Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa zwrotnicy do Stx 16.50.4.MC i dibeisi E124 - wyznaczenie podziału

zszywacz 19 Kwi 2016 00:33 822 5
  • #1 19 Kwi 2016 00:33
    zszywacz
    Poziom 10  

Witam
    To moja pierwsza konstrukcja kolumn i zwrotnic więc nie mam doświadczenia. Kolumienki a raczej monitor konstrukcji własnej. Dwudrożna konstrukcja, obudowa zamknięta około 13 litrów. Głośniki:
    -nisko-średniotowony Stx 16.50.4.MC 4 ohm
    -wysokotonowy dibeisi E124 8ohm
    (dane wszystkie jakie posiadam do tych głośników są na zdjęciach)

Z założenia są pod telewizor. Zdaje sobie sprawę że głośniki nie są dobrej jakości ( możliwe że w przyszłości je wymienię). Z tego też względu zamierzałem kupić jakąś zwrotnice uniwersalną. Po przeczytaniu paru artykułów zrezygnowałem i wolę zbudować sam

•Największy problem mam z wyborem podziału częstotliwości zwrotnicy wolał bym filtr o stromości 6db/okt ale to chyba nie przejdzie przy tych głośnikach więc raczej 12db/okt
    jak się nie mylę dobrze by było niskotonowca na około 2800hz a wysokotonowca na około 4000hz i jak to pogodzić jaki wybrać podział ?
    • Czy będzie potrzeby tłumnik przy tej efektywności jak jeden ma 4ohm a drugi 8ohm?

Zestaw obecnie posiada tylko kond. 3,3uf na wysokotonowcu. Jakieś tragedii w brzemieniu nie ma. Odrobinę ciszej gra środek, Na dole na bass-e Nieskotonowiec trochę wyraźniejszy, ale patrząc na wykres producenta chyba taki już jest.

Posiadam tylko dane i pomiary producentów. Domyślam się że z tymi głośnikami bez pomiarów zestawu nie da się zrobić dość dobrej zwrotnicy ale lepsza z takich danych nisz byle jaka
    dane głośników

• #2 19 Kwi 2016 12:05
    398216 Usunięty
    Poziom 43