Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Problemy z oplem corsa c 1.0 12v

Krzysiekm75 02 Lip 2005 23:48
  • #1 02 Lip 2005 23:48
    Krzysiekm75
    Poziom 9  

    Witam

    Mam problem z Corsą 2001 rok 80 tys. km przebiegu silnik 1.0 12v z10xe stukanie przy rozgrzanym silniku. Czy ktoś przerabiał ten temat? Chce zrobić to sam i nie wiem czy wymienić łańcuszek i napinacz czy iść w koszty i wymienić koła zębate i prowadnice. Druga moja bolączka to wskaźnik paliwa raz pokazuje a po ponownym przekręceniu kluczyka wskazuje zero paliwa i świeci się rezerwa. Czy problem ze wskaźnikiem może uruchamiać kontrolkę awarii elektroniki? Kontrolka nie gaśnie po chwili tylko po zapaleniu silnika.
    Pozdrawiam

  • #2 03 Lip 2005 00:03
    TomPi
    Poziom 19  

    Co do kontrolki silnika - to zdaje się normalne że gaśnie dopiero po odpaleniu

  • #3 03 Lip 2005 00:17
    Lewand
    Poziom 15  

    jak chcesz wymieniać rozrząd to z zębatkami po co masz robić dwa razy. Co do kontrolki sprawdź licznik może popaliły się scieżki kiedyś miałem podobny przypadek, lub pływak w baku oraz przewody.kontrolka paliwa raczej nie powoduje załączenia się lampki komputera. Niestety z tego co się orientuje sterownik w tym aucie nie posiada kodów migowych, ale nie jestem pewien. Jescze jedno pytanie do Ciebie skąd wiesz że puka rozrząd?

  • #4 03 Lip 2005 20:52
    Krzysiekm75
    Poziom 9  

    Co do kontrolki elektroniki powinna zgasnąć po około 3 sekundach po przekręceniu kluczyka bez względu czy uruchomię silnik czy nie stukanie objawia się po rozgrzaniu silnika chodzi jak disel a ma przejechane dopiero 80 tys. km

  • #5 04 Lip 2005 10:26
    Doktorr
    Poziom 33  

    Miałem przyjemność (wątpliwą) rozbierać taki motor, uszczelka pod głowicą i niestety muszę powiedzieć że jest to katorga, w porównaniu z paskowymi konstrukcjami Opla. Ktoś pisał, że w serwisie wymienili mu łańcuch w godzinę więc podejrzewam, że odbyło się to bez wymiany kół czyli przez wciągnięcie nowego łańcucha przy pomocy starego ( tak jak robi się to w mercedesie). Łańcuchy w tym silniku to podobno zmora.

  • #6 05 Lip 2005 11:09
    malciak1
    Poziom 2  

    Miałem takie auto
    problem tkwi w samoregulatorach lub w czujniku spalania stukowego
    możesz zmienić olej na gęstszy
    rozrządu w tych silnikach nie wymienia się do naprawy głównej
    problemem może być napinacz rozrządu , jest hydrauliczny
    i przez to ciśnienie oleju powinno być 0,3 Mpa,
    jeśli spadnie to rozrząd się tłucze wydaje takie stuki przy puszczeniu gazu
    wtedy kiedy nie ciągnie ani nie jest pchany przez masę pojazdu
    spróbuj oleju mineralnego powinno pomóc
    pozdrawiam

  • #7 16 Lip 2005 23:29
    Krzysiekm75
    Poziom 9  

    Witam właśnie wymieniłem w swojej corsie c 2001 rok 80 tys. felerne elementy łańcuszek, napinacz i prowadnice. Co do łańcuszka firma zmieniła ogniwka na pełne poprzednie były scalane sam napinacz tez jest inny wymontowany ma ślady zużycia wewnątrz (tłoczek). Prowadnice musiałem wymienić gdyż od uderzania luźnego łańcuszka powstały (wżery) Koszty łańcuszek 91zł prowadnice 3 szt. 10 , 17, 25 zł napinacz 116 zł uszczelka 71 zł. Jeżeli ktoś wymienić chce na własna rękę od razu mówię nie odkręcać kół zębatych wałków rozrządu ustawienie kół wymaga trzech przyrządów, które nabyłem za 50 zł J od kogo, trzeba się domyśleć. Co za to? Serwis 1600zł znajomy mechanik 1050 zł zamknąłem się 500 w tym płyny. Silnik równiej pracuje i cicho, jak długo nie wiem, czas pokaże. Wszystkie części to zamienniki oprócz prowadnic zamiast brązowych są białe jakaś różnica dokładnie nie wiem. Co do trudności bułka z masłem, jeżeli nie jest się mechanikiem a ma się smykałkę do naprawiania. Oczywiście pomagała mi książka naprawiam corse B . Pozdrawiam i nie dajcie się nabić w butelkę.

  • #8 17 Lip 2005 00:51
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Wskażnik paliwa ma bardzo dużą stałą czasową tzn. wartość prawdziwa pojawia się dopiero po kilku minutach.Jeżeli autko stało krzywo wskaznik zapamiętuje tą wartość i po włączeniu stacyjki pokazuje tą dziwną wartość.Wskażnik w liczniku nie jest polączony bezpośrednio z czujnikiem w zbiornku (jak było kiedyś)tylko sygnał z czujnika wchodzi na procka w liczniku a ten cały czas analizuje i po długim czasie dopiero steruje wskażnikiem.

  • #9 20 Lip 2005 22:40
    Usunięty
  • #10 04 Lip 2007 19:57
    Krzysiekm75
    Poziom 9  

    Zakonczew owy temat aktualny przebieg 120 tys (odpukać) i nic nie stuka silnik pracuje równo i cicho 'jak na ten model" ,a tak na marginesie ta trzy cylindrówka nawet sobie radzi niedowiarków odsyłam do renault clio 1.2 16v 75KM miesiaz uzytkowania i przed kosiarka opla beda zdejmowac czapki :bye:

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty