Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Rysowanie ścieżek ręcznie.

ada95 10 Sty 2017 20:43
  • #1 10 Sty 2017 20:43
    ada95
    Poziom 3  

Dzień dobry,
    Mam problem z utworzeniem ścieżek na moim projekcie płytki PCB. Jest to projekt układu filtra analogowego ze wzmacniaczem w technologii SMT- zdjęcie w załączniku. Nie mam doświadczenia w takich projektach i chciałabym się poradzić- jak utworzyć ścieżki, czy są jakieś metody, żeby zrealizować je w pełni? Funkcja autorouter realizuje tu około 50-60% jedynie. Może ułożenie elementów jest nieodpowiednie? Ale nie mam dużo możliwości jeśli o to chodzi, bo wymiary płytki muszą pozostać takie jak na zdjęciu (tj około 30mmx40mm).
    Proszę bardzo o jakieś podpowiedzi, wskazówki.
    Z góry dzięki!

• #2 10 Sty 2017 20:53
    Ture11
    Poziom 33  

Odpowiednie ustawienie elementów powinno załatwić sprawę. Ja polecam każdorazowo po zmianie pozycji elementu klikać przycisk Ratnest - połączenia będą dobierane do możliwie najbliższych punktów. Najlepiej ścieżki kłaść ręcznie - wbrew pozorom jest to przyjemne...

• #3 10 Sty 2017 21:06
    ada95
    Poziom 3  

Tylko w tym problem, że ścieżki mi się ciągle krzyżują. Nie ma jakiegoś sposobu, jakiejś prostej metody żeby temu zaradzić? Elementy próbowałam już w różny sposób umieszczać.

Dodano po 2 [minuty]:

Rysowanie ścieżek ręcznie.
    tutaj zamieszczam zdjecie- sciezek naprawde jest mnostwo, a tylko czesc jest tu zrealizowana

• #4 10 Sty 2017 21:13
    drobok
    Poziom 17  

Jak zrobisz warstwę masy to część połączeń zakończy się przelotką zamiast iść w kółko. Autorouter w tanim sofcie to raczej atrapa, poza tym nie wszystko da się zrobić na jednej warstwie, trzeba czasem używać zworek (rezystory 0R).

Ułóż elementy w grupy ze względu na połączenia między sobą połóż je koło siebie i potem poprawiaj.

edit,