Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Orange Pi Zero + Wyswietlacz lcd tft 3,5 waweshare

wicusd 09 Kwi 2017 19:21 1845 26
  • #1 09 Kwi 2017 19:21
    wicusd
    Poziom 5  

Witam!
    Ostatno zakupilem mikokomputer Orange Pi Zero. Jako że jestem kompletnym laikiem w tym temacie nie sprawdzilem czy bedzie on kompatybilny z moim wyswietlaczem 3.5 rpi lcd v3Bardzo sie zdenerwowalem poniewaz chcialem ukonczyc moj projekt a tu kolejny problem. Przeszukujac internet nabrałem nadziei poniewaz znalazlem taki film: Kaspars . net (na tym forum jest film)Koleś pokazuje działajacy wyswietlacz z orange pi zero. Więc zabrałem sie do roboty, podlaczylem wyswietlacz i zrobiłem to co napisal na swoim forum Niestety nic mi to nie dało. Nie wiem czy wina stoi po mojej stronie, wydaje mi sie ze wszystko zrobilem tak jak napisal. Błagam was o pomoc, podpowidzi jak to podlaczyc. Z góry DZIĘKUJE i pozdrawiam.

• #2 10 Kwi 2017 20:41
    Badmaneq
    Poziom 23  

Co to za wyświetlacz ?
    Skąd mamy wiedzieć na jakim sterownik bądź nie oparty jest ten wyświetlacz...

• #4 11 Kwi 2017 10:44
    Badmaneq
    Poziom 23  

Czarno to widzę :(
    Nic nie piszą o kontrolerze jaki zastosowano w wyświetlaczu, jedynie co wiadomo to że transmisja po SPI.
    Znalazłem stronkę jak napisać frame buffer lecz bez znajomości kontrolera do przodu nie pojedziesz. Napisz do WaveShare pytanie jaki włożyli do wyświetlacza kontroler, być może dostaniesz odpowiedź.

• #6 11 Kwi 2017 13:47
    Badmaneq
    Poziom 23  

Właśnie znalazłem na tym github'ie jak napisać driver...
    Przy założeniu, że masz wyświetlacz oparty na ili9340, sprawdź czy bufor ramki obsługuje ten sterownik. Na końcie root wydaj polecenie:

Kod: bash
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod