Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UNO FIRE (benzyna) jaki swap ?

Hanula95 20 Lip 2016 10:19 1884 16
  • #1 20 Lip 2016 10:19
    Hanula95
    Poziom 3  

    Witam

    Posiadam UNO FIRE 1.0 ( benzyna ). Jak to fiatowski silnik zaczął się psuć, a dokładnie pożera więcej paliwa niż moje BMW 2.8.

    Postanowiłam więc, że nie będę tego naprawiać, po prostu wymienię na nowy.
    I tu zaczyna się moje pierwsze pytanie jaki silnik wstawić aby pasował no i przy okazji żebym mogła mieć gaz.

    Silniki tylnonapędowe nie wchodzą w grę.

    Na pewno myślę o większej pojemności niż 1.0. trzeba wziąć też pod uwagę, że uno nie ma za dużo miejsca, myślałam o silniku z golfa.

    Proszę o jakąś małą podpowiedź ;)

  • #2 20 Lip 2016 10:53
    2780543
    Usunięty  
  • #3 20 Lip 2016 11:06
    Hanula95
    Poziom 3  

    Wydaje mi się, że silniki fiatowskie odpadają bo są mega wadliwe ciągle się coś dzieje.
    Mój brat kupił palio weekend ( podkreślam ze bardzo dbał o auto ) no i panewki zrobiły obrót.
    Więc myślę nad silnikiem z golfa albo z audi. Coś co nie będzie miało za dużo awarii tak jak bmw 2.0 ale tego to za chiny nie wcisnę to tego maleństwa :)
    Widziałam, że uno ma 1.3 T ale nie mogę znaleźć tego silnika. Szukam silnika do 1500 zł mniej więcej, żeby zmieścić się w budżecie. Wiem, że będzie mnie to kosztować sporo czasu i pieniędzy, ale zabawa będzie przednia. :)

    Cały zabieg planuję na zimę :)

    Na pewno preferuję coś z turbo ;) Pomysł z tym silnikiem 1.4 GT Turbo 133KM nie jest głupi tylko gdzie ja taki znajdę ?

  • #4 20 Lip 2016 12:50
    2780543
    Usunięty  
  • #5 20 Lip 2016 13:10
    Hanula95
    Poziom 3  

    W takim razie muszę szukać silnika który będzie pasował do uno i do tego nie będę musiała wymieniać wszystkich podzespołów, tylko część aby jak najbardziej zmniejszyć koszta. Nie uśmiecha mi się wymieniać półosi, skrzyni itd. Zapewne muszę szukać coś z fiatowskich małych silników.

  • #6 20 Lip 2016 13:27
    2780543
    Usunięty  
  • #7 20 Lip 2016 21:01
    tzok
    Moderator Samochody

    Skoro był silnik FIRE to najlepiej żeby został. Silniki FIRE są w pojemnościach od 1.0 do 1.4. Najciekawsza opcja to 1.2 16V o mocy 85KM. Oczywiście do wymiany silnik (min. z kolektorem dolotowym i wtryskami), skrzynia (choć nie koniecznie), sterownik silnika, wiązka elektryczna silnika, pompa paliwa.

  • #8 20 Lip 2016 21:32
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Celuj w taki silnik żeby podszedł pod skrzynię..
    Swapy ąa czasochłonne i nieopłacane nawet jak się ma części po cenie złomu.

    Wierz mi swap przy dobrych wiatrach ok 100Rbh więc sam sobie odpowiedz czy wolisz ten czas spędzić w kanale czy gdzie indziej.

  • #9 27 Lip 2016 09:21
    Hanula95
    Poziom 3  

    Zależy mi na zmienienie silnika, bo i tak ten co mam 1.0 fire pożera więcej benzyny niż bmw, a nawet nie wiem czy jest sens naprawianie tego chyba juz lepiej kupic nowy mocnijeszy silnik bo taki jest plan

  • #10 27 Lip 2016 16:15
    waski821
    Poziom 14  

    najtaniej to chyba będzie 1.2 73KM Z PUNTO 1 razem z wiązką, sterownikiem w komplecie z puszką immo oraz kluczykiem i jest szansa zamknąć się w tej kwocie ale to konstrukcja taka sama jak 1.0.

  • #11 27 Lip 2016 16:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Najtaniej, to będzie naprawić ten który siedzi oryginalnie - skoro spala za dużo benzyny, a nie oleju, to do naprawy układ wtrysku. A jeszcze taniej pewnie, będzie go zezłomować/sprzedać i kupić następny, tyle że sprawny. Żadne swapy się nie opłacają, jeśli chodzi o aspekt ekonomiczno/użytkowy.

  • #13 29 Lip 2016 09:46
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Z 4-5 tys. wyjdzie z reszta części i robotą

  • #14 29 Lip 2016 10:29
    tzok
    Moderator Samochody

    Hanula95 napisał:
    Znalazłam silnik 1,4 T od fiata uno.

    W Fiacie Uno nie było takiego silnika... był 1.3T. 1.4T był w Punto GT.

    Hanula95 napisał:
    I pytanie czy dużo wydam na wymiane tego ?

    Więcej niż wartość samochodu, bo do wykorzystania zostanie Ci praktycznie samo nadwozie. Do wymiany będzie prócz silnika, skrzynia biegów, półosie, instalacja elektryczna, sterownik silnika, instalacja paliwowa, a żeby to miało ręce i nogi również zawieszenie i układ hamulcowy.

  • #15 29 Lip 2016 11:05
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Hanula95 napisał:
    Znalazłam silnik 1,4 T od fiata uno.


    Jeśli z wiązką i komputerem to bierz.
    Jak goły to nie ma sensu.

  • #16 29 Lip 2016 22:45
    2749043
    Usunięty  
  • #17 30 Lip 2016 22:38
    kyller
    Poziom 12  

    hmm......
    Akurat wyjecie jedenej Fajerki i wstawienie innej to praktycznie odkrecanie i przykrecanie srubek.
    I na tym bym sie skoncentrowal. Kazda inna opcja to przekroczenie wartosci tego UNO.
    Zeby bylo naprawde tanio to proponuje 1.1 z Seicento i tak bedzie 20% wiecej mocy.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme