X

volvo v40 sterownik centralnego zamka

23 Jul 2005 21:33 WOwojtekcz
  • #1 23 Jul 2005 21:33
    wojtekcz
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Gdzie znajduje sie sterownik centralnego zamka w tym modelu rocznik 98/99 (I wersja z zakładu z Holandii).
    Nie działa centralny. Z kluczyka mogę zamknąc tylko dzwi kierowcy, resztę recznie co przyznam jest troche pracochłonne.
    Kolejna sprawa jak juz rozbiorę dzwi to będę chciał założyć tam siłownik ( bo pewnie nie ma), a w późniejszym czasie autoalarm by móc zamykac auto z pilota. Myslę o standardowym 5 przewodowym Master 3,5 kg. Będzie się nadawał? Jak jest sterowany centralny w tym samochodzie - czy +? Da sie tu podpiąc autoalarm pod centralkę czy trzeba go podpinac pod master'a
    Pozdrawiam grupę
    W.
  • #2 25 Jul 2005 21:38
    KingKong
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Powiem szczerze nie wiem. Ale według moich danych sterownik centrala powinien znajdować się gdzieś powyżej nad skrzynką bezpieczników w środku. Powinien też być w skrzynce z przekaźnikami, przekaźnik od centralnego zamka, a według opisu nawet dwa. Nie naprawiałem jeszcze centrala w takim wozie. Ale według tego opisu tam bym szukał. Sprawdź też czy nie są poułamywane przewody w wiązce między drzwiami, a słupkiem nadwozia. To chyba najczęstsza przyczyna niedziałania centralów w wielu samochodach. :-)
  • #3 27 Jul 2005 20:25
    wojtekcz
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Dzięki!!!
    To właśnie przerwany przewód w łączniku między dzwiami i słupkiem był przyczyną niesprawności.
    Tym niemniej nadal nie wiem gdzie może być ten sterownik. Jak zdecyduję się na autoalarm wtedy rozkręcę osłony pod deską i poszukam centralki tam, gdzie jak piszesz może się znajdować.

    Wojtek
  • #4 03 Aug 2005 00:56
    arturs75
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    o ile sie nie myle to sterownik centralnego zamka znalduje sie pod radiem.
    powodzenia
  • #5 03 Aug 2005 07:14
    diesel5857
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    sterownik jest po lewej stronie kierownicy przy bezpiecznikach
    puszka 10x15 cm na 90% biała wewnątrz odbiornik radiowy przekazniki od centralnego i kilka innych pierduł
  • #6 23 Mar 2006 11:12
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    mam pytanie w związku z tym sterownikiem mam volvo 440 z 96 r. i tam podobnie jak u kolegi jest biała skrzynka i nchciałbym założyć alarm który sterowany jest sygnałem otwierania i zamykania centralnym zamkie czy moglibyście mi powiedzieć gdzie sie wpiąć alarmem jakaś podpowiedz albo schemat(pinout) z góry dzięki
    :|
    ps na płytce pisze TRW MS 3198-H:D
  • #7 23 Mar 2006 11:41
    norbert.s.

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    440-stka nie ma siłownika w drzwiach kierowcy a sterowanie ma na jednym przewodzie,trzeba założyć do drzwi siłownik dwuprzewodowy i wysterować z alarmu przez dwa przekażniki,chyba,że alarm ma wbudowane przekażniki do krosowania,a co do volvo s40 to sterowanie jest dwoma masami na przewodach szaro-czarnym zamknij i białym otwórz w konektorze przy zielonym module zamka po lewej stronie kierownicy

    Dodano po 8 [minuty]:

    a jeżeli to będzie jeszcze model'97 to też sterowanie masami ale na przewodach niebieski zamknij i brązowy otwórz,lub kombinacja różowo-czarny zamknij i brązowy otwórz,sterowania do podłapania na lewo od kolumny kierownicy przy module.
  • #8 25 Mar 2006 12:49
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam dalej nie potrafię sobie poradzić z podłączeniem tego alarmu opisze to jeszcze raz
    mam samochód volvo 440 td z 96r. i chcę podłączyć alarm firmy cobra który jest sterowany z oryginalnego pilota ja właśnie mam taki pilot firmy volvo i nie wiem gzie sie wpiąć alarmem zeby sie uruchomił z tegoż właśnie pilota sprawdzałem wszystkie kable które wychodzą z dzrzwi i zauważyłem ze pojawia sie tam na chwilę"+" a za chwilę znika aha i w dzwiach kierowcy też jest chyba siłownik bo z pilota sie zamykają pomórzcie proszę :cry::?:
  • #9 26 Mar 2006 00:48
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    żadna z mądrych głów nie wie jak to rozwiązać??
  • #10 27 Mar 2006 12:36
    norbert.s.

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (+1)
    da sie to zrobić,masz tam dwa przewody do załączania alarmu plusem z sygnałów centralnego-przewody wykonawcze siłownika,ale masz tam też przewody tzw.blokowania uniemożliwiające wyłączenie alarmu przy otwarciu auta z wkładki albo np.z wewnętrznego przycisku zamka jeżeli taki jest,po prostu trzeba siąść przy tym samochodzie i przemyśleć gdzie podpiąć z tym blokowaniem,bo sterowanie z wkładki jest prawdopodobnie na jednym przewodzie,czy przy zamykaniu i otwieraniu pilotem volvo migaja kierunkowskazy?
  • #11 27 Mar 2006 16:26
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    nie kierunki nie migają
  • #12 28 Mar 2006 09:21
    norbert.s.

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    nie mam schematu tego alarmu,ale musisz rozebrac drzwi,znależć przewody wykonawcze siłownika,podpiąć się przewodem załaczania alarmu pod przewód siłownika na którym pojawia się plus przy zamknięciu auta,a przewód wyłączania alarmu łączysz z przewodem siłownika na który masz plus przy otwieraniu zamka,w ten sposób zrealizujesz sterowanie załącz-wyłącz alarmem,pozostaje jeszcze problem odcięcia sterowania z wkładek drzwiowych tak,żeby nie wyłączyc alarmu dorobionym kluczykiem,mozesz to zrobić najprościej odłączając przewody sterujace z drzwi lub podpinają tzw.blokowanie,napisz czy masz wewnątrz przycisk zamykania zamka centralnego i sprawdz czy zamykanie całego auta działa tylko z pilota czy można to też zrobić z drzwi kierowcy i pasażera.
  • #13 28 Mar 2006 15:22
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    mam przycisk w środku do zamykania i otwierania wszystkich drzwi z kluczyka całe auto można zamknąć tylko od strony kierowcy ale tylko z kluczyka od środka wciskająć słupek zamykający nie ma żadnej reakcji
  • #14 28 Mar 2006 17:46
    norbert.s.

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (-1)
    jezeli dasz radę to sprawdż jaki sygnał przy zamykaniu podaje ten przycisk wewnątrz.
  • #15 28 Mar 2006 23:16
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    wydaje mi sie ze sygnaly otwierający i zamykający to są masy dwa cienkie przewody lecą właśnie z tego przycisku do centralki
  • #16 29 Mar 2006 10:53
    norbert.s.

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    no to wtedy pod te przewody podpinasz przewodzy blokowania,odcinasz sterowanie z wkładki lewych drzwi,przewody zał.-wył. łączysz pod siłownik tak jak napisałem wyżej i problem sterowania masz z głowy,dorobiony klucz nie wyłaczy alarmu bo nie zadziała centralny,wybicie szyby i naciśnięcie przycisku też go nie wyłączy i naciśnięcie tego przycisku na postoju nie załączy alarmu[podpiete przewody blokowania],to chyba wszystko co potrzebujesz.
  • #17 29 Mar 2006 17:44
    endru_85
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    dzięki bardzo pozdrawiam
  • #18 13 Nov 2009 19:25
    marekkk55
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam ! mam maly problem w volvo v40 podlaczylem sterownik na pilota do centralnego zamka ale niemoge znalesc przewodow od kierunkowskazow i niewiem gdzie podpiac od sterownika przewod. Prosze o pomoc
  • #19 15 Nov 2009 00:50
    blux
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Kolego, ja u siebie rozwiązałem to tak, że pociągnąłem przewody od centralki do (+) w oprawkach żarówek w kierunkowskazach i śmigam już tak prawie 3lata (nie chciałem ciąć instalacji, bo nie byłem pewien jak długo pojeżdżę tym samochodem ;D )

    Pozdrawiam
  • #20 15 Nov 2009 01:01
    Removed
    Helpful post? (0)
    To tak ciężko się dobrać do przełącznika zespolonego?
  • #21 18 Nov 2009 16:55
    marekkk55
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam was
    jak rozumiem to ciągnąć nowe przewody od sterownika?
    A oco chodzi z przełącznikem zespolonym nieukrywam że nieznam się na elektryce ale udało mi się podłączyć tylko z tymi kierunkami mam problem a gdzie jest ten przełącznik to może mi uda się tam podpiąć a jeśli nie to zrobie to jak kolega napisał z przewodami
  • #22 18 Nov 2009 20:51
    oskarv
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    mówiąc o włączniku zespolonym kolega miał na myśli wajchę od włączania kierunków.

    swoją drogą na Twoim miejscu udałbym się lepiej do Kogoś kto ma większe pojęcie o elektryce
  • #23 18 Nov 2009 22:45
    blux
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    dokładnie, spróbuj pod wyłącznik, odkręcasz dwie śruby od spodu i zdejmujesz osłonę, jakbyś miał problemy z odnalezieniem pod które kable się podpiąć to napisz, zrobię Ci zdjęcie w wolnej chwili w swoim Łosiu i zaznaczę co i jak...
  • #24 19 Nov 2009 18:32
    marekkk55
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Udało mi się podłączyć pod kierunkowskazy w przełączniku ale musiałem przylutować diody i jest już ok,
    dzięki za pomoc wszystkim i pozdrawiam :D:D
  • #25 06 Mar 2011 23:26
    mieta84
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Ja mam też Volvo s40td 97 tylko u mnie jest podobnie działa centralny zamek tylko z kluczyka a z pilota nie chce wcale otworzyć i zamknąć.I mam takie pytanie wiecie gdzie jest ten sterownik który odbierać sygnał z pilota ogółem piloty mam 2 i są sprawne a baterie nowe.Nawet zamówiłem nowy centralny zamek BLOKER na pilota tylko że nie pasują do mojego bo jest inny siłownik główny to może bym od Was się dowiedział gdzie jest ten moduł który daje sygnał żeby zamknąć drzwi z pilota to wstawię ten nowy zamiast tego starego pomóżcie co mam zrobić żeby nie poszły moje pieniądze w błoto.A może macie schemat gdzie on się znajduję to wyślijcie mi na E-MAIL mietax(malpa)vp.pl lub napiszcie
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products