Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

VW Polo Classic 2001 Sedan - Samochód nie odpala.

Sh44dy 08 Sty 2017 16:49
  • #1 08 Sty 2017 16:49
    Sh44dy
    Poziom 3  

    Witam, jestem nowy na forum :)
    Przejdzmy do problemu a w zasadzie kilku :
    **INFO** VW Polo Classic sedan 2001 z Gazem
    Przejdzmy do problemów :
    1. Samochód w zimie wypluwa olej przez bagnet, słyszałem ze to przez gaz, ze to przez wytarte pierscionki - cisnienie idzie do misy i BUM.
    Nie wiem czy którekolwiek jest prawdziwe, moze ktos z Was miał podobny problem.
    2.Dziś podczas wyjazdu na zakupy samochód po przejechaniu +/- 2-3 km samoczynnie wyłączyl silnik (nawiasem na wiadukcie).
    Zatrzymałem się, wyłączyłem stacyjkę, odczekałem chwilke, próbuje odpalić i NIC, słychać było tylko kliknięcie, po kilku taki próbach postanowiłem ze odpale go na pycha (wiem nie powinno sie) no i co sie okazało, rozpedzony samochód przekrecony kluczyk w stacyjce, puszczam sprzegło i koła stoją, tak jak bym trzymał hamulec wcisnięty. kiedy jakikolwiek bieg jest włączony koła nie ruszaja choć bym nie wiem co robił.
    3.Jak juz wróciłem do domu okazało sie ze akumulator był pusty, w sumie to mu sie zdarzało ale na innym też nie odpalał.

    Dodam tylko, ze przed wyjazdem samochód odpalił z miejsca zadnych problemów oraz to ,ze stał odpalony z 5-10 minut na podjeździe.
    prbolem nr 1 zdarza sie zawsze przy wiekszych mrozach. a to ze gasł podczas jazdy zdarzało sie raz na kilka miesiecy, tyle tylko ,ze później bez problemu odpalał.

    Macie jakieś pomysły co moze byc nie tak?

  • #2 08 Sty 2017 17:01
    moto-kord
    Poziom 15  

    Ciśnienie idzie do miski bo masz zamarzniętą odmę odpowietrzającą skrzynię korbową.

  • #3 08 Sty 2017 17:03
    19710128
    Poziom 16  

    Sh44dy napisał:
    1. Samochód w zimie wypluwa olej przez bagnet, słyszałem ze to przez gaz, ze to przez wytarte pierscionki - cisnienie idzie do misy i BUM.
    Nie wiem czy którekolwiek jest prawdziwe, moze ktos z Was miał podobny problem.

    Jeżdżę na gazie od dwudziestu lat. Miałem bmw 2000 R6 którym zrobiłem 250000 km. Miał 380000 i jeszcze był w dobrej kondycji. to nie wina gazu i nie wież temu co mówią.
    Jest trochę wyższa temperatura spalania mieszanki ale nie jest to szkodliwe bo silniki zawsze mają margines.
    Czy to się stało samo czy po jakiejś czynności?
    Normalnie nawet spaliny czy gazy są przez odpowietrznik (odmę) w osłonie zaworów są kierowane do kolektora ssącego. Mogło sie zdarzyć przy krótkich trasach wytworzył się tam piana i zamarzła i ciśnienie nie ma gdzie ujść i uchodzi bagnetem.
    Zgasł na gazie czy benzynie?

  • #4 08 Sty 2017 17:22
    ociz
    Moderator Samochody

    Zatarty silnik. Tak się kończy zimowa jazda niedogrzanymi VW na Castrolu.

  • #5 08 Sty 2017 17:25
    19710128
    Poziom 16  

    ociz napisał:
    Zatarty silnik. Tak się kończy zimowa jazda niedogrzanymi VW na Castrolu.

    Dlaczego akurat twoim zdaniem winny jest castrol?
    Ludzie mają nie jeździć zimą czy VW-nami czy na castrolu?

  • #6 08 Sty 2017 17:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Olej nie jest winny, tylko akurat taka przypadłość że wyjątkowo słabo miesza się z wodą i ta zalega na dnie miski olejowej. Zamarznięta może w każdej chwili się oderwać i zatkać smoka.
    Mają nie jeździć z niesprawnym termostatem i na krótkie odcinki, tak że silnik nie zdąży się dobrze nagrzać i co roku czyścić odmę.

  • #7 08 Sty 2017 17:39
    Sh44dy
    Poziom 3  

    Panowie, Silnik był zagrzany do jakichś 70*C
    Nie zwróciłem uwagi ale raczej na gazie.
    Zatarty sielnik wydaje mi sie błędnym tropem, ponieważ było by słychać nierówna pracę itp. a mi po prostu odłączyło zasilanie od silnika (zgasł) i normalnie na biegu jechał chwilkę normalnie jak by ktoś wyłączył silnik podczas jazdy.
    Nie leje Castrola do zadnego samochodu.
    Termostat jest sprawny.


    PS. 19710128
    Zawsze sie działo tak gdy samochód stał na zewnatrz dość długo.
    Działo sie to tylko i wyłącznie podczas odpalania samochodu. może chwile po, szczerze nie wiem bo jak wysiadałem skrobać szyby to zauwazylem plamę.

  • #8 08 Sty 2017 17:41
    19710128
    Poziom 16  

    Moim zdaniem każdy olej kiepsko miesza się z wodą. Po prostu woda przy wysokiej temperaturze czyli dogrzanym silniku odparowuje przez odmę. Jak lód według kolegi ma się przykleić do zaolejonej miski? Ale nie będziemy tu rozważać. Co z kontrolką oleju zaświeciła się? Może żarówka spalona ?

  • #9 08 Sty 2017 17:46
    Sh44dy
    Poziom 3  

    19710128 napisał:
    Co z kontrolką oleju zaświeciła się? Może żarówka spalona ?


    Więc tak. dzień wcześniej wypluło mi ten olej. a dziś chcąc wyruszyc sprawdziłem poziom było troszeczke ponizej minimum. dolałem jakieś 600ml
    odczekałem, sprawdziłem było na minimum.
    Kontrolka oleju jest sprawna.
    Podczas jazdy na samym poczatku na chwilkę się zapaliła 5-6 sekuund z piszczącym sygnałem rzecz jasna wiec zmniejszyłem obroty jechałem na 2 tysiacach srednio odcinek 15-2km i później juz miedzy 2-3 tys. i nic mu nie było do czasu owego wyłączenia sie silnika.

    BTW. szwagier mówił coś o wale ze zablokowany albo coś innego, zapomniałem nazwy ;x


    Zaraz pójde sprawdzic czy odpali na naładowanym akumulatorze, bo sie prawdopodobnie konczy ładować.

  • #10 08 Sty 2017 17:55
    robokop
    Moderator Samochody

    Można tłumaczyć, a ludzie dalej swoje. Silnik jest zatarty i tyle - mieszanina gila wody z olejem skutecznie klajstruje i smok pompy i odmę - olej wali w górę którędy tylko może, z powypychaniem simmeringów włącznie. Jedyne skuteczne wyjście, przy stwierdzeniu anomalii smarowania, to zaciągnięcie (!!!) auta w ciepłe miejsce i powolne rozmrożenie - z natychmiastową wymianą oleju.

  • #11 08 Sty 2017 18:04
    19710128
    Poziom 16  

    Możliwe, że zatarty wał na panewkach.

  • #12 08 Sty 2017 18:04
    ociz
    Moderator Samochody

    Rozmrożenie nie uratuje zatartych panewek, puścić puszczą ale uruchomienie tego silnika teraz spowoduje uszkodzenie wału który w tej chwili pewnie jest jest nienaruszony i wystarczyło by z niego usunąć resztki panewek i spolerować.

  • #13 08 Sty 2017 18:08
    Sh44dy
    Poziom 3  

    Próbowałem odpalic z akumulatora, rozrusznik tak jak by chciał zakrecic ale cos go blokuje.

    Co do tego co szwagier mówił to było albo zablokowane panewki albo wał nie wykluczajć oczywiście jak kilku z was mówiło zatarcia silnika.

    Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie są objawy zatartego silnika ? przed zatarcie i po zatarciu.

  • #14 08 Sty 2017 18:12
    robokop
    Moderator Samochody

    Sh44dy napisał:
    Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie są objawy zatartego silnika ? przed zatarcie i po zatarciu.
    No właśnie takie, dotrze to w końcu do ciebie? Zakleszczyło wał i tyle. Pozamiatane.

  • #16 08 Sty 2017 18:18
    Sh44dy
    Poziom 3  

    robokop napisał:
    No właśnie takie, dotrze to w końcu do ciebie? Zakleszczyło wał i tyle. Pozamiatane.

    Rozumiem. Niemniej upewniam sie czy w grę wchodzi wymiana silnika czy wymiana przykładowo samych panewek.

    Remont całego silnika jak mniemam jest wielce nieopłacalny a wiadomo, ze każdy chce minimalizowac koszty naprawy.

    Wybacznie ale na mechanice prawie w ogole sie nie znam, stąd te pytania dla was głupie i bez sensu z oczywistymi odpowiedziami dla mnie czarna magia.

    Narazie temat zostawiam otwarty, za pare dni jak dowiem sie co dokładnie sie stało dam znać by inni nie musieli pytać :)

    jeszcze jedno pytanie, co do tego wyrzucania oleju to dasie z tym cos zrobic zeby nei wyrzucało ?
    EDIT
    Dziekuje wszystkim za pomoc !

  • #17 08 Sty 2017 18:20
    19710128
    Poziom 16  

    Panewki zrobisz od spodu. Jak się da w tym aucie i jak nie popękały pierścienie i gładzie całe.

    Moderowany przez ociz:

    Starczy już. Pisanie dla pisania. Nie masz o tym najmniejszego pojęcia.

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

  • #18 08 Sty 2017 18:38
    moto-kord
    Poziom 15  

    Sh44dy napisał:
    robokop napisał:
    No właśnie takie, dotrze to w końcu do ciebie? Zakleszczyło wał i tyle. Pozamiatane.

    Rozumiem. Niemniej upewniam sie czy w grę wchodzi wymiana silnika czy wymiana przykładowo samych panewek.

    Musisz najpierw rozebrać i posprawdzać wał,wałek rozrządu,pompę oleju.


    Sh44dy napisał:
    Narazie temat zostawiam otwarty, za pare dni jak dowiem sie co dokładnie sie stało dam znać by inni nie musieli pytać :)
    jeszcze jedno pytanie, co do tego wyrzucania oleju to dasie z tym cos zrobic zeby nei wyrzucało ?
    EDIT
    Dziekuje wszystkim za pomoc !


    Żeby nie wyrzucało musisz wykręcić i odmrozić odmę masz ją pod kolektorem ssącym
    przykręconą do bloku silnika

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty