Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza II 1999r 6K1 odma

szon 09 Sty 2017 13:40
  • #1 09 Sty 2017 13:40
    szon
    Poziom 17  

    Witam, problem z zamarzniętą odmą był poruszany i generalnie jest mi znany. Znając ten problem wymieniłem olej na polecany na forach valvoline maxlive 5W40 oczywiście filtr. Zrobiłem też proponowane wyjście z korka wlewu oleju do filtra powietrza i znowu kiszka. Przedwczoraj uruchomiłem silnik nic się nie działo rozgrzałem go do 90°C. Wczoraj miałem wyjazd i szlag mnie trafił gdy usłyszałem piszczenie i zapalenie się kontrolki oleju. Ponieważ znam sprawę wyciągnąłem bagnet i olej niestety zmienił kolor na szarawy czyli woda z olejem i poziom lekko się podniósł. Moje pytanie to czy ten polecany olej to takie samo gó wno jak cała reszta i co teraz robić czy wymontować odmę i przeczyścić.

  • #3 09 Sty 2017 15:15
    szon
    Poziom 17  

    Nie sprawdziłem czy ubyło płynu chłodniczego zrobię to ale jestem raczej pewny że to powróciła sprawa z odmą bo już to dokładnie przerobiłem nie jeden raz, zeszłej zimy też to było olej zmienili mi w serwisie i z tego co napisali był to Elf 10W40, był problem po większym mrozie ale tak się złożyło że dość szybko odpuścił udało się odpalić i po każdej jeździe odkręcałem korek wlewu żeby woda która była w oleju mogła dodatkowo w ten sposób wyparować. Sprawę dodatkowo utrudnia to że samochód stoi pod chmurką.

  • #4 10 Sty 2017 17:00
    szon
    Poziom 17  

    daro31ie napisał:
    Kolego , a może przyczyna jest uszkodzona uszczelka pod głowica?

    Sprawdziłem dziś poziom płynu jest trochę poniżej minimum jest on czysty ale w górnej części zbiorniczka było trochę czarnego osadu. Nie wiem jaki był poziom wcześniej dość dawno nie sprawdzałem tego. Na razie nie odpaliłem bo rozładowany jest akumulator. Powiedzcie czy próbować odpalić i jak się upewnić co do tej uszczelki.

  • #5 10 Sty 2017 17:54
    50146
    Usunięty  
  • #6 05 Kwi 2017 22:04
    szon
    Poziom 17  

    Witam po dłuższej przerwie, ale zanim zamknę temat napiszę jak się sprawa zakończyła. Przeżyłem trochę strachu a mianowicie pisałem że nie mogłem odpalić samochodu z powodu rozładowanego akumulatora. Wyciągnąłem go z samochodu i podczas próby ładowania okazało się że jest on sprawny i lekko rozładowany. Poczekałem aż mróz trochę odpuści włożyłem akumulator i tak potwornie ciężko kręcił, ale wreszcie odpalił, oczywiście lampka smarowania zaświeciła zgasiłem odczekałem i zapalałem jeszcze ok. 5 razy. Po tym odczekałem ok 0,5 godz. i po tym fakcie zapalił i lampka nie świeciła mogłem pojechać do pobliskiego garażu i tam spokojnie wymienić odmę. Zanim zamknę temat może by jeszcze ktoś z kolegów zabrał na ten temat głos a mianowicie problem o którym pisałem że akumulator ledwo co kręcił ta jak przy zatartym silniku. Samochód zachowuje się normalnie.