Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam instrukcji do ATLAS Copco XAS 65 lub podobnej

izotopekMax 26 Mar 2017 19:40 969 16
  • #1 26 Mar 2017 19:40
    izotopekMax
    Poziom 17  

    Witam.

    Może ktoś z forumowiczów, mnie poratuje instrukcją do Atlas Copco Xas 65. Rocznik 95. Nie musi być dokładnie od tego modelu, ale może coś pokrewnego.

    Mam możliwość zakupu takiego sprzętu, ale dokładnie nie wiem jak to powinno wyglądać na nowej maszynie. W instrukcji może coś będzie opisane.

    moto3650(malpa)wp.pl

    Jestem z okolicy Grabowa nad Prosną, może ktoś jest z okolic i ma doświadczenie w takich sprężarkach, z chęcią zapłacę za oględziny lub mądrą radę.

    Pozdrawiam

  • #2 26 Mar 2017 21:45
    kkknc
    Poziom 40  

    Instrukcję dostarczę ci dokładnie do tego modelu. Podaj tylko API, bo rocznik widzę.
    Trzeba trzymać przez 5s. W tym czasie są blokowane czujniki.

  • #5 28 Mar 2017 00:27
    izotopekMax
    Poziom 17  

    Dziękuję bardzo.

    Jeśli chodzi o zawór kulowy to był odkręcany i zakręcany, przy testowaniu. Tak maszyna odmalowana, szczerze to lepiej bym sam sobie to pomalował i na pewno trwalej.
    Bo jakimś dekoralem wymalowane :)

    Nie mówię, że dekoral zły, ale jak się doda do niego utwardzacza, wtedy jest dobry :) i schnie.

    Nie wiem czy tam tabliczka jakaś była... z numerem API, chyba tam nic nie wiedziałem.

    Przy tej sprężarce oni mają naprawić rozrusznik, bo ciężko ma okręcić. Cena 14 tyś zł. Nie ma dokumentów od bietki, czyli musiałbym coś kombinować, aby legalnie z tym jeździć.

    Wymieniane było w niej sprzęgło, przyjechała z uszkodzonym.

  • #6 28 Mar 2017 00:35
    kkknc
    Poziom 40  

    Plus taki że wygląda na kompletną. Filtr oleju ori. Klapę z silnika ty zdiołeś? Bo bez niej chłodzenia nie ma. Sprawdź czy kapilara pokazuje temperaturę sprężarki.

  • #7 28 Mar 2017 00:41
    izotopekMax
    Poziom 17  

    Kapilara pokazuje, pochodziła około 30min i było 60 stopni, potem ładnie spadało po zgaszeniu maszyny.
    Nie działa chyba wskaźnik poziomu paliwa, nawet nie wiem o co chodzi, jakiś elektroniczny czy coś. Na zbiorniku jest,

    Klapa z silnika jest zdjęta, tata zdjął żeby zobaczyć co tam pod spodem się dzieje.

    Niedaleko wyjść powietrza ze sprężarki jest taki jakby filtr, dokładnie nad wyjściami. Na zdjęciu 4480 to widać po lewej stronie. Ten filtr ma pokrętło, do czego to służy i jaki ten filtr ma zadanie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeszcze po prawej obok zbiornika paliwa jest taka trójkątna gałka z zaokrąglonymi rogami, na niej jest + i -. Też tam jakaś regulacja jest... ale do czego?

    Czy ta sprężarka ma wymienne tuleje cylindrów? I czy są grubościenne czy cienkościenne, o ile są wymienne. W katalogu widnieje, że są jako część zamienna.

  • #8 28 Mar 2017 12:21
    kkknc
    Poziom 40  

    To po lewej to naolejacz. Do urządzeń wymagających smarowania. Młoty wyburzeniowe, krety itp.
    To brudno białe pokrętło koło zbiornika to regulacja ciśnienia sprężarki. Wskaźnik paliwa jest mechaniczny. Pływak z korka i wskazówka.
    Silnik nie ma w ogóle tuleji, to monolit. Dopiero podczas kolejnego remontu frezujesz i wkładasz tuleję cieniutką jak papier ręką.

  • #9 28 Mar 2017 21:38
    izotopekMax
    Poziom 17  

    Tata miał rację, że w takich silnikach są raczej bloki surowe/obrobione. Szkoda, bo trochę w korek dymi, nie wiem czy same pierścienie z tłokami załatwią sprawę, bo jak się przeholuje za długo to i blok będzie do roboty.

    A odma jest połączona jakoś z kolektorem? Bo jak się dodaje gazu to wtedy nie wydostaje się przez korek dymek. Tak jakby zasysało do kanału ssącego.

    Jak maszyna była zgaszona na zamkniętych zaworach to jakiś zawór upuszczał powietrze samoczynnie.
    Można ją gasić na otwartych zaworach?

    Najbardziej mnie nurtuje temat sprężarki, ponieważ z jednego dolnego kranu kapało trochę oleju. Ten kran był raczej celowo zepsuty, bo nie dało się go odkręcić, ale mimo to czasem kapnęła z niego kropla oleju + woda. O ile wodę to rozumiem, bo przy tak dużej ilości powietrza tłoczonej to ma prawo, ale olej... to sam nie wiem.
    Natomiast z górnego kranu nie było oznak oleju w powietrzu, po przyłożeniu ręki nie widać było nic na niej. Tylko to wszystko wyjdzie w praniu, przy piaskarce i latem jak będzie 40 stopni. Czy można sprawdzić jakoś moduł śrubowy czy nie jest uszkodzony?

  • #10 28 Mar 2017 22:04
    kkknc
    Poziom 40  

    Odma jest zawsze połączona z kolektorem. O pierścieniach zapomnij nic to nie da. Zapalasz na otwartym zaworze, gasisz zawsze na zamkniętym. Sprężarka ma zawór szybkiego spustu. I sam bardzo szybko upuści powietrze po zgaszeniu. Oleju ma prawo puścić z powietrzem ale mało. Od 2-5 mg/m³. Więc w dolnym może się olej odkładać jak zablokowany. Część zaworów miała zawór spustowy.
    Ile godzin ma nalatane? W silniku jest pasek zębaty.
    Zwróć uwagę na stan poduszek, czy nie leżą elementy na podłodze.

  • #11 29 Mar 2017 00:57
    izotopekMax
    Poziom 17  

    Jeśli chodzi o motogodziny to nie wiem bo nie wierzę w ten licznik. Niby 3000, ale ogólnie po 7 tyś motogodzin silnik rozbierany od ładowarki JCB(śilnik Perkinsa) ma ślady honowania na cylindrach. Praktycznie zerowe progi. Nie dymi w odmę itd.
    Także przypuszczam, że sprężarka będzie miała dużo więcej. Podobnie jak większość skręconego sprzętu z zagranicy.
    Chyba, że te silniki rządzą się innymi prawami i są mniej żywotne z racji warunków pracy.

    Poduszki.... nie sprawdzałem...ale nie drży silnik i nie tąpie. Nawet nie wiem gdzie są umiejscowione, ale dzięki na zwrócenie uwagi. Ciężko jest je wymienić, że mi uwagę zwróciłeś?

    Do jakiej wartości mogę zwiększyć ciśnienie pracy sprężarki pokrętłem?

    Ile tam jest filtrów? Bo jeden chyba jest w tym zbiorniku do oleju... a drugi jest zakręcany. Który jest separatorem oleju?

    Żeby wymienić pasek rozrządu trzeba zdejmować całą obudowę sprężarki?

  • #12 29 Mar 2017 01:44
    kkknc
    Poziom 40  

    Silnik ma żywotność 6tyś h. To tani silnik. Poduszki 3 trzeba podnieść cały zespół w górę. W tym wieku raczej będzie z nimi źle. Ciśnienie robocze to 7bar. Nastawiasz na 7,5 na niebie luzem i zamkniętych zaworach. Sprężarka ma jeden filtr oleju. Wymiana paska bez demontażu obudowy. Ale przy okazji regulacja zaworów a tu już demontaż.

  • #13 29 Mar 2017 11:28
    izotopekMax
    Poziom 17  

    6 tyś godzin to mało, jak stare silniki w ciągnikach rolniczych c360.

    Standardem w tych sprzętach jest jakiś problem z rozrusznikami? Bo tu rozrusznik nie ma siły, żeby okręcić, pstryka, trzeba dużo prądu. Nie wiem czy przegrzany, czy szczotka nie kontaktuje...

    Czy w w pompach przy pierwszym starcie załącza się jakaś dawka rozruchowa? i czy są jakieś świece żarowe?

    Jakie ciśnienie oleju powinno być na silniku?

    Ten system śrubowy też ma jakiś wskaźnik ciśnienia oleju czy kontrolkę? Nie widziałem nigdzie nic.

    Przepraszam, za tyle pytań.

  • #14 29 Mar 2017 11:46
    kkknc
    Poziom 40  

    Jak ciężko pali bo silnik słaby lub układ wtryskowy padnięty. To rozrusznik siada. Silnik startuje na pełnej dawce paliwa. Tak jest skonstruowany regulator silnika i siłownik od gazu. Przy braku powietrza jest nacisnięty pełny gaz.
    Świece w kolektorze są wyposażeniem opcjonalnym, ale nie w sprężarkach. Zresztą dają tylko dobre samopoczucie operatorowi. Czujniki ciśnienia w sprężarkę jest nastawiony na 1,6-1,8bar że względu na podwyższony bieg jałowy. Na dole obudowy zbiornika separatora ( obok korka ) jest wskaźnik ilość oleju. Sprawdź minimum 15 minut po zatrzymaniu lub przybliżony wynik dostaniesz na pracy przy pełnym wydmuchu.
    Sprawdź czy po otwarciu wszystkich zaworów na max nie spada ci ciśnienie na zegarze poniżej 1,5bara.

  • #15 29 Mar 2017 23:07
    izotopekMax
    Poziom 17  

    Rozrusznik niby miał cały zasyfiony bendiks i nawet nie mógł wyskoczyć, wymienili też tulejki i podobno pali teraz bez problemu. Mam jechać w sobotę to oglądać ponownie.

    Jeśli chodzi o otwarcie zaworów to niestety tylko 1 da się otworzyć. Po otwarciu na maxa ciśnienie jest na poziomie 4 bar.
    Zrobiłem sobie złącze kłowe i końcówkę 8mm do podpięcia pod to wyjście, to będę miał jakiś miarodajny wynik jakie ciśnienie utrzymuje na dyszy 8mm sprężarka. Wtedy mogę z tabeli doboru dysz odczytać rzeczywistą wydajność.

    Ten zawór co upuszcza powietrze po zgaszeniu sprężarki powinien to powietrze upuścić natychmiast czy wolno?. Bo tutaj upuszczał powoli, tak, że po kilku sekundach sprzedający otworzył zawór na wyjściu i od razu powietrze zleciało.
    Czy gasząc na otwartym zaworze sprężarkę można coś uszkodzić?

    Trochę ta sytuacja z tym sprzedającym mnie postawiła w stan zwiększonej uwagi... bo niby znajomy, ale jak pytam gdzie jest separator to on nie wie, bo nie ma doświadczenia w tych sprężarkach, jak pytam co to ten filtr(naolejacz) to też nie wie... ale 10 lat oprócz karcherów, sprzedaje też sprężarki śrubowe, co prawda od czasu do czasu... ale przecież wystarczy jedną rozebrać, żeby już wiedzieć co jest w innych. I troch się zastanawiam, czy aby nie udaje idioty, bo wie, że coś jest z nią nie tak, a jak coś później się wysra to powie, że nie ma doświadczenia, że oglądałem i że muszę sobie sam z tym fantem radzić. I też cena 14 tyś, nie wiem czy to dużo?

    Po jakim przebiegu należy wymienić łożyska w sprężarce?

  • #16 30 Mar 2017 06:12
    kkknc
    Poziom 40  

    Powietrze ma spuścić szybko. Gaszenie na otwartym uszkadza separator i pompuje olej w układ sterowania. Łożyska co 10tyś, ale się nie opłaca tego robić.
    Lepiej używka.

  • #17 28 Maj 2017 23:57
    scyzoroo
    Poziom 9  

    Dzięki za instrukcję.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme