Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 1.8 - wytarte wałki rozrządu

eeliasz14 07 Lut 2017 15:20 540 14
  • #1 07 Lut 2017 15:20
    eeliasz14
    Poziom 5  

    Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok oprócz (naprawy ECU, wymiana sondy przed katalizatorem i za, wymiana wszystkich amortyzatorów, wachaczy, tulei w sumie całego zawieszenia a a tak coś puka, itp itd lista jest długa). W sumie to nie jest ok ale do rzeczy. Ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny dźwięk z góry silnika najbardziej słyszalny po odpaleniu i mocnym rozgrzaniu, wskazywał na szklanki. Postanowiłem zajrzeć pod pokrywę zaworów zobaczyć co tam się dzieje. Trahedia tyle brudu to ja nawet na wydechu wski nie widziałem olej to chyba ktoś wymieniał tam co 4 lata. A jeszcze gorsze sa wytarte walki. Gołym okiem widać że duży ich kawałek pływa już w oleju. Popychacze wydają się dobre bo sa twarde ale może też się wydarly ich denka. I teraz pytanie do was przyjaciele. Od czego zacząć naprawe czy kupywac używane walki i wkladac do głowicy chociaż nie wiem jaki jest stan panewek wałka i bieżni głowicy czy lepiej kupić inna głowicę? Czy może zacząć od pomiaru ciśnienia oleju silnika bo od czegoś musiały się walki zetrzeć. Jestem zdziwiony bo silnik jest raczej w dobrej Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok oprócz (naprawy ECU, wymiana sondy przed katalizatorem i za, wymiana wszystkich amortyzatorów, wachaczy, tulei w sumie całego zawieszenia a a tak coś puka, itp itd lista jest długa). W sumie to nie jest ok ale do rzeczy. Ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny dźwięk z góry silnika najbardziej słyszalny po odpaleniu i mocnym rozgrzaniu, wskazywał na szklanki. Postanowiłem zajrzeć pod pokrywę zaworów zobaczyć co tam się dzieje a to co tam zobaczyłem spowodowalo że się urżnalem tego wieczoru. Trahedia tyle brudu to ja nawet na wydechu wski nie widziałem olej to chyba ktoś wymieniał tam co 4 lata. A jeszcze gorsze sa wytarte walki. Gołym okiem widać że duży ich kawałek pływa już w oleju. Popychacze wydają się dobre bo sa twarde ale może też się wydarly ich denka. I teraz pytanie do was przyjaciele. Od czego zacząć naprawe czy kupywac używane walki i wkladac do głowicy chociaż nie wiem jaki jest stan mostkow i bieżni głowicy czy lepiej kupić inna głowicę? Jestem zdziwiony bo silnik jest raczej w dobrej kondycji nie bierze oleju może z 0,7 litra na 10 tys , nie dymi. Ciśnienie oleju mierzone na ciepłym 3-3,5 bara na biegu jalowym. Doradzcie coś bo nie wiem co robić kondycji nie bierze oleju może z 0,7 litra na 10 tys , nie dymi. Doradzcie coś bo nie wiem co robić

  • Pomocny post
    #2 07 Lut 2017 16:23
    szymitsu21

    Poziom 31  

    Moim zdanie, jak nie masz zamiaru jeździć tym do końca swoich dni to nie ruszaj tego i jeździj.
    Jak ruszysz pociągniesz za sobą koszty nie małe, a kto wie jaki będzie tego efekt.
    A wierz mi jeszcze długo pojeździsz i jedyne co będzie cię irytować to hałas.

  • #3 07 Lut 2017 16:35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wymień olej na właściwy i pilnuj 10 000km od wymiany do wymiany.

  • #4 07 Lut 2017 17:06
    eeliasz14
    Poziom 5  

    Tylko czy to później nie pociągnie jakiś konsekwencji za sobą czy jakiegoś zaworu nie wypali czy coś innego. Bo teraz skoro wałki są krótsze to nie otwiera do końca zaworów. Olej mam 10w40 i przy tym nagarze raczej nie będę wymieniał na 5w40 żeby tego brudu nie wyplukalo

  • #5 07 Lut 2017 20:54
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    A Ja jak najszybciej bym się tym zajął. Na początek trzeba by zrzucić wałki i sprawdzić bieżnie jak wyglądają w głowicy bo panewek wałka w tym silniku nie ma, obstawiam, że tak samo jak wałki.
    Olej jak najbardziej powinieneś zalać 5w40, jest to olej odpowiedni do naszej strefy klimatycznej. Przed wymianą zalał bym jeszcze jakiejś płukanki żeby to wszystko poruszyć. Jeżeli obawiasz się, że silnik trzyma się tylko na tym nagarze i się rozsypie po jego wypłukaniu to tym bardziej powinieneś się tym zająć.
    Niestety przy takim syfie trzeba będzie rozmontować silnik i sprawdzić panewki korbowodowe i główne, pierścienie czy nie 'stoją', pompę oleju, wyczyścić obowiązkowo smok oleju i miskę.
    Syf może zablokować popychacze hydrauliczne, może dojść do podparcia zaworu i jego wypalenia, chociaż to ekstremalny przypadek.
    Krótsze wałki nie doprowadzą do wypalenia zaworów, co najwyżej do utraty mocy silnika.

  • #6 07 Lut 2017 21:11
    eeliasz14
    Poziom 5  

    Chryste Panie to mnie pocieszyles. Przecież taki remont co piszesz to wyniesie pewnie ponad 2 tys, więc nie wiem czy warto to robić. Bo samo rozkrecenie z złożenie to już duży koszt

  • #7 07 Lut 2017 21:34
    szymitsu21

    Poziom 31  

    wojtekcichy napisał:
    A Ja jak najszybciej bym się tym zajął. Na początek trzeba by zrzucić wałki i sprawdzić bieżnie jak wyglądają w głowicy bo panewek wałka w tym silniku nie ma, obstawiam, że tak samo jak wałki.
    Olej jak najbardziej powinieneś zalać 5w40, jest to olej odpowiedni do naszej strefy klimatycznej. Przed wymianą zalał bym jeszcze jakiejś płukanki żeby to wszystko poruszyć. Jeżeli obawiasz się, że silnik trzyma się tylko na tym nagarze i się rozsypie po jego wypłukaniu to tym bardziej powinieneś się tym zająć.
    Niestety przy takim syfie trzeba będzie rozmontować silnik i sprawdzić panewki korbowodowe i główne, pierścienie czy nie 'stoją', pompę oleju, wyczyścić obowiązkowo smok oleju i miskę.
    Syf może zablokować popychacze hydrauliczne, może dojść do podparcia zaworu i jego wypalenia, chociaż to ekstremalny przypadek.
    Krótsze wałki nie doprowadzą do wypalenia zaworów, co najwyżej do utraty mocy silnika.



    Chyba lekko przesadzasz kolego.

  • #8 07 Lut 2017 21:46
    eeliasz14
    Poziom 5  

    szymitsu21 a co powiesz na temat płukanki może chociaż ja warto zrobić bo olej zaraz po wymianie jest czarny. Dodatkowo miskę bym zdjal i wszytko wyczyscil

  • #9 07 Lut 2017 22:10
    szymitsu21

    Poziom 31  

    eeliasz14 napisał:
    szymitsu21 a co powiesz na temat płukanki może chociaż ja warto zrobić bo olej zaraz po wymianie jest czarny. Dodatkowo miskę bym zdjal i wszytko wyczyscil



    Moim zdaniem Wskazówki od "strumień świadomości" są najbardziej słuszne.

  • #10 07 Lut 2017 22:27
    eeliasz14
    Poziom 5  

    No w sumie. Może faktycznie nie ma co kombinowac tylko wymienić olej i już. Tylko irytuje mnie też czarny olej jak w dieslu :cry:

  • #11 07 Lut 2017 22:31
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    @szymitsu21 Przedstawiłem mu tylko PRAWIDŁOWĄ drogę postępowania w takim przypadku. Nikt nie każe mu tego robić. Może jeździć dalej, to Jego decyzja.
    Tanią wersją będzie wlanie płukanki, zdjęcie miski, wyczyszczenie smoku i miski. Wlanie 5w30 i zmiana jego co 10tys. Po którejś zmianie syf częściowo zniknie.

  • #12 07 Lut 2017 22:32
    T5
    Moderator Samochody

    Płukanki nie pomogą. Miskę w dół, wyczyść, smoka od pompy oleju wyczyść i zastosuj się do rady kolegi Strumień świadomości....

  • #13 07 Lut 2017 22:36
    eeliasz14
    Poziom 5  

    Nie oczekuje od plukanki żeby w silniku był błysk tylko żeby częściowo zredukowac ten brud bo zdjęcie nie odzwierciedla tego co jest w silniku. Miskę i tak zdejme pytanie tylko czy plukanka choć trochę pomoże czy zaszkodzi i lepiej nie ryzykować. Ale i tak dzięki Panowie za pomoc

  • #14 07 Lut 2017 22:37
    T5
    Moderator Samochody

    Nie pomoże. Przerabiałem to w moim dupowozie.
    Też opel.
    Tylko skrobanie tego syfu.

  • #15 07 Lut 2017 22:50
    eeliasz14
    Poziom 5  

    Dobra więc chyba wszystko jasne wiem chociaż co teraz robić. Jakby ktoś coś jeszcze chcial dodać to z chęcią po czytam. :wink:

    A może spróbować zdjąć pokrywę zaworów i miskę i czyścić od góry i płukać np nafta?

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme