Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ford mondeo mk4 2.3 Benzyna - Nie działają hamulce po dłuższym postoju

Ajro 19 Mar 2017 15:24
  • #1 19 Mar 2017 15:24
    Ajro
    Poziom 10  

    Witam.
    Po zakupie zauważyłem, że samochód po postoju nie ma hamulców. Tzn. normalne hamowanie jest możliwe, natomiast nie można zblokować kół gwałtownym naciśnięciem na pedał hamulca. Nikt nie umie tego zrobić. Nie wiadomo w czym tkwi problem. Dokładnie wygląda to tak:
    Rano samochód zimny w pierwszej fazie jazdy czyli tak do około 5 hamowań i ok 3km przejechanych nie daje się normalnie zachamować kół. Hamulce zachowują się tak jakbym hamował samochód nie uruchomiony w którym silnik nie pracuje. Albo maluch który to nie miał serwa wspomagania hamulców( no może nie aż tak słabo) ale, nie wiem do czego to porównać. Mimo tego, że auto jest wyposażone w abs ten się nie uruchamia, nie blokują się bowiem koła. Wraz z kolejnymi próbami gwałtownego hamowania z pedałem wciskanym do podłogi rośnie siła hamowania. Tak, że po przejechaniu 3 km hamować się już da całkiem normalnie. Układ hamulca odpowietrzany parokrotnie, wymienione wszystkie składowe części układu tzn. Klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, elastyczne przewody końcowe, pompa abs. Jedyne czego jeszcze nie wymieniałem to pompy hamulcowej przy serwie oraz samego serwa również. Mechanicy jednogłośnie twierdzą, że serwo jest dobre. Już mi ręce opadają od tego. Wjechałem pod autobus dwukrotnie bo auto nie zahamowało na szlag. Nie wiem co jest grane. Może ktoś ma jakieś sugestie?

  • #3 19 Mar 2017 15:36
    kkknc
    Poziom 39  

    Sprawdź podciśnienie. Do tego klocki i tarcze mogą wilgotnieć. Albo jakiejś kiepskiej firmy dopiero ciepłe trzymają auto.

  • #4 19 Mar 2017 19:53
    Ajro
    Poziom 10  

    Tarcze i klocki oryginalne fomoco. A co to jest ta pompa vacum? jak to wygląda?

  • #5 19 Mar 2017 20:44
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    Z tego co zrozumiałem z twojego opisu to rano pedał hamulca jest wysoki i twardy jakby nie działało wspomaganie.
    Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w zaworze zwrotnym serwa.

    Dodano po 4 [minuty]:

    U ciebie nie ma vacupompy bo masz silnik benzynowy a vacupompa występuje w dieslu

  • #6 19 Mar 2017 21:06
    Ajro
    Poziom 10  

    No właśnie, że nie mam rano twardego i wysokiego pedału po uruchomieniu samochodu. Tylko tak jakby wciska się do końca przy hamowaniu do końca jego fizycznego skoku pedału. Ale hamulec przez te kilka prób nie jest skuteczny całkowicie.

  • #7 20 Mar 2017 00:00
    kwok
    Poziom 38  

    Ajro napisał:
    jakby wciska się do końca przy hamowaniu do końca jego fizycznego skoku pedału.

    Rozumiem że jak przyciśniesz pedał i trzymasz z tą samą siłą to pedał powoli spada do podłogi? Jeśli tak to pompa hamulcowa przepuszcza - do wymiany.

  • #8 20 Mar 2017 00:09
    kkknc
    Poziom 39  

    Co z cylinderkami, nie są lekko zatarte?

  • #9 20 Mar 2017 07:24
    Ajro
    Poziom 10  

    Cylinderki mechanicy twierdzą, że z nimi wszystko wporządku. Prowadnice czyste i wszystko płynnie chodzi. Ta pompa hamulcowa to ta przy serwie?

  • #10 20 Mar 2017 08:16
    ociz
    Moderator Samochody

    kwok napisał:
    Rozumiem że jak przyciśniesz pedał i trzymasz z tą samą siłą to pedał powoli spada do podłogi? Jeśli tak to pompa hamulcowa przepuszcza - do wymiany.


    Taką metodą diagnozy to w 90% diesli byś musiał pompy powymieniać.

  • #11 20 Mar 2017 09:17
    sanfran
    Poziom 30  

    Czy skuteczność hamowania się zwiększa po kilkukrotnym faktycznym zatrzymaniu pojazdu czy także po naciskaniu pedału na postoju?

  • #12 20 Mar 2017 10:52
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    Spróbuj jeszcze na noc zostawić samochód na zaciągniętym ręcznym może przyczyna tkwi w samo regulatorach szczęk a jeżeli nie to pompa hamulcowa do wymiany.

  • #13 20 Mar 2017 11:17
    Ajro
    Poziom 10  

    Tak się składa, że zawsze zostawiam samochód na recznym. Dla próby zostawiałem go również bez recznego. Ale to chyba nie w tym tkwi problem. A napiszcie proszę? Czy rano jak naciskam pedał hamulca bez uruchomienia silnika to on powinien się dać wcisnąć czy nie? Bo ja mogę go ze trzy razy wcisnac. Za pierwszym razem do maksimum a później to juz wyżej i wyżej zostaje, aż jest taki twardy, że nie da się w ogóle. Jak uruchomię silnik tak plynnie opada pod naciskiem. Po kilkukrotnym naciskaniu pedału na postoju przy wyłączonym silniku, zauważyłem, że pierwsze gwałtowne hamowanie było prawie skuteczne, ale strasznie mocno nacisłem na hamulec nie tak jak to wystarczy później jak już jest wszystko dobrze. Natomiast kolejne 3 próby już nie zatrzymywały kół. Tylko mozolnie hamowały auto. I siła hamowania wraz z dalszą jazdą i próbami rośnie.

  • #14 20 Mar 2017 11:27
    sanfran
    Poziom 30  

    Ajro napisał:
    Bo ja mogę go ze trzy razy wcisnac. Za pierwszym razem do maksimum a później to juz wyżej i wyżej zostaje, aż jest taki twardy, że nie da się w ogóle. Jak uruchomię silnik tak plynnie opada pod naciskiem.


    Prawidłowo! To oznacza, że serwo (wspomaganie) działa.
    Napisz czy gdy mocno naciśniesz kilka razy (oczywiście z uruchomionym silnikiem) to czy hamulce nadal są słabe?
    Czy do wzmocnienia efektu należy kilka razy fizycznie zatrzymać samochód?
    Czy gdy silnik się pogrzeje kilka minut (uwaga na mandaty - wtedy najlepiej mieć klapę silnika w górze i udawać, że się coś sprawdza) to czy przy naciśnięciu na hamulec wpada głębiej niż przy zimnym silniku?

  • #15 20 Mar 2017 11:36
    Ajro
    Poziom 10  

    Otóż robiłem i takie próby. Mianowicie silnik chodził przez 10minut, lecz nie deptałem wtedy po hhamulcu. Ale to i tak nic nie zmieniło. Nie sprawdzałem natomiast jak się zachowuje pozycja pedału wtedy.

  • #16 20 Mar 2017 11:54
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    To jest dziwne że ten pedał wpada i nie ma na to wpływu temperatura silnika tylko ilość hamowań w czasie jazdy. Może pomogła by wymiana całego płynu bo z nim coś nie tak i zaczyna to wszystko dobrze działać jak się rozgrzeje.

  • #18 20 Mar 2017 16:18
    kwok
    Poziom 38  

    ociz napisał:
    kwok napisał:
    Rozumiem że jak przyciśniesz pedał i trzymasz z tą samą siłą to pedał powoli spada do podłogi? Jeśli tak to pompa hamulcowa przepuszcza - do wymiany.


    Taką metodą diagnozy to w 90% diesli byś musiał pompy powymieniać.


    No to akurat nie dizel ☺

  • #19 20 Mar 2017 23:15
    krzysiek7700
    Poziom 12  

    A ubywa płynu, chociaż minimalnie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Spróbuj rano przed rozpoczęciem jazdy,po uruchomieniu silnika kilka razy pod pompować pedałem hamulca( ok. 10-15 razy) i zobacz czy będzie lepiej.

  • #20 21 Mar 2017 09:43
    JakubekOficjal
    Poziom 8  

    Tłoczek zacisku hamulcowego jest zapieczony i pod wplywem jazdy i chwili korzystania sie rozrusza a pozniej znow zastyga. nie 100%

    Mozna rozebrac hamulce i sprobowac wcisnac tloczek.

  • #21 22 Mar 2017 19:09
    Ajro
    Poziom 10  

    Cytat:
    Spróbuj rano przed rozpoczęciem jazdy,po uruchomieniu silnika kilka razy pod pompować pedałem hamulca( ok. 10-15 razy) i zobacz czy będzie lepiej.
    Nic mi to nie daje. Sprawdzałem już to sam.
    Cytat:
    A ubywa płynu, chociaż minimalnie?
    Tego też nie zauważyłem. Stan płynu jest prawidłowy i cały czas taki sam. Jeszcze jakieś sugestie co tu jest grane.
    Aha nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale grzeją mi się tylne hamulce. A najbardziej prawy tylny. Jak przyjeżdżam po 20 km spokojnej jazdy z pracy. To przednich tarcz hamulcowych można normalnie dotknąć. Lewej tylnej też lecz jest cieplejsza niż przednia, ale prawej tylnej już się nie da w ogóle. Jest tak gorąca, że aż śmierdzi wszystko i spala mi momentalnie palec.

  • #22 22 Mar 2017 19:14
    kkknc
    Poziom 39  

    kkknc napisał:
    Co z cylinderkami, nie są lekko zatarte?


    Ajro napisał:
    Cylinderki mechanicy twierdzą, że z nimi wszystko wporządku. Prowadnice czyste i wszystko płynnie chodzi.


    Ajro napisał:
    Lewej tylnej też lecz jest cieplejsza niż przednia, ale prawej tylnej już się nie da w ogóle. Jest tak gorąca, że aż śmierdzi wszystko i spala mi momentalnie palec.


    Jaja sobie robisz?

  • #23 22 Mar 2017 19:25
    Ajro
    Poziom 10  

    Żadnych jaj sobie nie robię. Od zakupu auta przejchałem nim 45tyś. Spokojna jazda do pracy i z powrotem. Zaraz po zakupie samochodu wymieniłem cały układ hamulcowy. Tarcze i klocki FOMOCO ford. Z tyłu mam już 3 komplet klocków, a do tego musiałem wymienić tylne tarcze bo się przegrzały. Teraz już nie kupuję oryginałów bo nie wyrobię na nie. A klocki hamulcowe z tyłu wystarczają mi na rok. Ok 12tyś km.

  • #24 22 Mar 2017 19:36
    kkknc
    Poziom 39  

    Przednie hamulce robią najwięcej i to one powinny być najcieplejsze. Skoro one są zimne a tył gorący to coś nie tak. Do sprawdzenia tylne zaciski i linka ręcznego.
    Przednie wymienia się 3x częściej niż tylne. A tarcze wytrzymują 2-3 wymiany klocków. Tylne klocki w tym aucie wytrzymują od 60tyś w zwyż.

  • #25 22 Mar 2017 19:40
    jakubwaba
    Poziom 20  

    Skoro tarcze parzą i następuje tak szybkie zużywanie tylnych klocków to przecież logiczne że hamulce się blokują, najprawdopodobniej problem leży w zaciskach - zapieczone tłoczki nie odpuszczają, może też problem leżeć w przewodach elastycznych (kiedyś w Fordach potrafiły puchnąć od wewnątrz i hamulce nie odpuszczały do końca) lub co mniej prawdopodobne ręczny nie odpuszcza do końca.

  • #26 22 Mar 2017 19:46
    kkknc
    Poziom 39  

    MK4 to trochę za świeże autko na spuchnięte przewody.

  • #27 22 Mar 2017 19:58
    Ajro
    Poziom 10  

    Cytat:
    logiczne że hamulce się blokują, najprawdopodobniej problem leży w zaciskach

    Tak, to dlaczego 3 mechaników za każdym razem czyści wszystko idealnie i mówi, że wszystko chodzi dobrze. A mija rok (ok 12kkm) i ja nie mam klocków z tyłu? Aha a w lecie to piszczą hamulce z tyłu podczas jazdy bez hamowania. I nie miało to znaczenia czy były klocki forda czy teraz zamienniki. A przyjeżdżam do mechanika z zagrzanym wszystkim on podnosi auto i stwierdza, że nie ma żadnych oporów toczenia. Może problem powstaje tylko podczas jazdy a nie postoju. I tego się nie da sprawdzić na postoju.
    Cytat:
    MK4 to trochę za świeże autko na spuchnięte przewody.
    Te przewody już też wymieniłem.
    A to powiedzcie czemy tylne hamulce w ogóle są gorące. Przecież one ponoć nie wiele hamują samochód. Większość roboty robią przednie? Kolega w robocie podpowiada mi, że one powinny być zimne przy normalnej i spokojnej jeździe.

  • #28 22 Mar 2017 20:04
    kkknc
    Poziom 39  

    Przez internet nie da się więcej wymagać czy dopisać. Trzeba działać i sprawdzać.

  • #29 22 Mar 2017 20:13
    Ajro
    Poziom 10  

    Niby układ hamulcowy jest taki prosty. A u mnie nikt nie potrafi dojść co jest grane. A oddaję jeszcze raz mechanikowi, który odpowietrzał mi ostatnio wszystko i stwierdził, że jest wszystko w porządku. I teraz mi powiedział, że sprawdzi jeszcze jakieś podciśnienie. Wiecie może o co chodzi? Co ciekawe jak sprawdzał auto to była godzina 9 rano i auto hamowało jak należy, a jak ja odbierałem auto o 11 i sprawdzałem czy potrafi zahamować koła na szlag to już się nie dało.

  • #30 22 Mar 2017 20:56
    kkknc
    Poziom 39  

    Trzeba auto zostawić niech działa. Nawet na parę dni.