Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wał silnika tuleja redukcyjna

fafiks 15 Kwi 2017 15:37 375 5
  • #1 15 Kwi 2017 15:37
    fafiks
    Poziom 17  

    Witam,

    Mam taki problem. Posiadam zębatkę która ma być nabita na wał silnika . Problem w tym że otwór zębatki to 40mm a średnica wału silnika to 38mm. Czy instnieja gotowe rozwiązania (pierścienie )które pozwolą precyzyjnie osadzić taki tryb na wale silnika ?

  • #2 15 Kwi 2017 15:48
    PATAFIAN_PATAFIAN
    Warunkowo odblokowany

    fafiks napisał:
    Mam taki problem. Posiadam zębatkę która ma być nabita na wał silnika . Problem w tym że otwór zębatki to 40mm a średnica wału silnika to 38mm. Czy instnieja gotowe rozwiązania (pierścienie )które pozwolą precyzyjnie osadzić taki tryb na wale silnika ?

    Nie widziałem nigdy w życiu takowej tulejki bądź też pierścienia. Gęsto często jednak można przerobić jakąś inną tulejkę na taką która będzie pasować lecz nie jest to rozwiązanie w 100% pewne. Warto próbować.

  • #3 15 Kwi 2017 16:15
    E8600
    Poziom 29  

    PATAFIAN_PATAFIAN napisał:
    Posiadam zębatkę która ma być nabita na wał silnika

    Co to dokładnie ma być? Czy zębatka ma być na stałe osadzona np. przyspawana? Przekładnie łańcuchowe nie wymagają dużych dokładności byle by nie było bicia osiowego. Bicie poprzeczne jest dopuszczalne i zależy od średnicy zębatki.

  • #4 15 Kwi 2017 16:16
    fafiks
    Poziom 17  

    E8600 napisał:
    PATAFIAN_PATAFIAN napisał:
    Posiadam zębatkę która ma być nabita na wał silnika

    Co to dokładnie ma być? Czy zębatka ma być na stałe osadzona np. przyspawana? Przekładnie łańcuchowe nie wymagają dużych dokładności byle by nie było bicia osiowego. Bicie poprzeczne jest dopuszczalne i zależy od średnicy zębatki.


    To akuarat zębatka do napędu precyzyjnej przekładni

  • #5 15 Kwi 2017 16:22
    E8600
    Poziom 29  

    fafiks napisał:
    To akurat zębatka do napędu precyzyjnej przekładni

    W takim razie zostaje tylko zakład ślusarski i dotoczenie tulejki pod wymiar dobrze od razu pomyśleć o mocowaniu zębatki do tej tulejki np. otwory gwintowane i blokada klin/wpust do zabezpieczenia tulejki przed obrotem na wale.

  • #6 15 Kwi 2017 18:43
    fafiks
    Poziom 17  

    E8600 napisał:
    fafiks napisał:
    To akurat zębatka do napędu precyzyjnej przekładni

    W takim razie zostaje tylko zakład ślusarski i dotoczenie tulejki pod wymiar dobrze od razu pomyśleć o mocowaniu zębatki do tej tulejki np. otwory gwintowane i blokada klin/wpust do zabezpieczenia tulejki przed obrotem na wale.

    Obawiam się czy uda się zrobić taka cienka tulejkę tj.ścianka 1mm a długa okolo70-80mm .

    Tu znalazłem tego typu rozwiązanie :

    http://www.kacperek.com.pl/silniki-elektryczne/trojfazowe/

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme