X

Opel Astra 1.6 slaby bardzo - zaplon

06 Jul 2005 20:21 MImisiekts
  • #1 06 Jul 2005 20:21
    misiekts
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam!

    Mam autko po wymianie pompy paliwa i wtrysku. Jest to wtrysk jednopunktowy w gazniczku. Kilent zatankowal jakies parszywe paliwo i pompa oraz wtrysk do wymiany. Wymienilem i nie chcial chodzic na dwa garki, na drugie dwa chodzil ale kulawo. Zbyt bogata mieszanka byla. Paliwo zmienione, przewody, swiece, kopulka z palcem. Paliwo swieze zalane. Na koncu okazalo sie ze to wtryskiwacz leje, dokladnie oringi na nim. Zrobione, silniczek chodzi ladnie na wolnych, wkreca sie na obroty, jednak po ruszeniu okazuje sie strasznie slaby. Jak go wkrecic powyzej 3 tysiecy to jedzie dosyc zwawo ale szybko slabnie, normalne ruszenie zawsze konczy sie prawie gasnieciem auta. Zaplon ustawiony ok. Rozrzad tez. Filtr powietrza czysty.

    Podejzewam ze nie dziala przyspieszanie zaplonu, rurka jest ok od podcisnienia, przewody tez, po odlaczeniu mapsensora nie ma roznicy. Jednak przy sprawdzani uzaplonu lampa strobo okazuje sie ze zaplon na biegu jalowym jest wyprzedzony o 9 stopni (manual nakazuje 8-12 st.) wiec chyba jest ok. Po zwarciu pinow na brak wyprzedzenia (na zerowym) tez jest ok. Jak mozna sprawdzic w tym aucie czy dziala przyspieszacz zaplonu?? No bo po odlaczeniu mapsensora (czujnika cisnienia w kolektorze) ecu laduje awaryjna mape wyprzedzenia zaplonu wiec lampa mi pokaze ze zaplon jest wyprzedzony ale nie rozroznie czy przez podcisnienie czy przez wlasnie awaryjne zaladowanie mapy zaplonu.

    Caly dzien spedzilem na tym aucie i tylko to chyba zostalo do sprawdzenia a nie chcialbym pakowac nowego mapsensora czy modulu bez sprawdzenia starego.

    Pozdrawiam!

    P.S. Bledow zadnych nie ma.
  • #2 07 Jul 2005 18:29
    staszekk7
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam
    A moja taka jedna uwaga czy zostało zmierzone cisnienie sprężania w cylindrach

    Dodano po 1 [minuty]:

    Być może jego słabość jest spowodowana właśnie słabym cisnieniem sprężania
  • #3 07 Jul 2005 19:12
    misiekts
    Level 17  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprezanie bylo sprawdzone na samym poczatku. W granicach 10 - 11 wiec super. Ale juz problem pokonany.

    Po podmianie mapsensora ze sprawnego auta okazalo sie ze nie ma roznicy ale dalej nie dawal mi spokoju ten zaplon. Postanowilem go przyspieszyc o 4 stopnie, poskutkowalo to tym ze autko palilo laczki nawet na dwojce :) Ale z kolei slychac bylo poczatki spalania stukowego no nic no to cofnalem o 2 stopnie i jest ideal. Nie to autko normalnie. Ale dziwna sprawa ze 2 stopnie wiecej trzeba go ustawic zebyb pracowal ok. Jednak juz sie w to nie zaglebialem dalej.

    Dzieki za odzew i pozdrawiam!
  • #4 15 Jul 2005 13:07
    RAFAŁ1976
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    W zasadzie to nie doczytałem czy został wymieniony filtr paliwa, ale jeśli nie to zacząłbym od tego. A jak to by nie poskutkowało to sprawdziłbym takie urządzonko do regulacji ciśnienia paliwa (nie jestem pewien czy przy jednopunkcie występuje takie badziewstwo, ale przy pełnym jest).
  • #5 15 Jul 2005 16:52
    xawier
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Filtr paliwa? Zależy jaki przebieg i gdzie tankowane paliwo. Ale małe przyspieszenie zapłonu dało oczekiwany rezultat. Polak potrafi. Ciekawe czy rozrząd był ok?
  Search 4 million + Products
Browse Products