Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Z którego roku może być taki silnik i czy jest on coś warty?

supchem 14 Gru 2016 02:18 639 3
  • #1 14 Gru 2016 02:18
    supchem
    Poziom 21  

    Cześć,
    tak jak w temacie, z którego mniej więcej roku może być ten silnik i czy jest on coś więcej warty ze względu na wiek niż cena złomu? Silnik w pełni sprawny, jeszcze na panewkach, nie łożyskach tocznych. Raczej nie znajdzie on już zastosowania w napędzie bo jest zbyt "niepewny" z racji wieku.
    Pytam bo już miałem go rozdzielać na miedź i żeliwo i oddać na złom ale jeszcze się wstrzymam bo ktoś na forum trochę się zainteresował zakupem, w internecie znalazłem jakiś ludzi co takie rzeczy kolekcjonują i może jest szansa dostać za niego coś więcej niż w skupie złomu. Z którego roku może być taki silnik i czy jest on coś warty? Z którego roku może być taki silnik i czy jest on coś warty?

  • #2 14 Gru 2016 04:21
    rb401
    Poziom 29  

    supchem napisał:
    z którego mniej więcej roku może być ten silnik


    Z pewnością silnik powstał w przedziale 1922 -1939 z uwagi na to, że tylko w tych latach istniała firma pod nazwą z tabliczki "Spółka Akcyjna ELEKTROBUDOWA ŁÓDŹ" (z dzisiejszą Elektrobudową Łódź SA, nie ma zupełnie nic wspólnego).


    Z którego roku może być taki silnik i czy jest on coś warty?

    Cytat:
    Przedsiębiorstwo powstało w 1918 r. w Łodzi przy ul. Przejazd 54. Jego założycielami byli bracia Jaroszyńscy, którzy zorganizowali zakład elektromechaniczny. W 1922 r. przedsiębiorstwo przekształciło się w spółkę akcyjną. Około 1927 r. fabryka przeniosła się na ul. Kopernika 56/58, gdzie pracowała do końca swego istnienia. Produkowani w niej silniki elektryczne i akumulatory. W latach 1939-1945 znajdowała się pod przymusowym zarządem niemieckim. Po 1945 r. została upaństwowiona i przyjęła nazwę Zakłady Wytwórcze Transformatorów M-3.


    supchem napisał:
    Pytam bo już miałem go rozdzielać na miedź i żeliwo i oddać na złom ale jeszcze się wstrzymam bo ktoś na forum trochę się zainteresował zakupem, w internecie znalazłem jakiś ludzi co takie rzeczy kolekcjonują i może jest szansa dostać za niego coś więcej niż w skupie złomu.


    Oczywiście że jest szansa, bo to zabytek i o tyle ciekawy że to nie jakiś licencyjny wyrób ale rodzime, polskie opracowanie z trudnych historycznie czasów.
    Tak że szanse by dostać więcej za niego niż za złom, są całkiem spore. Tym bardziej jeśli wzbogacisz swoją ofertę o konkretny kontekst historyczny.

  • #3 15 Gru 2016 00:46
    supchem
    Poziom 21  

    Może popytam w jakiś muzeach czy by nie byli zainteresowani. Trochę szkoda go wyrzucać na złom, chociaż kasa by się przydała na coś pożytecznego, a silnik będzie tylko stał i nic z niego.
    Pomyśleć że ten silnik jeszcze do niedawna normalnie pracował i pewnie korzystałbym z niego dalej gdyby nie fakt że nie jest to oryginalny silnik ze szlifierki, jest większy, a to uniemożliwiało zamontowanie koła pasowego dwustopniowego i dlatego go wymieniłem.
    Dziękuję bardzo za pomoc. W internecie nie ma za wiele informacji o tej firmie. Ciężko byłoby mi ustalić z którego roku pochodzi silnik.

  • #4 15 Gru 2016 04:27
    rb401
    Poziom 29  

    supchem napisał:
    W internecie nie ma za wiele informacji o tej firmie.


    Bezpośrednio z tej firmy i jej pracowników powstała po wojnie łódzka Elta, czyli nie tak całkiem firma nieznana, czy epizodyczna. Tyle że na dziś Elta jest wykupiona przez ABB i raczej chyba nie będzie zainteresowana w swoich dawnych korzeniach.

    Może warto na próbę wystawić to gdzieś w zabytkach na Allegro, to może tam jakiś koneser się znajdzie. Jakieś połowę młodsze rupiecie elektryczne tam wiszą ze sporą ceną.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme