Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresor z silnika diesla 1.9

pawciu2002 20 Sty 2017 16:00 702 17
  • #1 20 Sty 2017 16:00
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Witam. Chcę zrobić kompresor z silnika diesla 1.9. Potrzebuję go do piaskowania, lakierowania, klucza pneumatycznego. Zastanawiam się jak zrobić głowicę, myślę o blasze 15mm z zaworami zwrotnymi od kompresora. Dwa na cylinder wlotowy i wylotowy, tylko nie wiem czy to rozwiązanie się sprawdzi ?

  • #2 20 Sty 2017 16:06
    kortyleski
    Poziom 40  

    Jaki silnik? W swoim czasie bawiłem się czymś takim. Z benzynowca będzie lepiej bo nie ma komory w tłoku. Tutaj ta komora zniweczy ci cały efekt. Tyle co ciepła będzie sporo.

  • #3 20 Sty 2017 17:02
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Chłodzenie będzie wodne poprzewiercam blachę w miejscach kanałów i połączę wężami. Ale co z tymi zaworami ? A silnik jeszcze niewiem jaki benzyna czy diesel ale napewno ok. 2 litrów.

  • #4 21 Sty 2017 10:06
    kortyleski
    Poziom 40  

    Toć tłumacze że benzyna lepsza. Zostawilbym ori głowicę, rozrząd na przełożenie 1:1 i zeszlifował krzywki zaworów wydechowych. W miejsce świec zaworki zwrotne i odbiór powietrza. Jeszcze tylko mocny silnik i będzie niezły kompresor.

  • #5 21 Sty 2017 10:27
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Tylko powstanie niepotrzebna komora spalania, spadnie przez nią wydajność kompresora.

  • #6 21 Sty 2017 12:45
    landy13
    Poziom 28  

    Do przeróbki na kompresor lepszy byłby silnik trzy- lub pięciocylindrowy. W czterocylindrowym tłoki chodzą parami. Oryginalne koło zamachowe może okazać się za lekkie.

  • #7 21 Sty 2017 13:06
    janek1815
    Poziom 38  

    kortyleski napisał:
    W miejsce świec zaworki zwrotne i odbiór powietrza.


    Jakie te zaworki?

    Co z chłodzeniem takiego sprzętu? Chłodnica i płyn jak w samochodzie?

  • #8 21 Sty 2017 13:16
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Chłodzenie wiem jak zrobie ale niewiem jak z tymi zaworkami. Chodzi mi o te co montuje się na butli w orginalnych kompresorach.

  • #9 21 Sty 2017 13:19
    janek1815
    Poziom 38  

    Skoro wiesz jak zrobisz chłodzenie to napisz może się skuszę. Wydaje się to proste jeśli nie byłoby potrzeby dorabiania głowicy.

  • #10 21 Sty 2017 13:54
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Gdyby okazało się że te zaworki wytrzymają to do zaworów wkręcę rurkę ok 3cm gwintowaną z 2 stron nakręcę na nie takie obrotowe mufy i wyprowadze na zewnątrz rurkami do nowej głowicy przekręce blachę 4mm i zrobie obudowe w której będzie płyn.

  • #11 21 Sty 2017 15:39
    2882882
    Usunięty  
  • #12 21 Sty 2017 16:05
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Ja chce zrobić głowice. Chcę wkręcić w blache 15mm po dwa na cylinder te zawory co na załączniku wlotowy i wylotowy i pytam czy te zawory się sprawdzą.

  • #13 21 Sty 2017 16:11
    2882882
    Usunięty  
  • #14 21 Sty 2017 16:13
    pawciu2002
    Poziom 3  

    To jakie zawory zastosować ??

  • #15 21 Sty 2017 16:16
    2882882
    Usunięty  
  • #16 21 Sty 2017 16:24
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Ale sprężarka o takiej wydajności kosztuje ponad 4tys. A jak zrobie sam to max 2tys.
    1 zawór kosztuje 90zl, a potrzeba 8szt to razem 720zl troche dużo !

  • #17 21 Sty 2017 18:42
    janek1815
    Poziom 38  

    Szkłem się d... nie utrze jak mawiają. Jak zrobisz to pokaż jak będzie działał ten sprzęt. Za kilka zł nie zrobisz maszyny wartej tysiące. Stąd taka cena zaworów.

  • #18 23 Sty 2017 20:34
    pawciu2002
    Poziom 3  

    Będę robił zawory listwowe. Jak zrobie to pokaże napewno.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme