Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Sty 2017 10:22
    kizius
    Poziom 6  

    Witam. Posiadam VW lupo 1,4 16v z 1998 r. Samochód do wczoraj stał tydzień nieruszany. Cały czas parkuję pod chmurką. Wczoraj i dzisiaj nad ranem po mroźnej nocy (-15 i -20 C)po odpaleniu samochodu 3 razy zamrugała kontrolka oleju i trzy razy pojawił się sygnał dźwiękowy (podczas jazdy żadnych sygnałów). Wczoraj po południu (gdy trosze pocieplało) po odpaleniu nie było żadnych sygnałów. Samochodem jeżdżę jakieś 7 km do pracy. Olej i filtr był wymieniany rok temu. 10W40. Zastanawia mnie czy przyczyną może być zgęstniały olej, a może zamarznięta odma. Czy można tak jeździć czy lepiej go nie ruszać w czasie mrozów. Nie mam go jak wstawić do garażu. Poziome oleju miałem sprawdzić wczoraj, ale zrobię to dziś popołudniu. Nie chciałbym sobie zatrzeć silnika czy narobić coś innego.

  • #2 11 Sty 2017 12:36
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zazwyczaj przyczyna jest zamarznięta odma a objawem wywalanie oleju przez bagnet pomiarowy. Sprawdź stan oleju i go uzupełnij. Po odpaleniu sprawdź czy olej nie wycieka przez bagnet.
    Warto odkręcić odme i ją wyczyścić - 3 śruby z tylu silnika o ile pamiętam.

  • #3 11 Sty 2017 18:48
    misterbociek
    Poziom 21  

    grala1 napisał:

    Warto odkręcić odme i ją wyczyścić - 3 śruby z tylu silnika o ile pamiętam.

    Takie czyszczenie za bardzo nie mas sensu bo po miesiącu będzie nowy syf. Polecam kupić odmę wlewu oleju z silnika 2.0L 8V i pociągnąć ją do dolotu. Ja wcześniej co trzy tygodnie musiałem czyścić odmę a jak kupiłem tą dodatkową to po roku wszytko było drożne i nie miałem oleju na filtrze

  • #4 11 Sty 2017 21:19
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak to rozwiąże problem skoro zamarza obudowa która jest zamontowana na bloku silnika od strony ściany grodziowej?
    Robi się ciśnienie na dole silnika i wypycha olej bagnetem.
    Wiesz że w niektórych silnikach 1.4 16v gdy otworzysz korek oleju to zaczyna szaleć silnik i zapisuje błąd w ECU.
    Była chyba na to akcja serwisowa gdzie montowali podgrzewane odmy.
    Można jeździć ale jeżeli sytuacja się powtórzy to trzeba znaleźć przyczynę.

  • #5 11 Sty 2017 21:46
    kizius
    Poziom 6  

    Witam ponownie. Poziom oleju sprawdzilem. Poprawny, nic nie dolewałem. Nie zauważyłem też żadnych wycieków oleju przez bagnet. Gdy odpaliłem samochód popołudniu (temperatura wzrosła do ok -8 C) żadnego sygnału nie było. Niby wszystko ok. Zastanawia mnie czy moge takim autem jezdzic ? Tej nocy ma być ocieplenie i temperatura ok -4, spróbować go jutro palić i nim jechać ?

  • #6 11 Sty 2017 21:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Skoro olej jest, okolica bagnetu czysta i nie ubyło oleju to może problem w braku ciśnieniu oleju, problem z czujnikiem lub jego instalacja.

  • #7 11 Sty 2017 22:11
    kizius
    Poziom 6  

    Nie będę się spierał bo się zwyczajnie na samochodach nie znam. Może być to problem z zbyt gęstym olejem przy dużych mrozach? Jeśli jutro rano go odpale przy tych -4 i nie zrobi mi takiej niespodzianki z kontrolką i sygnałem to możliwe, że to wina np czujnika, który głupieje w mrozy ? Po przeczytaniu kilu wątków o zamarzniętej odmie wydaje mi się, że gdyby była faktycznie zamarznięta to miałbym uwalone wszystko olejem pod maską i na pewno bym to odczuł zaraz po. Nie byloby mowy o jeżdżeniu.

  • #8 11 Sty 2017 22:47
    misterbociek
    Poziom 21  

    kizius napisał:
    Po przeczytaniu kilu wątków o zamarzniętej odmie wydaje mi się, że gdyby była faktycznie zamarznięta to miałbym uwalone wszystko olejem pod maską i na pewno bym to odczuł zaraz po.

    W tym aucie olej wylewa się przez bagnet i jedynie brudzi te przewody koło niego i nic więcej się nie dzieje...

    Miałem ten silnik i wiem jak jest zrobiony. Rano druga osoba niech włączy silnik a ty patrz przez wlew oleju świecąc dodatkowo latarką bo inaczej nic nie zobaczysz. Tam jest takie jeziorko oleju które spływa z głowicy. Jak będzie co chwile takie same nawet jak zgaśnie kontrolka to wiadomo o co chodzi.

  • #9 12 Sty 2017 06:48
    kizius
    Poziom 6  

    Dziś autko odpalane przy temperaturze -5(w nocy podniosła się z -13) i wszystko ok. Kontrolka nie mrugała, sygnału dźwiękowego nie było. Przez bagnet nic się nie sączyło. Pooglądałem wszystko dokładnie łącznie z przewodami czysto. Po dojechaniu do pracy również z latarką patrzyłem i nic. Może to jednak nie odma? Jam łatwo się ją rozbiera to mogę w weekend ją ściągnąć i zobaczyć. MoŻe olej i filtr wymienić, bo mija rok od wymiany ?

  • #10 12 Sty 2017 19:06
    moto-kord
    Poziom 14  

    kizius napisał:
    Jam łatwo się ją rozbiera to mogę w weekend ją ściągnąć i zobaczyć.

    Jeśli ściągniesz to niema co na nią patrzeć tylko ją wyczyść na pewno ma trochę lodu.
    kizius napisał:
    MoŻe olej i filtr wymienić, bo mija rok od wymiany ?

    Nie zaszkodzi zmienić.
    Pozdrawiam i miłej pracy życzę.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty