X
  • #1 21 Jul 2005 20:54
    Sportlex
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Witam mam Golfa IV 1.6 SR i nie raz po odpaleniu ma nierówne obroty skaczą od 800 do 1100 to bym przebolał, choć mnie to strasznie denerwuje ta jego praca. Drugi problem to taki, że podczas jazdy nagle Np. przyśpieszyć chcę a on zaczyna słabnąć, przebierać ja mu dodaje gazu a on tak jak by paliwa nie dostawał nie wiem. Potem gaszę go i ciężko odpala po odpaleniu przebiera, gubi obroty gaszę kilka razy nie raz po następnym zapaleniu i odczekaniu nie raz dłużej to trwa auto zaczyna normalnie pracować i ma normalną moc. Jeśli możecie pomóc, co to może być to proszę, bo nieudolność mojego mechanika mnie już dobija a jeśli mu coś zasugeruję to może da rade to zrobić mi.
  • #2 21 Jul 2005 23:07
    GofNet
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    :arrow: Paliwo kiepskiej jakości (duuuużo wody)
    :arrow: Świece
    :arrow: Przewody WN
    :arrow: Oczyścić palec rozdzielacza
    :arrow: Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej
    :arrow: Zerknąć, czy rura dolotowa (ta z powietrzem :) jest cała - brak pęknięć, nadłamań, itp.)

    Powodzenia.
  • #3 21 Jul 2005 23:14
    ksiu600
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    jeśli ma przyrząd serwisowy to nie powinien mieć problemów wiekszych gdyż na czuja ciezko tam coś stwierdzić, jesli chodzi o obroty to bardzo czesto siadają przepustnice elektroniczne, natomiast z tymi pozostałymi objawami ciezko jednoznacznie powiedziec moze to być map-sensor, sonda lambda a nawet cewka zapłonowa

    p.s w tym silniku nie ma palca rozdzielacza, a rura od filtra nie ma wiekszego znaczenia (silnik pracuje prawidłowo nawet bez filtra)
  • #4 22 Jul 2005 17:47
    GofNet
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    ksiu600 wrote:
    W tym silniku nie ma palca rozdzielacza, a rura od filtra nie ma wiekszego znaczenia (silnik pracuje prawidłowo nawet bez filtra)
    Sorry, ale nie znam tego silnika. Opieram się na wiedzy z silników Mazdy :) Tam palec rozdzielacza jest zaś przewód przed dolotem idzie od przepływomierza - dosyć newralgiczna część osprzętu silnika...
  • #5 22 Jul 2005 22:59
    Sportlex
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Już mam dosyć mojego mechanika. Dzisiaj byłem u niego i nie doszedł nadal do tej usterki. Teraz niby według niego może to być czujnik od sterowania wałem czy to możliwe jak uważacie??

    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:

    Aha teraz bylem go sprawdzic jak sie zachowuje gdy jest zimny a jak gdy jest cieply silnik. I tak gdy odpalę go i jest zimy chodzi ładnie normalnie ale gdy sie juz nagrzeje zaczyna sie ten problem. Kiedys tak sie dzialo juz ale sporadycznie raz na x czasu i po zgaszeniu i odpaleniu było normalnie wiec widocznie gdzies jest blad potwierzcie czy po takich objawach jak pisze to mozliwe ze nawali to co nawalilo bo mam okazje kupic taki czujnik bo w sklepie 320-390 a mam okazje kupic dobry za tansze pieniadze ale czy warto
  • #6 23 Jul 2005 00:56
    ksiu600
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    jeśli masz wdawać kase na cześć o której mechanik powiedział ze jest chyba uszkodzona, to jedz lepiej za to do jakiegoś konkretnego mechanika albo dobrego servisu, bo mozesz zostać z dwoma czujnikami, niechodzącym autem i lżejszą kieszeniom !! wybór należy do Ciebie
  • #7 23 Jul 2005 01:45
    wilson
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    ZNajomy ma również Golfa IV 1.6 16V ten co ma 105KM i miał identycznie objawy, pojechałem z nim do mechanika gdzie został podpięty pod komputer i wyskoczyło coś tam z recylkuatorem spalin jak pamiętam... zrestetował komputer i powiedział zeby zmienić stacje. OK. Wracamy juz do domu jakies 500m zjezdzamy na stacje i przepuszczamy auta z naprzeciw i znów zaczyna nierówno pracować i traci na mocy :/ ale dojechalismy. Zatankował pełny bak 98 i spowrotem.Mechanik umówił go na kilka dni pozniej na warsztat na przeczyszczenie tegoż ów recylkulatora spalin i póki co wszytko jak narazie jest w jak nalepszym porzadku dlatego wina leżała tylko w paliwie... Może coś pomoże moja uwaga :)
  • #8 23 Jul 2005 10:03
    Sportlex
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Powiem tak paliwo to chyba nie to bo wszystkie samochody tankujemy na tej samej stali Shell wiec i reszta by musiala nawalac. A czy jest opcja bo jemu błąd tego czujnika wyskoczył na komputerze. A czy jest tez opcja że to moze wyskoczyć błąd ponieważ na tym czujniku się coś kończy ten bład i dlatego bokazuje jego a może być inna przyczyna??
  • #9 26 Jul 2005 09:35
    haker305
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Trudno być jasnowidzem. Wydaje mi się jednak, że istotnym faktem może być przebieg samochodu. Podane przez Ciebie usterki mogą być efektem zużycia silnika. Podaj przebieg i czy on jest wiarygodny. Podstawową sprawą jaką powinien zrobić twój mechanik jest pomiar ciśnienia sprężania.
  • #10 14 Aug 2008 22:45
    limak5555
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam cie kolego ja mialem w swoim golfie takie same objawy z obrotami pusisz podjechac pod komputer i mechanik musi ci wyregulowac na komputerze sonde lambde jak bedzie bardzo sciuchana i niebedzie dalo sie wyregulowac trzeba bedzie zalozyc nowa i na nowej wyregulowac puzniej wykasowac wszystkie bledy i juz powinna byc dobrze umnie jest dobrze z obrotami.Ale nastepna sprawa moj tez slabnie jak by sie paliwo konczylo prubuje dojs co to jest to juz oddzelna sprawa wiem ze mam peknieta rurke co idzie do filtra powietrza i do przepustnicy mysle ze to to jak nie sprubuje wymienic przewody WN

    Dodano po 5 [minuty]:

    ktos moze napisac mi co jeszcze mugl bym ztym zrobic slabnie podszarpuje go wciskam gaz do dechy i nagle go ottyka z obrotami jest wpozo

    Dodano po 5 [minuty]:

    swiece wymienione sa na nowe filtr powietrza czysty jedynie ta rurka do powietrza i przepustnicy peknieta ale tasma izolacyjna zakleilem zeby sprawdzic dalej podszarpuje niewiem czy przepuszcza przez tasme czy co co tam jeszcze pozostaje cewka czy niebardzo jak myslicie prosze opomoc
  • #11 20 Aug 2008 18:56
    PCMARIAN
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    witam

    mialem takie same objawy jak kolega opisuje jezdzilem do mechanikow i tylko sie madrzyli .wkoncu stwierdzili ze przepustnica uszkodzona po uwczesnym wyczyszczeniu jej a stwierdzili tak gdyz nie mogli jej zaadoptowac .okazalo sie ze obroty skakalyod 800 do nawet 1500 wkoncu sie wkurzylem wymienilem filtr powietrza na nowy odlaczylem akumulator podlaczylem i zrobilem bez problemow adaptacje przepustnicy z laptopa po odwiedzeniu wielu forum tego sie sam nauczylem , o dziwo obroty natychmiast sie ustabilizowaly .nie dawalo mi spokoju to ze auto duzo pali bo po miescie do 15 l wiec zamowilem zamiennik przepustnice nowa zamontowale ja miesiac temu w spalaniu nic to sie nie zmienilo natomiast teraz zaczal tez zalec i ma malo mocy trzeba go przegazowac by ta moc odzyskał .mialem juz wymienione sonde lambda swiece przewody zaplonowe , nawet dolalem denaturatu do paliwa nic to nie pomoglo .spalanie nie spadło z mocą czasami szalej wiec co moze byc przyczyna ??fakt nie regulowalem sondy lambda tego nie umiem a mechanikom w leborku nie dam bylem prawie u wsztstkich i smialo moge powiedziec ze to partacze a vagiem umieja tylko kasowac bledy pozostaje mi tylko odlozyc kase i pojechac o serwisu oby dobrego
  • #12 13 Mar 2009 17:41
    matijaz666
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam.mam taki problem ze swoim golfem IV 1.6SR podobne objawy jak opisane powyżej,i mam pytanko gdzie znajduje się recylkulator spalin??
  • #13 13 Mar 2009 19:59
    malez4
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    W tym silniku nie ma czegoś takiego jak recylkulator spalin .Zainteresowanym proponuje wypięcie wtyczki trzy pinowej znajdującej się w okolicy siłownika przestawiającego długość kanałów dolotowych ,od czujnika położenia wałka rozrządu i poobserwowaniu jak się zachowuje silnik.
  • #14 17 Mar 2009 22:18
    vw_oln
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam, również mam problem z tym silnikiem, samochód nierówno pracuje jak jest zimny, jak sie rozgrzeje jest troche lepiej, przy tym dużo pali... byłem w kilku mechaników ale nikt nie potrafi powiedzieć co to może być? w aucie zostały ostatnio wymienione przewody, świece, sonda lambda, komputer, została wyczyszczona przepustnica, może ktoś mi powie co jeszcze warto sprawdzić?
  • #15 17 Mar 2009 22:47
    Remik71
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    vw_oln wrote:
    witam, również mam problem z tym silnikiem, samochód nierówno pracuje jak jest zimny, jak sie rozgrzeje jest troche lepiej, przy tym dużo pali... byłem w kilku mechaników ale nikt nie potrafi powiedzieć co to może być? w aucie zostały ostatnio wymienione przewody, świece, sonda lambda, komputer, została wyczyszczona przepustnica, może ktoś mi powie co jeszcze warto sprawdzić?

    Po czyszczeniu przepustnicy obowiązkowo trzeba wykonać jej adaptację.
  • #16 27 Mar 2009 22:55
    red26
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam ten sam silnik i takie same objawy proponuje odlaczyc przeplywomierz powietrza i zobaczyc co sie bedzie dzialo
  • #17 31 Mar 2009 18:43
    matijaz666
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie.to tak ja podłączyłem kompa pod golfika i wyskoczyły dwa błędy 513czujnik prędkości silnika G-28 i podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem(zapomniałem kod błędu)no i nie wiem co teraz robić??mam jeszcze jedno pytanko odnośnie Vaga 4.9 jak nacisne na silnik to się odrazu łączy pokazuje inf.o sterowniku ale jak chce sprawdzić elektryke silnika to się nie chce połączyć:/nie wiem o co chodzi, i gdzie można posprawdzać wszystkie napięcia obroty temperatury silnika??był bym bardzo wdzięczny za pomoc i z góry dziękuje;)i czekam na szybką odpowiedź.
  • #18 02 Apr 2009 10:53
    vw_oln
    Level 2  
    Helpful post? (-1)
    wyszło na to, że najprawdopodobniej jest to wina kolektora ssącego
  • #19 11 Apr 2009 17:26
    red26
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Ja swojego golfa podlanczalem do czterech roznych komputerow i nie wykryly zadnych bledow wymienilem tez kolektor ssacy i przepustnice, modul zaplonu i nic to nie dalo a teraz wymienilem przeplywomiez powietrza i nareszcie jest dobrze
  • #20 23 Apr 2009 16:47
    matijaz666
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam.u mnie była sonda lambda i czujnik obrotów walu G-28.teraz chodzi bdb.pozdrawiam;)
  • #21 30 Apr 2009 16:54
    vw_oln
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    wymieniłem wtryski, kolektor ssący, przepustnice, komputer... przez jakiś czas był spokój i niestety obroty znowu skaczą
  • #22 06 Sep 2009 11:23
    VITABESTIA1
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    MIALEM DOKLADNIE TO SAMO.PO PODLACZENIU KOMPUTERA WYSKAKIWALY BLEDY Z POLOZENIA WALKA ROZRZADU I WALU KORBOWEGO I SONDY LAMBDA.PO WYMIANIE TEGO BYLO TROCHE LEPIEJ,ALE PO ROZGRZANIU SILNIKA PROBLEM WRACAL,CIEZKO PALIL I SMIERDZIALO BENZYNA,PALIL OKOLO 12-14 L/100KM.WYMIENILEM CZUJNIK TEMPERATURY NA WERZU(TEN 4 PINOWY) I PROBLEM ZNIKNA.JESLI CZUJNIK JEST USZKODZONY KOMPUTER PODAJE ZLY SKLAD MIESZANKI I SILNIK WARIUJE. PROPONUJE NA POCZATEK ODLACZY WTYCZKE I POJEZDZIC ZE 2 DNI BEZ CZUJNIKA.JESLI BEDZIE OK TO MACIE WYDATEK RZEDU 30 ZL NA NOWY CZUJNIK
  • #23 13 Nov 2009 12:54
    krzysiek.kraw
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    miałem taki problem z obrotami i mocą w moim vw IV 1.6 16v. po dotarciu do serwisu vw stwierdzono iż przepustnica nie pracuje jak należy-miała w środku okopcone ścianki-co nie powinno mieć miejsca.po drugie siadała cewka zapłonowa-topiła się już od góry-co sam widziałem i dlatego tracił na mocy.kupiłem sobie sam cewke i przepustnice, dałem wymienić do serwisu vw i już rok jeżdżę i jest wszystko ok.
  Search 4 million + Products
Browse Products