Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanizm napinania paska ściernego

PoteznyWieprz 03 Sty 2017 18:00 492 3
  • #1 03 Sty 2017 18:00
    PoteznyWieprz
    Poziom 1  

    Witam,
    Poszukuję rozwiązania problemu związanego z napinaniem paska papieru ściernego. Papier jest przewijany z jednej szpuli na drugą. Problem polega na tym aby zachować stałą siłę z jaką napięty jest pasek (bez stosowania układu ze sprzężeniem zwrotnym). Dodatkowo ważne jest aby ta siła mogła być nastawna (nie muszę znać jej wartości, wystarczy że eksperymentalnie dobiorę odpowiednie napięcie).
    Z mojej strony zaproponowałem pomysł następujący: - Rolka A (nawijająca), połączona jest z silnikiem krokowym poprzez sprężynę skrętną (która pozwala na lepszą kontrolę siły napięcia), natomiast rolka B(przewijana) połączona jest z hamulcem. W tym układzie Rolka A będzie napinała pasek do póki sprężyna skrętna nie zgromadzi momentu większego od momentu trzymającego hamulec. Po przekroczeniu tej wartości hamulec się ślizga co nie pozwala na napięcie paska powyżej założonej siły. Moje obawy pojawiają się w różnicy między tarciem statycznym a kinetycznym. Pytanie czy ta różnica nie jest na tyle duża, że w momencie poślizgu pasek całkowicie nie straci napięcia.
    Otwarty jestem również na nowe pomysły.
    Z góry dziękuję. Mechanizm napinania paska ściernego Mechanizm napinania paska ściernego

  • #2 03 Sty 2017 19:18
    Tommy82
    Poziom 39  

    ->Otwarty jestem również na nowe pomysły.

    Rolka napinająca jak w rozrządzie?

  • #3 03 Sty 2017 20:26
    malpek
    Poziom 17  

    Zamiast hamulca użyć silnika hamującego przeciwprądem. Regulując jego prąd można zmieniać siłę naciągu.

  • #4 03 Sty 2017 20:55
    Bieda z nędzą
    Poziom 26  

    Jako silnik napędowy zastosować silnik prądu stałego, gdzie można mierzyć prąd pobierany przez silnik. Ten przełoży się na siłę jaka tworzona jest na osi wirnika.
    Można też zrobić tak- napinacz sprzęgnięty jest z osią potencjometru, im większe wychylenie tym większe opory przesuwu.
    Wydaje mi się, że jednak bez jakiegokolwiek sprzężenia zwrotnego sie nie obejdzie. Każdy układ kontrolujący pracę musi się o nie oprzeć.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme