Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

podłączenie gniazdka do przyczepki

jonbob 17 Kwi 2008 15:37
  • #61 17 Kwi 2008 15:37
    egonszef
    Poziom 9  

    Dzisiaj byłem u elektryka i się dowiedziałem po sprawdzeniu gniazda w sprinterze, że winą obarczyć trzeba samochód a nie przyczepkę czy moją robotę z podłączaniem nowego wtyku... normalnie porażka, jeszcze żeby przyczepka była lekka ale co się ją naciągałem!!! W środę do servisu i niech szukają przekaźnika etc. pozdrawiam

  • #62 17 Kwi 2008 18:41
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kolego, zamień masy, które brałeś z gniazda i na lewy kierunek daj tą właściwą, wszystko będzie śmigać!

  • #63 17 Kwi 2008 19:30
    egonszef
    Poziom 9  

    Chodziło mi o to, że elektryk przy sprawdzaniu próbnikiem (gdy były włączone awaryjne światła) nie znalazł sygnału w pinie nr.1 tylko był w nr.4, co świadczy o tym że najprawdopodobniej przekaźnik się zepsuł. I dlatego darowałem sobie kolejne wojaże z szukaniem przyczyny w przyczepce.
    Jeszcze przy rozkręcaniu gniazda w sprinterze zauważyłem w nim od tyłu miejsce na jakąś wtyczkę z dwoma wystającymi malutkimi bolcami, pomyślałem że jest to tzw. 2a, mam rację?

  • #64 17 Kwi 2008 19:40
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To jest miejsce sygnału wpięcia wtyczki do gniazda:)

  • #65 25 Kwi 2008 15:41
    egonszef
    Poziom 9  

    Byłem w serwisie z tym nowym sprzętem.. koleś podłączył za pomocą przejściówki swój przenośny zestaw lamp wtyczką 7 pinową i też nie działało. Powiedziałem że idę sobie posiedzieć a oni niech zrobią, po chwili przychodzi do mnie i mi mówi, że zadziałało gdyż tą przejściówką troszkę poruszał i zaskoczyło jakoś i stwierdził że to nie jest wina gniazda. Ja w domu po podłączeniu przyczepki bez przejściówki wtyczką 13 pinową znowu nie mogłem tego tak podłączyć aby wszystko grało... Po rozkręceniu gniazda zobaczyłem że do niego od strony samochodu jest podłączonych 10 kabli - może to ma coś wspólnego ponieważ nie pomogło ruszanie wtyczką w gnieździe ani nawet kopanie jej :) A do serwisu mi się nie chce jechać znowu, ale za to im opinie wystawie należytą. I myślę jeszcze na podłączeniu do przyczepki wtyczki 7 pinowej, może łatwiej będzie sprinterowi rozpoznać sygnał?

  • #66 07 Lip 2008 13:54
    ToMASS91
    Poziom 1  

    Wielkie dzięki panowie za opis i schemat. pozdrawiam

  • #67 22 Paź 2008 13:36
    awardks
    Poziom 10  

    Witam !!!
    Mam do podłączenia jakiś model radzieckiej przyczepki z wyprowadzeniem przewodów jak na rysunku. Wiązki są w izolacji i zaznaczyłem jakie z nich wychodzą kolory. Z boku przyczepki powinny być światła pozycyjne. Do wtyczki z przyczepki wychodzi 7 przewodów. Złącze haka (BOSAL) to zdaje się taki układ jak na przytoczonym schemacie. Nie ma problemu jak podłączyć do samej wtyczki tylko jak taki układ przewodów jak w przyczepce zidentyfikować. Nie wiem czy gdzieć pod spodem te kolory się łączą i czy kolor nie przechodzi w inny kolor. Jedynie ten czarny nigdzie się nie pojawia więc wychodzi na to że jest przykręcony gdzieś do konstrukcji i niby to masa. Pomiary miernikiem nie dają jednoznacznych odpowiedzi. Może ktoś spotkał taki układ.
    ---

    podłączenie gniazdka do przyczepki


    ---

  • #68 22 Paź 2008 16:12
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    żółty, pomarańczowy> kierunkowskaz lewy i prawy
    2x cerwony z tyłu>swiatlo stop tam gdzie masz dwa dajesz je razem.
    Biały lewy tył>lewe pozycyjne
    biały prawy tył> prawe pozycyjne + podśw tablicy
    masa z przyczepy na obie lampy.
    Co do boku to ja mam biały i niebieski, pewnie nie mieli niebieskiego i na czerwonym jest masa a na białym zasilania obrysówek !
    UWAŻAJ, MOGLI ZROBIĆ ODWROTNIE.

    WE WTYCZCE czerwonych nie łączysz ze sobą! W/G mojej teorii, jeden czerwony to stop a drugi masa do obrysówek.
    Musisz jeszcze pociagnać przewód do światła przeciwmgłowego.

