Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Sty 2017 10:10
    lukasz921
    Poziom 6  

    Witam, Mam taka mała zagwozdkę ponieważ samochód przez 4-5 dni stał na zewnątrz i odpalił za pierwszym razem. Nastepnie przejechałem nim 10 kilometrów i w kolejny dzien rano już nie odpalił i nie ma siły kręcić. Czy mogło tak być że w momencie odpalenia po 5 dniach on stracil wieksza czesc pojemnosci i nie zdążył się naładować przez te 10 km jazdy ? Akumulator jest już stary to fakt.
    I jeszcze jedno pytanie jesli nominalnie był akumulator 61AH i 540A a samochod bedzie używany na krótkie trasy to kupić mocniejszy ?
    Pozdrawiam
    Lukasz

  • #2 12 Sty 2017 10:15
    kokapetyl
    Poziom 42  

    lukasz921 napisał:
    Czy mogło tak być że w momencie odpalenia po 5 dniach on stracil wieksza czesc pojemnosci i nie zdążył się naładować przez te 10 km jazdy ?

    Tak to prawdopodobnie wygląda, zważywszy , że "Akumulator jest już stary to fakt. "

  • #3 12 Sty 2017 10:15
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Prawdopodobnie nie zdążył się naładować.Dla pełnej diagnozy należało by sprawdzić testerem jego stan.

  • #4 12 Sty 2017 10:20
    Zygmunt Cwikla
    Poziom 13  

    Z akumulatora " więcej zabrano niż oddano" .Przy kupnie nowego mocniejszego akumulatora będzie to samo bo kiedy on ma się podładować.Jedyna rada to wyjmowanie aku i podładowywanie małym prostowniczkiem

  • #5 12 Sty 2017 10:20
    wiesiu73
    Poziom 11  

    Coś pozostało włączone na kilka godzin? ( cb w gnieździe zapalniczki,oświetlenie??), brak ładowania akumulatora?, naładować aku i obserwować.., tylko VARTA..

  • #6 12 Sty 2017 10:24
    lukasz921
    Poziom 6  

    Dzieki za odpowiedzi. Dam mu ostatnia szanse w takim razie ale pewnie jego czas mija, bo jest wielce prawdopodobne ze to jeszcze fabryczna Varta z numerami skody wiec mozliwe ze akumulator ma nawet 7 lat. Jak polecasz tylko Varte to dowolna Serie ?

  • #7 12 Sty 2017 11:00
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 42  

    lukasz921 napisał:
    taka mała zagwozdkę ponieważ samochód przez 4-5 dni stał na zewnątrz i odpalił za pierwszym razem. Nastepnie przejechałem nim 10 kilometrów i w kolejny dzien rano już nie odpalił i nie ma siły kręcić.

    Zmierz ładowanie. Jęsli w normie to akumulator szrot.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Zygmunt Cwikla napisał:
    Jedyna rada to wyjmowanie aku i podładowywanie małym prostowniczkiem


    Człowieku takimi radami to przy piwie na ławeczce racz kolegów, bzdura.

  • #8 12 Sty 2017 15:09
    Zygmunt Cwikla
    Poziom 13  

    Kolega z Bochni/Strumien swidomosc/ dobrze radzi .Akumulator po rozładowaniu na szrot -kupić nowy . I tak po każdym rozładowaniu ? Ej !! Słyszał?.... że jeszcze wymyślono prostowniki do ładowania akumulatorów?

  • #9 12 Sty 2017 15:17
    kokapetyl
    Poziom 42  

    Zygmunt Cwikla napisał:
    Słyszał?.... że jeszcze wymyślono prostowniki do ładowania akumulatorów?

    może i słyszeli o prostownikach, ale nie o cyt. " i podładowywanie małym prostowniczkiem" :D

  • #10 12 Sty 2017 15:36
    Zygmunt Cwikla
    Poziom 13  

    Trochę odbiegamy od tematu pierwszego postu. Było pytanie - Czy większy /pojemniejszy / akumulator będzie w takiej sytuacji lepszy ? Tak . Będzie kilka rozruchów więcej - jednak saldo będzie ujemne. Jeżdżąc ciągle na krótkich trasach nie doładuje go alternator

  • #11 12 Sty 2017 15:52
    andrzej20001
    Poziom 41  

    Jak nie naładuje jak naładuje. Warunkiem napięcie powyżej 14v

  • #12 12 Sty 2017 16:38
    rafbid
    Poziom 29  

    lukasz921 Sprawdź najpierw sprawność instalacji napięcie ładowania, pobór prądu.

  • #13 12 Sty 2017 19:45
    lukasz921
    Poziom 6  

    Tam na szybko po naladowaniu akumulator ma 13.2v a po uruchomieniu silnika 14.5v wiec laduje. Uplywnosci nie sprawdzalem ale raczej nic nie powinno uciekac. Czas pokaze. Dzieki

  • #14 12 Sty 2017 20:34
    arelektroda
    Poziom 20  

    Kolego @lukasz921 z Twoich informacji wynika, że układ ładowania masz sprawny a akumulator jest 7 letni. Najpewniej to już kres tego akumulatora ale niekoniecznie. Też miałem Fabię 1,4TDI z akumulatorem prawie 8 letnim. Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem dając jednocześnie pewność uruchomienia silnika - wielokrotnie sprawdzone.
    Przed sprzedażą samochodu zakupiłem nowy akumulator 72Ah wapniowy to jest taki o przedłużonym czasie samorozładowania i nie miałem żadnych problemów.
    Pisanie, że większej pojemności akumulator będzie niedoładowany jest całkowicie bezpodstawne. Alternator 90A tego samochodu na pewno poradzi sobie z ładowaniem.
    Najprostszym sposobem sprawdzenie stanu naładowania czy też niedoładowania akumulatora w tym TDI jest fakt niedziałania wspomagania układu kierowniczego o czym też napisałeś bezpośrednio po uruchomieniu silnika. O ile po kilku kilkunastu sekundach układ wspomagania się załączy to jest wszystko OK - też sprawdzone.

  • #15 12 Sty 2017 20:41
    kokapetyl
    Poziom 42  

    arelektroda napisał:
    Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem

    Czy ja to dobrze zrozumiałem "akumulator sam siebie ładuje" ?

  • #16 12 Sty 2017 21:21
    arelektroda
    Poziom 20  

    Kolego @kokapetyl "akumulator sam siebie nie ładuje" tylko prostownik, który podłączany jest do sieci. Oczywiście trzeba mieć do tej sieci dostęp np. w garażu lub na podwórku. Zakupiony prostownik podłączałem poprzez gniazdo zapalniczki aby za każdym razem nie otwierać klapy pokrywy silnika. Oczywiście wcześniej żabki zaciskowe prostownika zamieniłem na wtyk gniazda zapalniczki zresztą wykorzystany ze zbędnej ładowarki samochodowej.
    Nie będę już pisał takich rzeczy, że w przypadku problemu z zasilaniem z sieci można zaopatrzyć się w przedłużacz, który w razie potrzeby podłączysz nawet w miejscu pracy lub w sklepie przy którym zatrzymałeś samochód czy też tego, że można dodatkowo oprócz przedłużacza wozić w bagażniku szlifierkę tarczową i już można pozbyć się np. "nie słusznie" założonej blokady koła. Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty