Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak działa zapłon odrywkowy - historia motoryzacji

sanfran 23 Maj 2016 12:59 588 6
  • #1 23 Maj 2016 12:59
    sanfran
    Poziom 32  

    Poszukuję informacji na temat wczesnych metod zapłonu w silnikach spalinowych przy użyciu energii elektrycznej. Wszystkie opisy zaczynaja się od iskrowników typu magneto z cewką z dwoma uzwojeniami i przerywaczem.
    Szukam informacji o zapłonie odkrywkowym i nic nie potrafię znaleźć w tym temacie. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje w tym temacie.

  • #3 23 Maj 2016 20:09
    Tommy82
    Poziom 39  

    KOlejny link
    https://www.youtube.com/watch?v=roBvuWDro0A

    3.50 po prawej stronie koła zamachowego i dalej na przybliżeniu.

    Ogólnie to skądś znam ten układ zapłonowy pod nazwą magdygo (nie magdyno) ale zupełnie nie wiem skąd co więcej Google też nie wie wręcz chyba o tej nazwie nie słyszało.

    Co ciekawe cześć z tych silników starych z filmu działa jako "hit and miss"
    czyli sów pracy jest tylko w momencie gdy obroty spadną poniżej ustalonej wartości.

  • #4 23 Maj 2016 21:41
    Świr
    Poziom 34  

    Zaciekawił mnie temat, i mam pytanie:
    W jaki sposób ten zapłon odrywkowy działał? Jak produkował iskrę?

  • #6 23 Maj 2016 22:34
    sanfran
    Poziom 32  

    Silniki Hit and Miss mają układ układ odśrodkowy, który utrzymuje zawór wydechowy otwarty do momentu spadnięcia obrotów poniżej pewnej granicy. Zawór ssący jest z reguły samoczynny w tych maszynach.

    Zapłon odrywkowy jak mniej więcej wyglada to wiem. Chodzi bardziej o to jak działa. Czy jest to zapłon typu zbijakowgo (jak kiedyś w zapalaczach do gazu) czy może układ magenta niskonapieciowego na temat którego nie potrafię nic znaleźć.

    Tematem jestem zainteresowany, bo wgryzam się w książkę Witolda Rychtera "moje dwa i cztery kółka". Polecam. Swietńie sie czyta.

  • #7 24 Maj 2016 12:18
    Tommy82
    Poziom 39  

    Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym.
    Ze względu na różne rozwiązania różne cykle pracy i tak dalej zawory są różne w szczególności na prezentowanych filmach wskazane silniki maja rozrząd mechaniczny dla obydwu zaworów.

    Zapłon odrywkowy jest zapłonem niskiego napięcia oprócz generatora potrzebna jest świeca zapłonowa o zmiennym położeniu elektrody. Jest to analogia do przerywacza zapłonowego.

    https://www.youtube.com/watch?v=Jc33FEtoUqI

    Chodzi o to żeby taki efekt wywołać wewnątrz cylindra. Czyli oderwać jedną elektrodę od drugiej w odpowiednim momencie.
    W przerywaczu montuje się kondensatory których zadaniem jest gaszenie iskry na stykach kondensatora jednocześnie pełniąc role przeciwzakłóceniowa bo każda taka iskra generuje zakłócenia
    Więcej na ten temat pod hasłem
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadajnik_iskrowy

    I teraz w powietrzu jest coś takiego jak napięcie przebicia innymi słowy żeby przeskoczyła iskra na daną odległość w określonych warunkach potrzebna jest określona różnica potencjałów ponieważ nie jesteś w stanie w zapłonie niskonapięciowym wpłynąć na wysokość napięcia w stopniu znacznym musisz wpłynąć na odległość zmniejszając ją do zera.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wytrzyma%C5%82o%C5%9B%C4%87_elektryczna
    Potem jak juz zapłonie możesz zwiekszyć odległość i dalej będzie płonąc do puki płynie prąd a odległość nie zwiększa się jakoś drastyczne. Zresztą jak w świetlówce jak już konar zapłonie to płonie.
    Kolejna generacje to iskrownik iskrownik dawał na tyle wysokie napięcie ze można było zastosować świece zapłonową ze stałą przerwą co pozwoliło na zwiększenie prędkosci obrotowych silników.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme