Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / ζdowarki

安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem

Krzysiek27 18 Gru 2016 13:39
  • #1 18 Gru 2016 13:39
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem 安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem 安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem
    安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem 安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem 安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem
    Witam :D

    Wymian 瘸r闚ek na diody Led spowodowa op鏎 dynama pod obci捫eniem :wink:

    Wykaz element闚;
    5,50 z - Dioda przednia 3V 3W Bia豉 ciep豉. ( barwa podobna do 瘸r闚ki )
    5 z - Dioda tylnia 3V 3W czerwona.
    20 z - 2 gumki z w篹y gumowych zmniejsza op鏎 dynama ze 鈔ednicy 21 na 39 mm.
    Blaszki do odprowadzania ciep豉 i monta簑 diod( ja przylutowa貫m na cynie )


    Uk豉d bardzo sprawny moim zdaniem bo zaczyna 鈍ieci( mruga ) przy pr璠ko軼i 6 km/ h.
    Troch trudu by這 ustawi bia陰 diod w ogniskowej :D
    Zasi璕 鈍iecenia przedniej diody si璕a nawet 100 m :D ( za spraw dobrego odblasku )
    Tylna lampka 鈍ieci mocniej od samochodowej 5 W :D
    W drugim zdj璚iu w陰czone przeciwmgielne 21 W :D
    安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem 安iat豉 Led w rowerze zas. dynamem

  • #2 18 Gru 2016 20:32
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Tak sobie pod陰czy貫 diody LED pod dynamo i to ma by dobrze?! Jestem ciekaw jak d逝go diody wytrzymaj, je瞠li oczywi軼ie je寮zisz z pr璠ko軼i przekraczaj帷 6km/h. Za dwie takie gumki da貫 20z?!Nie幢e kto ci naci庵n掖. Za tak sumaryczn kwot to mo積a by這 w Lidlu czy podobnym sklepie kupi dwie lampy ledowe z akumulatorkami, a dynamo(zabytek) zez這mowa.

  • #3 18 Gru 2016 21:36
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    W篹e gumowe musia貫m po 1 metrze kupowa dlatego tyle kosztowa造. Przydadz si mo瞠 jeszcze na co.

    Je郵i mam w nocy nara瘸 篡cie dla lampki za 20 z, kt鏎a ledwo 瘸rzy. To ja nie wsiadam na taki rower.

    Ja wiem . Najpro軼iej to kupi ko這 z dynamem w pia軼ie za st闚k. A dynamo zez這mowa.
    Do tego rodzaju pr康nicy mam sentyment :D zrobi貫m nawet otw鏎 na oliwienie obydwu 這篡sk 郵izgowych. Zakryte jest pod opask gumow.

    Je郵i dynamo ma 3 W to sk康 niby ma si wzi望 wi璚ej Wat ? Mierzy貫m miernikiem pr康 diody i s康z 瞠 nie wykorzystuje w pe軟i jej mocy nawet przy pr璠ko軼i 30 km.

    Tak minimum 6 km/h a maksymalnie 10 km/h ! Bo szybciej si nie op豉ca je寮zi, maksymalnie wycisn掖em 40 km i si nic nie spali這.
    Je郵i zastosuje same diody prostownicze to ju lampki nie za鈍iec przy 6 km /h tylko 15 km/h .
    Spadki na diodach prostowniczych s okrutne. A jeszcze kondensator to ju ca趾iem :D

    Prawd powiedziawszy to mruganie ustaje przy pr璠ko軼i oko這 10 km/h.

  • #4 18 Gru 2016 22:23
    Fredw
    Poziom 19  

    Wszystko fajnie, ale te optyki niedobrane do 廝鏚e 鈍iat豉 i obawiam si nie幢e to daje po oczach innym.
    Sam mam lampk tyln samor鏏k na 8 chi雟kich ledach 1W i przy 50mA (na ca豉 lampk) 鈍ieci wystarczaj帷o, a przy 350mA ju o郵epia.

    Owszem rower powinien by widoczny (to si chwali), ale chyba wymaga to dopracowania.

  • #5 19 Gru 2016 05:59
    krru
    Poziom 32  

    Zygaqra napisa:
    Tak sobie pod陰czy貫 diody LED pod dynamo i to ma by dobrze?! Jestem ciekaw jak d逝go diody wytrzymaj, je瞠li oczywi軼ie je寮zisz z pr璠ko軼i przekraczaj帷 6km/h.


    Taki uk豉d po豉cze jest ca趾owicie poprawny, o ile diody wytrzymaj pr康 500mA, a z podanych parametr闚 wynika 瞠 wytrzymaj z zapasem. Oczywi軼ie musz mie troch ch這dzenia, ale na rowerze mamy przep造w powietrza, wi璚 nie powinno by z tym problemu. Wady to jednopo堯wkowe prostowanie co daje miganie z mniejszej cz窷totliwo軼i, wi璚 bardziej uci捫liwe oraz pojedyncze diody - co powoduje, 瞠 dynamo pracuje na oko這 3V zamiast na 6V - a wi璚 dost瘼na jest tylko po這wa mocy. Bez 瘸dnych trudno軼i z dynama mo積a zasili dwie bia貫 diody po陰czone szeregowo - wtedy dynamo pracuje bli瞠j nominalnego punkty pracy.
    Jak mam w rowerze nieco bardziej skomplikowany uk豉d - pr康 z dynama jest prostowany na mostku z diod Schottky-ego, a na wyj軼ie mostka s pod陰czone szeregowo dwa bia貫 LED 3W. Nie ma 瘸dnych kondensator闚 ani uk豉d闚 ograniczenia pr康u - samo dynamo ogranicza pr康.

  • #6 19 Gru 2016 16:59
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    To mruganie w豉郾ie jest bardzo dobre . Jest bardziej zauwa瘸lne od ci庵貫go 鈍iat豉 , oczywi軼ie nie mam na my郵i lampek kt鏎e oferuj po 1s 鈍ieci i 1s brak.

    Nie przesadzajmy z tym o郵epianiem, z ty lampka nie ma odblasku.
    Jestem te kierowca osob闚ki.Ile samochod闚 si mija kt鏎e nie wiadomo dlaczego 鈍iec po oczach, i gdy kierowca jest o郵epiony takie lampeczki ma貫j mocy znikaj :!:


    Tak dynamo ma napi璚ie oko這 6 V , ale to nie znaczy 瞠 jak si zasili 3 V Diode to pracuje na 50 % mocy. Obie diody te pracuj na pe軟ej mocy tylko z przerwami na przemian :D

  • #7 19 Gru 2016 20:30
    deus.ex.machina
    Poziom 31  

    Krzysiek27 napisa:

    Spadki na diodach prostowniczych s okrutne.

    To mo積a obej嗆 u篡waj帷 MOSFET jako aktywnego prostownika, do tego buck-boost i kondensator do gromadzenia energii i 鈍iate趾o by這by i na postojach...

  • #8 19 Gru 2016 20:42
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    Mieszkam na wsi , tak瞠 nie stoj na 鈍iat豉ch :D :D

    Zrobi貫m kiedy takie co w rowerze 瞠 mia貫m kondensator elektrolityczny 68 mF na 16 V . Jak si zatrzymywa貫m to mi 鈍ieci造 ledy :D wszyscy byli zdziwieni bo na dynamie jecha貫m 8-O :crazyeyes:

  • #9 21 Gru 2016 23:13
    krru
    Poziom 32  

    Krzysiek27 napisa:

    Tak dynamo ma napi璚ie oko這 6 V , ale to nie znaczy 瞠 jak si zasili 3 V Diode to pracuje na 50 % mocy.


    Dok豉dnie to znaczy, bo dynamo na co jakby ograniczenie pr康owe (wynika to z indukcji) a przy znamionowych parametrach pracuje bardziej "na zwarcie" - czyli w tej cz窷ci charakterystyki, gdzie impedancja wewn皻rzna jest sporo wi瘯sza od impedancji obci捫enia i pr康 praktycznie nie zale篡 od obci捫enia. W tym momencie przy 6V mamy 2 razy wi瘯sz moc oddawan ni przy 3V.
    Dla standardowego dynama pr康 wynosi ok 500mA i ma這 zale篡 od obci捫enia (a wi璚 i napi璚ia na wyj軼iu).

  • #10 27 Gru 2016 18:33
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    Nie wiem czy nie powi瘯szy jeszcze tego kr捫ka na dynamie , 瞠by zmniejszy op鏎 do minimum. B璠 musia odsun望 dynamo od ko豉 bo ju jest za blisko. I kr捫ek zrobi z tworzywa bo te gumy maj lekkie bicie.

    No faktycznie 8 W Led to ju moc :wink:

  • #11 27 Gru 2016 22:30
    krru
    Poziom 32  

    Krzysiek27 napisa:
    Nie wiem czy nie powi瘯szy jeszcze tego kr捫ka na dynamie , 瞠by zmniejszy op鏎 do minimum. B璠 musia odsun望 dynamo od ko豉 bo ju jest za blisko. I kr捫ek zrobi z tworzywa bo te gumy maj lekkie bicie.


    Kiedy, dawno temu, stosowa貫m gumow oponk z zabawkowego samochodziku. P騧niej uda這 mi si kupi takie gotowe gumowe nak豉dki (taki kapturek) na rolk dynama.
    Jak lubisz szybko je寮zi i g堯wnie po mie軼ie to jest dobre - mniejsze opory i pewniejsza praca. Ale oczywist wad jest brak zasilania przy ma造ch szybko軼iach.

  • #12 27 Gru 2016 22:52
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    Tak mo瞠 gasn望 przy niskich pr璠ko軼iach ale przy zastosowaniu 瘸r闚ek.

    No ja ten kr捫ek mam naprawd bardzo du篡 bo ma 鈔ednice 39 mm (11.9 mm obw鏚 rolki ) Co daje trzykrotnie wolniejsze obroty od standardowego dynama , a mimo wszystko za鈍ieca si wcze郾iej od 瘸r闚ek ( przy 6 km )

    My郵 瞠 siedzi w tym bardzo du穎 potencja逝 :D

    Tak pami皻am niekt鏎zy zak豉dali r騜no軼i , 瞠by tylko zmniejszy op鏎 :D

  • #13 28 Gru 2016 19:35
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Krzysiek27 napisa:
    Do tego rodzaju pr康nicy mam sentyment :D zrobi貫m nawet otw鏎 na oliwienie obydwu 這篡sk 郵izgowych
    Sentyment do takich pr康nic mia貫m w latach sze嗆dziesi徠ych i pocz徠ku siedemdziesi徠ych bo nie by這 wyboru ;-) ale dzi jest na prawd w czym wybiera. Nie radz wymienia tej gumy na plastiki b璠zie wi瘯szy po郵izg, kt鏎y i przy obecnym rozwi您aniu kiedy dojdzie woda (nie wspomn o 郾iegu) i tak du篡m obci捫eniu pr康owym dynama jest bardzo du篡. Lepiej r闚no u堯 opon w feldze a bicie ust徙i.

  • #15 29 Gru 2016 13:04
    Zygaqra
    Poziom 34  

    Krzysiek27 napisa:
    Kolego Zygaqra zwr鵵 uwag ze im wi瘯sza 鈔ednica kr捫ka na dynamie tym mniejsza mo瞠 by przyczepno嗆
    Nie widz zwi您ku, chcesz powiedzie, 瞠 samochody na wi瘯szych ko豉ch 豉twiej wpadaj w po郵izg, chyba zagalopowa貫 si w tych wydumaniach. B璠zie mniejszy po郵izg wi瘯szego kr捫ka, poniewa wyst瘼uje na nim mniejszy op鏎 od wirnika dynama. Zale積o嗆 odwrotnie proporcjonalna do d逝go軼i ramienia(promie kr捫ka).

  • #16 29 Gru 2016 13:37
    yogi009
    Poziom 40  

    Uk豉d mo瞠 nie jest doskona造, ma sporo niedoci庵ni耩 elektronicznych, za to jest banalnie prosty. Obci捫enie dynama powoduje, 瞠 nie przekraczamy bezpiecznego dla Power LED napi璚ia. Z ty逝 spokojnie mo積a zastosowa jakie super jasne LED'y o poborze pr康u rz璠u 20-100mA (sam takie stosowa貫m, 120 stopni, technologia SMT, 豉two, prosto i przyjemnie). Miganie przodu na wolnych obrotach zacznie denerwowa po jakim czasie, te wiem z w豉snego do鈍iadczenia. Kierowc闚 nadje盥瘸j帷ych z naprzeciwka mo積a mniej o郵epia stosuj帷 soczewk dedykowan do konkretnej bia貫j diody, to jest koszt kilku z這ciszy. S康z, 瞠 Kolega Autor w przysz這軼i zbuduje kolejny, nieco bardziej rozbudowany prototyp, pierwszy krok zosta wykonany i to jest najwa積iejsze. Nawet je郵i co spali, dostanie w zamian tak zwane do鈍iadczenie.

  • #17 29 Gru 2016 21:47
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    Nie zrozumieli鄉y si. Dok豉dnie o to samo mi chodzi.
    Im wi瘯sza 鈔ednica kr捫ka na dynamie tym mniejszy op鏎 przy przenoszeniu nap璠u czyli wymagana mniejsza przyczepno嗆 kr捫ka do opony. Uff ale ci篹ko to wyt逝maczy.

    Tej tylnej lampki b璠 broni do upad貫go . Na pewno jej nie os豉bi. Chyba 瞠 w ca貫j Polsce wsz璠zie b璠 drogi dla rower闚. Dlaczego lampka tylna roweru ma 鈍ieci s豉biej od samochodowej ? To rower jest najs豉bszym ogniwem na drodze i powinien by najbardziej widoczny.

    Kolejny projekt (prototyp) mia貫m z dynamem, taki 瞠 這篡ska toczne zastosowa貫m zamiast 郵izgowych.

  • #18 29 Gru 2016 21:57
    yogi009
    Poziom 40  

    Krzysiek27 napisa:
    Tej tylnej lampki b璠 broni do upad貫go . Na pewno jej nie os豉bi. Chyba 瞠 w ca貫j Polsce wsz璠zie b璠 drogi dla rower闚. Dlaczego lampka tylna roweru ma 鈍ieci s豉biej od samochodowej ? To rower jest najs豉bszym ogniwem na drodze i powinien by najbardziej widoczny.


    Nie widzia貫 chyba jak 鈍ieci chocia瘺y Itswell LEDP2-P351-RD140 (70mA). Ale to oczywi軼ie tylko poboczny w徠ek w tym temacie.

  • #21 29 Gru 2016 22:50
    Xantix
    Poziom 36  

    Krzysiek27 napisa:
    Dlaczego lampka tylna roweru ma 鈍ieci s豉biej od samochodowej ? To rower jest najs豉bszym ogniwem na drodze i powinien by najbardziej widoczny.

    Powinna 鈍ieci tak, jak okre郵aj to przepisy. Wyobra sobie, lampk pozycyjn widoczn w nocy z 2 km - dodajmy do tego wilgotn powierzchni drogi lub opad deszczu i efekt podobny do jazdy na tylnych przeciwmg這wych. A wiadomo jak nieprawid這wo u篡te tylne przeciwmg這we potrafi o郵epia. Lampa powinna by widoczna, ale nie o郵epia kierowcy. Nie t璠y droga.
    yogi009 napisa:
    Osobi軼ie jestem kierowc i przeciwnikiem tylnej lampki rowerowej widocznej z odleg這軼i 2km

    Ja jestem i kierowc i rowerzyst ale popieram zdanie kolegi.

  • #22 30 Gru 2016 08:27
    Krzysiek27
    Poziom 11  

    Je郵i uwa瘸cie 瞠 3 W lampk wida z 2 km to w takim razie z ilu km wida przednie 鈍iat豉 samochodu o mocy np 2 x 50 W. Pomijaj帷 oczywi軼ie z貫 ustawienie lamp.
    W motorach s jeszcze mocniejsze 鈍iat豉 i nikomu nie przeszkadzaj wr璚z odwrotnie s w豉郾ie dzi瘯i nim bardziej widoczni.
    Tak ma這 ludzi je寮zi na rowerach a tak du穎 ginie rowerzyst闚.

  • #23 30 Gru 2016 09:52
    yogi009
    Poziom 40  

    Jest w handlu taka tylna lampka z dwiema diodami mocy, jak podaje producent, jej 鈍iat這 jest widoczne z odleg這軼i 2km w豉郾ie. Moim zdaniem wystarczy, je瞠li jeste widoczny z tych 300-500 metr闚. Wbrew pozorom noc wystarcza 鈍iat這 super jasnych diod LED.

    Oczywi軼ie nie neguj dokona Kolegi Autora, chcia貫m tylko przekaza w moim przekonaniu konstruktywn uwag. Zatem przekaza貫m i ko鎍z ten w徠ek w temacie.

  • #24 30 Gru 2016 10:28
    gimak
    Poziom 35  

    Krzysiek27 napisa:
    Kolejny projekt (prototyp) mia貫m z dynamem, taki 瞠 這篡ska toczne zastosowa貫m zamiast 郵izgowych.

    W latach mojej m這do軼i mia貫m takie jeszcze przedwojenne dynamo na 這篡skach kulkowych, a w lampie w rowerze by豉 瘸r闚ka rowerowa z bank okr庵陰 (by造 te z ba鎥 pod逝積 do radioodbiornik闚) na 6V.
    Dynamo to r騜ni這 si od tych powojennych i wsp馧czesnych tym, 瞠 jego budowa by豉 troch inna i magnesy by造 o wiele s豉bsze, co w sumie z 這篡skowaniem na kulkach dawa這 bardzo ma貫 opory, wi璚 nie by造 potrzebne 瘸dne oponki na k馧ko nap璠owe dynama. Praktycznie to nie by這 wyczuwalne na peda豉ch czy dynamo jest w陰czone czy nie i pracowa這 mo積a powiedzie bezg這郾ie - to jedno.
    A drugie to to, 瞠 dynamo mia這 tak charakterystyk, 瞠 ju przy prowadzeniu roweru lampa rowerowa (przy 瘸r闚ce 6V) 鈍ieci豉 mocno jak normalna latarka na baterie, a jasno嗆 jej minimalnie by豉 wi瘯sza przy bardzo szybkiej je寮zie i przez to nie dochodzi這 do przepalania si 瘸r闚ek.
    Ale to ju przesz這嗆. Obecnie od o鄉iu lat mam rower z siedmioma biegami i dynamem w pia軼ie oraz standardow lamp rowerow. Pocz徠kowo by豉 tam 瘸r闚ka halogenowa 3W/6V, a z ty逝 zwyk豉 瘸r闚ka na 6V, kt鏎a si co chwile pali豉.
    畝r闚ki zmieni貫m na Ledy. Z przodu na 1 diod Led 3W zasilan ze 廝鏚豉 pr康owego, a z ty逝 dwie diody 1W po陰czone w szereg, zasilane poprzez mostek.
    Dioda 3W ju przy pr鏏ach wymaga豉 radiatora, wi璚 taki zastosowa貫m od razu. Natomiast diody z ty逝 przy pr鏏ach nie grza造 si, wi璚 zamontowa貫m je go貫, ale po jakim czasie pad造 i co ciekawe przy po陰czeniu szeregowym pad造 obie. Obecnie obydwie diody osadzone s na ma造ch radiatorach i na razie dzia豉j. Co do jako軼i 鈍iecenia. Prz鏚 zaczyna mruga przy prowadzeniu roweru z pr璠ko軼i 4-5 km/h (wg licznika), a przy pr璠ko軼i 6 km/h 鈍ieci ju ci庵造m mocnym 鈍iat貫m i jasno嗆 ta nie zmienia si ze wzrostem pr璠ko軼i, jest por闚nywalna do o鈍ietlenia z motoroweru.
    Co do samego dynama w pia軼ie, to w por闚naniu ze zwyk造m dynamem stawia ono du瞠 mniejsze opory, ale one s ju ca造 czas, niezale積ie czy si korzysta z o鈍ietlenia czy nie, ale chyba stwarza mniej k這pot闚 ni dynamo zwyk貫. Mo瞠 te s逝篡 w czasie jazdy jako zasilanie do telefonu, nawigacji lub do 豉dowania akumulatork闚 do tych urz康ze.

  • #25 30 Gru 2016 13:10
    Xantix
    Poziom 36  

    gimak napisa:
    Co do samego dynama w pia軼ie, to w por闚naniu ze zwyk造m dynamem stawia ono du瞠 mniejsze opory, ale one s ju ca造 czas, niezale積ie czy si korzysta z o鈍ietlenia czy nie,

    Tak, to prawda, 瞠 opory s ca造 czas - jednak przy wy陰czonym dynamie s mniejsze - gdy twornik pr康nicy nie generuje energii i nie stanowi obci捫enia mechanicznego dla n鏬 rowerzysty.
    Wi瘯szym problemem dla dynama w pia軼ie jest ochrona przed przepi璚iami, kt鏎e pojawiaj si gdy jedziemy szybko a dynamo jest nieobci捫one...

    Dodano po 21 [minuty]:

    Krzysiek27 napisa:
    Je郵i uwa瘸cie 瞠 3 W lampk wida z 2 km

    Chodzi這 o tylne 鈍iat豉 - tam jest s豉bsza lampka.
    Zreszt zobacz sobie na lampk Mactronic Wall-e - tam jest 2x0,5 W - a na forach mo積a przeczyta, 瞠 kierowcy jad帷y z ty逝 郵epn od jej blasku.
    Krzysiek27 napisa:
    to w takim razie z ilu km wida przednie 鈍iat豉 samochodu o mocy np 2 x 50 W

    Drogowe w nocy b璠zie wida i z 10 kilometr闚.
    Krzysiek27 napisa:
    W motorach s jeszcze mocniejsze 鈍iat豉

    W motocyklach 鈍iat豉 pozycyjne s takie same jak w autach - z ty逝 znajduje si zwykle 瘸r闚ka 5 W - czasem w chi鎍zykach widywa貫m 10 W.
    Krzysiek27 napisa:
    Tak ma這 ludzi je寮zi na rowerach a tak du穎 ginie rowerzyst闚.

    A to ju insza sprawa - nale瘸這by ustali co jest przyczyn tego stanu rzeczy.
    Tak dla 軼is這軼i - nie chodzi mi o odleg這嗆 z jakiej jest si widocznym - tylko o to jak 鈍iat豉 dzia豉j na wzrok z bliska. Mija貫 kiedy kierowc, kt鏎y nie wy陰czy drogowych? O郵epianie innych to te wielki problem - kiedy jecha貫m za kolesiem co mia w陰czone niepotrzebnie tylne przeciwmg這we - by貫m tak o郵epiony, 瞠 prawie nic nie widzia貫m - o ma這 nie zaczepi貫m pieszego id帷ego poboczem. Ja nie jestem przeciwnikiem dobrej widoczno軼i - jestem jedynie przeciwnikiem wzajemnego o郵epiania.

  • #26 30 Gru 2016 15:58
    gimak
    Poziom 35  

    Xantix napisa:
    Wi瘯szym problemem dla dynama w pia軼ie jest ochrona przed przepi璚iami, kt鏎e pojawiaj si gdy jedziemy szybko a dynamo jest nieobci捫one...

    U mnie przy pr璠ko軼i ok. 35 km/h przy nieobci捫onym dynamie namierzy貫m prawie 70V~, czyli szczytowe b璠zie ko這 100V.

  • #27 30 Gru 2016 16:24
    yogi009
    Poziom 40  

    Temat napi耩 na nieobci捫onych dynamach (zar闚no bocznych, jak i tych w pia軼ie) zosta tu ju dog喚bnie om闚iony, s gotowe tabeli z wynikami pomiar闚. To urz康zenie wyra幡ie jest zaprojektowane pod konkretne obci捫enie, wtedy wszystko jest w porz康ku. Co i tak nie zmienia faktu, 瞠 dla wi瘯szej zdrowotno軼i Power LED nale瘸這by zastosowa sterownik podaj帷y odpowiedni pr康. Ale - jak ju pisa貫m wcze郾iej - to zadanie dla Autora w przysz這軼i, w nast瘼nej wersji :-)

  • #28 30 Gru 2016 18:14
    398216 Usuni皻y
    Poziom 42  

    yogi009 napisa:
    nie przekraczamy bezpiecznego dla Power LED napi璚ia
    A nie pr康u?

  • #30 30 Gru 2016 22:22
    yogi009
    Poziom 40  

    398216 Usuni皻y napisa:
    A nie pr康u?


    Nie :-) Ten prosty uk豉d poprzez odpowiednie obci捫enie dynama pozwala na utrzymanie napi璚ia na katalogowym poziomie ok. 6 wolt, nieobci捫one dynamo mo瞠 wyprodukowa napi璚ie kilkudziesi璚iu wolt闚, nawet do ok. 100V. Jednak tak prosty schemat nie dozuje pr康u, co nie jest zdrowe dla tego 廝鏚豉 鈍iat豉. Kilka post闚 dalej napisa貫m, 瞠 optymalny wariant to sterownik podaj帷y optymalny dla Power LED pr康.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Krzysiek27 napisa:
    Mog貫m kupi 2 szt diod 5 W , by這by na 100% pewne 瞠 nawet przy pr璠ko軼i 100 km / h pr康 diody nie zostanie przekroczony.
    砰wotno嗆 takich diod automatycznie by wzros豉.


    Mog貫 kupi lub wykona sterownik Power LED. Wykona貫m kiedy prosty uk豉d wykorzystuj帷 MAX16822A. Wtedy jest gwarancja, 瞠 dioda/diody dostaj taki pr康, jaki zaprogramujesz.

  Szukaj w 4mln produkt闚
Przegl康aj produkty