X

ustawienie halogenow i swiateł mijania

mario541 30 Jun 2005 01:04
  • #1 30 Jun 2005 01:04
    mario541
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam szukam jakiegos schematy albo rysunku pogladowego jak maja byc prawidłowo ustawione halogeny przeciwmgielne przod i swiatła mijania z przodu
    dzieki z gory pozdrawiam
  • #2 30 Jun 2005 02:06
    Jerzy100
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej podjedź na stacje diagnostyczną to zrobią Ci to za parę "groszy". Samemu jest ciężko ustawić lampy.

    Pozdrawiam.
  • #3 30 Jun 2005 06:00
    filu
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Tu masz procedure.

    Ustawienie świateł głównych w/g ekranu kontrolnego:

    1. Sprawdzić i wyregulować ciśnienie w ogumieniu.

    2. Ustawić samochód przodem do ściany,możliwie najbliżej.Odległość od ściany obu reflektorów powinna być jednakowa.

    3. Zaznaczyć na ekranie miejsca leżące naprzeciw środków reflektorów,np. krzyżykami

    4. Odjechać samochodem w lini prostej na odległość 5m, liczoną od ściany do szkła reflektora.

    5. Zaznaczyć na ekranie linie poziomą,umieszczoną poniżej środków reflektorów, w odległości określonej przez producenta pojazdu.Jeżeli brak danych to w odległości 1/8 wysokości naniesionych już znaków.

    6. Włączyć światła mijania i zaobserwować położenie plam świetlnych na ekranie.Ocenić prawidłowość ustawienia reflektorów(granica światłocienia z lewej strony krzyży powinna pokrywać się z zaznaczoną na ekranie linią poziomą. Natomiast z prawej strony krzyży powinna się wznosić pod kątem 15 stopni,a miejsce jej załamania wypada dokładnie w osi reflektorów.

    7. Przełączyć światła mijania na drogowe i zaobserwować,czy środki plam świetlnych na ekranie pokrywają się z krzyżykami wyznaczającymi środki reflektorów.
    Miłego ustawiania.
  • #4 30 Jun 2005 08:01
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Odnośnie tzw reflektorów jak opisał poprzednik (oczywiście poza stacją diagnostyczną) a w sprawie świateł dodatkowych to o ile wiem funkcjonuje jedno zalecenie "aby nie oślepiać innych użytkowników drogi". Światła dodatkowe mają być wyłączone przy normalnych (wystaczająca przejrzystość powietrza) warunkach jazdy. Zwarzać należy iż światła dodatkowe są przeważnie umieszczone poniżej reflektorów więc dość łatwo mogą oślepiać (odczycie często subiektywne). A więc tak naprawdę warto mieć dobre reflektory zasadnicze i nie bawić się w dodatkowe, które są kłopotliwe w użytkowaniu na drogach publicznych. A użytkowanie w warunkach terenowych przeważnie ma niewiele wspólnego z drogowymi i reguły są inne.
  • #5 13 Nov 2005 20:08
    mario541
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    problem rozwiazany na stacji bezpłatnie przy przegladzie okresowym
  Search 4 million + Products
Browse Products