Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer a polaryzacja głośników

coolder 10 Kwi 2016 23:43 675 3
  • #1 10 Kwi 2016 23:43
    coolder
    Poziom 7  

Witam
    Zbudowałem sobie subwoofer na dwa głośniki niskotonowe + 1 bassreflex, głośniki w środku podłączone są równolegle żeby uzyskać 4 ohm i moje pytanie brzmi czy jeżeli są dwa głośniki niskotonowe w jednej "kolumnie" podłączone równolegle to jeden i drugi ma być + do + a - do - ?
    Bo teraz widzę że jak grają to jeden jakby ciągnie drugiego więc może to trzeba podłączyć jedne normalnie + do + i - do - a drugi + do - i - do +
    Przepraszam za tak oczywiste pytanie ale nie znam się na tym a obawiam się że tak jak teraz podłączyłem czyli + do + a - do - w obu głośnikach to złe rozwiązanie

• #2 10 Kwi 2016 23:59
    koziołek
    Poziom 14  

Cześć, plusy obydwu głośników mają iść do plusa terminala, a minusy obydwu głośników do minusa terminal. Sprawdź sobie podłączenie baterią, obydwa głośniki powinny wychylać się równocześnie w tę samą stronę.
    Powodzenia.

• #3 11 Kwi 2016 00:23
    nyquist
    Poziom 24  

coolder napisał:
    moje pytanie brzmi czy jeżeli są dwa głośniki niskotonowe w jednej "kolumnie" podłączone równolegle to jeden i drugi ma być + do + a - do - ?

Membrany muszą poruszać się w fazie, sposób połączenia wyprowadzeń zależy od tego, w jaki sposób przetworniki zostały umieszczone względem siebie w kolumnie. Najlepiej wrzuć zdjęcie, na którym będą widoczne oba głośniki.

• #4 11 Kwi 2016 00:49
    WędkarzStoLica
    Poziom 28  

coolder napisał:
    to złe rozwiązanie
    Nie zwracaj uwagi na wizualne odczucia, bo one mogą być błędne. Jeśli masz oznaczenia na głośniku, to pomyłka jest niemożliwa.