X

gniazdo przyczepy 13-to stykowe

24 Jul 2005 19:38 JAJan Nojszewski
  • #1 24 Jul 2005 19:38
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam. W sprowadzonym passacie zamontowane bylo gniazdo 13-to stykowe. Wymienilem na znormalizowane 7-mio stykowe. Zaintrygowal mnie fakt ze dochodzily dwa przewody obwodu przeciwmgielnego do stykow prawdopodobnie bimetalicznych. Czy ktos moze mi wyjasnic po co i dlaczego? Zalaczam zdjecie gniazda.
  • #2 24 Jul 2005 19:46
    Jan Nojszewski
    Level 18  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przepraszam, zaznaczylem rezygnacje z prowizji a jednak jest. Jak to skasowac?
  • #3 24 Jul 2005 20:00
    GRIN
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    W Gniazdach 13 Bolcowych O tym Styku co piszesz to jest do Wyłączania świateł Przeciw Mgielnych Był on też Stosowany w Gniazdach 8-o Bolcowych czyli dodatkowy też jako wył świateł Przeciwmgielnych W Siedmio Bolcowych jak widać niema Bolca do Wyłączania świateł przeciwmgelnych
  • #4 24 Jul 2005 20:17
    JAFO
    Level 25  
    Helpful post? (+1)
    Przerabiałem to 3 miesiące temu.
    Tak ma być.
    Chodzi o to, że w momencie, kiedy jest podłączona wtyczka przyczepy i włączysz tylne przeciwmgielne to automatycznie odłączone zostaje przeciwmgielne auta.
    Ma to na celu nieoślepianie kierującego odbijającym się światłem od przyczepki (włączasz przeciwmgielne tył, a ono odbija się od przyczepki zwłaszcza kampingowej i w lewym lusterku bocznym jasny ognisty rozbłysk).

    Łatwe do sprawdzenia żarówką podłączaną bezpośrednio do gniazda na włączonym przeciwmgielnym. W styki p.mgielnego i masy włączasz żarówkę a wyłącza się p.mgielne w aucie.

    JEŚLI REZYGNUJESZ Z PUNKTÓW TO ZAZNACZ TO W ODPOWIEDNIM MIEJSCU. CZASAMI NIE DZIAŁA TA USŁUGA.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Przy okazji.
    Lepiej jest trzymać się tej numeracji/oznaczeń.
    Jest taka, jaka faktycznie występuje w gnieździe. Ominą nas rozczarowania spowodowane przeoczeniami, pomyłkami.
    Piny liczone są dookoła a ostatni jest w środku.
  • #5 27 Mar 2008 10:12
    wojtek2
    Level 2  
    Helpful post? (+4)
    Okablowanie elektryczne przyczep samochodowych w Polsce
    Standaryzacja dotycząca instalacji o napięciu 12V

    W Europie istnieje kilka standardów wyposażania haka holowniczego w gniazdo przyczepy. Najpowszechniej występuje 7 stykowe złącze przyczepy typu „12N”. Złącze to umożliwia „przedłużenie” jedynie podstawowego tylnego oświetlenia samochodu (poza światłem cofania). Jest to więc złącze gwarantujące absolutnie niezbędne zewnętrzne oświetlenie przyczepy.

    Ponieważ na pewnym etapie wzrosły potrzeby co do ilości kontaktów, dla bardziej „wymagających” przyczep przyjęto trzy rozwiązania, z których każde spełnia zadanie uzyskania w sumie co najmniej 13 kontaktów:

    Po pierwsze skonstruowano złącze uzupełniające, różniące się od tego pierwszego w sposób uniemożliwiający pomyłkę przy włączeniu, ale jednocześnie różniące się na tyle nieznacznie, aby umożliwić dotychczasowym wykonawcom osprzętu, produkcję gniazd i wtyków na bazie części złącza podstawowego. Chcąc więc wyprowadzić na zewnątrz pojazdu wszystkie przydatne dla przyczepy sygnały, można istniejące złącze „12N” uzupełnić o drugie złącze „12S”.

    Po drugie gniazdo 7 stykowego „12N” rozbudowano o kolejne 6 dodatkowych styków, tworząc standard „12C” w kilku różnych wersjach.

    Po trzecie wreszcie, co jest niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem, które upowszechnia się w całej Europie, a ostatnio także w Polsce, przyjęto nowe złącze „13-stykowe DIN”, objęte międzynarodową normą ISO 11446.

    Większość z występujących w Europie złącz pokazano na rysunku.

    W Polsce są producenci wszelkiego rodzaju osprzętu, jak gniazda, wtyczki i adaptery umożliwiające współpracę pojazdów i przyczep wyposażonych w złącza wykonane według różnych norm.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products