Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wykonanie koła płaskiego z regulacją średnicy

szaszlyk777 12 Lip 2016 08:49 1131 17
  • #1 12 Lip 2016 08:49
    szaszlyk777
    Poziom 4  

    Witam,
    Potrzebuję zmodernizować maszynę. Jest to składarka opakowań , środkiem biegnie arkusz transportowany przez dwa tory pasów transportowych. Problem w tym , ze występuje tzw. przekoszenie z racji różnych prędkości obrotowych spowodowanym np. zużyciem w większym stopniu jednych z kół napędowych bądź rolek. Chcę zastosować koło rozprężne tak aby móc korygować owe przypadłości poprzez zmianę średnicy na tym kole tylko jakim sposobem dokonywać tego w sposób płynny?
    Czy ktoś miał podobny problem bądź ma jakąś koncepcję?
    Burza muzgów mile widziana :)

  • #2 12 Lip 2016 08:56
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 41  

    szaszlyk777 napisał:
    zmianę średnicy na tym kole tylko jakim sposobem dokonywać tego w sposób płynny?
    To sie nazywa ,,Variomatic" tylko po co on tam ? Nie ma napinaczy pasów, i regulacji współosiowości rolek napędowej i biernej ?

  • #4 12 Lip 2016 09:50
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale z tego co zrozumiałem to rolki są zużyte od dawna i po co regulacja prędkości?

    Co to za materiał jest transportowany?

    Ile jest rolek napędowych i co je napędza.?

  • #5 12 Lip 2016 12:56
    szaszlyk777
    Poziom 4  

    Tak koła napędowe są nierównomiernie zużyte. Dodatkowe pasy transportowe oraz współosiowość maszyny dodaje swoje pięć groszy. Poprzez regulację prędkości uzyskałbym możliwość przyspieszenia bądź opóźnienia jednej strony w celu zrównania ich predkości.

  • #6 12 Lip 2016 14:01
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A falownik, jaka moc silników?

  • #7 12 Lip 2016 14:18
    Ryszard49
    Poziom 32  

    szaszlyk777 napisał;

    Cytat:
    Poprzez regulację prędkości uzyskałbym możliwość przyspieszenia bądź opóźnienia jednej strony w celu zrównania ich predkości.

    Byłoby to pionierskie rozwiązanie w sklejarko składarkach.
    Wnioskuje że jest to starsza maszyna więc trzeba mechanicznie doprowadzić ją do stanu używalności. Na pewno oba tory podające zasilane są z jednego napędu i posiadają górny napęd wspomagający. Nie pozostaje nic innego tylko jak sprawdzić stan pasów, ponieważ pozostałe elementy metalowe praktycznie się nie zużywają.

  • #9 12 Lip 2016 14:50
    Ryszard49
    Poziom 32  

    Sprawdź czy któryś z pasków nie ma uślizgu lub posiada mniejszą chropowatość po stronie kontaktu z kartonem. Dodatkowo sprawdź naciągi pasków, czy są w miarę równe.

  • #10 12 Lip 2016 19:16
    pawelradomsko
    Specjalista Automatyk

    Witam!
    Zacznij od zmierzenia średnicy obydwu kół i jeżeli faktycznie są różne to daj je do przetoczenia - tokarz zdejmie ok. 0,5 do 1 mm. Należy również (jeżeli występuje taki układ w tej sklejarce) w zależności od średnicy i ilości zebranego materiału w kołach dolnych proporcjonalnie zmniejszyć (stoczyć) górne koła napędowe. To będzie najniższy koszt i pomoże na wiele lat.
    Warto by również wymienić pasy - to też nie jest wysoka cena.
    Daj kilka zdjęć z wymiarami kół napędowych.
    A i sprawdź czy któraś z rolek (łożysk) się nie przyciera.
    Pozdrawiam.

  • #12 13 Lip 2016 14:25
    Ryszard49
    Poziom 32  

    Nie bierz się za przetaczanie kół.
    Link

  • #13 13 Lip 2016 18:00
    pawelradomsko
    Specjalista Automatyk

    Kolego Ryszardzie myślę że przy przetaczaniu należy udać się do tokarza a nie fryzjera, a ten jako normalny fachowiec zachowa kształt powierzchni - należy mu tylko podać wymiary docelowe lub powiedzieć aby zachował proporcje w średnicach kół górnych i dolnych.
    Wielokrotnie w ten sposób dokonujemy napraw kiedy można obniżyć koszt i nie kupować dosyć drogich lub niedostępnych elementów.
    Toczenie zestawu czterech kół to koszt (zależnie od warsztatu) nie większy niż 200PLN.
    To czy warto kombinować?

  • #14 13 Lip 2016 18:23
    Ryszard49
    Poziom 32  

    pawelradomsko, akurat te koła się nie zużywają, więc przyczyny należy szukać gdzie indziej. Jest to maszyna starszego typu i jak przypuszczam do zaginania tektury kaszerowanej. Naciąg pasów pośrednio końcowy więc przy takiej długości pasa trzeba bardzo precyzyjnie ustawić koła napędowe względem transmisyjnych. Bardzo ważnym elementem jest właściwy naciąg pasów. Na drugim zdjęciu, na prawym kole widać nieprawidłowość którą trzeba wyeliminować.

  • #15 13 Lip 2016 20:46
    pawelradomsko
    Specjalista Automatyk

    Kolego Ryszardzie przeczytaj moją pierwszą radę i powiedz czy jeżeli człowiek sugeruje, że problematyczny jest stan kół to nie warto ich najpierw zmierzyć? Dalsze postępowanie będzie przecież ułatwione jeżeli wykluczymy lub potwierdzimy ich zużycie, a pomiar pomoże przy ustaleniu proporcji ilości zebranego materiału w przypadku konieczności toczenia.
    A co do niezużywania się w/w to ja wieżę że jest to rzadkie ale po wielu latach pracy w serwisie maszyn poligraficznych nie twierdziłbym tak jednoznacznie że niemożliwe.
    Proponuję jednak dać czas koledze szaszlyk777 na potwierdzenie czy to co napisał: "koła napędowe są nierównomiernie zużyte" jest faktem.
    Pozdrawiam.

  • #16 13 Lip 2016 22:04
    Ryszard49
    Poziom 32  

    pawelradomsko przecież widać na zdjęciu co jest problemem.
    Tak na marginesie dodam że na co dzień mam styczność z produkcją sklejarko - składarek.

  • #17 15 Lip 2016 09:45
    szaszlyk777
    Poziom 4  

    Koła napędowe są jednakowo zużyte. Nie zauważyłem również zacierających się rolek.
    Z drugiej strony myślę nad takim rozwiązaniem, aby przyszłościowo można korygować taką niedogodność spowodowaną właśnie np. nierównomiernym zużyciem pasów poprzez wprowadzenie w miejsce jednego z kół napędowych koła , w którym będę mógł zmieniać jego średnicę (np.koło rozprężne?...) Jak to ugryźć ?
    Co sądzicie ?

  • #18 15 Lip 2016 09:56
    Ryszard49
    Poziom 32  

    Nic nie kombinuj, najpierw tak ustaw pas napędowy po prawej stronie aby całą szerokością pokrywał koło napędowe. Włóż formatkę i na wolnej prędkości zobacz w którym momencie zaczyna kantować. Sprawdź naciągi pasów. Do korekty zużytych pasów jest naciąg.
    Powodzenia

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme