Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Sonda lambda uszkodzona? (VW Passat)

Mariusz Z. 01 Lip 2005 22:56
  • #1 01 Lip 2005 22:56
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Czy może być tak, że pomimo napięcie na sondzie waha się w granicach
    0,1V - 0,9V ( co by niby wskazywało, że sonda jest dobra) to może byc uszkodzona? W moim Passacie przeprowadziłem autodiagnostykę i wyszedł mi kod uszkodzenia sondy lambda . Jakiś czas temu oberwał mi sie katalizator i go wydłubałem. Czy brak katalizatora może uszkodzić sondę lub czy może to wywoływać kod uszkodzenia sondy?

  • #2 01 Lip 2005 23:50
    VIVERO79
    Poziom 14  

    A jaki przebieg ma twój passat ?
    I co dokładnie mówi błąd ?

  • #3 02 Lip 2005 00:26
    Pati
    Poziom 27  

    Wykasuj błąd i jeżeli będzie się pojawiał to sprawdź grzanie jeżeli ok to wymień sondę i tedy sprawdź bo moźe za późno się rozgrzewa.

    Pozdr.

  • #4 02 Lip 2005 06:47
    Slawek J
    Poziom 30  

    Z ktorego roku ten passat jest? W nowych autach sa zazwyczaj dwie sondy Jedna przed a druga za katalizatorem. Jezeli masz jedna sonde przed to wyciecie katalizatora nie bedzie mialo wplywu na jej prace.
    A jak masz dwie to niestety ale podczas auto diagnostyki po usunieciu katalizatora napewno wyskoczy ci blad usterki sondy. Jeszcze jedno, jezeli uszkodzona jest sonda lambda to zwykle objawia sie to zauwazalnym wzrostem paliwa.
    Pozdrawiam.

  • #5 02 Lip 2005 12:25
    Mariusz Z.
    Poziom 19  

    Passat jest z 91r. silnik 1.8 RP, sonda jest jedna i jednoprzewodowa, bez podgrzewania.
    Kod błędu 2342
    Przebieg 200 000 km.

  • #6 02 Lip 2005 22:30
    Tomasz
    Poziom 18  

    Witam. Powiedzcie jak rozpoznać uszkodzoną sondę? U mnie w zasadzie sonda pracuje, napięcie oscyluje w granicach 0,4-0,98V, jednak przy dodaniu gazu napięcie spada do poziomu 0, trwa to kilka sekund po czym wraca do normy, silnik w tym czasie się dławi. Obserwowałem również przebieg napięcia sondy na laptopie podłączonym do sterownika od LPG w funkcji oscyloskopu. Przebieg na wolnych obrotach jest bardzo poszarpany, po dodaniu obrotów robi się linia prosta, a przy około 2-3 tys. obrotów przebieg jest równiutki prawie jak sinusoida, ale o większej częstotliwości.
    Czy może to świadczyć o uszkodzeniu sondy lambda?

  • #7 02 Lip 2005 22:39
    nom
    Poziom 22  

    Tomasz napisał:
    jednak przy dodaniu gazu napięcie spada do poziomu 0, trwa to kilka sekund po czym wraca do normy, silnik w tym czasie się dławi. Czy może to świadczyć o uszkodzeniu sondy lambda?


    świadczy to raczej o źle wyregulowanej instalce gazowej (rozumiem, że odczyty robiłeś przy jeździe na LPG). Przy gwałtownym dodatniu gazu mieszanka chwilkę powinna być bogata (blisko 1V) a u Ciebie jest odwrtonie, silnik nie dostaje odpowiedniej dawki gazu i się dławi. Powodów może być sporo, nie wiem jaką masz instalkę, ale jak masz śrubkę na przewodzie do miksera to odkęć ją tak z 1/4 obrotu (czasami jest przy silniku krokowym). Może też być tak, że masz przewód przytkany (zapchany filtr gazu) i reduktor nie dostarcza odpowieniej ilości gazu.

  • #8 02 Lip 2005 22:45
    Tomasz
    Poziom 18  

    Dzięki za odpowiedź. Problem dotyczy pracy na benzynie,na gazie jest dobrze. Centralka LPG to Bingo-s, a samochód to Berlingo 1,4. sonda czteroprzewodowa.

  • #9 02 Lip 2005 23:08
    kamihen
    Poziom 15  

    To wymień sterownik od LPG.

  • #10 02 Lip 2005 23:16
    Tomasz
    Poziom 18  

    kamihen napisał:
    To wymień sterownik od LPG.


    Dlaczego miałbym wymieniać ? Ponad 20 tys. km zrobiłem bez większego problemu. Dopiero teraz się pojawił, ale dotyczy benzyny.

  • #11 03 Lip 2005 10:22
    august24
    Poziom 11  

    witam. mam pytanko może trochę nie na temat ale nie chciałem zakładać nowego topica. również mam problem sondą lambda (vag pokazuje błąd 525 czyli niskie napięcie na sondzie). jakim programem zarejestrowałeś ten przebieg napięcia na sondzie lambda?

  • #12 04 Lip 2005 00:34
    Tomasz
    Poziom 18  

    august24 napisał:
    jakim programem zarejestrowałeś ten przebieg napięcia na sondzie lambda?


    Skorzystałem z funkcji oscyloskopu w programie do konfiguracji Bingo.S ( do gazu). Program ten służy do LPG, ale można też zrobić odczyty na benzynie.

  • #13 04 Lip 2005 00:41
    kamihen
    Poziom 15  

    Tomasz napisał
    Dlaczego miałbym wymieniać ? Ponad 20 tys. km zrobiłem bez większego problemu. Dopiero teraz się pojawił, ale dotyczy benzyny.
    Przez 20 tys km było wpożądku a teraz miesza w mapach jedn. sterującej.

  • #14 04 Lip 2005 08:07
    tomekjak
    Poziom 11  

    Wracając do tematu, mam ten sam silnik RP w Golfie i też mi autodiagnostyka wykazuje błąd 2342 czyli sonda lambda. Zużycia paliwa większego nie zauważyłem. Miałem problem z falującymi obrotami ale po resecie kompa wszystko wróciło do normy. Świece robiły mi się czarne, więc wszystko by wskazywało na sondę lambda. Co o tym sądzicie ? Wymienić ją ? Czy uniwersalna może być ?

  • #15 04 Lip 2005 08:27
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam kolegów z broblemami dotyczącymi sondy. Wiele sond jest wymienianych niepotrzebnie, poniewarz są one zamulone nagarem i dają błędne wskazania, zwłaszcza jeśli jeździmy małe odcinki i temperatura + czas nie spełniają funkcji czyszczących tak jak przewidział producent sond. Panowie wsiadać w swoje bryki zrobić kilkaset kilometrów zdrowo kręcąc silnik, potem sprawdzić sondę. Pozdrawiam-powodzenia

  • #16 31 Sty 2006 12:07
    franzmauler
    Poziom 16  

    Moze byc sonda moja mazda teraz zima pali 20 litrow poj 1,4 literka jak to zbadac

  • #17 02 Lut 2006 07:31
    nepek59
    Poziom 13  

    Witaj, sąda jak się rozgrzeje to powinna wusyłać sygnał zmienny elektryczny od 0,1 - 1V w zależności kaki jest skład spalin. Podłącz + miernika do przewodu sądy a - do masy i zobaczysz co ci pokaże .

  • #18 02 Lut 2006 11:14
    franzmauler
    Poziom 16  

    nie działa musi to być cos innego co moze byc jeszcze

  • #19 03 Lut 2006 07:05
    nepek59
    Poziom 13  

    No to sąda do wyniany. Czunik temperatury możesz sprawdzić poprzez pomiar zmian oporności, ale musisz znać parametry no i ssanie może niedziałać prawidłowo i będą przepały.

  • #20 03 Lut 2006 08:05
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    W tych Passkach o których mowa zawsze będzie wywalać błąd sądy(niskie napięcie) ponieważ emulacja w Boschu 1 p jest na masie.A wtym Kangurze 1,4 jeśli na gazie jest dobrze ,a przy dodaniu gazu na benzynie mieszanka ubożeje jest problem z przesterowaniem mapy benzyny.

  • #21 13 Wrz 2006 15:20
    gieniek
    Poziom 12  

    witam, mam mam astre 2.0 gsi na gazie, moj problem polega na tym ze na gazie samochod jest jakby zamulony nie ma siły, na benzynie chodzi dobrze, ktos mi powiedział ze to moze byc awaria sondy lambda, chciałbym potwierdzic te informacje.
    jezeli faktycznie nawaliłaby sonda lambda to mogłoby byc tak za na gazie samochod chodzi zle a na benzynie dobrze?

  • #22 05 Gru 2006 14:18
    airadi
    Poziom 9  

    Witam serdacznie...

    Mam pytanie dotczące właśnie sondy lambda... Chodzi mi o to jakie mogą być przyczyny uszkadzania tej sondy? Bo mi juz padła druga w przeciągu 3 miesięcy... jakies sugestie?

    Dziękuję i pozdrawiam

    edit:
    mam opla astre f, 1994

  • #23 05 Gru 2006 15:35
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    "badziewiana" sonda

  • #24 06 Gru 2006 19:19
    Monsteer
    Poziom 9  

    Witam

    Jeżeli chodzi o silnik VW 1,8 RP to z nim były takie broblemy. Temat ten jest dość dobrze przewałkowany na tym forum:
    http://forum.vwgolf.pl/index.php

    Naprawdę warto tam zajrzeć posiadaczom VW.

  • #25 03 Mar 2007 11:52
    pawel0240
    Poziom 10  

    czy sada lambda moze powodowac szarpanie zimnego silnika na na benzynie i gazie ? Mam astre 1.8 8V

  • #26 03 Mar 2007 13:13
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zimnego nie

  • #27 18 Maj 2007 21:44
    Sqadak
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam problem z Passatem, 1.8 benzyna, 96 rok, silnik ADZ.
    Wg mnie auto pali za dużo, w mieście (korki, fakt ale bez przesady) w granicach 11-12,5 l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe zszedłem do 9,5 l/100 km.
    Dodatkowo dziś na przeglądzie wyszły mi nieładne spalinki :)
    Wolne obroty - CO 1,90%
    Podwyższone obroty - CO 1,29% i lambda 1.042

    Auto ma przejechane ~220 tys km, ja sam zrobiłem w granicach 12 tys km, no i niestety nie znam jego historii czyli co i kiedy było wymieniane.

    Czy mój problem może być spowodowany uszkodzoną sondą czy może przytkanym katem?

  • #28 04 Cze 2007 00:46
    lukasqqq
    Poziom 14  

    Proszę mi powiedzieć w clio 1 jeżeli mam dziurę w rurze między sondą lambda a katalizatorem to czy jest taki motyw ze to będzie przyczyna dziwnych obrotów silnika na biegu jałowym..?? Silnik na wolnych obrotach pracuje pulsacyjnie... tak jak by od momentu jak mi ta dziura wyskoczyła...

  • #29 04 Cze 2007 07:26
    krzyżak
    Poziom 18  

    Jestem posiadaczem citroena ax 1.0 1991 ben/gaz.
    Problem jest taki,że benzyny pali ponad 10/100 , a gazu na szczęście około 7,5l/100.
    Czy przyczyną może być własnie ta sonda?
    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty