Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

podłączenie gniazdka do przyczepki

jonbob 22 Lip 2005 17:27
  • #1 22 Lip 2005 17:27
    jonbob
    Poziom 19  

    kiedyś tu na forum prosiłem o schemat podłączenia gniazdka do przyczepki 7-pinowe.
    dostałem je i teraz podłączam takie gniazdo i mam problem.
    kabelki które wchodzą do gniazda sprawdzam próbnikiem na 12v.
    sprawdzam po kolei np przewód masowy z kierunkiem ze stopem itd.
    gdy zrobie całe gniazdko to podłączam przyczepke w 100 procentach
    sprawną i okazuje się że w przyczepce robi się tzw choinka.
    wie ktoś oco tu chodzi.
    czy istnieje pojęcie tzw słaba masa?

  • #2 22 Lip 2005 17:41
    Tomek665
    Poziom 28  

    Istnieje pojęcie brak masy i to jest odpowiedzią na twoje pytanie. Musi być na gnieździe, wtyczce i doprowadzona do każdej lampy w przyczepie.

  • #3 22 Lip 2005 17:42
    Jasiek3023
    Poziom 13  

    To wygląda na brak masy we wszystkich lampach w przyczepce.

  • #4 22 Lip 2005 17:49
    jonbob
    Poziom 19  

    ok. ale masa chyba musi być skoro podłączam próbnik na 12v między np
    stop i przewodem masowym to przy wciskaniu hamulca żarówka na próbniku świeci. i tak po kolei sprawdzam kierunki , pozycje.
    a gdy tylko zmontuje gniazdko i podłącze przyczepke to w przyczepce
    choinka.
    bo chyba jak by nie było masy to próbnik by nie świecił ?
    przyczepka którą podłączam jest sprawna bo jeździ z innym samochodem
    który był na przeglądzie .

  • #5 22 Lip 2005 18:01
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    Słaba masa to określenie żargonowe, chodzi o złe styki na połaczeniu masowym, powoduje to że prąd nie płynie przewodem masowym, który ma duży opór tylko innymi drogami powodując żarzenie czy nawet świecenie innych żarówek, najlepiej widac to na światłach stopu lub kierunkach, właczenie tych świateł powoduje zapalanie pozycyjnych na przyczepie i samochodzie. Sprawdź też przewód między samochodem a przyczepą. Jak narysujesz sobie schemat to zrozumiesz dlaczego tak się dzieje.

  • #6 22 Lip 2005 18:02
    Tomek665
    Poziom 28  

    Spraddź czy masa z lampy (jakiejkolwiek) jest doprowadzona kablem do wtyczki i czy do tego samego pin-u gdzie jest masa w gnieździe.

  • #7 22 Lip 2005 18:13
    jonbob
    Poziom 19  

    jutro będe sprawdzał bo na dzisiaj mam już dosyć. ale jak wspomniałem przyczepka jest sprawna na 100%.
    a chcem prawidłowo podłączyć gniazdko ale już mi ręce opadają.
    bo z auta chyba musi wychodzić masa skoro próbnik się świeci.
    schemat pobrałem stąd http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=833674#833674..
    sprawdzałem kilka razy i na pin 31 idzie masa i ja tak robie.
    poźniej podłączyłem przyczepe kempingową i też choinka. help

  • #8 22 Lip 2005 18:34
    Tomek665
    Poziom 28  

    jonbob napisał:
    ...bo z auta chyba musi wychodzić masa skoro próbnik się świeci.

    Niekoniecznie. obwód może się zamykać poprzez inne żarówki samochodu i dopiero przez nie do masy.Zrób próbnik z żarówki 55-100W to będziesz miał pewność.
    Zdarza sie też ze przyczepy "świecą" bo mają masę przez hak i dyszel, ale to nie jest prawidłowe połączenie elektryczne.

  • #9 22 Lip 2005 19:43
    jonbob
    Poziom 19  

    z tą zarówką od 55 do 100w to dobry pomysł. jutro od rana będe walczył
    i dam znać.

  • #10 22 Lip 2005 19:50
    Usunięty
  • #11 22 Lip 2005 20:00
    jonbob
    Poziom 19  

    sagita jak zapale pozycje to świecą sie na stałe kierunki.
    ale jak wyłącze pozycje to kierunki działają normalnie.

  • #12 22 Lip 2005 20:03
    Tomek665
    Poziom 28  

    jonbob napisał:
    z tą zarówką od 55 do 100w to dobry pomysł.


    Ale tylko do sprawdzenia masy i nie przez obwód migaczy bo przerywacz (2X21W+5W) mógłby nie przeżyć dodatkowych +100W.

  • #14 22 Lip 2005 20:26
    JAFO
    Poziom 25  

    O rany !!!
    Wystarczy, że sprawdzisz p.mgielne, stop i pozycyjne.
    Kierunkowskazów nie musisz sprawdzać.
    Jeśli żarówka 55W będzie słabo świeciła na tych przeze mnie wymienionych stykach to napewno będzie to zła masa w gnieździe.
    Bo przyczepka bierze masę właśnie z gniazda.
    Dla pewności powtórz próbę biorąc masę z karoserii, ale ta masa musi byc pewna.
    Kończąc testowanie gniazda w obawie przed zniszczeniem przerywacza możesz użyć żarówki 21W

    Ale choinka bierze sie najczęściej właśnie z braku masy.
    Bywa, że wtyczka zostaje obrócona 0 180° i tak zostaje włożona do gniazda. Dzieje się to przy mocno wyeksploatowanych wtyczkach/gniazdach i umysłach :D
    Możesz spróbować także nieznacznie porozchylać wszystkie bolce w gnieździe i wtyczce - to b.często pomaga.
    Dużo ciągałem przyczepkę to wiem.

    Aha, celowo pomijam sprawę sprawdzenia jakości połączeń w gniazdach i wtyczkach, bo z tą jakością w polskich produktach nie jest najlepiej.
    Sprawdzenie jest oczywiste.


    A co do próbnika, to czasami chce mi się śmiać.
    Jeśli ktoś ma takowy na LEDzie, to szczęśliweho nowego roku......
    By świecił LED i się nie zjarał musi być rezystor w próbniku ok 600Ω.
    Jeśli styk domniemanej masy ma 300Ω (np.korozja) to razem jest ok 900Ω i LED dalej świeci niezauważalnie mniej intensywnie a żarówka 21W już nie.

  • #15 23 Lip 2005 15:57
    jonbob
    Poziom 19  

    ludzie już nie mogę. dzisiaj znowu walczyłem z tym gniazdem i nic
    nie zrobiłem.
    zrobiłem próbnik z żarówki 55w. i tym próbnikiem sprawdzałem po kolei,
    masa kierunki ,masa stop,masa pozycje. żarówka świeciła mocno czyli niby wszystko ok. gdy zmontowałem gniazdo i podłączylem przyczepke
    to choinka.
    dla pewności pojechałem na stacje diagnostyczną i gościu mi za darmoche
    sprawdził na specjalnym przyrządzie i powiedział że lipa nic nie działa.
    są jakieś niskie napięcia 4volt., 0 volt tak mi powiedział.

    poźniej sprawdzałem jeszcze i zobaczyłem że na pozycjach żarówka
    świeci najmocniej a na stopie i kierunkach troche słabiej.
    może to coś znaczy?.
    i jest jeszcze jeden kabelek którego nie podłączalem bo myślałem że to
    przeciwmgielne, ale po wpięciu do niego np stopu czy kierunku też świeci
    probnik. wychodzi na to jak bym miał 2 kabelki masowe.
    a wszystkich do gniazdka wychodzi 7

  • #16 23 Lip 2005 16:24
    JAFO
    Poziom 25  

    Jeśli wszystkie kabelki do gniazda w aucie są bezbłędnie wyciągnięte i zainstalowane to pozostaje sprawa przekroju żyły i pewności styków, które robiłeś.
    Noo masa musi być pewna i zrobiona grubszym przewodem (albo dwoma) bo obsługuje wszystkie żarówki przyczepki (czasami dosłownie wszystkie jednocześnie)


    A jeszcze jedno, JAKIE AUTO???
    Zwłaszcza rocznik.

    Najnowsze auta wymagają ingerencji i ustawienia tego gniazda w kompie auta poprzez złącze diagnostyczne.

  • #17 23 Lip 2005 17:20
    jonbob
    Poziom 19  

    ldv convoy lat chyba 8 lub 7

  • Pomocny post
    #18 23 Lip 2005 17:24
    Tomek665
    Poziom 28  

    Mogłeś zrobić jakiś błąd bo rys. z jakiego korzystałeś jest do d*py
    Nie ma oznaczonych ani "samców i samic" nie ma wypustu na wycięcie we wtyku a pozatym dotyczy wtyku a nie gniazda
    dlatego zamieszczam widok gniazda od strony wtyczki z opisem sprawdź jeszcze raz.

  • #19 23 Lip 2005 17:26
    jonbob
    Poziom 19  

    Tomek665 gdzie ten widok gniazda?

  • #21 23 Lip 2005 17:46
    jonbob
    Poziom 19  

    Tomek665 i jafo nie uwierzycie ,dałem d... .
    ja to wszystko podłączałem według schematu wtyczki patrząc na nią od
    przodu.
    i tak podłączałem gniazdo. i teraz widze że wszystko jest na odwrót.
    dzisiaj już nie będe podłączał ale dopiero jutro. i dam wam znać. ale myśle że będzie dobrze.

  • #22 24 Lip 2005 14:05
    jonbob
    Poziom 19  

    dzieki wszytkim ,zrobiłem a szczególnie dzięki Tomek665
    mój błąd bo korzystałem z rysunku wtyczki
    teraz jest ok.

  • #24 24 Lip 2005 21:50
    JAFO
    Poziom 25  

    Jak chcesz rozpiskę, to na PW.
    O ile mnie wzrok nie myli to jest WV.
    Kiedyś sam potrzebowałem do swojego Passata ale nie dostałem odpowiedzi.

  • #27 26 Lip 2005 10:20
    krypel2
    Poziom 11  

    tak to jest passat 91rok 1,8 turbo benzyna g60

  • #28 19 Wrz 2006 10:54
    przemm1981
    Poziom 10  

    A powiedzcie mi co jest u mnie.Nowe gniazdo podlaczonej jak na chcemacie w tym wattku,masa ok,kable ok.Stop dziala,pozycje tez.Awaryjne tez sa ok.Ale jak wlaczam lewy kierunek to w samochodzie zaczyna on swiecic slabiej i po chwili przepala bezpiecznik a prawego nie ma wogole.Kable w przyczepce sa nowe.Sprawdzalem podlaczenie w instalacji samochodu i niby wszystko jest ok.Awaryjne swieca idealnie ale kierunki juz nie :/

  • #29 20 Mar 2007 14:53
    Przemijim
    Poziom 1  

    Czy ma ktoś schemat gniazda 12 pinowego? mam w Fordzie wtyczke 12 pinową potrzebuje instrukcji.Proszę o pomoc.

  • #30 28 Mar 2007 10:42
    GRIN
    Poziom 30  

    Proszę mi odpisać czy jest to Gniazdo prostokątne jak na foto

    i poszukaj proszę w sieci wpisz np:

    (12pin flat socket for vechicle)
    lub-(12pin caravan plug flat)
    lub(12 pin sockiet bracket)
    zapewne wtedy znajdziesz jakieś wtyki i gniazda do samochodu i przyczepki pozdr GRIN

    podłączenie gniazdka do przyczepki

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty