Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rękojmia a skorzystanie z gwarancji

elektronik123456789 20 Cze 2016 18:25 378 0
  • #1 20 Cze 2016 18:25
    elektronik123456789
    Poziom 21  

    Witajcie,
    w sierpniu zeszłego roku został zakupiony przez Internet telefon GoClever, który ostatnio całkowicie przestał działać. Jest to o tyle istotne, że "Jeżeli Klientem jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania sprzedanego Produktu, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Klienta." Napisałem do sprzedawcy, że chcę skorzystać z rękojmi (dawna niezgodność towaru z umową). Sprzedawca kazał mi wypełnić formularz reklamacyjny, w którym zaznaczyłem opcję "rękojmia". Minęło kilka dni, chciałem zatem uzyskać adres do wysyłki telefonu. Zostałem poproszony o podanie numeru seryjnego sprzętu, co też uczyniłem. Po kolejnych 2 dniach odszukałem na stronie sprzedawcy adres dla zwrotów serwisowych, więc szybko napisałem e-maila z prośbą o jego potwierdzenie. Uzyskałem tylko odpowiedź, że napisali do GoClever, i niedługo wyślą mi adres do wysyłki. Czyli mimo mojej woli rękojmi chcą rozpocząć procedurę gwarancji!

    Jest to o tyle istotne, że serwis ten ma bardzo złą opinię, tutaj na forum jak i w sieci. Czy muszę wysyłać ten telefon na adres który mam dostać (zapewne na serwis) czy podać numer RMA, do paczki dołączyć pismo że pragnę skorzystać z prawa rękojmi i wysłać "va bank" telefon do sprzedawcy?

    Z tego co wynika z mocy kodeksu cywilnego
    "Niniejsze uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że Klient ma możliwość korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:

    1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy
    2) Grupa: naprawa/wymiana"

    Czy to oznacza, że mogę po prostu żądać zwrotu ceny zakupu? Wada jest istona, telefon się nie włącza. Sprzedawca zachęcał mnie, żeby zamówić bezpośrednio serwis od firmy GoClever, ale z tego co widzę czasy naprawy potrafią sięgać kilku miesięcy, na dodatek zakupiony telefon ma status EOL (koniec życia produktu) co zapewne będzie wiązać się z jeszcze większymi problemami. Czy rzeczywiście sprzedający może w tej sytuacji odmówić przyjęcia produktu bezpośrednio przez siebie?

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme