Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OMNA Q7 - Wymiana baterii

Slavekk 18 Kwi 2016 21:29 2202 12
  • #1 18 Kwi 2016 21:29
    Slavekk
    Poziom 8  

Witam.
    Jest to mój chyba pierwszy temat na tym forum i mam nadzieję że utworzę go zgodnie z panującymi tutaj regułami :). Poza tym jestem laikiem jeśli chodzi o elektronikę, ale chciałbym sam dokonać naprawy tabletu. A więc do rzeczy.

Posiadam tablet OMNA Q7 i chciałbym wymienić w nim baterię. Stara bateria jest raczej uszykowana, gdyż można pomierzyć napięcia między przewodami (czerwony-czarny, czerwony-żółty, czerwony "+"). W nowej baterii jest wszystko ok.
    Niestety na płytce baterii jak i na PCB tabletu jest opisany tylko "+". Nie wiem jak poprawnie podłączyć nową baterię do tabletu. Czy jak pomylę "-" i przylutuję go w nieodpowiednie miejsce to się tablet spali. Patrząc na pomiary baterii możliwe że już to się stało :( Nowa bateria jest opisana.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość :)

Poniżej załączam zdjęcia nowej baterii, tabletu oraz starej baterii.

OMNA Q7 - Wymiana baterii OMNA Q7 - Wymiana baterii OMNA Q7 - Wymiana baterii [/img]

• #2 18 Kwi 2016 21:53
    marcino2000
    Poziom 24  

Przecież masz na płycie stare obcięte przewody. Dla pewności sprawdź polaryzację baterii miernikiem.

• Pomocny post
    #3 19 Kwi 2016 10:07
    arnoldziq
    Moderator Programowanie

Odcięte przewody na płycie, posiadają odpowiednią kolorystykę;
    czerwony - +
    czarny - - (masa)
    żółty - czujnik temp./odcięcie ładowania
    Z nieznanych przyczyn, producent (tej nowej) baterii dał masę na przewód żółty zamiast jak to się zwyczajowo utarło, na przewód czarny.
    Pewnie z powodu tej 'pomyłki' te przewody są tak dokładnie oznaczone.

• #4 19 Kwi 2016 15:43
    Slavekk