Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #2 04 Lip 2005 11:34
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda
  • #3 04 Lip 2005 14:54
    kolbi
    Poziom 16  

    Pytałem sprzedawce mailem takie samo pytanie mu zadałem on odpowiedział tak da się i teraz niewiem czy mnie robi w balona czy jak.

  • #4 04 Lip 2005 15:00
    Orochimaru
    Poziom 30  

    potwierdzam w życiu nie przetniesz nim metalu, w ogóle bez tlenu to żadnym palnikiem nie przetniesz, a tym bardziej 3mm najwyżej wypalisz dziurę. Tym palnikiem to możesz najwyżej opalać farbę, spawać twożywa sztuczne, albo przypalać papierosa

  • #5 04 Lip 2005 15:13
    Andrzej Maciejewski
    Poziom 20  

    Nie jestem znawcą tematu , ale tak na zdrowy rozsądek to nie temperatura tnie , tylko tlen pod ciśnieniem.
    Możesz palnikiem na propan butan czy w dowolny inny sposób rozgrzać blache do czerwoności (być może że propan butan da za niską temperaturę i obowiazkowo trzeba użyć acetylenu), a potem cieńka strugą tlenu pod ciśnieniem ciąć (dopuki blacha jest goraca).
    Wyobrażam sobie, że to własnie ta cienka struga tlenu jest "nożem" który wypala wąską ścieżkę.

  • #6 04 Lip 2005 15:40
    Orochimaru
    Poziom 30  

    po nagrzaniu stali (zwykłej) do temp ok 1400 stopni żelazo się zapala i wydziela przy tym ciepło (reakcja egzotermiczna) tlen podtrzymuje to palenie i wydmuchuje stopiony metal.
    Przy metalach kolorowych tego nie ma, a Kolbi nie sprecyzował co chce ciąć, gdyby ta blacha miała 0.5mm to może coś by z tego wyszło ale i tak krawędzie pozostawiały by wiele do życzenia lepiej zastosować piłę do metalu, a przy cienkich blachach ciąć po uprzednim włożeniu blachy między np dwie deski (krawędzie się wtedy nie strzępią)

  • #7 04 Lip 2005 16:15
    _PREDATOR_

    VIP Zasłużony dla elektroda
  • #8 04 Lip 2005 16:21
    kolbi
    Poziom 16  

    Miałem na myśli zwykły metal ale prawde mówiąc to na cięciu mi tak nie zależy chciałem wygiąść rure 50mm średnica grubość 2 mm poprostu na gorąco ją przegiąść czy to możliwe za pomocą takiego palnika bo rozumie że temperatura jest ok tylko teraz problem by tkwił w tym żeby w miarę rozgrzać do czerwoności całą powierzchnię wyginaną i czy on ma że tak powiem odpowiednią moc żeby mi w jednym miejscu nie stygło zanim zagrzeję drugie.

  • #9 04 Lip 2005 20:34
    manta
    Moderator Samochody

    Nie nie możliwe , instalatorzy co używają palników z dodatkowym zasysaniem powietrza i nimi taż niestety nie wygniesz tej rury powierzchnia odprowadzania ciepła zbyt duża w stosunku do wydajności źródła ,2-3 jednocześnie zdały by egzamin ale to już koszty.

  • #10 04 Lip 2005 22:54
    jacur
    Poziom 32  

    Do rozgrzania rury o średnicy 50mm potrzeba palnik acetylenowo tlenowy lub propan butan + tlen spręzony wygląd palników jest pdobny ale chwile to bedziesz musiał podgrzewać. Ewentualnie jezeli masz taką mozliwosc to troche koksu i rospalic ognisko kładziesz rure do paleniska jak dobrze napalisz to wyciagasz rozgrzaną do czerwonosci.

  • #11 06 Lip 2005 23:35
    dragon2004
    Poziom 13  

    Jest dokładnie tak, jak napisał jacur, a te palniki mogą co najwyżej służyc do lutowania (np instalacji hydrauliczneju z rur miedzianych) i podgrzewania, ale tylko małych elementów.

  • #12 10 Lip 2005 00:19
    hur
    Poziom 14  

    Posiadam różne i różniaste palniki na gaz propan -butan ,posiadam rownież odpowiedni sprzęt do pomiaru temperatury płomienia i robiłem pomiary temperatury pgrzania tych palników .
    Stwierdzam że najwyższą temperaturę jaką udało mi się uzyskać w pewnym punkcie płomienia jednego rodzaju palnika to 920 stop.Celsiusza .
    Podawane na opakowaniach niektórych palnikach możliwe do uzyskania temp 1200 stop.Celsiusza uważam za przereklamowane i nie do osiągnięcia .

  • #13 10 Lip 2005 02:13
    dzikamysz
    Poziom 15  

    Palniki na sam propan butan są dobre do lutowania cyną blach na dachu albo rur miedzianych na miękko. Próbowałem stosować te palniki 1200 stopni do lutowania na twardo i tylko uzyskałem strasznie porowate połączenie. Może to nadaje się do małych średnic. Sam używam palnika propanbutan tlen do lutowania na twardy lut i mam końcówkę do przecinania stali. Tnie pięknie i czysto nawet lepiej od palnika acytylenowego.

  • #14 10 Lip 2005 15:44
    waldekel
    Poziom 27  

    Rury miedziane do ok. 30mm i drobne elementy można tym palnikim spokojnie lutować lutem twardym.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty