłem kilka tylnych wycieraczek w Seicento. Ja w swoim Seicento używałem często tylnej wycieraczki i tak stanęła po dwóch latach. od naprawy minęło już 5 lat i dalej chodzi. Podobnie jest z silnikiem od chłodnicy. :)
  • #11 11 Sep 2012 00:27
    p1a5tu5
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Podany wyżej sposób rzeczywiście pomaga. Popełniłem tutorial z obrazkami dla mniej "zmechanizowanych" forumowiczów, którzy pewnie też chcą zaoszczędzić :) Pozdro!
  • #12 12 Sep 2012 12:18
    arteko
    Level 24  
    Topic author Helpful post? (0)
    Silniczek śmiga jak nowy. 220 PLN zaoszczędzone. Oczywiście zapieczona i to mocno ośka. Nic dodać nic ująć temat zamykam.
  Search 4 million + Products
Browse Products