Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnica i silnik w jednym z użyciem superkondesatorów.

mamograf 09 Maj 2016 23:30 1335 4
  • #1 09 Maj 2016 23:30
    mamograf
    Poziom 10  

    Ostatnio natknąłem się na superkondensatory. Kopara opadła jak zobaczyłem taki o pojemności 3000F. Co prawda na napięcie 2,7V ale to i tak daje 2,25 Ah prądu! Połączenie pięciu w szereg pozwoli uzyskać napięcie 13,5 V i pojemność 600F co jest już bardzo ciekawe. I teraz zagadnienie teoretyczne. Gdyby zrobić taką baterię o sensowenj pojemności z tych superkondensatorów. Podłączyć do silnika sprzęgniętego z kołami samochodu. To jak można byłoby zrobić, aby ten silnik pracował jako czysta prądnica podczas hamowania i czysty silnik podczas np przyspieszania. Nie chodzi mi o łączniki przy hamulcu czy pedale gazu ale fakt, że przecież jeżeli byłyby rozładowane kondensatory to po chwili hamowania byłyby już w części naładowane i w tym momencie prądnica zaczęłaby pracować jako silnik. Więc nie tak, jak nam potrzeba. Czy to w ogóle jest możliwe aby wykorzystać jedno urządzenie elektromagnetyczne (silnik i prądnica w jednym) do tego celu? Jakieś pomysły?

  • #2 10 Maj 2016 00:06
    2761720
    Usunięty  
  • #3 10 Maj 2016 00:21
    mamograf
    Poziom 10  

    Wszystko OK teoretycznie nie ma problemu. Ale mi chodzi już o konkretne rozwiązanie. Nie sadzę abym gdzieś w sieci natknął się na schemat i konkretne rozwiązanie systemu KERS. Moje pytanie dotyczy jak konkretnie zrobić tak, aby podczas hamowania maszyna elektromagnetyczna zawsze działała jako prądnica, a podczas przyspieszania zawsze działała jako silnik.

  • Pomocny post
    #4 10 Maj 2016 05:58
    Jan_Werbinski
    Poziom 29  

    Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX.

    Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.

  • #5 25 Lip 2016 22:33
    mamograf
    Poziom 10  

    Zamykam temat. Myślę że jeszcze wróci może w innej formie. Bo superkondensatory to wg mnie wielkie możliwości.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME