Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Enkoder Inkrementalny - Arduino

TraCerT 20 Mar 2017 17:28 303 2
  • #1 20 Mar 2017 17:28
    TraCerT
    Poziom 3  

Witam,

Planuję wykorzystać enkoder inkrementalny do projektu wahadła odwrotnego jak sensor mierzący te wychylenie. Spotkałem się z parametrem enkodera, jakim jest rodzaj wyjścia - pushpull, open collector czy tez line driver. Moje pytanie brzmi, jaki rodzaj wyjścia byłby najlepszy do tego rozwiązania czy też pytanie: czym różnią się między sobą te wyjścia ?
    Czy mogę zasilać taki enkoder bezpośrednio z Arduino Uno 5V ?

Pozdrawiam,
    TracerT

• #2 22 Mar 2017 12:55
    TraCerT
    Poziom 3  

Dałby radę ktoś pomóc ? Niestety jestem zielony w tych typach wyjścia enkodera i w tym, czy one mają jakiś wpływ na pracę danego enkodera... :/

• #3 22 Mar 2017 15:48
    krzysiek_krm
    Poziom 26  

Witam,
    jeżeli chcesz zasilać z Arduino, musisz zastosować enkoder, który może być zasilany napięciem 5 V. Przy okazji, sprawdź w katalogu, czy pobór prądu tego enkodera nie jest większy niż możliwości Arduino w zakresie zasilania zewnętrznych układów.
    Przy tym założeniu możesz zastosować wyjście push-pull, podłączając bezpośrednio do wejść Arduino. Może być również z wyjściem open-collector, jeżeli z tranzystorem NPN, musisz zastosować pull-up albo zadeklarować wejście jako "INPUT_PULLUP", jeżeli z tranzystorem PNP, musisz zastosować pull-down (nie da się wejścia zadeklarować jako "INPUT_PULLDOWN").