Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Strojenie kolumn, ile Hz ?

Jarkab 13 Gru 2016 21:50 546 11
  • #1 13 Gru 2016 21:50
    Jarkab
    Poziom 3  

Witam, problem polega na tym iż próbowałem wyliczyć w programie na ile Hz jest zestrojona moja kolumna, lecz program nie chce ze mną współpracować, w dodatku jestem zielony, prosił bym o wyliczenie:
    wys 73cm
    szer 39,5cm
    dł 30cm
    gr. płyty 1,8cm
    głośnik http://stx.pl/w-32-500-8-mc.html
    br. http://stx.pl/tunel-bass-reflex-101x218.html

Dzięki.

• Pomocny post
    #2 13 Gru 2016 22:20
    marian133
    Poziom 36  

Obudowa jest zestrojona na około 24Hz.
    Zdecydowanie za nisko.
    Aby uzyskać w tym litrażu zalecane strojenie 35Hz, musisz skrócić BR do 10cm.
    Niestety ten post ma za małą średnicę do tego głośnika.
    Dając dwa takie porty (nie skracane) do jednej obudowy będzie idealnie.

• #3 13 Gru 2016 23:16
    Jarkab
    Poziom 3  

Nie spodziewałem się tak niskich częstotliwości, na żywo nie czuć że tak nisko gra, możliwe ze przez moc bo dostają 90w rms, lub złe rozstawienie w pokoju lub za mała przestrzeń (rzeczywiście jest mały mój pokój).

• #4 14 Gru 2016 09:29
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

To, że masz obudowę zestrojoną na 24Hz to nie znaczy że głośnik tak nisko również zagra efektywnie.

• #5 14 Gru 2016 09:53
    marian133
    Poziom 36  

Jarkab napisał:
    na żywo nie czuć że tak nisko gra, możliwe ze przez moc bo dostają 90w rms, lub złe rozstawienie w pokoju lub za mała przestrzeń (rzeczywiście jest mały mój pokój).

To nie jest tak, że jak wystroisz obudowę na 24Hz to głośnik (który ma Fs na poziomie 35Hz) będzie odtwarzał skutecznie 24Hz.

Chcąc mieć niskie zejście sam głośnik musi mieć dobre parametry.