  • #69 30 Paź 2008 10:42
    awardks
    Poziom 10  

    Witam !!!
    Dzięki za podpowiedź. Niestety nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Jak to uczynię to napiszę .

    Pozdrawiam

  • #70 17 Kwi 2009 13:04
    Pejter_aggro
    Poziom 9  

    Całkiem możliwe że w gnieżdzie pomyliłeś przewód stopu z masą, spróbuj zamienić te 2;D

  • #71 21 Kwi 2009 11:28
    rysiek200
    Poziom 9  

    Witam
    U mnie wszystko działa na odwrót już niewiem gdzie szukać.
    włączam postojówki świecą kierunki,w takim stanie mrugają też kierunkowskazy oczywiście po włączeniu,a postojówki woogóle nie swiecą stop też.
    Prosze o podpowiedz

  • #72 18 Maj 2009 22:56
    denzel_
    Poziom 1  

    kupiłem samochód sprowadzony i posiada gniazdo na 7 bolców i czy jest możliwe ze ma ono podłączony stały+
    bo nawet ja zamknę samochód to w jednym bolcu jest prąd

  • #73 18 Maj 2009 23:14
    domex32
    Moderator Samochody

    denzel_ napisał:
    kupiłem samochód sprowadzony i posiada gniazdo na 7 bolców i czy jest możliwe ze ma ono podłączony stały+
    bo nawet ja zamknę samochód to w jednym bolcu jest prąd


    Chyba że ktoś grzebał, jeśli nie świeci oświetlenie pojazdu, nie możliwe żeby w gniazdku był prąd.

  • #74 24 Maj 2009 19:10
    Miand
    Poziom 19  

    Pin 2 (lub oznaczenie +) obecnie światło przeciwmgielne kiedyś stały + do zasilania przyczepy. Jeżeli w tym miejscu masz + to normalne, ale przydałoby się w to miejsce podłączyć światło przeciwmgielne. Jeżeli w innym miejscu masz + to coś jest nie tak.

  • #75 27 Sie 2009 18:50
    ctr ta
    Poziom 11  

    witam . Nie będę rozpoczynał nowego tematu tym bardziej że mój jest podobny "ideologicznie"- a więc się tutaj podepnę. Ma ktoś z was rozpisane na zdjęciu lub w jakimś PDFie gniazdo oświetlenia naczep ciężarowych?Chodzi mi o te nowsze wielopinowe gdzie kabel "rozdwaja" się na dwa 7-pinowe gniazda.

  • #77 30 Sie 2009 18:50
    ctr ta
    Poziom 11  

    link allegro nie działa - a te wtyczki co tam są znam na pamięć.... Chodzi mi o drugą stronę kabla. Podobna do EBS, identycznie zapinana ale ma (chyba) 10 pinów.Występuje w SCANII R i VOLVO chińczyku-gdzie jeszcze - to nie wiem.

    PS: za link dzięki bo ten przeoczyłem...

  • #78 31 Sie 2009 19:45
    viper555
    spec od auto-elektro

    To masz to co chciałeś czy nie.P

  • #80 01 Wrz 2009 11:25
    viper555
    spec od auto-elektro

    podłączenie gniazdka do przyczepki



    Może o taki chodzi.

  • #81 01 Wrz 2009 20:25
    ctr ta
    Poziom 11  

    ło! to toto.! Na 99% o to mi chodzi... No i o opis tej pojedyńczej wtyczki....Czy masz ją tam opisaną?

  • #83 03 Wrz 2009 17:18
    ctr ta
    Poziom 11  

    normalnie - wielkie dzięki!Dokładnie o to mi chodziło. Czy to jakaś tajemnica czy możesz powiedzieć cóż to za mądra publikacja?

  • #84 13 Gru 2009 01:04
    jarrypl
    Poziom 10  

    Witam. Właśnie skończyłem robić sobie instalację elektryczną pod przyczepkę 13 pin w VW Touran. Coś mi nie klapowało i węszyłem po sieci za rozpiską 13 pinowego gniazda. Ku mojemu zaskoczeniu w instrukcji którą posiadałem do zestawu Westfalia pin 10 był oznaczony jako + po stacyjce 15A. I tak podłączyłem. Później znalazłem na necie niby ten sam zestaw z instrukcją montażu mówiącą o pinie 10 jako przewód doładowywania (wpięty pod bezpieczniki główne w komorze silnika). W tym wątku też ktoś tak wyjaśniał, a na gifie z rozpiską standardu gniazd jest opisane jako + po stacyjce. Domyślam się że nastąpiła jakaś zmiana podłączeń, jak z przeciwmgłą na 7-pinowej instalacji. Czy możecie powiedzieć która wersja jest aktualna? A może obie? Czym grozi podłączenie przyczepy z doładowywaniem na 10tce do instalacji tak jak ja zrobiłem czyli mam tam + po stacyjce?

    pozdrawiam, jarry

  • #85 13 Gru 2009 11:39
    viper555
    spec od auto-elektro

    Myślę że rozróżniasz 12V od 24V.P

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty