Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 8.210 2006r - Brak wskaźników, zegary

Silva 21 Kwi 2017 13:02
  • #1 21 Kwi 2017 13:02
    Silva
    Poziom 13  

    MAN TGL 8.210
    Rocznik 2006

    Brak wskazań zegarów,
    (brak obrotomierza, prędkościomierza, wskaźniki powietrza)
    Czasami "zaskoczy" obrotomierz.
    Na wyświetlaczu "Awaria jednostki CAN"
    Problem pojawił się po próbie odpalenia samochodu na "słabych" akumulatorach.
    Samochód nie chciał odpalić, zostały podładowane akumulator i odpalił,
    ale znikły wskaźniki.
    (uprzedzam pytania o funkcje wspomagania rozruch w ładowniku nic takiego nie
    było używane)

    4 miesiące wcześniej do naprawy oddany był alternator(brak ładowania),
    Po naprawie jest ładowanie, ale po odpaleniu samochodu trzeba na chwilkę zwiększyć obroty
    żeby alternator "zaskoczył" zaczął ładować(napięcie ładowania 28,4V).

    Diagnostyka zrobiona przy pomocy Delphi Trucks
    Skasowano sporo starych błędów,
    Zostają tylko:

    03300 - ZBR2 Alternator/starter

    06052 - I-CAN error, No chassis number message

    06004 - oprzyrządowanie,


    Bezpieczniki(wszystkie dobre) przekaźniki, konektory w ZBR sprawdzone.
    Sprawdzona wiązka od ZBR do Instrumentów.
    Sprawdzone przewody od ZBR do alternatora.
    Sprawdzone przewody do tachografu.
    Sprawdzone masy w okolicach centralnej tablicy elektrycznej
    Sprawdzone impedancje w Przewodach od I-CAN, T-CAN, M-CAN, wszystkie dobre.
    Częściowo sprawdzone wiązki do FFR,
    Wizualnie sprawdzone przewody na silniku, wypięte/wpięte konektory do EDC.

    Jedynie na co trafiłem to przewody w gnieździe diagnostycznym OBD-II zamienione,
    linia K wpięta na "3", przełożyłem na 7 pozycję.

    Czy opis błędu I-CAN error, No chassis message
    Oznacza że trzeba udać się do serwisu i podpiąć MAN cats 2?
    Czy szukać dalej?

  • #2 21 Kwi 2017 14:07
    onepiotr
    Poziom 22  

    Przypuszczam że masz uszkodzony ZBR. Dostaję takie do naprawy. Często padają w takich sytuacjach. Sprzęt serwisowy tu nic nie pomoże.
    Czy przy rozruchu była podpięta "matka"? Czy było tylko normalne ładowanie?

  • #3 21 Kwi 2017 14:29
    Silva
    Poziom 13  

    Tylko ładowanie, potem przewody odjęte. Coś musiało się wydarzyć przed ładowaniem jak już nie miał siły kręcić.

  • #4 21 Kwi 2017 14:35
    onepiotr
    Poziom 22  

    Co by nie było to jest błąd komunikacji - ZBR nie widzi instrumentu, i usterka klemy "W" alternatora :/
    ZBR do diagnostyki.

  • #5 21 Kwi 2017 14:56
    svavecone
    Poziom 22  

    Najprosciej..... podmien sterownik ZBR z innego auta i sprawdz dzialanie powyzszych wskazan .
    ZBR sa kompatybilne z wiekszoscia funkcji wiec smialo mozesz podmienic z TGA TGL TGM TGX TGS.
    Jezeli nie masz dostepu do podmianki to chociaz wyjmij sterownik , otworz obudowe i obejrzyj elementy elektroniki na plytce drukowanej ....szukaj pekniec i wypalen . To dlugo nie zajmie a moze rozwiac wiele watpliwosci .
    Sprawdz tez bezpieczniki w komorze akumulatorow.....sztuk 2 .

  • #6 21 Kwi 2017 15:34
    Silva
    Poziom 13  

    Też obstawiam tę skrzynkę, chyba że usterka w zegarach. Przewody od "W" sprawdzone. W Delphi można odczytać obroty(RPM) alternatora, ale nie od razu.
    Trzeba klikać kilka razy albo poczekać trochę zanim pojawi się wartość albo wykres w programie.

    W moim ZBR brak pinu nr 8 w gnieździe "M"(zacisk S alternatora), natomiast przewód od alternatora(zacisk S) do konektora gniazda M jest.
    Zacisk L - są przewody i pin nr 4 w gnieździe M.


    Zastanawiam się jeszcze czy to nie jest problem tylko jakiegoś błędu w firmware ZBR2. Stąd moje pytanie w o MANcats w pierwszym poście. Nigdy tego programu diagnostycznego na oczy nie widziałem dlatego zastanawiam się czy to nie jest kwestia kliknięcia jakiegoś resetu w tym programie?

    A może w serwisie MAN-a od razu wymienią mi tą skrzynkę i nie będą się długo
    zastanawiać nad wgrywaniem czegokolwiek?

    Domyślam się że jeśli znajdę sobie ZBR w takiej samej wersji na podmianę,
    to jest duża szansa na to że i tak coś nie będzie działało.

    Numery z mojego ZBR:

    WABCO 115 31/06
    086584 446 210 005 0
    ECU ZBR2
    81.25806.7070
    N132345
    PNR: 00970050
    MA: 03
    1730086584

    @svavecone
    Już go oglądałem w środku, wygląda jak nowy.
    Podstawowe przejścia sprawdzone, jestem na etapie rozpuszczania lakieru.

  • #7 22 Kwi 2017 11:51
    svavecone
    Poziom 22  

    Kazdy ZBR jest scisle zaprogramowany do auta w ktorym sie znajduje , nawet jezeli trafisz identyczne auto to i tak bedziesz mial bledy na temat numeru VIN, wiec jak juz bedziesz pewien uszkodzenia ZBR to najlepiej go wymienic na ten sam numer lub wyzszy i przeprogramowac .
    Niestety oprocz kasowania bledow ,zadnego resetu nie da sie zrobic ManCatem.
    Zacisk "S" ....fabrycznie nie jest podlaczony .

    Podmienilbym tez cale zegary w celach testow .
    Czujniki cisnienia powietrza sa podlaczone do ZBR lecz odczytac je mozna w Instruments , skoro nie masz bledow w ZBR na temat czujnikow to brak odczytow lezy stricto pomiedzy ZBR i Instrument . O ile blad np 6052 moze wynikac z zajetej CAN przez jakis wyzszy priorytetem blad to sygnaly cisnienia nie moga byc zaklocane przez cos innego ....wiec , Instr lub ZBR jest uszkodzony/brak zasilania .... lub przewody CAN ... lecz te juz sprawdzales :/
    Odlaczylbym tez szyne T-CAN ....tachograf , tak aby instruments byl polaczony tylko z ZBR ....w celach testow oczywiscie .
    Byc moze ,ze alternator to nastepna usterka , nie powiazana z powyzszym , lecz podmiotem wspolnym do wszystkich bledow jest ZBR .
    ( podmien obydwa komponenty i sprawdz dzialanie zegarow cisnienia , to najprostsze do wykonania )
    Powodzenia :)