Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

gniazdo przyczepy 13-to stykowe

Jan Nojszewski 24 Lip 2005 19:38
  • #1 24 Lip 2005 19:38
    Jan Nojszewski
    Poziom 18  

    Witam. W sprowadzonym passacie zamontowane bylo gniazdo 13-to stykowe. Wymienilem na znormalizowane 7-mio stykowe. Zaintrygowal mnie fakt ze dochodzily dwa przewody obwodu przeciwmgielnego do stykow prawdopodobnie bimetalicznych. Czy ktos moze mi wyjasnic po co i dlaczego? Zalaczam zdjecie gniazda.

  • #2 24 Lip 2005 19:46
    Jan Nojszewski
    Poziom 18  

    Przepraszam, zaznaczylem rezygnacje z prowizji a jednak jest. Jak to skasowac?

  • #4 24 Lip 2005 20:17
    JAFO
    Poziom 25  

    Przerabiałem to 3 miesiące temu.
    Tak ma być.
    Chodzi o to, że w momencie, kiedy jest podłączona wtyczka przyczepy i włączysz tylne przeciwmgielne to automatycznie odłączone zostaje przeciwmgielne auta.
    Ma to na celu nieoślepianie kierującego odbijającym się światłem od przyczepki (włączasz przeciwmgielne tył, a ono odbija się od przyczepki zwłaszcza kampingowej i w lewym lusterku bocznym jasny ognisty rozbłysk).

    Łatwe do sprawdzenia żarówką podłączaną bezpośrednio do gniazda na włączonym przeciwmgielnym. W styki p.mgielnego i masy włączasz żarówkę a wyłącza się p.mgielne w aucie.

    JEŚLI REZYGNUJESZ Z PUNKTÓW TO ZAZNACZ TO W ODPOWIEDNIM MIEJSCU. CZASAMI NIE DZIAŁA TA USŁUGA.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Przy okazji.
    Lepiej jest trzymać się tej numeracji/oznaczeń.
    Jest taka, jaka faktycznie występuje w gnieździe. Ominą nas rozczarowania spowodowane przeoczeniami, pomyłkami.
    Piny liczone są dookoła a ostatni jest w środku.

  • #5 27 Mar 2008 10:12
    wojtek2
    Poziom 2  

    Okablowanie elektryczne przyczep samochodowych w Polsce
    Standaryzacja dotycząca instalacji o napięciu 12V

    W Europie istnieje kilka standardów wyposażania haka holowniczego w gniazdo przyczepy. Najpowszechniej występuje 7 stykowe złącze przyczepy typu „12N”. Złącze to umożliwia „przedłużenie” jedynie podstawowego tylnego oświetlenia samochodu (poza światłem cofania). Jest to więc złącze gwarantujące absolutnie niezbędne zewnętrzne oświetlenie przyczepy.

    Ponieważ na pewnym etapie wzrosły potrzeby co do ilości kontaktów, dla bardziej „wymagających” przyczep przyjęto trzy rozwiązania, z których każde spełnia zadanie uzyskania w sumie co najmniej 13 kontaktów:

    Po pierwsze skonstruowano złącze uzupełniające, różniące się od tego pierwszego w sposób uniemożliwiający pomyłkę przy włączeniu, ale jednocześnie różniące się na tyle nieznacznie, aby umożliwić dotychczasowym wykonawcom osprzętu, produkcję gniazd i wtyków na bazie części złącza podstawowego. Chcąc więc wyprowadzić na zewnątrz pojazdu wszystkie przydatne dla przyczepy sygnały, można istniejące złącze „12N” uzupełnić o drugie złącze „12S”.

    Po drugie gniazdo 7 stykowego „12N” rozbudowano o kolejne 6 dodatkowych styków, tworząc standard „12C” w kilku różnych wersjach.

    Po trzecie wreszcie, co jest niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem, które upowszechnia się w całej Europie, a ostatnio także w Polsce, przyjęto nowe złącze „13-stykowe DIN”, objęte międzynarodową normą ISO 11446.

    Większość z występujących w Europie złącz pokazano na rysunku.

    W Polsce są producenci wszelkiego rodzaju osprzętu, jak gniazda, wtyczki i adaptery umożliwiające współpracę pojazdów i przyczep wyposażonych w złącza wykonane według różnych norm.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty