Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 23 Cze 2005 12:03
    arteko
    Poziom 24  

    Napięcia 2x12V i masa dochodzą do silnika TGE430R 12V Magneti Marelli, ale nie chce ruszyć. Wymontowałem silnik i podaję napięcie bezpośrednio na silniczek i słychać tylko stuknięcie na początku a silnik nie chodzi.
    Silniczek ma 3 wejścia na środkowe podaję minus (masa) a na skrajne +12V. Czy to można naprawić, czy trzeba kupic drugi silnik?

  • #2 23 Cze 2005 12:46
    sbartos
    Poziom 24  

    KUP I WYMIEŃ SZCZOTKI.

  • #3 23 Cze 2005 13:03
    jaconen
    Poziom 19  

    Tam jest pewnie jeszcvze przekażnik i pewnie on stuka zobacz czy nie ma po nadpalanych nóżek.

  • Pomocny post
    #4 23 Cze 2005 14:05
    Usunięty
  • #5 23 Cze 2005 14:53
    arteko
    Poziom 24  

    Wyglada na to że racje ma kolega elektrit, bo silnik odłączyłem od mechanizmu i chodzi, a mechanizm nie da się ruszyć. Zauważyłem że ślimak od silnika ma znacznie wieksze wypusty niż kolo ktore on napędza.Kolo ma zaledwie 1do 1,5 mm rowki ( nie wiem może tak ma być).
    Jak wybić ośkę czy w kierunku do silnika czy na zewnątz w kierunku do wycieraczki, na razie nie mogę jej ruszyc i bróbuję odmoczyć płynem hamulcowym.

  • Pomocny post
    #6 23 Cze 2005 15:48
    Usunięty
  • #7 23 Cze 2005 16:09
    JAFO
    Poziom 25  

    Fiatowskie przekładnie tylnej wycieraczki maja to do siebie, że się zapiekają, Najlepiej, jak pisał Elektrit. Rozebrać, przeczyścić, przesmarować, a będzie jak nowa.

  • #8 23 Cze 2005 19:40
    yszek
    Poziom 11  

    Dzień dobry wszystkim na forum
    Miałem przypadek podobny jak ten z silniczkiem do wycieraczek i w takim
    samym pojeździe, była zapieczona oś ramienia wycieraczki, trzeba bardzo
    uważać przy jej rozruszaniu gdyż obraca się w długiej plastikowej tulei i
    może pęknąć a ta zębatka na końcu jest krucha i można ja przez nieuwagę obłamać

  • #9 24 Cze 2005 22:08
    arteko
    Poziom 24  

    Silniczek śmiga jak nowy. 220 PLN zaoszczędzone. Oczywiście zapieczona i to mocno ośka. Ciężko było wybić, wyszła razem z tulejką. Nie mam odpowiednich narzędzi dlatego trochę się namęczyłem.

  • #10 28 Lis 2008 23:59
    emk.jaro
    Poziom 2  

    Jeżeli wycieraczka tylnej szyby "stoi w pionie" na tylnej szybie nie jedź w pośpiechu do serwisu FIATA. Zanim tam pojedziesz zrób to podobnie jak opisał "GOŚĆ" :"ściągasz taki druciany pierścień zabezpiecający, podkładkę dystansową, a nastepnie nakręcasz na gwint nakretkę M6 i z czuciem młotkiem uderzasz w tą nakrętkę (nakręcasz ja po to aby nie uszkodzić gwintu), po uderzeniu próbuj ruszać przekładnią zebatą. Jak wyciągniesz ośkę proponuję aby przy użyciu pilnika lub papieru ściernego usunąć korozję z ośki, do czasu aż zacznie się bez oporu obracać w tulejce. Następnie wymień pieścień gumowy znajdujący się na ośce. Przed montażem należy ośkę nasmarować smarem grafitowym lub wazeliną techniczną. Następnie zamontuj wycieraczkę. Przed montażem należy sprawdzić bezpiecznik wycieraczki, który znajduje się pod pokrywą silnika na przednim pasie. Wszystko powinno zacząć działać. Tą metodą naprawiłem kilka tylnych wycieraczek w Seicento. Ja w swoim Seicento używałem często tylnej wycieraczki i tak stanęła po dwóch latach. od naprawy minęło już 5 lat i dalej chodzi. Podobnie jest z silnikiem od chłodnicy. :)

  • #12 12 Wrz 2012 12:18
    arteko
    Poziom 24  

    Silniczek śmiga jak nowy. 220 PLN zaoszczędzone. Oczywiście zapieczona i to mocno ośka. Nic dodać nic ująć temat zamykam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty