Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

phanick 03 Kwi 2017 13:39 37989 82
  • KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Przedstawiam Wam swoje najnowsze dzieło - KrzysioCart MicroSD - kardridż do konsoli Pegasus, który będzie ostatnim, jaki kupisz - żaden inny już nie będzie potrzebny. Kardridż obsługuję 82% wszystkich gier, jakie wyszły na konsolę NES / Famicom / Pegasus. Obsługiwane są następujące mappery (układy rozszerzające możliwości konsoli) :

    Code:

    Częstość     | ID      | Nazwa             | Ilość   | % całości
    występowania | mappera |                   | tytułów |
    -------------+---------+-------------------+---------+----------
    1            | 1       | MMC1              | 804     | 24,62
    2            | 4       | MMC3              | 765     | 23,42
    3            | 0       | NROM              | 434     | 13,29
    4            | 2       | UNROM             | 336     | 10,29
    5            | 3       | CNROM             | 236     | 7,23
    6            | 7       | ANROM             | 60      | 1,84
    ...
    17           | 71      | CAMERICA          | 14      | 0,43
    ...
    30           | 232     | CAMERICA Quattro  | 8       | 0,24
    ...
    43           | 15      | 100-in-1/168-in-1 | 4       | 0,12
                                                       
    SUMA:                                                  81.48


    Ponadto, tylko ten kardridż obsługuję słynną składankę 168-in-1, bez której żaden polski fan tej konsoli nie wyobrażałby sobie dziesiątek godzin spędzonych na graniu - to mój ukłon w stronę polskich użytkowników.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Dla niecierpliwych od razu dobra wiadomość - kardridż można zakupić ode mnie (zapraszam na koniec artykułu po szczegóły). W skład zestawu wchodzi:
    - kardridż w obudowie
    - karta pamięci MicroSD 4 GB
    - czytnik kart MicroSD na USB, umożliwiający nagrywanie na kartę
    Jest to więc wszystko, czego potrzebujesz.

    Kardridż został przetestowany na na najpopularniejszych modelach konsol:
    - MT777DX
    - IQ502 rev2/3
    - SP60 (na scalaku)
    - RINCO (Thompsonic)
    - dwa gluty no-name
    Na każdej działa bezproblemowo. Dodatkowo, wbudowana jest w niego możliwość aktualizacji oprogramowania bezpośrednio z karty SD - wystarczy wskazać odpowiedni plik! Nikt inny nie wymyślił czegoś takiego w Europie, a ja sam jako drugi na świecie rozpocząłem pracę nad tą tematyką w 2012, kiedy to nikt jeszcze nie myślał zbyt wiele o flash-cartach!

    Historia
    Pierwsze poważne kroki w temacie Pegasusów postawiłem w roku 2012, kiedy to stworzyłem ogromnych rozmiarów kardridż, będący moją pracą magisterską. Było on oparty o moduł z układem Xilinx XC3S400 (Spartan 3). Kardridż w końcowej fazie obsługiwał ponad 95% tytułów, w tym nawet MMC5, VRC6. Jednak skomplikowana budowa sprawiła, że pozostał on jedynym egzemplarzem prototypowym.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Kilka lat później postanowiłem stworzyć trochę prostszy nośnik - oparty o układ Xilinx XC9572XL - 72 makrocele (więcej tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3094839.html)
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    Początkowo miał on obsługiwać jedynie składankę 168-in-1 oraz gry ze Złotej 5 i 4 (mapper Camerica #71 oraz #232) i UNROM. Wszystkie te gry łączył fakt, że posiadają one 8 KB CHR-RAM. Później doszła obsługa gier NROM, polegająca na modyfikacji oprogramowania tak, aby po wybraniu gry, a przed przekazaniem jej sterowania, procesor nagrał do pamięci RAM grafikę z tej gry (NROM posiada 8kB pamięci ROM). Następnie zamieniając pamięć SRAM z 6264 (8 kB) na 62256 (32 kB) i podpinając dwie najwyższe linie adresowe, można było obsługiwać mapper CNROM. Kolejna lekka modyfikacja oprogramowana polegała na dodaniu obsługi MMC1 (ale tylko gry z 8 kB CHR-RAM). Dodając 8 kB PRG-RAM ($6000-$7FFF) można było jeszcze obsługiwać gry MMC1 z dodatkowym RAMem, np. Legends of Zelda, Dyna Blaster. Dodanie obsługi MMC1 z CHR-ROM oraz mappera MMC3 nie było możliwe z uwagi na niewystarczającą ilość zasobów w układzie CPLD oraz brak nóg - wykorzystałem wszystkie z dostępnych portów I/O a i tak musiałem się uciekać do pewnych trików, np. multipleksację: Y <= A when in = '0' else B
    zamienić na Y <= A when in = '0' else 'Z', podciągająć jednocześnie Y pod B rezystorem.

    Niestety moje "źródełko" układów XC9572 wyschło, a w Polsce ceny i dostępność tych układów pozostawiała wiele do życzenia. Chińczycy z kolei (aliexpress) cztery razy zrobili mnie w kulki, nie wysyłając zamówionych układów. W efekcie musiałem poszukiwać jakiejś alternatywy.

    Budowa - początki, pierwsze trudności i pierwsze sukcesy
    Na próbę zakupiłem bliźniacze układy Altery Max II, posiadające więcej, bo aż ok. 192 makrocel i ponad 2 razy więcej końcówe I/O. Od strony montażu, pomimo gęściejszego rastra (TQFP100), lutuje mi się je łatwiej, niż Xilinxa (PLCC44) - może dlatego, że w Xilinxie trzeba każdą nóżkę przylutować oddzielnie, a w Alterze wystarczy trik z minifalą.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Po pierwszych próbach z tymi układami miałem mieszane uczucia - wsad, który na Xilinxie zajmował ok 60 makrocel, na Alterze zajmował ich przeszło 120 (jedna makrocela to podstawowa jednostka pojemności układu CPLD/FPGA, zwykle wystarczająca do zapamiętania 1 bitu lub obsługująca jedno wyjście). Musiałem zmienić trochę styl programowania - w Xilinxie szanowałem ilość zapamiętywanych bitów (rozmiar rejestrów), kosztem bardziej rozbudowanych funkcji logicznych - poznałem nawet ciekawą funkcją `alias` w VHDL-u, która pozwala ten poszczególne bity z tego samego rejestru nazwać różnymi nazwami. W Alterze okazało się to dawać dość dziwne rezultaty. Czasami prostsza formuła zajmowała więcej komórek, niż bardziej skomplikowana - testy przeprowadzałem na Quartusie 9. Dopiero po przejściu na wersję 13 pewne problemy się rozwiązały, chociaż niektóre nadal zostały (np. zmiana w pewnym miejscu, zupełnie niezwiązanym z kartą pamięci SD powodowała problemy z jej obsługą, a np. zmiana opcji `Fitter seed` powodowała nagle znów powrót do działania).
    Gdy udało mi się uzupełnić implementację mappera MMC1 o o obsługę gier z CHR-ROM oraz dodać pełną (!!!) obsługę mappera MMC3 (CHR-ROM + scanline counter), odbijałem się wielokrotnie od przekroczenia zasobów w układzie. Dopiero wykonywanie szeregu optymalizacji sprawiło, że cały wsad wreszcie zmieścił się do układu (95% wykorzystanych makrocel)
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Mapper MMC3 - scanline counter
    Kolejnym problemem była obsługa scanline countera w MMC3 - dodatku wzbogacającego gry o możliwość powiadomienia za pomocą przerwania w przypadku, gdy jest generowana linia wideo o określonym numerze. Jest to dodatek ułatwiający np. przełączenie się na drugi zestaw kafelków do generowania bardziej rozbudowanej grafiki lub status-barów.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Swoją wiedzę na temat specyfikacji czerpałem z nesdev.com - licznik scanlinii zlicza narastające zbocza na linii A12 od PPU, jednak ignorowane są oscylascje i zmiany zbyt częste.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    Dopiero lekka modyfikacja momentu, w którym zgłaszane jest przerwanie sprawiła, że obraz w grach zaczął się wyświetlać poprawnie. Wciąż jednak przerwanie nie przychodziło dokładnie w tym momencie co powinno, co skutkowało trzęsieniem się obrazu. Ponadto, testy na konsolach na scalakach powodowały mniej zauważalne trzęsienie, niż konsole na glutach - prawdopodobnie konsole na scalakach mają dłuższe ścieżki sygnałowe, co skutkuje ich zwiększoną pojemnością do masy, przez co krótkotrwałe szpilki nie są tak łatwo przenoszone Dopiero zastosowanie wymyślonego przeze mnie filtru analogowego (dodatkowe elementy na kardridżu) + filtru cyfrowego (w układzie FPGA) sprawiło, że obraz zaczął przypominać taki, jak na emulatorze. Porównując z implemetacją MMC3 na pirackim scalaku mogę stwierdzić, że moja implementacja jest niemal idealna, obraz jest tak samo stabilny, a przełączanie następuję dokładnie w tych samych momentach, co na emulatorze.

    Po lewej - implementacja na układzie scalonym AX5202P, dodawanym do kardridży - powinna działać dobrze, a obraz się trzęsie, a przerwanie zgłaszane jest w złym miejscu. Po prawej - moja implementacja - obraz idealnie stabilny.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Obsługa kart micro sd
    Na obsługę kart micro sd składa się:
    - blok w FPGA zajmujący się konwersją bajtu na postać szeregową i przesłanie go po SPI do karty (blok także musiał zostać napisany w sposób ekstremalnie optymalny),
    - wiele linijek w assemblerze 6502 odpowiedzialnych za realizację komunikacji z kartą (wykrywanie obecności i typu karty, wysyłanie pakietów do karty),
    - jeszcze więcej linijek w assemblerze odpowiedzialnych za wykrycie partycji, listowanie katalogów, wczytywanie plików (pełna obsługa FAT16/32, rozmiar klastra od 512 bajtów wzwyż)
    Wszystkie powyższe części zostały napisane przeze mnie w całości od zera. Obsługa kart SD (wcześniej MMC) została napisana już w 2012 podczas realizacji pracy magisterskiej (wtedy obsługiwałem karty MMC). Z czasem, gdy w moje ręce trafiły karty SD (do 2 GB) zauważyłem, że protokół komunikacji nie wymaga zmian, a komunikacja z kartą działa tak samo. Dopiero karty >4 GB (SDHC) wymagają zmiany trybu adresowania (nr bloku podaje się jako 0, 1, 2, ... zamiast 0, 256, 512, ...).
    Ponadto przez moje ręce przewinęło się też sporo kart 4 GB (głownie firmy SanDisk) które wciąz sprawiały kłopoty (podczas gdy dużo większa karta 32 GB KingSton działała bezbłędnie).
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    Dopiero modyfikacja komunikacji z kartą polegająca na wysyłaniu dodatkowych zboczy zegara przed kolejnymi odczytami przyniosła upragniony sukces

    Optymalizacje czasu ładowania gry
    Początkowo czas ładowania gry był niezadowalający (np. 168-in-1 -> 2 minuty). Na czas ładowania gry skłąda się:
    - wyczyszczenie pamięci Flash (kilka sekund),
    - odczyt z wybranego ROMu z grą porcji danych do pamięci PRG-ROM (sektor po sektorze) i jej zaprogramowanie (bajt bo bajcie),
    - odczyt z wybranego ROMu z grą porcji danych do pamięci CHR-RAM i jej zapis.

    Początkowo algorytm zapisu polegał na odczycie jednego bajta, jego zaprogramowaniu, następnie sprawdzeniu:
    - czy nie trzeba wczytać nowego sektora,
    - czy nie trzeba zmienić bank do pamięci,
    - a może to już koniec programowania?.
    Seria sprawdzeń po każdym bajcie była szalenie niewydajna. Pamiętam, jak jeden z wieczorów spędziłem nad rozważaniami i nad zmianą tego sposobu. Wszakże, jeżeli udałoby się programowanie całości zamiast `bajt-po-bajcie`, podzielić na programowanie go w blokach po 256 bajtów, po którym to bloku dopiero następowałoby sprawdzenie powyższych warunków, to działałoby to dużo szybciej. Trzeba jednak przed programowaniem każdego bloku określić, ile bajtów należy zaprogramować w danej iteracji (1-256) i zapamiętać to w rejestrze Y. Wtedy to główna pętla programująca mogłaby wyglądać tak:
    Code:

       ;w Y - ilość bajtów do zaprogramowania
    program_chunk_loop:
       lda (ptr_src), Y
       sta (ptr_dst), Y
       iny
       bne program_chunk_loop

    Nawet, jeżeli wstępne obliczanie długości bloku trochę zajmie, to i tak mamy przewagę, bo każda iteracja powyższej pętli jest niesłychanie szybka. Ale czy można to jeszcze przyspieszyć? Tak! - ponieważ cała podprocedura programująca i tak wykonuje się w pamięci RAM (nie można jednocześnie programować pamięci ROM i wykonywać z niej kodu), to jeżeli długi, pięciocyklowy rozkaz odczytu/zapisu pośredniego (przez wskażnik zero-page i rejestr Y) - `lda (ptr_src), y` zamienić na rozkaz odczytu absolutnego: `lda $ffff, y` (gdzie adres $ffff zostanie przed każdym wejściem do pętli bloku sprytnie podmieniony w pamięci RAM), zyskujemy wtedy 2 cykle na każdy obrót (a obrotów jest 256).

    Programowanie gry Super Mario Bros 3 (256 KB PRG-ROM + 128 KB CHR-ROM): 17 sekund:
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    Zbliżenie:
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    Kolejne zbliżenie:
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    Porównanie z programowaniem pamięci CHR-RAM:
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.

    Dodatkowe mappery
    Dodanie obsługi kolejnych mapperów nie jest możliwe z uwagi na praktycznie całkowite wykorzystanie układu FPGA. Aczkolwiek płytka została zaprojektowana w tak przemyślany sposób (doprowadzenie do FPGA wszystkich lini adresowych z CPU), że może też posłużyć mi jako platforma do testów nad innymi rzadszymi mapperami i ewentualnie zaimplementowanie takich mapperów zamiast obecnych (np. VRC6).

    Podsumowanie
    Po wykonaniu zgodnego z oczekiwaniem i w pełni działającego egzemplarza prototypowego pomyślałem, że na taki wynalazek przecież czekają wszyscy posiadacze konsol. Ciężko dostępny i drogi konkurencyjny produkt (everdrive) nie jest w zasięgu ręku większości osób, stąd mój projekt może być ewenementem - wykonałem kilkanaście sztuk dla innych `zapaleńców grania` i postanowiłem go także.

    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom. KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.
    KrzysioCart Micro SD - rewolucja dla fanów konsoli Pegasus/Famicom.


    Link


    ------------------------------------------------------------
    KrzysioCart Micro SD - FAQ:

    1. Jak zamówić
    Wyślij email pod adres: krzysiocart(malpa)gmail.com

    2. Jaka cena, co dostaję w zestawie
    Cena to 250zł z wliczoną przesyłką. W zestawie jest: kardridż w obudowie (kolor losowy) + karta pamięci 4 GB MicrosSD (producent losowy) + czytnik kart MicroSD na USB (wygląd losowy)

    3. Jakie gry są obsługiwane?
    Mapper #0 (NROM), #1 (MMC1), #2 (UNROM/UOROM), #3 (CNROM), #4 (MMC3), #7 (ANROM/AOROM), #15 (Contra 100/168-in-1), #71 (Camerica), #232 (Camerica Quattro).
    Kardridż posiada 1 MB PRG-ROM + 256 kB CHR-RAM/ROM + 8 kB PRG-RAM
    Nie obsługiwany jest 4 screen mirroring oraz zabezpieczenie RAM baterią po zaniku zasilania.


    4. Czy zadziała to na mojej konsoli?
    Kardridż został przetestowany na na najpopularniejszych modelach konsol:
    - MT777DX
    - IQ502 rev2/3
    - SP60 (na scalaku)
    - RINCO (Thompsonic)
    - dwa gluty no-name
    Na żadnej nie sprawiał problemów. Nie mogę zagwarantować, że zadziała na każdej, bo producenci konsol stosują różne `triki` w celu zmniejszenia kosztów jej produkcji, skutkujące zmniejszoną zgodnością (np. zamiana stabilizatora 7805 na diodę zenera, pominięcie linii SND-OUT/IT, pominięcie linii CIRAM-!CE), aczkolwiek na 99% konsol powinno działać bez zarzutu.


    5. Czy kardridż jest bezpieczny dla mojej konsoli?
    Tak! Kardridż wykonano na PCB o grubości 1 mm, dzięki czemu nie rozpycha gniazd styków, a ścisła obudowa trzyma dobrze kardridż w gnieździe. Zastosowane w nim bufory konwertujące poziomy napięć 5 V (z tych obecnych na złączy kardridża) na 3.3 V (dla układów niskonapięciowych) chronią konsolę, układy oraz nie powodują nadmiernego poboru prądu (gdyby np. stosować rezytory)

    6. Czy będzie działała inna (większa) karta pamięci?
    Obsługiwane są dowolne karty microSD do 32 GB, sformatowane w systemie plików FAT16 lub FAT32 o rozmiarze jednostki alokacji (klastra) od 512 bajtów do 64 kB. Karta musi umożliwiać na komunikacje w trybie SPI. Niektóre karty (zwłaszcza firmy SanDisk) mają niestandardowy tryb SPI i przez to sprawiają problemy, co zostało wzięte pod uwagę. Większość kart powinna działać bez problemu.

    7. Dlaczego gra X działa poprawnie na emulatorze, a na kardridżu nie działa wcale/wyświetla się niepoprawnie/nie wyświetla obrazu.
    Emulatory:
    i. idealizują sytuacje (np. zakładają, że po starcie pamięć RAM jest wyzerowana),
    ii. blokują niedozwolone operacje w grach (np. jeśli gra używa CHR-ROM, to próby zapisu do CHR-ROM są ignorowane),
    iii. próbują naprawiać nieprawidłowe nagłówki w grach (np. jeśli nagłówek NES deklaruje, że ma 128 kB CHR-ROM, a gra próbuje się
    odwołać do dalszych banków, to są one brane modulo 128).

    Przypadek i. dotyczy zwykle nielicenjonowanych (amatorskich gier), których twórcy nie testowali na sprzęcie. W takiej sytuacji należy się zwrócić bezpośrednio do autora gry w celu wydania poprawki.
    Przypadek ii. może dotyczyć np. gier Doki Doki Amusement Park, Krusty's Fun House (w obu ekran początkowy ma zamazanych kilka tile'sów bo gra próbuje coś zapisać do CHR-ROM).
    Natomiast amatorskie gry od Shiru (np. Aleter Ego, Zooming Secretary) mają nieprawidłową funkcję inicjującą, która czyści cały obszar CHR-ROM, w efekcie gra wyświetla czarny obraz. Są już na stronie forums.nesdev.com wydane łaty do tych gier


    8. Dlaczego podczas ładowania gry nie jest wyświetlany pasek postępu, jedynie ekran zmieniający kolory?
    Procesor, programując pamięć PRG/CHR intensywnie przełącza banki PRG oraz CHR, zatem próba wyświetlania czegokolwiek wiązałaby się z koniecznością przeładowywania zestawu tile'sów do nowego banku, co spowolniłoby proces programowania.

    9. Jak wygląda kwestia legalności?
    Zgodnie z prawem, ROMy gier podlegają przepisom prawa autorskiego (tak samo jak programy komputerowe). Można posiadać ROMy gier, których posiada się oryginalne kardridże (dozwolone jest wykonywanie kopii bezpieczeństwa). Dostarczana wraz z Krzysiocartem karta pamięci jest pusta - to nabywca sam nagrywa na nią takie gry, do jakich ma prawo. Oprócz tysięcy licencjonowanych gier, w internecie dostępne jest mnóstwo legalnych, bezpłatnych gier wykonanych przez fanów (homebrew production)


    Fajne!
  • #2 03 Kwi 2017 13:55
    Ronin64
    Poziom 34  

    Brawo za umiejętności, upór i wykonanie :) Optymalizacja przy programowaniu 6502 iście koderska :)

  • #3 03 Kwi 2017 20:58
    robig
    Poziom 17  

    Piękna robota, kunszt i majstersztyk! Za każdym razem czyta się kolegi post z wypiekami na twarzy :) Naście lat temu kombinowałem z samoróbą kartridża do C64, ale do pięt nie dorastało to, do tego, co tu widzę.

  • #4 03 Kwi 2017 21:06
    maliniak80
    Poziom 16  

    Panie kolego phanick, moze by Pan swoja ksiażke wydał o fpga, coś dla poczatkujacych, napewno bym kupił bo jak sie uczyc to od najlepszych :D

  • #5 03 Kwi 2017 22:10
    szymon122
    Poziom 36  

    Mam pytanie, może dziwne, ponieważ z pegazusem zbytnio styczności nie miałem.
    Co to jest mapper? Za co jest odpowiedzialny? Czym na przykład różni się mmc1 od mmc2? Na stronie podanej przez ciebie niby są informacje ale bardzo okrojone.

  • #6 03 Kwi 2017 22:41
    r03c10
    Poziom 10  

    Bardzo fajny projekt. Mam jednak pytanie. Czy kolega zabezpiecza czymś pady wchodzące w gniazdo kartridża? Z biegiem czasu one zaśniedzieją i nie będzie styku. Warto byłoby temu zapobiec. Lakier odpada, ale pocynować chociaż te końcówki by trzeba.

  • #7 03 Kwi 2017 22:52
    szymon122
    Poziom 36  

    r03c10 napisał:
    Czy kolega zabezpiecza czymś pady wchodzące w gniazdo kartridża?

    Gdyby byłby to gotowy/dokończony projekt to można zamówić płytkę drukowaną ze złoceniem styków, różnica w cenie znikoma.

  • #9 04 Kwi 2017 09:21
    gulson
    Administrator Systemowy

    Niesamowita prezentacja, super pomysł. Zgłoś się do mnie po odbiór nowych gadżetów elektrody, oprócz 300pkt dostaniesz też gadżety.

  • #10 04 Kwi 2017 09:26
    mobor
    Poziom 22  

    Choć projekt jest interesujący to z przykrością zauważę że są już lepsze gotowce. Poczynając od oryginalnego Nintendo mini-NES'a (koszt ok 450zl - ja kupiłem tą konsolę za 310zł - przed podwyżką - czyli taniej niż oferowany tutaj "Cart") do którego można wgrać przez USB cały NES'owy rom-set aż po dalekowschodnie kombajny (kompletne, multiplatformowe konsole) działające na zasadzie androidowej emulacji (polecam ostatni test na arhn.eu)
    Dlatego daję 10 pkt za wykonanie/pomysł ale pod względem handlowym uważam to raczej za niewypał

  • #11 04 Kwi 2017 09:50
    rascal0pl
    Poziom 9  

    mobor napisał:
    Choć projekt jest interesujący to z przykrością zauważę że są już lepsze gotowce. Poczynając od oryginalnego Nintendo mini-NES'a

    Co Ty w ogóle porównujesz? Emulator do faktycznej konsoli i faktycznego kartridża?
    Taki emulator to można sobie zrobić za 30-40zł. Tu nie o to chodzi.

  • #12 04 Kwi 2017 11:22
    mobor
    Poziom 22  

    Dla większości uzytkowników liczy się efekt końcowy czyli możliwość zagrania w ulubione gry. Najlepiej na oryginalnym sprzęcie i w oryginalne gry. Dzisiaj to jest nierealne o czym wiedzą wszyscy Zostają więc półśrodki.
    Najbliższy oryginału w sensie idei i producenta (bo wprost od NINTENDO !!!) jest mini Nes Classic. Dla mnie to najlepsza opcja i tą wybrałem. Najlepsza bo od Nintendo, najlepsza bo zapewniająca świetne wyjście po HDMI czyli podłączam to do współczesnego TV a nie przez CVBS czy modulator. A że to sprzętowy emulator? I co z tego? Grunt że działa na 100%!
    Mam konsolę od Nintendo, mam pada od Nintendo i gram w grę od Nintendo.
    Ty proponujesz protezę do pirackiej konsoli za kosmiczne pieniądze. Dopóki dłubałeś to dla siebie czy jako pracę mgr - projekt miał zupełnie inny charakter i w takiej kategorii mógł zbierać i zbierał pozytywne opinie. W chwili kiedy wchodzisz w komerchę musisz się zmierzyć z konkurencyjnymi rozwiązaniami - czy Ci się to podoba czy nie. Na tym polega wolny rynek.

  • #13 04 Kwi 2017 13:53
    Tommy82
    Poziom 39  

    @mobor
    Ludzie są różni dla jednych liczy się to żeby zagrać a dla innych żeby zagrać na hardware. Jeden będzie chciał sobie gdzieś pojechać dla przyjemności jazdy i liczy się żeby pojechać a drugi będzie chciał sobie pojechać swoim dużym fiatem i nawet jak nigdzie nie pojedzie to już samo grzebanie w garażu mu humor poprawi...

  • #14 04 Kwi 2017 17:01
    mobor
    Poziom 22  

    No ale przecież napisałem wyraźnie że można kupić KOMPLETNĄ, NOWĄ KONSOLĘ od Nintendo za 4 stówy i wgrać do niej cały romset NES'a
    Cały projekt, sprzęt i wykonanie jest od Nintendo wiec chyba nikt nie wątpi w to ze takie rozwiązanie jest pod każdym względem lepsze od grania na 20 letnich pirackich konsolach przez modulator czy Composite.... i jest też bardziej opłacalne

  • #15 04 Kwi 2017 17:42
    Piotrus_999
    Poziom 39  

    Nie rozumiesz zabawy. Ja na fpga mam zrobione spectrum _dla wlasnej przyjemnosci_, i na tym polega zabawa. A sprawa czy coś jest komercyjne czy nie rozstrzygnie runek

  • #16 04 Kwi 2017 18:22
    mobor
    Poziom 22  

    Rozumiem zabawę i o tym przecież napisałem. O komercji też. Krytykuję tylko ten ostatni aspekt

  • #17 04 Kwi 2017 18:43
    Piotrus_999
    Poziom 39  

    mobor napisał:
    O komercji też. Krytykuję tylko ten ostatni aspekt
    Nie można krytykować aspektu komercyjnego - to że nie widzisz rynku to nie oznacza że go nie ma. Klienci w ostatecznym rozrachunku to zweryfikują.

  • #18 04 Kwi 2017 18:53
    mobor
    Poziom 22  

    Jak to nie można krytykować? :) Chcesz to kupuj - byle za swoje.
    Czas pokaże kto miał racje

  • #19 04 Kwi 2017 19:05
    Ronin64
    Poziom 34  

    mobor napisał:
    wgrać do niej cały romset NES'a


    A te ROM'y to z emuparadise czy Nintendo je dodaje? :)

  • #20 05 Kwi 2017 00:10
    atek000
    Poziom 16  

    Fajne :)
    Dużo pracy ale ta przyjemność grania na retro sprzęcie musi dawać Ci satysfakcję.
    Kilka tygodni temu zatęskniłem na starymi konsolami, więc odkopałem mojego banana pi, dałem 16GB kartę, wrzuciłem Lakki i teraz mam NES, SNES, ATARI2600 (pamiętacie Rambo i ten joystic), MEMA, N64, PlayStation i wiele innych. Faktem jest, że to tylko emulator a pada mam od Xbox-a ale fajnie pograć oraz 8-mio letniej córce pokazać w co tatuś grał za młodu. Romy i obrazy CD są dostępne na internecie. Retro pady i joysticki na USB są za niewielkie pieniądze. Wszystko połączone w jednym urządzeniu. Tak, wiem, HDMI i wysoka rozdzielczość obecnych telewizorów bez tego efektu rozmycia. Wszystko zbyt ostre i pikselowate. Na starych CRTkach po composit jakoś to lepiej wyglądało albo po latach mam tylko takie wrażenie.
    Nie krytykuję a nawet pochwalam Twój projekt i zaangażowanie, nie wspominając już o wiedzy posiadanej i zdobytej podczas wykonywania projektu. Sam jednak nie skusiłbym się na zakup, raz cena ( 330PLN a banana Pi, karta i pad to tak z grubsza licząc 250PLN), dwa - nie posiadam już pegasusa a na lakki mam wiele konsol w jednym z bardzo ładnym menu - czyste lenistwo. Ale życzę powodzenia, hobbiści lub maniacy retro na pewno tutaj są.

  • #21 05 Kwi 2017 06:09
    mobor
    Poziom 22  

    Ronin64 napisał:
    mobor napisał:
    wgrać do niej cały romset NES'a


    A te ROM'y to z emuparadise czy Nintendo je dodaje? :)



    Próbowałeś błysnąć intelektem ale nie wyszło... A zawartość na tą kartę SD do tego Pegasusa to niby skąd? Ze sklepu Nintendo?

  • #22 05 Kwi 2017 10:05
    RaStro
    Poziom 12  

    Prawda jest taka że jeżeli to ma być komercyjne nawet w bardzo niewielkiej serii, to wypadało by żeby płytka była zrobiona jak należy, jakaś soldermaska, zabezpieczone złącze krawędziowe. Szanuję wysiłek włożony w projekt, szanuję wysiłek włożony w samodzielne wykonanie płytki... ale zabawka poleży trochę w szufladzie trochę w szafie gdzieś złapie większą wilgotność i się zrobi pięknie zielona i przestanie działać. Nawet w drogiej krajowej płytkarni cena za jej wykonanie ze złoceniami itp. nie powinna bardzo zwiększyć jednostkowych kosztów projektu. Nie mówiąc już o zaoszczędzonym czasie.

  • #23 05 Kwi 2017 10:14
    Piotrus_999
    Poziom 39  

    RaStro napisał:
    Prawda jest taka że jeżeli to ma być komercyjne nawet w bardzo niewielkiej serii, to wypadało by żeby płytka była zrobiona jak należy,
    Z tym się zgodzę w 100%. Trochę Kolega pod tym względem traktuje swoich klientów jak ekspedientka w GS-ie za czasów komuny - i do tego jeszcze:
    phanick napisał:
    kardridż w obudowie (kolor losowy) + karta pamięci 4 GB MicrosSD (producent losowy) + czytnik kart MicroSD na USB (wygląd losowy)
    Obsługę klienta i poziom realizacji komercynej trzeba poprawić.

  • #24 05 Kwi 2017 10:19
    Ronin64
    Poziom 34  

    mobor napisał:
    Próbowałeś błysnąć intelektem ale nie wyszło... A zawartość na tą kartę SD do tego Pegasusa to niby skąd? Ze sklepu Nintendo?


    Odpowiedz na pytanie zamiast bawić się w retorykę na poziomie "janusza".

  • #25 05 Kwi 2017 10:55
    gemiel
    Poziom 19  

    rascal0pl napisał:
    mobor napisał:
    Choć projekt jest interesujący to z przykrością zauważę że są już lepsze gotowce. Poczynając od oryginalnego Nintendo mini-NES'a

    Co Ty w ogóle porównujesz? Emulator do faktycznej konsoli i faktycznego kartridża?
    Taki emulator to można sobie zrobić za 30-40zł. Tu nie o to chodzi.


    Dla mnie sprawa jest prosta. Albo oryginalna konsola z oryginalnymi akcesoriami i kartridżami, albo dowolna kombinacja sprzętu, która pozwala na granie bez klimatu użytkowania "muzealnego" sprzętu.
    Jeśli dodamy do starego lampowego radia syntezę i wyświetlacz LCD to zapewne ucieszy niektórych, kolekcjoner zaś dostanie zawału.

  • #26 05 Kwi 2017 11:41
    mobor
    Poziom 22  

    Ronin64 napisał:
    mobor napisał:
    Próbowałeś błysnąć intelektem ale nie wyszło... A zawartość na tą kartę SD do tego Pegasusa to niby skąd? Ze sklepu Nintendo?


    Odpowiedz na pytanie zamiast bawić się w retorykę na poziomie "janusza".


    Nie musze odpowiadać bo kupując ORYGINALNĄ konsolę od Nintendo (mini Nes Classic) mam na niej od razu 30 w pełni licencjonowanych gier...
    Epitety zostaw sobie bo ewidentnie zapędziłeś się w kozi róg wywlekając temat legalności

  • #27 05 Kwi 2017 13:27
    Ronin64
    Poziom 34  

    Zadałem ci proste pytanie na które nie potrafiłeś odpowiedzieć od razu, czyżby jakaś afazja? Zresztą szkoda klawiatury na "internetowych wojowników". Temat jest o tym do czego potrafi doprowadzić pasja i umiejętności. Kolega phanick robi kawał dobrej roboty i za to należy mu się uznanie :)

  • #28 05 Kwi 2017 16:00
    Belialek
    Poziom 22  

    @mobor "wgrać do niej cały romset NES'a" 30 gier to nie jest cały romset, a żeby dodatkowo coś wrzucić do NES mini trzeba go hackować (a taka czynność również łamie licencje). Swoją drogą - skoro chcesz mieć "cały romset NES'a" to nie rozumiem sensowności kupna NES mini, bo taki romset możesz wrzucić, na dowolne urządzenie z androidem, linuxem, windowsem, pierwszego xboxa, x360 czy wieeele innych urządzeń. Oczywiście jak chcesz w pełni legalnie pograć w 30 licencjonowanych gier to jasne, kupujesz NES mini, ale odpuść wtedy gadkę o pełnym romsecie :)

    KrzysioCart na pewno znajdzie rzeszę zwolenników, cena co prawda jest wysoka ale sprzętowa obsługa gier dla niektórych jest bezcenna. Pomijając fakt, że emulatory nie zawsze są w stanie wiernie oddać obraz/dźwięk jaki był generowany na famiconie.

  • #29 05 Kwi 2017 16:54
    mobor
    Poziom 22  

    Kupujac konsolę z 30 grami od Nintendo na pewno jestem bardziej legalny niż ktoś kto jedzie na kradzionym od początku do końca. Temu chyba nikt nie zaprzeczy
    Nigdzie nie napisałem ze swoją konsolę zhackowałem. Mam natomiast świadomość że nie tylko mogę to zrobić ale i jest to w pełni bezpieczne i co najważniejsze- odwracalne.
    Mało tego - nawet można odpalać romy ze snesa...
    Zresztą dyskusja staje się jałowa i męcząca bo nie mam zamiaru nikomu tłumaczyć na czym polega roznica miedzy graniem w gry Nintendo na sprzęcie od Nintendo (wykorzystując ich rozwiązanie sprzętowe i NINTENDOWSKI programowy emulator) a np. na PC
    Jak ktoś chce inwestować w stare pegasusy 3 stówy - jego sprawa. Ostatecznie płaci ze swoich a nie z moich :)

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme