Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra 2,0 DI 97r, grzanie świec żarowych

frobek 19 Lip 2005 08:40 19746 20
  • #1 19 Lip 2005 08:40
    frobek
    Poziom 9  

    Witam!!!
    Jestem tu nowy więc na początek się przywitam i wszystkich pozdrowię. Problem jest następujący, mianowicie w moim aucie Vectra 2,0 DI z 97r nie działa układ grzania swiec żarowych. Nie swieci się kontrolka na desce jak również nie jest podawane napięcie na same świece. Póki co jest ciepło i auto zapala dobrze. W związku z powyższym chciałem zapytać znawców tematu, jak ten układ działa, jakie parametry są kontrolowane przez ten układ i czy aby napewno jest zepsuty sterownik czy może jakiś czujnik np. temperatuty silnika. Proszę jeszcze o informacje, gdzie ten sterownik jest zamontowany.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    Robert

  • #2 19 Lip 2005 18:08
    CAMARENA
    Poziom 23  

    sterownik będzie gdzieś w komorze silnika,znajdziesz go idąc po kablach od świec
    spawdż z rana na zimnym silniku czy na pewno świece nie dostają napięcia

  • #3 19 Lip 2005 19:36
    k631
    Poziom 18  

    witam latem ten sterownik załancza na bardzo krótko bądz wcale.pozdrawiam

  • #4 09 Lut 2006 13:30
    archi7711
    Poziom 2  

    Kolego śiece włączają się dopiero przy tem. poniżej 5st.

  • #5 05 Mar 2006 20:39
    Sawicki
    Poziom 12  

    Zgadza się kontrolka świec żarowych zapala się tylko poniżej -5 st C. Też bałem się że w mojej VECTRZE X20DTH mam coś nie tak, ale w zimie wszystko sie wyjaśniło. Stwierdziłem też że tylko rano jak jest mróz zapala sie kontrolka świec a po rozruchu nawet po kilku godzinach postoju na mrozie już sie nie zapala a autko pali OK.
    Informacja o tym jest w instrukcji obsługi VECTRY.

  • #6 05 Mar 2006 22:51
    janusz kaczor
    Spec od samochodów

    Awaria jest sygnalizowana piorunkiem, a skoro się nie pali jest OK.Sterownik świec jest w puszce nad silnikiem (tam są dwa bezpieczniki przekażnik jeden lub dwa oraz moduł grzania świec(radiator z wtyczką)

  • #7 13 Paź 2007 07:19
    anusek
    Poziom 16  

    witam podepne sie pod temat. mam taki sam samochod i mam problemy z odpalaniem kontrolka grzania swiec sie nie zapala. auto przy pierwszym porannym rozruchu kreci bardzo bardzo ciezko i nie odpala. nastepny rozruch jest lzejszy i auto wtedy odpala moze jakiues rady co powinienem zropbic ?? jak sprawdzic czy wszystko jest ok?? bede wdzieczny za wszystkie porady dzieki

  • #8 13 Paź 2007 10:03
    k631
    Poziom 18  

    janusz kaczor napisał:
    Awaria jest sygnalizowana piorunkiem, a skoro się nie pali jest OK.Sterownik świec jest w puszce nad silnikiem (tam są dwa bezpieczniki przekażnik jeden lub dwa oraz moduł grzania świec(radiator z wtyczką)


    Witam wydaje mnie się że w 1 -szej kolejności
    patrz jak wyżej jeśli tam będzie wszystko grało to prawdopodobnie skończyły się twoje świece :D

  • #9 14 Paź 2007 18:46
    anusek
    Poziom 16  

    troche posprawdzalem pomierzylem i jest zauwazylem jedna zastanawiajaca rzecz rano nie pojawia sie napiecie na swiecach i w zwiazku z tym nie sa podgrzewane, natomiast napiecie pojawia sie po odpaleniu samochodu i jest przez okolo 1,5 minuty czy to normalne?? pozniej w dzien juz wszystko jest ok, samochod pali na dotyk czy to normalne ze to napiecie pojawia sie po odpaleniu samochodu??

  • #10 16 Paź 2007 07:46
    matimon22
    Poziom 24  

    Musisz podpiąć pod kompa, żeby wyeliminować ewentualny błąd czujnika temp(wkręcony w obudowę termostatu - chyba). Jeśli jest niesprawny, to tesh nie będzie grzania świec.

  • #11 19 Paź 2007 10:36
    k631
    Poziom 18  

    Witam jeszcze jedna możliwość kostka stacyjki ,dość częste awarie.

  • #12 20 Paź 2007 23:14
    AD2458
    Poziom 14  

    Sprawdż kolego czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za grzanie świec ,a najlepiej to zdejmij wtyczke z czujnika temperatury i wtedy włącz zapłon czy zapali się kontrolka od świec jeżeli sie zapali to może to być wina czujnika .

  • #13 27 Paź 2007 20:54
    slawekpl
    Poziom 9  

    mam vectre z dtl (bez interculera) u mnie podobnie jak u kolegi swiece grzeja po rozruchu doszedlem do wniosku zeby ustabilizowac prace zimnego silnika , moje auto pali dobrze , kontrolka zapala sie przy temp minusowych, slyszalem ze wystarczy wgrac nowy soft do sterownika oczywiscie w aso aby swiece grzaly w plusowych temperaturach

  • #14 28 Paź 2007 10:21
    anusek
    Poziom 16  

    no jest tak jak mowisz nowy soft grzeje swieczki przy +14 stopniach ale licza sobie za niego okolo 150pln

  • #15 11 Maj 2009 21:44
    Stiwen1
    Poziom 21  

    Witam czy to jest Przekażnik Świec Żarowych bo nie jestem pewien ten duży pod fioletowym i mam pytanie czu jakoś można to uszykować bo jak jest zimny samochód to komputer się zapala i po odczytaniu błędu pisało Przekażnik (moduł) świec żarowych. Vectra B 97rok 2.0 DTL

  • #17 13 Maj 2009 14:50
    Stiwen1
    Poziom 21  

    To gdzie go mam szukać, może mi ktoś podpowie.

  • #18 13 Maj 2009 17:37
    Usunięty
  • #19 17 Sty 2012 19:39
    scoti2005
    Poziom 1  

    Witam :)

    Ja mam tą samą sytuacje , dodam ze odczyt z kompa mówi jasno ze szwankuje sterownik swiec , vectra 2.0 DTL .

    Tylko u mnie jest taki problem ze niemam takowego przekaźnika z radiatorem w tej skrzyneczce za akum.

    czy jest możliwosc ze jest on gdzie indziej , albo jest on bez radiatora ??

  • #20 24 Sty 2012 07:56
    matijaz666
    Poziom 9  

    no tak nie wszystkie przekaźniki od świec są z takim radiatorem ja też mam taki fioletowy przekaźnik jak na zdjęciu z tym linku powyżej,wiec masz pewnie też taki fioletowy.

  • #21 21 Lis 2013 18:48
    666krzysztof666
    Poziom 2  

    ja mam Vectra B 2.0 DTI.
    MIanowicie tez MIALEM PROBLEMY Z ODPALENIEM. usterke usónąłem bardzo szybko:

    czunik temperatury silnika (znajduje sie pod pokrywą silnika)
    odbpinamy od niego przewód (dwu pinowy, innego nie ma :) )
    przekrecamy stacyjke , jesli mamy granie (zapala sie kontrolka) to juz polowa sukcesu... :)))
    idziemy do sklepu elektronicznego
    kupujemy POTENCJOMETR wystarczy 10kOhm o mocy np 2W (poze byc mocniejszy ale nie ma takiej potrzeby poniewaz szkoda nam miejsca pod maską xD

    ustawiamy potencjometr na 5kΩ uzywając miernika elektronicznego

    A TERAZ NAJWAZNIEJSZE:
    Przecinamy niebieską żyłe, ktora podłączona jest do wtyczki od czujnika
    lutujemy lub zakladamy tzw kostkę (POTENJOMETR PODŁĄCZAMY W SZEREG NIE RÓWNOLEGLE DO CZUJNIKA !!!!!!!!!!!!)

    w razie problemów z wykonaniem prosze bardzo tutaj moj numer telefonu.
    516-384-639

    I NA KONIEC SIE CIESZYMY SUKCESEM. wystarczy wydac 4,20zł
    NIE MA TO WPLYWU NA PRACE SILNIKA.
    jak potrzeba to wstawie foto

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME