Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vectra - Ściąga na prawo na nowych oponach, zbieżność w normie

szczupx 30 Maj 2016 12:11
  • #1 30 Maj 2016 12:11
    szczupx
    Poziom 17  

    Po założeniu nowych opon zaczęło ściągać w prawo. Felgi proste, opony Dunlopa, zamieniałem lewe koło z prawym i bez zmian.
    W załączeniu protokół z pomiaru geometrii: zbieznosc .. 16.pdf Download (397.37 kB) Wyniki niby w normie, ale niektóre wartości są na granicy. Możecie rzucić okiem? Jakieś dalsze sugestie?
    Vectra C kombi poliftowa, 1.9cdti 150km, 2006r

  • #2 30 Maj 2016 12:15
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie pozostaje nic innego jak pojechać gdzie indziej na zbierzność, poprawić i jeśli to nic nie pomoże to winne będą opony. Chyba że są nieprawidłowo zamontowane. Kierunkowe czy zwykłe?

  • #3 30 Maj 2016 12:18
    szczupx
    Poziom 17  

    Zbieżność robiłem gdzie indziej na jesieni. Teraz podjechałem na kontrole na wszelki wypadek. Opony nie są kierunkowe, ale mają oznaczenie stron wew-zew. Oczywiście są dobrze założone.

  • #4 31 Maj 2016 21:53
    invisibleman
    Poziom 16  

    Z wydruku wynika że geometria jest prawie idealna. Do sprawdzenia zawieszenie - tuleje metalowo-gumowe z przodu i z tyłu. Można też sprawdzić zbieżność na płycie w SKP. Jak wyjdzie duża różnica z pomiarem statycznym to szukaj uszkodzonej tulei w zawieszeniu.

  • #5 02 Cze 2016 18:44
    klimosz
    Poziom 18  

    Jeżeli samochód zaczęło ściągać po założeniu opon to musi to mieć związek z usługą. :arrow:
    Czy byłeś obecny przy wymianie opon, spotkałem różne przypadki fachowej przekładki. :arrow:
    Szukaj związku z sprawą, zobacz na sprężynę, poduszkę w gnieździe kielicha.
    Powęszyć trochę, rozwiązanie jest zazwyczaj proste.

  • #6 02 Cze 2016 21:41
    andexp
    Poziom 18  

    Pochyleniom kół trochę brakuje do ideału.
    Felgi zostały te same czy są inne?
    Czy ET dla wszystkich felg jest jednakowe?
    Jaki rozmiar kół?
    Czy stare opony były zużyte równomiernie?
    Zamieniałeś koła przód z tyłem?

  • #7 02 Cze 2016 23:41
    Józef18
    Poziom 31  

    Opony prawidłowo wyważone ?
    Czy we wszystkich oponach jest takie same ciśnienie ?

  • #8 08 Cze 2016 09:50
    szczupx
    Poziom 17  

    Dzięki za zainteresowanie.
    Opony zmieniał mi dobry znajomy, nie robi popeliny także koła na pewno dobrze wyważone. Ciśnienie prawidłowe, dwa manometry i komputer pokładowy pokazują to samo.
    Felgi wcześniej jeździły z tyłu, po założeniu nowych opon poszły na przód, a te z przodu z kolei poszły na tył.
    Nie zauważyłem oznak nierównomiernego zużycia opon.
    Zamieniałem miejscami lewe i prawe koło, ściąga tak samo.
    Żona mówiła że coś czasami stuka przy skręcaniu, nie potrafi opisać odgłosu, a jak ja jeżdżę to nic nie słychać. Mam nadzieję że się ujawni. No i muszę się wybrać na szarpaki.

  • #9 09 Cze 2016 13:33
    klimosz
    Poziom 18  

    szczupx napisał:
    Żona mówiła że coś czasami stuka przy skręcaniu, nie potrafi opisać odgłosu, a jak ja jeżdżę to nic nie słychać. Mam nadzieję że się ujawni. No i muszę się wybrać na szarpaki.


    No właśnie. Proszę sprawdzić łożyska kolumny, one lubią wydawać takie odgłosy przy skręcaniu. Ja bym tak w tych kielichach szukał przyczyny. Proszę zapytać Pani żony czy jak stuknie przy skręcaniu czy problem z ściąganiem się zmienia na lepsze, gorsze lub zmienia się strona w którą ściąga samochód.

  • #10 12 Sty 2017 10:40
    szczupx
    Poziom 17  

    Po długich bojach usterka usunięta.
    Za skrzypienie odpowiadała pęknięta u samej podstawy sprężyna, widać to było dopiero po zdemontowaniu kolumny.
    Po pewnym czasie stuki w zawieszeniu nasiliły się, szarpaki nic nie wykazały. Finalnie okazało się że winny jest łącznik stabilizatora, przy lekkim odciążeniu koła pojawiał się na nim luz. Po wymianie ściąganie ustąpiło.
    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowaniu i porady.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty