Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik parowy na pare impulsowa

MaciekWroclaw 21 Lip 2016 11:46 2010 12
  • #1 21 Lip 2016 11:46
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Witam

    Pare lat temu znalazłem taka ciekawostkę, od kilku lat brak jest dodatkowych informacji na temat tego silnika.
    http://huzarpower.com/pl/para-impulsowa
    Miałem nadzieje ze owa firma zbudowała działający Prototyp, i ze mozna uzyskać więcej informacji na jego temat. Interesuje mnie sprawność całego układu w tym przypadku, ale nie wiem jak sie zabrać do obliczenia tego, jaka była by moc silnika np. o pojemności 1000 cm3 w porównaniu do silnika do którego podaje sie parę przegrzana z kotła, wezownicy itd. Czy wie ktos gdzie trzeba zaczac aby uzyskać takie informacje? W moim przypadku owy silnik miał by wysokociśnieniowa pompe wody zasilana elektrycznie z instalacji domowej. Probowalem szukać odpowiedniej pompy , i nie wiem która by sie nadawała. Interesuje mnie rownież zuzycie gazu ziemnego, lub oleju opalowego do podgrzania wody w wezownicy pod wysokim cienieniem, im wyższe tym lepiej.

  • #2 22 Lip 2016 09:39
    zimny8
    Poziom 33  

    Może jest taki patent, ale zastanów się, nawet nikomu się nie chce napisać bo to głupie.
    Jeśli masz prąd to są silniki elektryczne o dużej sprawności, jak masz gaz to spalinowe.
    Więc po co w domu pompować/sprężać wodę grzać do wysokiej temp.?, żeby później podać to do silnika podobnego do spalinowego?.

  • #3 22 Lip 2016 12:42
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Tutaj chodzi o zwiększenie sprawności silnika parowego, dlatego interesują mnie te parametry, rozwiazanie, i sprawność w tym przypadku. Dlaczego silnik parowy pytasz sie pewnie. Dlatego ze silnik parowy moge zasilać wszystkim co sie pali, zwłaszcza gazem ziemnym i olejem opalowym ktory moge sobie zamówić pod dostatkiem, zwłaszcza jeżeli chodzi o pobór mocy rzędu 30kW na godzinę do w 100 pozniejszym okresie. Nie chce mieć energetyki i policji na plecach za pobór takiej ilosci prądu.

  • #4 22 Lip 2016 13:24
    Rzuuf
    Poziom 43  

    "Oszczędność" na paliwie będzie mniejsza, niż straty na sprawności.
    Twój kocioł (wymiennik ciepła) pracuje współbieżnie - to gwarantuje najniższą sprawność kotła.
    A teraz oszacuj temperaturę pary PRZED silnikiem i temperaturę pary PO silniku.
    Jeśli przed silnikiem bedziesz miał 200°C (odpowiada ciśnieniu ponad 16 barów!), a po silniku będzie 100°C, to teoretyczna sprawność takiego silnika jest 20%, a praktyczna ok. 10% (nie licząc sprawności wytwarzania pary).
    Zamiast policji "od paliw" będziesz miał "na karku" Urząd Dozoru Technicznego (eksploatacja urządzeń ciśnieniowych).

  • #5 22 Lip 2016 13:37
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Sciagnalem program Radow Dampf 33, ale niestety w symulacji mozna uzyc ciśnienia pary przegrzanej tylko do 25 bar, i temperatury do 223,94 stopni Celsjusza. Juz przy takiej temperaturze i cienieniu silnik jednocylindrowy o wymiarach wewnętrznych cylindra 102 mm. wysokości , i srednicy 125 mm. przy 500 obrotach na minutę, osiąga 53 KM. Mnie interesuje rownież silnik wielokrotnego rozprężania co zwiększa jego sprawność poprzez prawie całkowite rozprężenie ciśnienia pary w cylindrach. Wykorzystanie w tym projekcie wysokociśnieniowej pompy wody, o ciśnieniu kilkuset bar, nie tylko pozwoliło by wtrysnąć do cylindra duza ilosc wody, dużo większa niz tradycyjne podawanie pary do cylindra, ale rownież poprawiło by znacznie sprawność silnika.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Rzuuf, ja nie chce zadnego kotła, i grzania setek litrów wody, tylko wezownice w ktorej znajduje sie cały czas woda pod wysokim ciśnieniem wytworzonym przez pompe wody.

    Szczerze mowiac dobrze wykonany silnik z odpowiednich materiałów,gdzie obliczona jest maksymalna wytrzymałość owych materiałów, i nie przekroczenie jej po przez obciążenie takimi czynnikami jak podawane ciśnienie pary, ciśnienie w wezownicy i temperatura, to nie musze sie martwić o Urząd Dozoru Technicznego. :D

  • #6 22 Lip 2016 15:43
    wowka
    Poziom 28  

    MaciekWroclaw napisał:
    Rzuuf, ja nie chce zadnego kotła, i grzania setek litrów wody, tylko wezownice w ktorej znajduje sie cały czas woda pod wysokim ciśnieniem wytworzonym przez pompe wody.


    Ta wężownica w tym zastosowaniu staje się kotłem.

    A pompa wody to myślisz że za darmo będzie podawać ci wodę do kotła ?

    Do pozyskiwania energii z pary od dawna stosuje się turbiny parowe. Gdyby układ z tłokiem był lepszy to by go stosowano.

  • #7 22 Lip 2016 18:00
    zimny8
    Poziom 33  

    MaciekWroclaw napisał:
    chodzi o pobór mocy rzędu 30kW na godzinę do w 100 pozniejszym okresie.
    MaciekWroclaw napisał:
    ja nie chce zadnego kotła, i grzania setek litrów wody
    To jak taką energię uzyskasz?
    wowka napisał:

    Ta wężownica w tym zastosowaniu staje się kotłem.

    Z setkami litrów wody

  • #8 22 Lip 2016 21:12
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Polecam lekturę na temat przepływowych podgrzewaczy wody jako mozliwośc uzyskania błyskawicznej pary. Juz w modelach osiągi byly fenomenalne.Dzisiejsze kotły działają na tej zasadzie i osiągają sprawność rzędu 96%. Co do pompy to jeszcze nie wiem jaka będzie bo szukam, pobór mocy i ciśnienie jest mi jeszcze nie znane.

  • #9 22 Lip 2016 21:54
    Inkwizycja
    Poziom 25  

    Nic nowego taka wężownica w której wytwarza się parę :D Na tej zasadzie działają kotły przepływowe np. Bensona, Ramzina, Sulzera i inne. Jeśli chodzi o sprawność silnika parowego to zapoznaj się z obiegiem Rankien`a. Rozumiem, że pojęcie entalpii i wykres h-s masz opanowane (jeśli nie to dalsze twoja zabawa pozbawiona jest sensu). Najprościej to weź jakiś mały poradnik mechanika otwórz rozdział maszynoznastwo i poczytaj o silnikach cieplnych :D bo niestety internet nie zastąpi fachowej literatury. Jeśli posiadasz Poradnik Termoenergetyka to możesz sobie nawet to całe ustrojstwo spokojnie zaprojektować np. na str 662 masz pięknie opisane pompy zasilające (NOT 1965).
    Ps. Polecam fajną książkę S.Wiśniewskiego "Termodynamika techniczna" dużo można się z niej dowiedzieć na interesujące Cię tematy.

  • #10 22 Lip 2016 22:11
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Inkwizycja dziekuje za porady. Mnie interesuje rozwiazanie które pokazałem na samym poczatku, nie jaka sprawność posiada zwykły silnik parowy, lecz jaka sprawność by posiadał silnik opisany powyżej. A co do pomp z 1965 to raczej zostały wyparte przez pompy z dzisiejszych czasów. Lepiej dac nowoczesna pompe do projektu. Polecam tez ta lekturę z fajnym projektem.

    https://www.youtube.com/watch?v=9c0a7mhrg60

  • #11 25 Lip 2016 01:08
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Wedlug sprawności Carnota, sprawność cieplna będzie wynosiła 49% przy temperaturze pary przegranej 450 stopni, i wody w skraplaczu o temperaturze 90 stopni. Przy sprawności podgrzewacza wody z odzyskiem ciepła ze spalin.... o sprawności 95%, i sprawności cieplnej Carnota 49%, calosc wynosi sprawność 46%. Do całości trzeba doliczyć sprawność mechaniczna , która według programu Radow Dampf 33 wynosi 80%, to wychodzi nam sprawność całkowita jednocylindrowego silnika parowego o dwustronnym działaniu tłoka 37%. Wiem ze sa tez inne straty jak straty przepływu, tarcia, przerwa miedzy tłokiem a głowicą......i wiele więcej.
    Jezeli gdzieś popełniłem blad, zle obliczyłem, lub pominąłem cos, lub zapomniałem dodać, to prosze mnie poprawić.

    Wciaz szukam literatury na temat ile mozna podać maksymalnie pary do cylindra, i ile zostanie jej podanej do cylindra przy danym ciśnieniu wody, przez co mozna bylo by obliczyć maksymalny wtrysk wody.

    Współczesne pompy paliwowe osiągają ciśnienie do 2000 bar. Ciekaw jestem czy bylo by możliwe wtryskiwanie małej ilosci gorącej wody pod takim ciśnieniem do cylindra.

  • #12 28 Lip 2016 16:19
    MaciekWroclaw
    Użytkownik obserwowany

    Probowalem znalezć informacje na temat odzysku ciepła ze spalin z komina w kotłach parowych, mowa była o wymiennikach ciepła. Zastanawia mnie czy nie bylo by lepiej wyłapywać większą czesc gorącego powietrza z komina i z powrotem przekierować do dmuchawy która zasila palenisko w tlen. W ten sposób bogate w tlen powietrze bylo by juz ogrzane do wysokiej temperatury przed wejściem do kotła.

  • #13 28 Lip 2016 20:07
    Inkwizycja
    Poziom 25  

    Jak byś poczytał to byś wiedział, że w kominie nie ma gorącego powietrza, a są gorące spaliny, a to nie to samo (hasła do zapoznania: spalanie paliw, ilość i skład spalin, wartość ciepła w spalinach) :D . Kombinujesz dobrze z podgrzewaniem powietrza zasilającego. Do tego celu wykorzystuje się tzw. podgrzewacze obrotowe. Przyjmuje się, że na każde 15-20•C przyrostu temperatury powietrza sprawność kotła zwiększ się o 1%. Uprzedzając dalsze twoje pytanie nie można wychłodzić spalin poniżej określonej temperatury ze względów technologicznych.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme