Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wykonanie formy do odlewu mosiężnej jaszczurki.

supchem 06 Lis 2016 14:01 771 12
  • #1 06 Lis 2016 14:01
    supchem
    Poziom 21  

    Chciałbym odlać jaszczurkę z mosiądzu taką jak na zdjęciu. Mam jednak problem ze zrobieniem formy. Myślałem by jaszczurkę którą mam zalać czymś w rodzaju gumy w płynie (jest takie coś "polastosil") następnie to rozciąć i w tej formie odlać model z np. parafiny lub łatwo topliwego metalu, na tym modelu wykonać formę z piasku formierskiego i wytopić model ze środka.
    Wydaje mi się tylko że efekt będzie słaby, a odlew mało dokładny. Trudno też będzie wytopić model z formy piaskowej. W jaki sposób wykonuje się formy do takich elementów w odlewniach? Co byście poradzili?
    Wykonanie formy do odlewu mosiężnej jaszczurki.

  • #2 06 Lis 2016 14:41
    phantom48
    Poziom 26  

    Jeżeli odlew ma być dokładny i gładki to raczej z cyny 90% jest twardsza od ołowiu a właśnie z niego odlewano żołnierzyki.Koszt materiału nie ma przecież tu znaczenia.

  • #3 06 Lis 2016 14:48
    Tommy82
    Poziom 39  

    Chyba bym szedł w kierunku wosku traconego, może natomiast zastosował bym jakiś twardszy wosk.

  • #4 06 Lis 2016 15:13
    supchem
    Poziom 21  

    A w jaki sposób wykonać tą pierwszą formę silikonową? Ciężko będzie z niej wyjąć odlew woskowy bo kształt powoduje zakleszczanie się elementu w formie.
    Można takie coś odlewać w stalowej formie dzielonej? Czym ją posmarować by mosiądz nie przywarł?

  • #5 06 Lis 2016 15:23
    Tommy82
    Poziom 39  

    Obawiam się że do tego musi być forma jednorazowa.
    Jak widzisz problem z wyjęciem wózku z silikonu to jak chcesz wyjąc mosiądz z dzielonej formy.

  • #6 06 Lis 2016 15:46
    phantom48
    Poziom 26  

    Z uwagi na kształt modelu, wykonanie woskowego modelu jest trudno wykonalne, a w talki sposób jak zamierzasz, czyli zalanie płynnym silikonem wręcz niemożliwe.Po pierwsze nie wyjmiesz woskowego modelu z formy bez uszkodzenia np łap ,również całkowite wypełnienie formy bez komory próżniowej będzie nie do osiągnięcia.

  • #7 06 Lis 2016 15:55
    supchem
    Poziom 21  

    A w jaki sposób takie formy wykonuje odlewnia?

  • #9 06 Lis 2016 16:26
    phantom48
    Poziom 26  

    Na filmikach to widziałem takie rzeczy na które teorie naukowe nic nie wiedza. Widziałem również na własne oczy w Tajlandi gdzie w manufakturze techniką na wosk tracony odlewano z cyny i srebra sztućce, biżuterię, całe zastawy stołowe, figurki , i taką jaszczurkę także by bez problemu wykonali, więc możliwe to jest.Nie jest podane jakie wymiary ma ta jaszczurka bo będzie duża różnica w technologi kiedy ona ma pół meta czy 10cm.

  • #10 06 Lis 2016 18:17
    supchem
    Poziom 21  

    Jaszczurka ma około 15 cm. Ogólnie to kłopot w tym że by ją odlać na wosk tracony musiałbym ją z wosku wyrzeźbić, a takich zdolności niestety nie mam. Problemem w warunkach domowych byłoby też wykonanie tej formy ceramicznej.
    Widać nie jest to takie proste.

  • #11 06 Lis 2016 18:24
    Tommy82
    Poziom 39  

    Topisz gada w jakimś silikonie i rozcinasz żeby gada wyjąć.
    Robisz odlew z twardego wosku i wyjmujesz spod nacinanej formy jak wyjąłeś oryginała. Robisz korekty i jak jest ok to do gada doklejasz woskowe rurki na otwory technologiczne.
    Potem gada do jakiegoś gipsu wytapiasz wosk i masz formę.

  • #12 06 Lis 2016 18:45
    DecoDominik
    Poziom 14  

    To jest forma dwuczęściowa sądząc po wyglądzie jaszczurki.

    Robisz odlew w gumie.... no i masz formę


    Link



    Link

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme