Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Sty 2017 07:28
    bejrutmc
    Poziom 7  

    Witam
    Mam "bezobsługową" centre future 72Ah. Mam stary prostownik który startuje z 13,4V po niecałej godzinie daje napięcie na podłączonym akumulatorze około 16,8V. Amperaż oczywiście w tym czasie spada. Oczywiście od razu przerwałem ładowanie. W tym akumulatorze da się otworzyć listwę z koreczkami. Czy po otwarciu mogę ładować takim napięciem? Planuje zakupić prostownik automatyczny, mikroprocesorowy (biedronkowa sena, bosch c3 lub yato 8301) . Stąd moje pytanie który prostownik (stary transformatorowy czy nowy automatyczny) naładuje mi akumulator w 100%??

  • #3 12 Sty 2017 11:37
    marekwodniak
    Poziom 13  

    Mam taką Centre Future już drugą .Pierwsza wytrzymała 6 lat i nie udało mi się jej otworzyć .Ale nie robiłem nic na siłę.

  • #4 14 Sty 2017 18:37
    wojtekbp
    Poziom 10  

    Proponuję kupić automatyczny. Mam dwa prostowniki z lidla od kilku lat. Ładuję akumulatory w 2 samochodach, traktorze ogrodowym i w motocyklu. Urządzenie jest znakomite. Jeśli masz więcej kasy, to kup sobie cteka lub boscha c3. Doceniam przu automatach to, że nie muszę nadzorować procesu ładowania i funkcję konserwacji, którą wykorzystuje w motocyklu i traktorku ogrodowym.

  • #5 14 Sty 2017 19:08
    REMUR.
    Poziom 14  

    Kolega kupił w tym tygodniu taki wynalazek "Ładowarka impulsowa MBC1207 12V 7 etapowa", po dwóch godzinach przy podłączonej ładowarce na zaciskach maił 22 V. Przerwał ładowanie bo elektrolit zaczął się gotować. Parametry z instrukcji bardziej pasują do ładowarki na 24 V. Niestety nie wiem jaki prąd był pobierany w czasie ładowania.

  • #6 14 Sty 2017 19:22
    tzok
    Moderator Samochody

    REMUR. napisał:
    po dwóch godzinach przy podłączonej ładowarce na zaciskach maił 22 V
    Najwyraźniej trafił na niesprawny egzemplarz. W instrukcji stoi napisane, że "Ładowarka 12V właczy to zabezpieczenie jezeli napiecie przekroczy 17,5V".

  • #7 14 Sty 2017 19:27
    REMUR.
    Poziom 14  

    Ja myślę że pomylono się przy składaniu i wsadzono do środka układ od ładowarki 24 V. Bo to by miało sens.

  • #8 14 Sty 2017 19:47
    gimak
    Poziom 35  

    marekwodniak napisał:
    Mam taką Centre Future już drugą .Pierwsza wytrzymała 6 lat i nie udało mi się jej otworzyć .Ale nie robiłem nic na siłę.

    W tej pierwszej na pewno dało się zdjąć pokrywkę, bo też miałem taką i też tyle wytrzymała. Drugą którą kupiłem jest już nieotwierana.
    bejrutmc napisał:
    Mam stary prostownik który startuje z 13,4V po niecałej godzinie daje napięcie na podłączonym akumulatorze około 16,8V. Amperaż oczywiście w tym czasie spada.

    I wystarczy do niego dołożyć prosty układ kontrolujący napięcie i przerywający ładowanie jak napięcie wzrośnie do 14.8V - to jest propozycja, co maja smykałkę w tym kierunku.

  • #9 14 Sty 2017 20:06
    vodiczka
    Poziom 41  

    bejrutmc napisał:
    Mam stary prostownik który startuje z 13,4V po niecałej godzinie daje napięcie na podłączonym akumulatorze około 16,8V.
    To nie prostownik (szczególnie stary) startuje z ....
    To akumulator ustala napięcie, zależne od stopnia jego rozładowania i natężenia prądu ładowania.
    Im bardziej naładowany akumulator tym wyższe napięcie. Akumulatory bezobsługowe ładujemy maksymalnie do 15V przy temperaturze elektrolitu nie przekraczającej 25°C.
    Proces ładowania należy kontrolować i przerwać w odpowiednim momencie lub:
    gimak napisał:
    dołożyć prosty układ kontrolujący napięcie i przerywający ładowanie jak napięcie wzrośnie do 14.8V

  • #10 15 Sty 2017 09:38
    robokop
    Moderator Samochody

    REMUR. napisał:
    Kolega kupił w tym tygodniu taki wynalazek "Ładowarka impulsowa MBC1207 12V 7 etapowa", po dwóch godzinach przy podłączonej ładowarce na zaciskach maił 22 V. Przerwał ładowanie bo elektrolit zaczął się gotować. Parametry z instrukcji bardziej pasują do ładowarki na 24 V. Niestety nie wiem jaki prąd był pobierany w czasie ładowania.
    Bzdura kolego. Przy 22V płynąłby prąd co najmniej 50A - nie sądzę żeby ładowarka była w stanie tyle oddać.

  • #11 15 Sty 2017 10:00
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 27  

    bejrutmc napisał:
    Stąd moje pytanie który prostownik (stary transformatorowy czy nowy automatyczny) naładuje mi akumulator w 100%??

    Nie napisałeś nic na temat tego w jakiej temperaturze ładowałeś akumulator. Jeżeli na zewnątrz ( bez wymontowania z auta) w obecnych temperaturach raczej nie uda się go całkowicie naładować a napięcie będzie właśnie szybko w czasie ładowania rosnąć.

  • #12 16 Sty 2017 07:49
    bejrutmc
    Poziom 7  

    Zakupiłem automat. Akumulator miał przed ładowaniem 12,4V po nocnym ładowaniu doszło do 12,8V. Zobaczymy jak będzie trzymać to napięcie bo centra według daty produkcji ma już 5,5 roku. Korzystać jednak będę z obydwu. Awaryjnie dużym prądem postawie aku w 10-20min żeby wystartował jak już to robiłem, a normalnie będę ładował automatem.
    Myślę właśnie nad przerobieniem starego prostownika. Wstępnie myślałem nawet o włączeniu żarówki do układu żeby ograniczyć prąd, i przy pomocy miernika kontrolować proces a docelowo przeróbka. Ma ktoś może jakiś sprawdzony schemat? Żeby chociaż było ograniczenie do tych 14,4V.

  • #13 16 Sty 2017 08:15
    kkknc
    Poziom 39  

    Wykorzystaj gotowego KDSP07 no chyba że lubisz ciepło to wtedy KDSNxx

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty